Rijlaarzen voor brede kuiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Rijlaarzen voor brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:54

Hoi hooi!

Ik heb sinds gister een heel leuk paardje dat ik mag gaan bij rijden! Moet alleen nieuwe laarzen gaan kopen want van die iets te hoge ouderwetse dressuur laarzen (van die kachelpijpen) zijn toch een beetje pijnlijk in een spring zadel :')

Nu vroeg ik me dus af of jullie ideeën hebben welke laarzen iets voor mij zouden kunnen zijn.
Mijn lengtemaat is 48, breedte maat 42/43 en voetmaat 41/42

Ik heb qua looks etc niet echt eisen.
Mijn enige eis is dat het wel een beetje fatsoenlijke kwaliteit moet zijn.
Ik verwacht echt geen kwaliteit van bijvoorbeeld petrie, maar het zou fijn zijn als ze na 3x rijden nog heel zijn :Y)

Mijn budget is rond de 150 euro
2ehands is evt ook een optie!

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes van mij! :wave:


JanneJ2001
Berichten: 272
Geregistreerd: 22-11-17
Woonplaats: Haps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:27

ik ben heel erg tevreden over de Epplejack Lou laarzen!
Ik heb ook brede kuiten en dit past goed

laraxXxemma
Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:44

Je zou kunnen kijken naar de rijlaarzen van de decathlon. Die zijn ook iets minder hoog geloof ik. Niet de meest stijlvolle misschien maar dat zijn voor mij de enige die ik aantrok en direct paste. Anders kom je denk ik snel uit bij op maat gemaakte...

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:58

laraxXxemma schreef:
Je zou kunnen kijken naar de rijlaarzen van de decathlon. Die zijn ook iets minder hoog geloof ik. Niet de meest stijlvolle misschien maar dat zijn voor mij de enige die ik aantrok en direct paste. Anders kom je denk ik snel uit bij op maat gemaakte...



Ben toevallig net bij de decatlon geweest en heb ook de laarzen gepast! Kreeg ze helaas net niet dicht. Ook waren ze voor mij net te kort :(

Wel heel erg bedankt voor de tip!

JanneJ2001 schreef:
ik ben heel erg tevreden over de Epplejack Lou laarzen!
Ik heb ook brede kuiten en dit past goed


Bedankt!
Ik zal ze bekijken!

Annem84
Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Rijlaarzen voor brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:13

Heb ongeveer dezelfde maten als jij, alleen mogen ze bij mij nog iets hoger. Helaas is dit heel moeilijk om iets in die maat te krijgen.

Heb zelf laarzen op maat laten maken bij Lipica, maar dan ben je al snel 300 euro kwijt.

Wat je zou kunnen proberen is een kant en klare laars met veter voor tot bovenaan. Deze kun je eventueel zelf losser maken. Dan is waarschijnlijk de veter te kort, maar die kun je uiteraard nog los kopen.

En anders jodphurs met chaps?

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Annem84
Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Rijlaarzen voor brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:15


Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

lobkew
Berichten: 608
Geregistreerd: 09-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Re: Rijlaarzen voor brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:53

Kijk eens op de site van de Dunsborg! Hij heeft laarzen in veel verschillende maten, maar nog wel betaalbaar.

Blessem en Kjáni, mijn kleine vriendjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:11

lobkew schreef:
Kijk eens op de site van de Dunsborg! Hij heeft laarzen in veel verschillende maten, maar nog wel betaalbaar.


Heel erg bedankt voor de tip! Ga meteen kijken

Melewel94
Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Rijlaarzen voor brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:17

Kijk voor de tricolore van deniro. Instapmodel zijn, dacht ik, 250 eu. Klinkt misschien vrij veel, maar daar heb je ontzettend veel plezier van. Deze zijn volledig naar je maat te zetten aangezien ze een groot aanbod hebben aan standaard maten. Ik ken mijn maten zo niet, maar ik heb heel korte benen, maat 39 en dikke kuiten. Was een ramp om laarzen te zoeken, maar met deze was ik gelijk geslaagd! Mijn 1e paar heb ik 5 jaar mee gedaan, en daar heb ik echt alles mee gedaan van rijden tot mesten tot wassen etc. Als ik zuiniger was dan konden ze nog wel 5 jaar langer mee :+ prijs kwaliteit is echt top!

Every accomplishment starts with the decision to try.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:16

Melewel94 schreef:
Kijk voor de tricolore van deniro. Instapmodel zijn, dacht ik, 250 eu. Klinkt misschien vrij veel, maar daar heb je ontzettend veel plezier van. Deze zijn volledig naar je maat te zetten aangezien ze een groot aanbod hebben aan standaard maten. Ik ken mijn maten zo niet, maar ik heb heel korte benen, maat 39 en dikke kuiten. Was een ramp om laarzen te zoeken, maar met deze was ik gelijk geslaagd! Mijn 1e paar heb ik 5 jaar mee gedaan, en daar heb ik echt alles mee gedaan van rijden tot mesten tot wassen etc. Als ik zuiniger was dan konden ze nog wel 5 jaar langer mee :+ prijs kwaliteit is echt top!


Heel erg bedankt voor de tip!
Deniro is nu helaas te duur voor mij.
Maar ik zal ze in gedachte houden als men budget omhoog gaat!

fjordjes
Berichten: 11964
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Rijlaarzen voor brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:22

Ik heb de horka Arlene ook betaalbaar voor je budget. Is alleen kunstleer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:44

Heb vandaag bij de eppeljack laarzen gepast, de lou ging dicht!
Maar de verkoopster stond toen mijn vader wilde afrekenen te vertellen dat ze het niet meer verantwoord om mij op een paard te te laten klimmen. (Ik heb een maatje 42 en ben 180)
Dus men ouders weigeren me daar iets te laten kopen....
Blijkbaar zijn mijn maten ook heel ongelijk Dus heb maar van die ouwbollige stoffen chaps bij een zaakje in de buurt gekocht.
Ik ga nu gewoon sparen voor maatwerk!
Heel erg bedankt voor de tips.

Annem84
Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Rijlaarzen voor brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:09

Wow serieus? Wat onbeschoft. Was dit in Eindhoven? Ik kom daar ook regelmatig met 1,80 en maat 44.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:09

Annem84 schreef:
Wow serieus? Wat onbeschoft. Was dit in Eindhoven? Ik kom daar ook regelmatig met 1,80 en maat 44.


Was indd in Eindhoven!
Ben er al vaker geweest en tot nu toe altijd goeie ervaringen gehad...

Ze zal der dag wel niet hebben gehad :')

Melewel94
Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:18

Jezus wat een opmerking.... Ik heb maatje 42 met 1,57 :') en kom ook altijd in ehv :roll:

Edit: als je nu toch de maat weet, desnoods online bestellen :+

Every accomplishment starts with the decision to try.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 11 bezoekers