Hit-air of Helite airbagvest graag jullie ervaring!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaraU
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-02-20

Hit-air of Helite airbagvest graag jullie ervaring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 13:27

Ik wil graag een nieuw airbagvest aanschaffen. Die van Hit-air ken ik (maar vind ik vrij warm). Die van Helite zien er ook goed uit.

Iemand ervaring met het verschil tussen beide? Zijn ze even veilig en even comfortabel?
Ben benieuwd!

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:15

Sinds ruim een jaar rijd ik met een Helite airbagvest, over mijn body protector.

Mijn ervaring: sinds ik het vest heb, ben ik nog niet gelanceerd, dus geen idee hoe hard of zacht ik met een ontploft vest zal vallen.
Qua draagcomfort: vest zit los over mijn bodyprotector, ik heb er geen hinder van, ik vind het qua temperatuur ook prima te doen (het warmst is uiteindelijk mijn bodyprotector)
Ik was eerst bang dat ik misschien op de onderkant zou komen te zitten in het zadel (ik heb een erg korte rug), maar omdat het vest over mijn bodyprotector zit, valt de onderkant van het vest achter het zadel.
Enige minpunt vind ik het klittenband in mijn nek, mijn haar (vlecht) wil daar wel eens in vasthaken, maar als ik er op let hoe ik mijn haar draag, valt de hinder ervan wel mee.
(het klittenband van de opening waaruit de airbag ter hoogte van mijn nek moet kunnen ontploffen)

En nou ja, het prijskaartje is best pittig, plus elke keer als je er vanaf stuitert (of wanneer je vergeet je vest los te koppelen bij het afstijgen!) een nieuwe gaspatroon. Die kosten rond de € 25,- per stuk.

Zelf vind ik het de investering wel waard, me een ongeluk vallen met blijvend letsel is uiteindelijk veel duurder.