De ultieme trainingslaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:47

Als je ze continu aanhoudt, zou ik lekker voor harde petries gaan! (vooral die harde oude kaggelpijpen :Y) ), ik liep er letterlijk de hele dag op, en ze hebben het bijna 10 jaar uitgehouden. Wel meerdere keren de zool laten vervangen en dacht 2 keer een nieuwe rits. En ik deed weinig aan de verzorging ervan.

Misschien even pijn met inlopen, maar zodra ze zitten, en helemaal goed zijn gezakt, zitten ze als gegoten!
Wel plastic zakjes erin doen, anders krijg je blaren aan het begin.


Bielsje schreef:
Ik ben dus niet het type dat het paard op gaat zadelen en vervolgens laarzen aantrekt, ik doe ze aan en hou ze aan :-)
Ariat, Mondoni, MH etc valt af, ben een beetje klaar met permanente pleisters op mijn hielen om het vervolgens 1x te vergeten en blaren te hebben...

Ga je trouwen? Bruidskapsels, bruidsmake-up, opsteekkapsels, gelegenheidsmake-up, haarstyling en fotoshoots.
https://www.irishairandbeauty.nl


x_Milou
Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: De ultieme trainingslaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:43

Ik zou als trainingslaars voor Ego7 gaan! Die ritsen zijn niet kapot te krijgen en de binnenkant slijt ook niet. Leer wordt wat eerder dof en de zool vind ik wat minder ten opzichte van bijvoorbeeld De Niro, maar de prijs is ook lager. Het voetbed van Ego7 is prima en ze zitten ook fijn.

Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:23

Mijn petri's hebben het heel lang uitgehouden en liepen echt als sloffen. Ik heb eerst de laarzen zonder rits gehad... inlopen duurt een half jaar maar dan heb je ook wat :Y)

Later heb ik petri's met ritsen gehad. Die zaten vanaf dag 1 fantastisch!

CalipsoLover
Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De ultieme trainingslaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:57

Ik zweer al jaren bij Petrie. Nu een heleboel keuze in leuke en mooie modellen voor rond de 300 euro. Ruim aanbod in standaardmaten, dus als je been niet te hard afwijkt heel goed te doen. Nu bezig aan mijn tweede paar maar mijn eerste kunnen er eigenlijk ook nog zeker een jaar mee door. Ik heb overigens ook De Niro's als wedstrijdlaarzen, ben daar een stuk minder ethousiast over :o

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Linda_80
Berichten: 36
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Lith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:53

Sinds een klein jaar heb ik de mountain horse spring river laarzen, voor mij de ultieme laarzen om in de blubber mijn paard uit de wei te halen, erna gewoon even de slang erop en droge voeten houden, ook bij een dag in het bos in de regen -O- :o . Smalle enkel en ze lopen heerlijk! Ze hebben een goed voetbed en zijn lekker warm. Was even een aanschaf naast mijn ‘nette’ dressuurlaarzen, maar met een aanbieding van agradi goede korting kunnen krijgen en nu altijd vanuit huis gelijk aan!

https://www.agradi.nl/mh-rijlaarzen-spr ... -brown.htm

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:05

Ja die heb ik ook! Zakken echt niet in. Heb ook smalle kuit, en smalle enkels :j . Zitten zo lekker.


zacharyhill
Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:06

_Lorette_ schreef:
Petrie laarzen gaan bij mij het langst mee bij intensief gebruik, maar de Pioneer laarzen zijn fijner om op te lopen. De Petries zijn alleen fijn om mee te rijden. Daarom heb ik er graag een paar Pioneer laarzen bij. Boterzacht en fijn om eeuwig mee in en rond de stal te lopen of een kwartier met paard aan de hand lopen naar de rijvereniging en weer terug. Dan blijf ik heel. De laarzen overigens iets minder, want de rits ging de eerste dag al stuk. :+ Het leer blijft verder wel goed, dus als je er geen problemen mee hebt om een naadje te laten stikken of een rits te laten repareren, dan is het overkomelijk.


Ik heb hier 2 paar pioneer laarzen staan met een paar is een 4 tal keer mee gereden en 1 paar daar heb ik mee op mijn paard gezeten voor een foto en toen ik wilde rijden heb ik gillend op mijn paard gezeten dat die krengen uit moesten kon er nog geen 5 min mee rijden. Ze zien er geweldig uit, veter aan de voorkant tot boven, bruched leer met bling en hoge dressuur boog. Helaas niet goed aangemeten. Zelfs lopen was een drama......als iemand interesse heeft........

Hedy mijn meisje, mijn witte, mijn oude doos voor altijd in mijn hart. Roweentje samen met je moeder nu een sterretje aan de hemel.
Dag Sandy, dag meisje rust zacht, dag Sauron mijn maatje nooit meer met jou de beestjes voeren

Bielsje
Berichten: 1347
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 13:08

Het zijn de Deniro Bellini's geworden!

Harde schacht en smalle enkel *\o/*

Bedankt allemaal voor alle informatie!

[ img ]

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

MariekeS_
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: De ultieme trainingslaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:22

Gaaf!! Ik had ook de Bellini's als trainingslaarzen uitgekozen. Mag ze morgen ophalen, zelfde als jij maar zwart. Ben benieuwd :D


TROY (2019) & LAYS (2014)

MariekeS_
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:13

Mijn nieuwe trainingslaarzen, zwarte Bellini's, maar dan met een onderlegd logotje ipv de Swarovski ruit.
Zo klassiek als maar kon :D

Zitten als gegoten, wereld van verschil met mijn Petrie Olympics.

[ img ]


TROY (2019) & LAYS (2014)

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Re: De ultieme trainingslaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:42

Ik heb deniro ottaviano gehad, zijn 12 jaar meegegaan, alleen af en toe rits moeten vervangen. Reed ook vaak 2 paarden per dag en poetste er ook mee ed. Alleen mesten en in de blubber lopen niet hoor! Veel plezier ervan!

Bielsje
Berichten: 1347
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 18:45

MariekeS_ schreef:
Mijn nieuwe trainingslaarzen, zwarte Bellini's, maar dan met een onderlegd logotje ipv de Swarovski ruit.
Zo klassiek als maar kon :D

Zitten als gegoten, wereld van verschil met mijn Petrie Olympics.

[ [url=m/xtMUwI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi! Had dat logo ook liever zo gehad maar voor mijn trainingslaarzen even geen maatwerk ;)

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Bielsje
Berichten: 1347
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 18:47

Nicjuh_ schreef:
Ik heb deniro ottaviano gehad, zijn 12 jaar meegegaan, alleen af en toe rits moeten vervangen. Reed ook vaak 2 paarden per dag en poetste er ook mee ed. Alleen mesten en in de blubber lopen niet hoor! Veel plezier ervan!


Ik zal er vast mee in de blubber en stal lopen maar als ze maar 10 jaar meegaan is het ook goed :D :D

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:45

Ik ben ook op zoek naar fijne, onverwoestbare trainingslaarzen en zodoende bij dit topic gekomen :D

Mag ik weten waar jullie je De Niro Bellini's hebben gekocht en hoe duur ze waren? En Bielsje, wat is het voordeel van een harde schacht ten opzichte van een soepele?

Bielsje
Berichten: 1347
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-20 23:55

xIrlijn schreef:
Ik ben ook op zoek naar fijne, onverwoestbare trainingslaarzen en zodoende bij dit topic gekomen :D

Mag ik weten waar jullie je De Niro Bellini's hebben gekocht en hoe duur ze waren? En Bielsje, wat is het voordeel van een harde schacht ten opzichte van een soepele?


Ik heb ze gekocht bij Drunens Ruitershuis aangezien ik wist dat ze daar enorm veel maten en kleuren op voorraad hebben! Prijs is aan de hoge kant maar weet ik zo niet uit mijn hoofd, staat wel online op hun site. Prijzen zijn overal gelijk tenzij ergens een kortingsactie is.

Ik had altijd (16 jaar lang) een harde schacht en erna 2 jaar soepele laarzen en blaren op de raarste plekken waardoor ik permanent met pleisters op liep -O- De Bellini's zijn lekker soepel bij mijn enkels en genoeg gevoel aan de binnenkant van mijn been en door de harde schacht zakt dat stuk niet in en blijft oa de rits perfect glad liggen wat bij de soepele niet het geval was. Dag 1 kon ik er ook zonder problemen 4 uur op lopen *\o/*

Eigenlijk komt het er op neer dat je van het 'laars gevoel' moet houden. Ben je meer van het gevoel in chaps dan kun je beter de ottaviano's of iets kiezen. Harde schacht kan ook nog helpen voor een iets stabieler been trouwens maar ik vind het gewoon enorm fijn zitten en mooier blijven....

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:47

Bielsje schreef:
xIrlijn schreef:
Ik ben ook op zoek naar fijne, onverwoestbare trainingslaarzen en zodoende bij dit topic gekomen :D

Mag ik weten waar jullie je De Niro Bellini's hebben gekocht en hoe duur ze waren? En Bielsje, wat is het voordeel van een harde schacht ten opzichte van een soepele?


Ik heb ze gekocht bij Drunens Ruitershuis aangezien ik wist dat ze daar enorm veel maten en kleuren op voorraad hebben! Prijs is aan de hoge kant maar weet ik zo niet uit mijn hoofd, staat wel online op hun site. Prijzen zijn overal gelijk tenzij ergens een kortingsactie is.

Ik had altijd (16 jaar lang) een harde schacht en erna 2 jaar soepele laarzen en blaren op de raarste plekken waardoor ik permanent met pleisters op liep -O- De Bellini's zijn lekker soepel bij mijn enkels en genoeg gevoel aan de binnenkant van mijn been en door de harde schacht zakt dat stuk niet in en blijft oa de rits perfect glad liggen wat bij de soepele niet het geval was. Dag 1 kon ik er ook zonder problemen 4 uur op lopen *\o/*

Eigenlijk komt het er op neer dat je van het 'laars gevoel' moet houden. Ben je meer van het gevoel in chaps dan kun je beter de ottaviano's of iets kiezen. Harde schacht kan ook nog helpen voor een iets stabieler been trouwens maar ik vind het gewoon enorm fijn zitten en mooier blijven....

Bedankt voor je reactie! Wat goed om zo'n positief verhaal te horen. Dan ga ik eens telefonisch informeren of zij veel op voorraad hebben voor een smalle kuit. Zo'n harde schacht lijkt me dus heel fijn om de redenen die jij noemt, maar het is denk ik toch ook gewoon dragen en ervaren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers