Welke outdoorlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
marley93
Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:16

Muckboots. Ik zweer erbij, iedereen op stal heeft nu wel een paar. :j Heerlijk warm en waterdicht, en je kunt er lang op staan/lopen zonder zere voeten te krijgen.

Ik heb zelf de Muckboots Colt riders. In theorie zou je die ook kunnen gebruiken om te rijden, want er zit een spoorblokje aan, maar ik vind ze daar te lomp voor.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:17

Ik heb altijd ariat windermere gehad en nu nog steeds maar voor de koude natte blub dagen was dat toch niet perfect.
Afgelopen week deze laarzen voor mijn verjaardag gekregen. Ze zijn van aigle.
Lopen heerlijk en zijn gevoerd met neopreen.
Heb er nog niet mee gereden maar ga ik nog wel doen. Kijken of ik dan geen koude tenen krijg.
[ img ]

xSelina
Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 14:44

Ik heb die van Zoo Adventure binnen, zitten echt heeerlijk!! Bedankt voor de tips :D

miereneter
Berichten: 2476
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:11

Coentjuh schreef:
Ik heb ook steunzolen maar in de meeste outdoorlaarzen nog steeds veel te veel ruimte, ze zijn ZOO breed en mijn voeten ZOO smal. Als iemand een keer een ideetje heeft voor SMALLE OUTDOORLAARZEN hoor ik het graag. Ik betwijfel namelijk of mijn huidige laarzen het gaan redden deze winter. Heb nu al jaren ANWB laarzen, het gaat, maar eigenlijk zijn ze te breed. Ooit ook een keer Horka gehad maar die waren nog breder dan breed.


Ik heb kleine smalle voeten en redelijk smalle kuiten en ik heb de muckboot coltryder (net als iemand hierboven). Stevig, waterdicht, warm en redelijk smal. Rijden ermee vind ik niet prettig omdat ze stug zijn, maar voor stal en weide zijn ze heerlijk.

Homo sapiens non urinat in ventum.

XxDiandraxX
Berichten: 3976
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:13

xSelina schreef:
Ik heb die van Zoo Adventure binnen, zitten echt heeerlijk!! Bedankt voor de tips :D

Als je er net zo veel plezier van krijgt als ik dan ben je een gelukkig mens.. :P *\o/*
welk model heb je gekozen?

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

xSelina
Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 15:52

XxDiandraxX schreef:
xSelina schreef:
Ik heb die van Zoo Adventure binnen, zitten echt heeerlijk!! Bedankt voor de tips :D

Als je er net zo veel plezier van krijgt als ik dan ben je een gelukkig mens.. :P *\o/*
welk model heb je gekozen?


Adisa! Heb Adora ook besteld maar krijg die helaas net niet dicht. Heb ze met wol gevoerd echt heerlijk. :D

_Tarzan
Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:57

ik heb de ariat windermere en nog altijd heel blij mee, altijd droge en warme voeten :D

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:58

Leuke laarzen zeg! Ook voor 'gewoon'

Coentjuh
Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:34

miereneter schreef:
Coentjuh schreef:
Ik heb ook steunzolen maar in de meeste outdoorlaarzen nog steeds veel te veel ruimte, ze zijn ZOO breed en mijn voeten ZOO smal. Als iemand een keer een ideetje heeft voor SMALLE OUTDOORLAARZEN hoor ik het graag. Ik betwijfel namelijk of mijn huidige laarzen het gaan redden deze winter. Heb nu al jaren ANWB laarzen, het gaat, maar eigenlijk zijn ze te breed. Ooit ook een keer Horka gehad maar die waren nog breder dan breed.


Ik heb kleine smalle voeten en redelijk smalle kuiten en ik heb de muckboot coltryder (net als iemand hierboven). Stevig, waterdicht, warm en redelijk smal. Rijden ermee vind ik niet prettig omdat ze stug zijn, maar voor stal en weide zijn ze heerlijk.


Bedankt voor de tip, die ga ik onthouden! Ik heb geen aparte laarzen om te rijden, dus dat zal dan ook hiermee moeten en ik verwacht dat dat inderdaad niet fijn is omdat ze best wel hoog zijn (ik rijd western, maar geen fanatieke rijder meer dat scheelt misschien :D).

Ik zet hem op de lijst, ga binnenkort mijn oude ANWB's testen of ze nog waterdicht zijn. Andere tips voor SMALLE outdoorlaarzen, waarbij een beetje rijden ook prima gaat, zijn altijd welkom Bokkers ;) .

Weet iemand ook hoe de western laars van Muck Boots uitvalt (qua breedte)? Vraag me ook af of ze warm genoeg zullen zijn omdat ze volgens mij niet speciaal voor de winter zijn gemaakt.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

CairnTerrier
Berichten: 975
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:11

De outdoorlaarzen van de ANWB vind ik altijd erg mooi en goede kwaliteit.

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:38

TS heeft gelukkig al iets gevonden maar misschien kan iemand mij ook helpen. Heb alle linkjes en tips hier gecheckt maar kom vooral laarzen tegen voor een smalle kuit, dat past mij wss niet, of boven de 150€ en dat gaat mij toch echt te ver voor schoenen die binnen 1 dag vies zijn.
Ik zoek goed warme schoenen / laarzen voor grondwerk en mennen. Waterdicht is wel fijn maar als ze wat regen aankunnen is het ook prima. Als het ff kan in een fysieke winkel want ik heb echt onhandige voeten, met online bestellen ben ik wel even bezig met het juiste model en maat vinden .

swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:53

Ik lees mee om dezelfde redenen, Nyaleti.

Maar ik moest wel lachen om je opmerking "onhandige voeten" _/-\o_

loulou
Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:51


Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:55

swartbeessie schreef:
Ik lees mee om dezelfde redenen, Nyaleti.

Maar ik moest wel lachen om je opmerking "onhandige voeten" _/-\o_



Hahaha ohja :')

miereneter
Berichten: 2476
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:11

Citaat:
Bedankt voor de tip, die ga ik onthouden! Ik heb geen aparte laarzen om te rijden, dus dat zal dan ook hiermee moeten en ik verwacht dat dat inderdaad niet fijn is omdat ze best wel hoog zijn (ik rijd western, maar geen fanatieke rijder meer dat scheelt misschien :D).

Ik zet hem op de lijst, ga binnenkort mijn oude ANWB's testen of ze nog waterdicht zijn. Andere tips voor SMALLE outdoorlaarzen, waarbij een beetje rijden ook prima gaat, zijn altijd welkom Bokkers ;) .

Weet iemand ook hoe de western laars van Muck Boots uitvalt (qua breedte)? Vraag me ook af of ze warm genoeg zullen zijn omdat ze volgens mij niet speciaal voor de winter zijn gemaakt.


Ik had ooit een westernmodel van Muck Boot, de Ryder Mid geloof ik, kort model. Die waren perfect met fenders. Maar toen ik weer in een dressuurzadel moest, bleef ik achter het zweetblad hangen, minder handig. Net als de Colt Ryder hadden ook die een heerlijke loopzool en volledig waterdicht. Geen winterlaars inderdaad, maar voor mij breed genoeg voor een dik paar extra sokken.

Ariat-laarzen (of ja, de mijne in ieder geval, ik weet het type niet want tweedehands gekocht) vallen ook mooi smal. De enige laarzen die om mijn enkel aansluiten en dus niet bijna dubbelklappen.

Homo sapiens non urinat in ventum.

BillyJ
Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:28

Als allerbeste tip: onderhoud je laarsjes goed om de waterdichtheid te behouden zowel lederen als kunsttof laarzen vergen onderhoud als je er lang van wil genieten!
Een wijze les die ik geleerd heb haha..

Ik heb de 'scheepvaartlaarsjes' van onderandere Emma, Grisport en Sixton. Heerlijke laarzen en ook gevoerd! Zeker de Emma laarzen hebben een smallere wreef. Alsnog zijn ze wel niet geschikt voor rijden me dunkt. Maar ideaal voor stal/modderwerk!

Voor echte kouwkleumen: https://www.engelbert-strauss.be/werkla ... I4QAvD_BwE

Deze gebruikten we in Noorwegen

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:08


xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:40


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 00:42

Pff, het is weer zover. Hier ook nieuwe nodig, dus lees toch nog even mee of er nog tips bij komen.

Ariat jaren gehad, maar was altijd binnen een jaar lek en "op"
Muck boots scheuren en ik vind ze niet heel lekker lopen op langere stukken of wat oneffen ondergrond.

Zooadventure staat nu wel hoog, maar las dat ze vrij glad zijn op natte/vieze ondergrond?? En blijven ze bij dagelijks in nattigheid, modder, mest en urine ook ene tijdje goed?

Dan de Dunlop gevoerd? Ben bang dat ze niet lekker lopen.
Of winter werklaarzen? Ben bang dat ze zwaar zijn.

De leren outdoor laarzen vind ik qua aansluiting schoon naar zool niet stevig/degelijk genoeg voor echt stal werk.

Wij hebben een pp, paarden lopen 24/7 buiten, dus alles speelt zich buiten af. Geen vieze stal om in te staan, en vrij weinig blub, maar de binnendoor paden zijn niet van zand en met regen, worden die wel ietsjes blub.
Daarnaast wil ik er makkelijk in en uit kunnen stappen en ook niet slippen, steun voelen etc. En je legt wat afstanden af. De zandpaden zijn netjes, maar de hoefafdrukken geven weleens een misstap. En ik wil een flink stuk met de honden kunnen lopen.

Momenteel loop ik op mn leren werkschoenen, maar die zijn niet meer 100% waterdicht blijkbaar. En het profiel houdt ontzettend veel modder vast. Ariat deed dat bijv helemaal niet.
Of mn gewone kaplaarzen nu even van dunlop, maar die zijn snel koud en ook niet om op te lopen.

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 01:20

loulou schreef:
Ik zweer bij chiruca Chelsea.
Helaas gaat dit model uit het assortiment, maar als ze nog in je maat te vinden zijn is het echt een aanrader. Wel een maat groter nemen dan je normale maat.

Ze zijn er in licht en donker bruin. De neuzen moet je wel poetsen om mooi te houden, maar voor de levensduur maakt het niet zoveel uit als je het niet doet.


https://www.dejachtkelder.be/product/ch ... laarzen-3/

https://www.metsoutdoor.nl/a-44072366-1 ... escription


Lijkt op de Dubarry laars, heel mooi! Helaas ging Dubarry bij mij maar kort mee, viel tegen voor de prijs. Hoelang heb je deze laarzen?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 02:01

Texnex schreef:



Lijkt op de Dubarry laars, heel mooi! Helaas ging Dubarry bij mij maar kort mee, viel tegen voor de prijs. Hoelang heb je deze laarzen?[/quote]

Dat soort laarzen zijn denk ik echt meer voor wandelen en gewone outdoor. Maar zodra er mest en urine bij komt, geloof ik niet dat de aansluiting van schoon/zool het lang kan houden.

Daarom twijfel ik ook om de Zooadventure te proberen. Vind ze wat duur als ze ook binnen een jaar los liggen. Maar Muck boots scheuren ook, dus tja.........wat is dan goed materiaal?

Ik las van een werklaars wel dat ze goed ademen, dus dat is wel belangrijk. Continu in ene plastic laars is ook niet goed.
Maar ergens anders stond dat je ook echt goede sokken aan moet doen.

Bij regenjassen net zo.

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:13

Mijn hierboven geplaatste Tuffa's , echt ik loop alles stuk qua schoenen/laarzen. En de Suffolks nu beide keren 5 en zelfs 6 jaar. Ik loop er hele dagen mee, door blubber, diepe plassen en sneeuw..Het laatste paar wat nu vervangen wordt heb ik niet onderhouden,stom nu na 5 jaar een scheurtje in het leer oo de voet.

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:50

Die Tuffaboots zien er goed uit. Die Engelsen hebben natuurlijk ook jarenlange ervaring met paarden, regen en modder.

Hoe vallen ze qua maat?
Ik heb bijvoorbeeld Ariat jodhpurs in 37,5
EJ Janouk in 38
Maar Wolky schoenen weer in maat 39.

En hoe smal is de gewone schacht en hoe wijd de wide?

Als ze uit Engeland moeten komen, moet het eigenlijk wel in 1 keer goed zijn natuurlijk.

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:05

Marie, in welke regio zit je? Ik heb dus de oude Suffolks maatje 39 met normale kuit, deze zitten bij mij ruim maar vind dat zelf heerlijk. Heb normaal denk ik 38,5 dus in Nederland ook vaak soms 38 en dan weer 39.
De riding versie vd Suffolk heb ik nu dus gisterenavond besteld ook in maat 39 deze vallen vlgs de beschrijving wat smaller, nauwer.
Mocht je in de buurt van Chaam zitten mag je zo komen passen bij me. Zei nog tegen mijn man begin denk ik zelf maar een zaakje met hun laarzen, Zelf bij toeval 12 jaar geleden mijn eerste paar Suffolks gekocht, was uitverkoop bij de paardendrogist en echt ik was verkocht, die winter veel en lang sneeuw en dan hele dag buiten bezig, Nooit koude of natte voeten. Vind het altijd jammer als het boven de 20 graden wordt en ik ze wegzet.
Stuur maar een pb waar je woont misschien is er wat te regelen om ze in het echt te zien.

Ravel13
Berichten: 204
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Brabant

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:11

Ik heb de outdoorlaarzen van Moutainhorse. Mijn steunzolen passen er in, ze zitten lekker en ze zien er mooi uit.

L1+16
L2+7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers