Leren chaps repareren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Leren chaps repareren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 22:04

Ik heb hele mooie leren Chaps van Ariat, Ze zijn nu ongeveer tien jaar oud en intensief gebruikt maar het leer is nog perfect. Helaas de skai/ neopreen band aan de achterkant niet, die word lelijk en begint los te laten.
Na tien jaar mag dat natuurlijk dus ik heb nieuwe besteld in dezelfde maat, maat was nog leesbaar.
Helaas heeft Ariat blijkbaar het model aangepast want boven mijn voet zijn ze veel te wijd en rond mijn kuit sluiten ze net aan. een andere maat heeft geen zin, dit is bevestid door Ariat zelf.

Maar nu? ik kan natuurlijk andere chaps kopen maar het leer van deze kan makkelijk nog 10 jaar mee en de ritsen ook. Het elastiek onder de voeten is ook nog prima alleen de Skay/neopreen achterkant en het ritsdrukknoopje moeten vervangen worden.

Ik heb Ariat gemaild en zij geven aan geen reparaties uit te voeren en geen materialen te kunnen leveren zodat ik het zelf kan repareren helaas.

Mijn schoenmaker geeft aan het materiaal niet te hebben en kan het ook niet oplossen.

Wie weet iemand die dit voor mij op kan lossen of het materiaal heeft zodat ik het zelf op kan lossen?
ik ben best handig dus met het juiste materiaal kom ik er wel, drukknopen kan ik wel vinden en skai ook wel maar hoe weet ik of dit geschikt is en waar haal ik dun neopreen?

Heeft iemand hier ervaring mee of een goede tip?

Ze passen als een tweede huid en ik ben er al 10 jaar heel blij mee dus als ik ze kan repareren heb ik daar best wat geld en of uurtjes prutsen voor over.

Het gaat om deze chaps:
Afbeelding
Ariat Concord in Bruin

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Leren chaps repareren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:25

En een andere schoenmaker? Ik heb er zelfs 1 die mijn laarzen op maat heeft gemaakt. Misschien zelfs een zadelmaker die er wat mee kan?