Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 09:49

Hoi allemaal,

Om met de deur in huis te vallen, ik werk fulltime in de paarden en zet tussen de 35000 en 40000 stappen per dag. Ik heb nu voor de 4e keer Ariat joppers (met stalen neus), die helaas maar 4 tot 5 maanden mee gaan en dan zijn deze stuk. Wat ik erg jammer vind aangezien ze €160,- + per paar kosten.

https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... orId=10041

Kwaliteit leer ben ik niet tevreden over. Bij het eerste paar maakte ik ze na elke werkdag schoon en droog en vette ze om de dag grondig in met lederbalsem (waar mijn rijlaarzen al 12 jaar mee mee gaan zonder scheurtje oid. Deze worden ook intensief gebruikt). Kreeg feedback van Ariat ze elke dag schoon te maken, droog te maken (wat ik dus al deed) en elke dag in te vetten. Dit gedaan bij de afgelopen 3 paar. Ik zet de joppers niet bij de verwarming! En het leer is ook niet uitgedroogd, maar toch scheurt het.

Maar alsnog:
-Leer scheurt op de plek achter de tenen (waar het leer buigt met lopen) waardoor ze dus niet meer waterdicht zijn
-Binnenvoering na 1 maand al kapot (écht kapot, lees: helemaal eruit)
-Ritsen zijn na 2 maanden al lam
Ik draag lederen op maat gemaakte zooltjes, dus wat de zooltjes doen van Ariat weet ik niet.

Ik ben er dus zo langzaam aan een beetje klaar mee! Ik geef in 1 jaar dus 3x €160,- uit wat uitkomt op €480,- per jaar. Dit vind ik qua prijs-kwaliteit verhouding echt zeer slecht.

Ik ben dus op zoek naar een jopper die stevig is, waterdicht is, het liefst met stalen neus en ook nog een die langer mee gaat dan een half jaar. Wie o wie kan me helpen :Y)

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:09

Moeten het per se joppers zijn? Kan je niet beter kijken naar goede werkschoenen bijvoorbeeld?

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:10

Ik zou de jodhpurs bewaren voor het gedoe rondom opstappen en wegrijden en verder werkschoenen dragen..

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:11

Wow, ik ben hier verbaasd over, ik heb westernrijlaarzen van Ariat en die gaan echt járen mee.....
Al rijd ik er alleen mee, op stal loop ik gewoon op werkschoenen met een stalen neus.
Vind je het niet zonde dan om joppers van Ariat van €160.00 te gebruiken voor stalwerk?

( zie net dezelfde reacties boven me, sorry)

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:14

Maar je loopt in de 4 maanden 3300 km, volgens mij is het dan vrij normaal dat je schoenen op zijn

Dat is omgerekend 0,048ct per stap

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:15

Ik zou kijken naar werklaarzen of werkschoenen. Ik gebruik zelf werklaarzen en die zijn ideaal! waterdicht, kunststof neus, kan er mee in stroom staan en gevoerd dus heerlijk warm in de winter. Modieus? nee, maar wel erg praktisch om elke dag mee uit te mesten, te longeren etc.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:19

Harry's horse smart paddock boots. Helaas zonder stalen neus, maar ik zweer bij ze. Lopen super ook de hele dag, gaan lang mee en prijs valt mee. Kwaliteit is gewoon goed.
Probleem is dat je ze intensief gebruikt, op de tenen buigt het bij elke stap dus niet te voorkomen dat ze daar slijten. Maar een veiligheids neus zorgt ervoor dat het daar nog net ff harder slijt. Door het leer goed te onderhouden maak je al een groot verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:19

Jodphurs zijn ook bedoeld om mee te rijden, niet om mee te wandelen, zeker niet zulke afstanden. Ik zou in jou situatie kiezen voor stevige wandelschoenen of werkschoenen, met jodphurs of laarzen ernaast voor als je gaat rijden :)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:21

In jouw geval zou ik Australian working boots aanraden, van Redback of Blundstone. Redback is er iig met stalen neus. Ik doe zelf zo'n tien jaar met een paar (maar ik loop geen 35.000 stappen per dag).

Overigens zijn het jodhpurs (een jopper is een zeiljack). Dat zoekt misschien wat makkelijker. ;)

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:24

En die van Kingsley?
Even scrollen en dan kom je bij "boots" uit, 2 varianten, verschillende type leer etc.
https://configurator.kingsleyfootwear.c ... spx?page=8

En anders.. tja... wat iedereen hier zegt, werkschoenen of wandelschoenen alleen heeft die laatste geen stalen neus.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:35

Blijheid schreef:
Jodphurs zijn ook bedoeld om mee te rijden, niet om mee te wandelen, zeker niet zulke afstanden. Ik zou in jou situatie kiezen voor stevige wandelschoenen of werkschoenen, met jodphurs of laarzen ernaast voor als je gaat rijden :)


Dit inderdaad. Je gebruikt je jodphurs voor iets waar ze niet echt voor gemaakt zijn en dan ben je verbaasd dat ze kapot gaan :P Ik zou ook gaan voor goede wandelschoenen (die zijn gemaakt voor veel lopen) en daarnaast dan jodphurs of laarzen voor rijden.

Misschien dat dit ook nog wel een optie is:
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... orId=10249

Geen stalen neus, maar wel een stuk steviger bovenop dan gewone jodphurs.

Dierenbos
Berichten: 16
Geregistreerd: 24-11-20

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:43

Als je zoveel loopt dan zou ik goede wandelschoenen zoeken bij Bever. Is ook veel beter voor je voeten, kun je ook waterdicht kopen. Goede kosten een paar honderd euro maar die gaan dan ook lang mee.

Jodhpurs bewaren voor het rijden.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:47

Mountain Horse classic rider is hier iets meer voor gemaakt denk ik... (advies om maatje kleiner dan je eigen maat te bestellen). Regelmatig in de aanbieding bij diverse webwinkels voor rond de 100 euro en gaan hier echt wel lang mee.
Allemaal iets steviger dan ariat jodphurs. Meer soort 'kistjes' maar dan mét hak zodat je veilig kunt rijden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:50

Dierenbos schreef:
Als je zoveel loopt dan zou ik goede wandelschoenen zoeken bij Bever. Is ook veel beter voor je voeten, kun je ook waterdicht kopen. Goede kosten een paar honderd euro maar die gaan dan ook lang mee.

Jodhpurs bewaren voor het rijden.


Die gaan niet lang mee als je er mee in de urine en mest loopt. Ik had mijn oude omgedoopt tot stalschoenen en binnen 3 maanden lag de zool eronderuit.

Je moet op zoek gaan naar (werk)schoenen die daar tegen bestand zijn.

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:53


KittyDylan

Berichten: 8882
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:11

https://www.horze.nl/jodhpurs/mountain- ... NAQAvD_BwE

Ik heb deze. Ook wel prijzig maar loop er nu bijna een jaar mee. Ik maak niet zoveel stappen als jouw maar ik heb ze echt continue aan. (Als 'goede' schoenen (naar winkels ect) en werkschoenen)
Ik heb eerder ook Ariat rij en stalschoenen gehad en die gingen ook gauw kapot.

Vanillia schreef:
Blijheid schreef:
Jodphurs zijn ook bedoeld om mee te rijden, niet om mee te wandelen, zeker niet zulke afstanden. Ik zou in jou situatie kiezen voor stevige wandelschoenen of werkschoenen, met jodphurs of laarzen ernaast voor als je gaat rijden :)


Dit inderdaad. Je gebruikt je jodphurs voor iets waar ze niet echt voor gemaakt zijn en dan ben je verbaasd dat ze kapot gaan :P Ik zou ook gaan voor goede wandelschoenen (die zijn gemaakt voor veel lopen) en daarnaast dan jodphurs of laarzen voor rijden.

Misschien dat dit ook nog wel een optie is:
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... orId=10249

Geen stalen neus, maar wel een stuk steviger bovenop dan gewone jodphurs.


Deze had ik dus, en zou ik echt niet aanraden..

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:14

Skippy01 schreef:
Mountain Horse classic rider is hier iets meer voor gemaakt denk ik... (advies om maatje kleiner dan je eigen maat te bestellen). Regelmatig in de aanbieding bij diverse webwinkels voor rond de 100 euro en gaan hier echt wel lang mee.
Allemaal iets steviger dan ariat jodphurs. Meer soort 'kistjes' maar dan mét hak zodat je veilig kunt rijden.


Daar zat ik ook aan te denken. De MH Classic rider zitten echt heerlijk! En een heel goede kwaliteit. Ik doe al bijna 3 jaar met een paar, maar ik loop er lang niet zoveel op als jij natuurlijk. Voor het rijden vind ik ze minder geschikt, ze zijn wel breed.

Dierenbos
Berichten: 16
Geregistreerd: 24-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:15

Cowgirl schreef:
Dierenbos schreef:
Als je zoveel loopt dan zou ik goede wandelschoenen zoeken bij Bever. Is ook veel beter voor je voeten, kun je ook waterdicht kopen. Goede kosten een paar honderd euro maar die gaan dan ook lang mee.

Jodhpurs bewaren voor het rijden.


Die gaan niet lang mee als je er mee in de urine en mest loopt. Ik had mijn oude omgedoopt tot stalschoenen en binnen 3 maanden lag de zool eronderuit.

Je moet op zoek gaan naar (werk)schoenen die daar tegen bestand zijn.



Het is misschien net het goede type treffen, ik heb er jaren mee gelopen op stal. Werkschoenen ken ik niet maar dat klinkt beter ja.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:17

__elise__ schreef:
Skippy01 schreef:
Mountain Horse classic rider is hier iets meer voor gemaakt denk ik... (advies om maatje kleiner dan je eigen maat te bestellen). Regelmatig in de aanbieding bij diverse webwinkels voor rond de 100 euro en gaan hier echt wel lang mee.
Allemaal iets steviger dan ariat jodphurs. Meer soort 'kistjes' maar dan mét hak zodat je veilig kunt rijden.


Daar zat ik ook aan te denken. De MH Classic rider zitten echt heerlijk! En een heel goede kwaliteit. Ik doe al bijna 3 jaar met een paar, maar ik loop er lang niet zoveel op als jij natuurlijk. Voor het rijden vind ik ze minder geschikt, ze zijn wel breed.


ow, ik rijd er ook gewoon mee zelf. Ligt misschien ook aan welke maat je draagt of dat verantwoord is nog... Ik draag normaal maat 39 (deze dus maat 38) en dan gaat het in normale beugels prima.

Marie111
Berichten: 4669
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:13

Passen ze wel goed?

Verder is mijn eigen ervaring dat ik prima op mijn Ariat Jodhpurs kan lopen, zonder mijn eigen steunzolen. Dus de binnenzolen van Ariat geven mij steun genoeg.

Ik kan trouwens die jij hebt niet dragen, omdat ik hoge wreven heb. Veters zijn dan prettiger.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:51

Blundstones zijn inderdaad heel fijn of de andere schoenen van Ariat.

Als je zoveel loopt kun je dan niet beter 2 paar hebben die je om en om draagt? Dan kunnen ze goed genoeg drogen tussendoor.

Als je zoveel loopt zou ik niet bezuinigen op schoenen. Het is de basis van je lichaam en behoud ervan met zulke afstanden

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 21:00

Woow wat een reacties!! Dankjewel!! Ik ga volgende week is het een en ander opzoeken.

Degene die ik nu heb passen wel goed en ik loop ook geen blaren o.i.d.

Wil ook niet percee besparen op goed schoeisel hoor, maar vind dit niet echt grappig meer :Y)

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:15

Ik heb van mountain horse een jodhpur model met stalen neus, zijn fijne schoenen en gaan meerdere jaren bij mij mee, maar ik ben niet zo goed in het verzorgen van schoenen dus met een betere verzorging zou ik vast de levensduur kunnen verlengen.

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:26

Als ik jou was zou ik toch eens contact opnemen met Ariat. Dat heb ik ook gedaan.
Je hebt toch echt garantie hoor.

Een beetje lange adem en bewijs dat je ze goed hebt onderhouden. Daarnaast niet zomaar opgeven.

Via de site kom je een eind!

Catfish

Berichten: 108
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Wat zijn nou écht goede joppers (géén Ariat!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:53

Ik weet niet of je inmiddels al wat gekocht hebt, maar ik zou zoals anderen al schreven eens kijken naar veiligheidsschoenen (=werkschoenen). Daar heb je ook schoenen bij die bestand zijn tegen loog en zuur, dus die zullen ook bestand zijn tegen werken in mest. Het is een kwestie van van tevoren kijken welke veiligheidsnorm je nodig hebt (https://www.gevavi.nl/nl/veiligheidsnor ... 2-s3-s4-s5) en dan gewoon passen tot je iets hebt dat goed zit. Welkoop heeft in elk geval veel verschillende modellen. Ik loop voor mijn werk tijdens inspecties verplicht en tijdens klussen vrijwillig op S3-schoenen en hoewel ze er wat lomp uitzien zitten ze zo ongelooflijk lekker dat ik ze ook draag als ik ze niet nodig heb. Tegenwoordig heb je die dingen in allerlei pasvormen en met goed gevormde voetbedden. Je jodphurs zou ik dan gewoon gebruiken voor het rijden.