Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Morganlefay
Berichten: 8694
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:15

MH en dan de protective. Ben ondertussen aan mijn 3e paar bezig. Zijn even wennen vanwege het gewicht maar daarna doe je er alles mee.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.


Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:38

Ik kom dit topic nu tegen omdat ik voor mijn dochter op zoek ben naar goede waterdichte werklaarzen (dus geen schoenen, aangezien ze regelmatig tot over de enkels in de modder staat op haar werk op een trainingsstal). Mijn man wees me net op de website van werkschoenenbaas. Daar koopt hij zijn werkschoenen en daar loopt hij de hele dag op. Hij verslijt ca. 1 paar per jaar. Ze hebben er dus ook laarzen.

Maar als iemand een tip heeft voor werklaarzen waar je de hele dag fijn op kunt lopen, dan hoor ik dat graag! Mijn dochter heeft nu nl. elke avond pijn aan haar voeten (vermoeide voeten, geen blaren oid) . Ze heeft Cratex werklaarzen van de Cranenbroek. In principe waren die tijdens haar stagetijd op school prima bij bijv. haar stage bij de schaapsherder, maar nu loopt ze veel meer en heeft ze dus pijn aan haar voeten elke avond als ze haar laarzen uittrekt.

Billy
Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:43

Cratex heeft geen fatsoenlijk voetbed, ik denk dat alles beter is dan dat.
Ik koop zelf graag op legerkistjes, inlopen is vreselijk maar daarna loop je de wereld er op rond

Goedgekeurd onderschrift :)

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:53

Ze wil graag laarzen, omdat bij schoenen met veters alles eraan blijft hangen/plakken, zoals hooi , stro en modder

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:58

Isabonny schreef:
Ik kom dit topic nu tegen omdat ik voor mijn dochter op zoek ben naar goede waterdichte werklaarzen (dus geen schoenen, aangezien ze regelmatig tot over de enkels in de modder staat op haar werk op een trainingsstal). Mijn man wees me net op de website van werkschoenenbaas. Daar koopt hij zijn werkschoenen en daar loopt hij de hele dag op. Hij verslijt ca. 1 paar per jaar. Ze hebben er dus ook laarzen.

Maar als iemand een tip heeft voor werklaarzen waar je de hele dag fijn op kunt lopen, dan hoor ik dat graag! Mijn dochter heeft nu nl. elke avond pijn aan haar voeten (vermoeide voeten, geen blaren oid) . Ze heeft Cratex werklaarzen van de Cranenbroek. In principe waren die tijdens haar stagetijd op school prima bij bijv. haar stage bij de schaapsherder, maar nu loopt ze veel meer en heeft ze dus pijn aan haar voeten elke avond als ze haar laarzen uittrekt.


Misschien heeft ze meer/ook baat aan goede steunzolen van een podoloog?

En lees deze discussie ook eens door:

[RUI] Welke outdoorlaarzen?

Daar worden ook deze genoemd en dat lijken mij wel lekkere laarzen (nu nog even een loterij winnen)

https://www.tuffaboots.com/product/suff ... try-boots/
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 29-12-20 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pumpkinbroes
Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:02

Ik ben super fan van die goedkope rubberen van HKM.
Hoef ze niet eens in te lopen en als ze versleten zijn (+- 3 kwart jaar, ik loop er +- 20.000 stappen per dag op), koop ik weer nieuwe voor 3 tientjes.

Zweetvoeten vallen reuze mee, makkelijk schoon te maken en vrijwel geen onderhoud.

annibel
Berichten: 1191
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:07


Als je met één vinger naar je paard wijst, wijzen er nog altijd 3 vingers naar jezelf.

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:16

Als ariat zo makkelijk stukgaat ligt het gewoon aan de pasvorm en je voeten die niet matchen. Ik ken verschillende mensen die altijd kapotte ariats hebben en anderen (waaronder ikzelf) die 6 jaar de hele dag erop lopen en nog steeds zonnetjes van schoenen hebben. Ze zijn geschikt voor een bepaald type voet heb ik het idee.

Ik zou eens in de wat betere outdoorwinkel kijken! Daar kost het wat, maar vaak wel hele mooie en goede!! schoenen.

Maaik
Berichten: 5664
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:25

Ik heb verschillende merken geprobeerd, maar gingen allemaal sneller stuk dan Ariat toen ik nog proffesioneel in de paarden werkte en dus eveneens zelfde aantal stappen zette.
Dat de binnenkant stuk ging en de ritsen lam werken had ik overigens geen last van. Alleen inderdaad de scheurtjes op die plek en dat de zool op den duur op was (ook niet gek voor het aantal km dat je op een dag af legt).
Ik heb ook 2 paar geprobeerd om af te wisselen zodat de ene goed kon drogen. Dat hielp wel wat meer, maar het blijft een feit dat zo intens veel lopen, urine en water gewoon zwaar is voor leer plus het feit dat het officieel gezien geen wandel schoenen zijn natuurlijk.
Ik heb t gewoon op de koop toe genomen en inderdaad heel wat paar versleten. Wandelschoenen of werkschoenen vond ik gewoon niet zo comfortabel als Ariat :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers