Goede kwaliteit (middenklasse) cap voor kinderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperRocky
Berichten: 164
Geregistreerd: 16-09-19

Goede kwaliteit (middenklasse) cap voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-20 11:42

Voor mijn dochters (7 en 6 jaar) wil ik op zoek naar nieuwe caps; ze hebben nu allebei een Harry's horse chinook. Ik ben hier niet helemaal tevreden over, de ene cap is 1,5 jaar oud, en de ander 1 jaar oud, en van beide loopt het verstelsysteem uit. De cap wordt automatisch groter, zeg maar, en de verstelknop werkt niet meer lekker, het is alsof hij slipt (hij draait wel, maar verstelt dan niet), waardoor de cap niet makkelijk weer kleiner te maken is. Een van de caps is al eens terug geweest via epplejeck naar HH, en daarvan is het verstelsysteem onder garantie vervangen, maar nu hebben beide caps weer hetzelfde probleem. Kwaliteit valt een beetje tegen dus. Wellicht is deze cap meer bedoeld voor gebruik 1x per week door manege ruiters; mijn dochters rijden zo'n 4-5x per week op onze pony.

Ik zoek dus goede kwaliteit caps in het middenklasse-prijssegment; voor een KEP en anderen in die prijsklasse vind ik mijn dochters eigenlijk nog wat te jong. Wat zijn jullie aanraders?


MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:53

Hier altijd Casco caps voor de kinderen gehad. Nooit dit soort problemen gehad.
Lichtgewicht, verstelbaar,fijne ventiatie en betaalbaar

Kookaburra
Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Goede kwaliteit (middenklasse) cap voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:58

Alle caps die in NL verkocht worden zijn goedgekeurd op veiligheid/bescherming.
Decathlon heeft veel caps, verstelbare caps dacht ik niet. Al zou ik voor caps wel even in de winkel passen ;)

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

juval
Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Goede kwaliteit (middenklasse) cap voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:03

Decathlon heeft ook verstelbare caps. Mijn dochter heeft er pas een voor haar verjaardag gehad. Ik heb er nog niet heel veel ervaring mee, maar de eerste indruk is goed. Leuk kleurtje, goede pasvorm en goed verstelbaar. Ook het kinbandje is comfortabel. Of het over een jaar nog goed is weet ik dus nog niet, maar tot nu toe vind ik de prijs/kwaliteitverhouding prima.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

SuperRocky
Berichten: 164
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-20 12:04

@Kookaburra, dank je, dat weet ik inderdaad. Wat ik vooral wilde vragen, of er nog aanraders zijn mbt kwaliteit. Veiligheid hangt vooral af van de goede pasvorm/maat, en aangezien deze caps bij aankoop goed pasten, maar het verstelsysteem nu niet meer lekker werkt, neemt de pasvorm, en daarmee de veiligheid ook af. Ik wil zeker met ze gaan passen, maar ik zoek graag gericht :-) anders moet ik eerst een urenlange discussie aan met mijn dochters waarom ze niet die ene roze cap vol met glitters mogen passen :')

@ MiekeFS: Casco kunnen we zeker eens passen, dank je!

@juval: als allereerste cap heb ik een decathlon cap gehad voor mijn dochters, die was op zich prima toen ze nog 1x per week reden, maar ook die ging niet zo lang mee. Daarom vervangen door de HH caps die we nu hebben.

SuperRocky
Berichten: 164
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Goede kwaliteit (middenklasse) cap voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-20 12:07

Ik kom nu op internet trouwens de Keppy II van Kep tegen (de matte versie dan, die glanzende vind ik echt niet om aan te zien). Dat zit wel tegen de bovengrens van wat ik zou willen uitgeven, maar het concept met de vervangbare liner, en dus zonder draaiknop-verstelsysteem, spreekt me wel aan. Heeft iemand al ervaring met deze Kep?

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:15


Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Goede kwaliteit (middenklasse) cap voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:20

Zelfde had ik met de verstelbare kindercaps van decathlon. Nu een casco nori gekocht.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Getup
Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Goede kwaliteit (middenklasse) cap voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:08

Geen ervaring met Keppy. Gewoon gaan passen :-) . Hier hebben ze beiden een Casco cap . Uvex zat ook goed.

pluisje88
Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:22

Ik heb zelf altijd casco. Al jaren. Meer dan tevreden over. Tussendoor eens een uitstapje gemaakt maar toch altijd snel weer terug naar casco.

Een niet al te bijzonder model heb je voor rond de 100,- kinder caps zijn zelfs nog iets goedkoper geloof ik.

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Goede kwaliteit (middenklasse) cap voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:29

De casco had ik voor 60euro

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:30

O ik wilde HH zeggen. Dochter (10) heeft die ook en die blijft heel lang goed. Moet er wel bij zeggen dat ik van de verstelbare cap ben afgestapt omdat bij mij altijd het draai gedeelte lam wordt. Maar dat kan ook gewoon met intensief gebruik te maken hebben. Heb dat zelf bij zowel Uvex als HH gehad. Ik heb nu equitheme, zitten verschillende maten liners bij. Naar zoiets zou je dus ook nog kunnen kijken.

pluisje88
Berichten: 7980
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:00

SusanH schreef:
O ik wilde HH zeggen. Dochter (10) heeft die ook en die blijft heel lang goed. Moet er wel bij zeggen dat ik van de verstelbare cap ben afgestapt omdat bij mij altijd het draai gedeelte lam wordt. Maar dat kan ook gewoon met intensief gebruik te maken hebben. Heb dat zelf bij zowel Uvex als HH gehad. Ik heb nu equitheme, zitten verschillende maten liners bij. Naar zoiets zou je dus ook nog kunnen kijken.


Ik heb dit bij casco echt nog nooit gehad. En ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn cap veel langer dan 2 jaar in gebruik heb. Deze heb ik al 5 jaar geloof ik. (Schaam)

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Goede kwaliteit (middenklasse) cap voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:04

Hier ook fan van Casco! Heb die van mij al meer dan twee jaar en de verstelknop is nog helemaal goed. Vind hem echt heerlijk zitten.
Ben er ook al een keer mee gevallen en toen heeft hij mijn hoofd goed beschermd. :D

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:11

Casco zit mij niet fijn. De kindermodellen van Casco vind ik er wel heel degelijk uit zien.


SuperRocky
Berichten: 164
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 08:29

Ok, Casco moeten we dus zeker gaan passen. En die Equitheme met liners klinkt ook als een goede optie. Bedankt voor alle tips!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 8 bezoekers