Bang met rijden, hoe nu verder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
belle_boef
Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:02

Ik ben afgelopen zomer helemaal opnieuw begonnen. Van ik durfde er amper om en zat te shaken tot nu dat ik weer in mijn uppie met ze aan het werk ben.
Na teveel valpartijen durfde ik echt niet. Paarden aan huis en bijna 2 jaar niet gereden.
Ik heb ze weggebracht. De een om te beleren en de ander om te zien waar haar gedrag vandaan kwam. Na 2 maanden waren ze best klaar maar ik durfde niet. Een maand lang heb ik 2/3 dagen per week daar beide paarden gereden met ups en downs en setbacks. Met hulp en een hoop uitleg er doorheen gekomen. Soms was het enkel opstappen en stappen en stilstaan. Ik heb mijn paard zoveel beter leren begrijpen dat ik daar ook beter met mijn angst om kon gaan.

Zoek een fijne juf die en verstand heeft van angst en goed naar je paard kan kijken


Jurisno
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-21 10:12

Ik wilde nog even laten weten hoe het nu gaat!

Inmiddels ben ik weer lekker aan het rijden. De angst is voor 95% verdwenen. Aan de laatste 5% wordt nog hard gewerkt. Maar ik stap weer met plezier op en kan er weer om lachen als hij niet doet wat ik bedacht had. Ook voel ik me weer trots als er mensen langs lopen, in plaats van bang dat hij daarop reageert.

Ik ben er nog niet, maar het is al zoveel verbeterd en ik heb echt weer lol met hem. Zo ontzettend fijn!

Oh en SusanH, Hocus is inmiddels voorbij gekomen :D Super bedankt voor je tip, want Tanja heeft me heel goed geholpen (en dat doet ze nog steeds)!

ikke
Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:49

belle_boef schreef:
Ik ben afgelopen zomer helemaal opnieuw begonnen. Van ik durfde er amper om en zat te shaken tot nu dat ik weer in mijn uppie met ze aan het werk ben.
Na teveel valpartijen durfde ik echt niet. Paarden aan huis en bijna 2 jaar niet gereden.
Ik heb ze weggebracht. De een om te beleren en de ander om te zien waar haar gedrag vandaan kwam. Na 2 maanden waren ze best klaar maar ik durfde niet. Een maand lang heb ik 2/3 dagen per week daar beide paarden gereden met ups en downs en setbacks. Met hulp en een hoop uitleg er doorheen gekomen. Soms was het enkel opstappen en stappen en stilstaan. Ik heb mijn paard zoveel beter leren begrijpen dat ik daar ook beter met mijn angst om kon gaan.

Zoek een fijne juf die en verstand heeft van angst en goed naar je paard kan kijken

Die wordt hierboven genoemd. De link staat op de vorige pagina in de post van SusanH :D

Begeleiding is alles. Een instructeur kan je maken of breken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:01

Tanja is gewoon top :j Wat fijn dat je weer lekker bezig bent!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers