Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:00

Pikeur rijbroeken zijn bijna onverwoestbaar. Heb sommige al 10 jaar en nog steeds goed. Heb er 1 waar het stiksel nu na 10 wat minder wordt, maar dat mag ook wel vind ik.

Bovenkleding ben ik wat minder kieskeurig. Equiline is prachtig en blijft ook heel mooi. De Anky mockneck shirtjes blijven ook heel mooi vind ik.

Friesianlov
Berichten: 142
Geregistreerd: 26-07-14

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:03

Cavalleria Toscana, Animo en Equilline!
CT is van de 3 absoluut de beste. Zou niet zo gauw een ander merk voor broeken nemen.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:03

ja en voor de kwaliteit is Pikeur ook echt betaalbaar. Ik vind zelf de italiaanse merken zoals Vestrum en CT gewoon slecht in elkaar zitten, de kwaliteit stof en hoe het genaaid is, is niet in verhouding staan tot de bedragen die ze ervoor vragen.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:10

Mijn favorieten op het moment. Niet allemaal A merk, investeer liever in een paar goede basis kleding stukken en koop daar dan wat onbelangrijkere goedkopere stukken bij. Ik investeer in rijbroeken, laarzen, jassen en shirts. Sokken, vesten en riemen betaal ik het liefst zo min mogelijk voor.

Pikeur rijbroeken
Anky Mochnecks and shirts
Sokken, zo goedkoop mogelijk. Decathlon, Br, Harry's Horse, Stapp onder andere liggen.
Riem: Felix Buhler, 3 jaar elke week in gebruike en amper beschadigt.
Vestjes: 1x kingsland vest die het goed houdt, ooit gevonden. Draag veel epplejeck vestjes.
Jas: HV polo 3 in 1 jas was onverwoestbaar voor 10 jaar. Nu is die op aan het raken en gok ik op een epplejeck jas.
Laarzen/Jophurs: Ariat

Speciale sportbh heb ik niet nodig, aangezien ik die support niet nodig heb.

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:16

Fillis schreef:
Duran123 schreef:
Grappig om te lezen dat de meningen zo verdeeld zijn. Alleen over Pikeur is iedereen het wel eens lees ik

Dit vind ik ook opvallend!

Waar zit hem dit in, vraag ik me af? Echt versleten (dus stiksels kapot, gaten erin), of verwassen ("pillen", verbleekte kleuren, uitrekken of krimpen)? Of is de pasvorm slecht?

M.i. moet een goed merk dit niet hebben (of nouja, na járen dan), zonder dat je er mega voorzichtig mee moet zijn bij bijv. wassen.



Mijn pikeur broeken zijn verwassen, maar inderdaad na jaren zoals ik al zei en dan vooral verbleken. Andere broeken waren al kapot voordat ze verwassen konden raken of pilden enorm. Dus stiksels los of helemaal doorgesleten.

Nu had ik altijd rijbroeken zonder leer en die zijn minder vaak aanwezig nu, dus ook wat uitstapjes naar huismerken en mindere kwaliteit. Geen ervaring met leer en siliconen heb ik pas 2 jaar bij 1 broek.

Ook wel handig topic om op te slaan als ik weer wat nodig heb. Ik probeer minder snel een duurder merk waar ik geen ervaring mee heb. Zonde van het geld als het tegen valt.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:18

Hier staat Pikeur op nummer 1 :)

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 17:24

MyWishMax schreef:
Mijn pikeur broeken zijn verwassen, maar inderdaad na jaren zoals ik al zei en dan vooral verbleken. Andere broeken waren al kapot voordat ze verwassen konden raken of pilden enorm. Dus stiksels los of helemaal doorgesleten.
[..]
Ook wel handig topic om op te slaan als ik weer wat nodig heb. Ik probeer minder snel een duurder merk waar ik geen ervaring mee heb. Zonde van het geld als het tegen valt.

Dankje voor de toelichting!

Dat laatste heb ik dus ook :D Nou heb ik sowieso nooit veel merkkleding gehad, maar de paar dingen die ik heb (wel geen rijkleding dan, dus wel aan iets minder slijtage onderhevig..) blijven zoveel beter en mooier, zelfs met mijn slechte wasmethodes (alle kleuren bijeen en gewoon op 60° :') desondanks is mijn Nike sportbh na zeker 10 (!) jaar nog steeds als nieuw. Eén wasbeurt geleden heeft het merkje losgelaten [plastic opdruk], maar verder nog perfect).
Moonlight17 schreef:
Mijn favorieten op het moment. Niet allemaal A merk, investeer liever in een paar goede basis kleding stukken en koop daar dan wat onbelangrijkere goedkopere stukken bij. Ik investeer in rijbroeken, laarzen, jassen en shirts. Sokken, vesten en riemen betaal ik het liefst zo min mogelijk voor.

Dit is inderdaad ook mijn plan :j Voor vesten probeer ik misschien 1x zowel een middenmoter als een duurder model, kijken hoe het zich houdt.

Binnenkort maar eens naar de EJ :') Eerst even kijken wat ik absoluut nodig heb binnenkort (knollie is nog niet onder het zadel, dus een rijbroek is nog niet direct nodig bijv.). Maar mijn vesten, bodywarmer en regenjas (van de Decathlon dus) zijn echt op, na maar 1 seizoen... beetje klaar mee - niet duurzaam en ik vind shoppen verschrikkelijk :')

mickey75
Berichten: 56
Geregistreerd: 10-07-08

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:50

Ik draag alleen maar HV polo, broeken, shirts, truien en jassen en eigenlijk alles ziet er nog top uit en ik draag en was het echt vaak. Voor mij niks anders dan Hv polo.

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:00

Ik koop juist geen broeken meer van Pikeur. Ritsen die slecht lopen en bij de laatste broek lieten de naden los aan de buitenkant bovenbeen en in het kruis, terwijl ik die broek misschien 2x per week droeg en ik toch echt op mijn kont zit :')

Zelfde met la valencio. Ook steeds ritsen die vastlopen of letters die loskomen. Kingsland ben ik wel tevreden over, vesten en colletjes van pikeur ook. Spooks verkleurd vrij snel. Ariat jasjes en vesten blijven hier ook mooi.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:02

Pikeur! Super fijne kleding en gaat echt enorm lang mee. Ik heb laatst een polo die ik al 20 jaar heb weggegooid omdat er een gat in viel.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:53

Oehlala schreef:
ja en voor de kwaliteit is Pikeur ook echt betaalbaar. Ik vind zelf de italiaanse merken zoals Vestrum en CT gewoon slecht in elkaar zitten, de kwaliteit stof en hoe het genaaid is, is niet in verhouding staan tot de bedragen die ze ervoor vragen.

Kwaliteit en Italiaans gaat dan ook niet zo goed samen. Dat is een algemeen gegeven.

psychonaut
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:04

Mijn rijbroeken koop ik alleen nog maar van QHP :) Is eigenlijk ook het enige merk waarbij de pasvorm altijd goed is voor mij, en gaat bij mij niet stuk.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:18

Ik heb dan juist weer slechte ervaring met Pikeur. Heel snel al op meerdere plekken dat de rek uit de stof was. Eurostar broeken gaan dan juist wel meer dan 10 jaar mee.
Van Kramer Felix Buhler ben ik ook fan van. Rijbroeken daar niet van uitgeprobeerd want niet nodig maar vestjes, shirtjes, handschoenen gaan lang mee.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:11

Friesianlov schreef:
Cavalleria Toscana, Animo en Equilline!
CT is van de 3 absoluut de beste. Zou niet zo gauw een ander merk voor broeken nemen.


Helemaal mee eens! Mijn dochter heeft een lastige maat (ze wordt ook wel eens "het luciferhoutje" genoemd) dus we zijn uitgekomen bij deze Italiaanse merken en dit zit als gegoten, staat hartstikke mooi en het blijft perfect, ook na veel dragen.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:48

Voor zowel bovenkleding als rijbroeken in Equiline echt mijn nummer 1. Die kan ik zonder passen kopen, zit me altijd perfect.

Verder heb ik voor bovenkleding veel van Kingsland en van Pikeur, ook altijd heel fijn.

Tegenwoordig heb ik ook Cavalleria Toscana en Vestrum.. Prachtig spul, en er is een broek van Ego7 onderweg, dat moet ik nog zien hoe dat is.

Ben gewoon erg fan van de Italiaanse pasvormen en kwaliteit.

Ik heb ook wat kleding van Spooks, pasvorm prima, maar merk dan wel dat de kwaliteit iets minder is ten opzichte van de Italiaanse merken.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:57

LiselotZorro schreef:
Oehlala schreef:
ja en voor de kwaliteit is Pikeur ook echt betaalbaar. Ik vind zelf de italiaanse merken zoals Vestrum en CT gewoon slecht in elkaar zitten, de kwaliteit stof en hoe het genaaid is, is niet in verhouding staan tot de bedragen die ze ervoor vragen.

Kwaliteit en Italiaans gaat dan ook niet zo goed samen. Dat is een algemeen gegeven.


Dat ben ik niet bepaald met je eens eigenlijk. Alleen Animo is slechte kwaliteit maar zeker CT is prachtig.

Rizette
Berichten: 4353
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:05

Broeken, Kentucky, Anky, waarbij Anky meer voor de fijne zomerbroeken dan voor de kwaliteit.
Jassen Gersemi en Mountain Horse.
Overige kleding, van alles wat net wat er leuk bij past. Het maakt natuurlijk wel uit hoe je je kleding wast en droogt. Doe je dat niet correct dan blijft je kleding ook niet goed.

san4nie
Berichten: 3561
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:22

Rijbroek echt pikeur en cavallo. Heb beide al jaren. Wel met leren zit. Vooral de cavallo heb ik al heel lang. De stof is minder soepel dan de moderne broeken, maar ze blijven al zo lang heel.
Had een ej broek, zat echt fantastisch, maar de leren zitting is bijna doorgesleten.
La Valencio broek gaat lubberen.
Kentucky ook erg fijn.
Jas van pk is niet waterdicht en de rits al snel stuk. Broek daarvan gaat ook al jaren mee.
Sokken vind ik de stapp deocell lekker zitten.
Bovenkleding koop ik niet van dure merken.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:22

als je 'naaitechnisch' naar CT en Vestrum kijkt, dan zitten die kledingstukken echt slecht in elkaar, vergeleken met Pikeur of eurostar. En dan vragen ze er rustig 200-300 euro meer voor. Dat bedoel ik met prijstechnisch/kwaliteit niet in orde. Pikeur zit echt degelijker in elkaar genaaid en ze gebruiken hoogwaardigere stoffen.

Friesianlov
Berichten: 142
Geregistreerd: 26-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:28

Oehlala schreef:
als je 'naaitechnisch' naar CT en Vestrum kijkt, dan zitten die kledingstukken echt slecht in elkaar, vergeleken met Pikeur of eurostar. En dan vragen ze er rustig 200-300 euro meer voor. Dat bedoel ik met prijstechnisch/kwaliteit niet in orde. Pikeur zit echt degelijker in elkaar genaaid en ze gebruiken hoogwaardigere stoffen.


Naaitechnisisch heb ik er geen verstand van, maar nooit problemen gehad met kapotte naden etc. (wat ik bij Kinsland veel last van heb)En de broeken krijgen bij mij veel te verduren.

Ik denk dat het kwa stof heel persoonlijk is. Ik vind juist het stofje van CT perfect ipv pikeur of eurostar. Was een paar maanden geleden nog broeken passen, en het naar ‘goedkope’ A-merken gekeken (want eerlijk is eerlijk CT is heeeel prijzig) en het stof van de meeste broeken is het gewoon net niet. Ik kan ook niet heel goed een vinger erop leggen waarom niet. Ik heb het aan en het zit gewoon niet lekker.

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:48

Ik denk dat je beter gewoon goed kan kijken naar het kledingstuk wat je daadwerkelijk in je hand hebt en als je het aan hebt. Dan weet je (ik in iedergeval wel) al genoeg.

Zo heb ik Anky broeken en HV polo broeken gehad waarvan de naden wel los gingen zitten. En heb ik een dikke kingsland & HV polo winterjas welke beide al 5 á 6 jaar mee gaan, waarvan de kwaliteit top blijft.

Kwa tshirts vind ik de PK en kingsland shirts erg fijn, wel de shirts met het stofje wat een soort glad, elastisch is. Slijten niet en verkleuren niet. Niet vergelijkbaar met katoenen tshirts.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:39

Jassen heb ik bij voorkeur van een outdoor merk, kans op waterdichtheid en ademend vermogen wordt dan een heel stuk vergroot.
Bovenkleding heb ik ook maar vrij weinig van "paardenmerken".
Ik heb een paar heel fijne technische shirtjes van Felix Bühler, maar simpele shirtjes van Decathlon (heb bv een heel fijne polo uit de zeillijn en een aantal "running" en "wandel" shirts.

Ik heb 1 superfijne broek van Pikeur, maar omdat ik nogal ben afgevallen, is die helaas nu te groot.
Ik rijd graag zonder siliconen grip en ook geen kunstleren zitvlak, ik heb een rijbroek van Harry's Horse die super fijn zit en voor de prijs ook behoorlijk lang meegaat (39,95).
En verder heb ik een paar heel fijne rijleggings van Kerrits.
In Nederland niet zo heel veel te koop, ik bestel ze bij Outdoorriding.nl rechtstreeks uit de collectie in de VS, als zij een nieuwe bestelling gaat plaatsen voor haar webshop, waardoor ik leuke kleurtjes etc mee kan bestellen.
Van de zomer ook een top en een blouse meebesteld van Kerrits en die zijn echt helemaal fantastisch, dus uit de wintercollectie ook een trui meebesteld.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:26

Ik vond qua rijbroeken Eurostar altijd heel goed blijven, ik heb er nog nooit een 'kapot' gereden maar ben er alleen uitgegroeid.
Qua shirts droeg ik eigenlijk het liefste 'echte' sportshirts van Nike etc. dus daarin heb ik geen ervaring met paardenmerken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:55

psychonaut schreef:
Mijn rijbroeken koop ik alleen nog maar van QHP :) Is eigenlijk ook het enige merk waarbij de pasvorm altijd goed is voor mij, en gaat bij mij niet stuk.


Ik vind QHP broeken ook heerlijk zitten. Maar de kwaliteit is niet geweldig. Weet niet hoe vaak jij rijdt, maar ik rij er meerdere dagen per week mee en dan komen er best snel gaatjes in. Ligt niet alleen aan mij, dochter heeft ook QHP gehad, en ook snel stuk. Ik vind dat je niet alle B merken zomaar af kunt schrijven ( en dan nog, wat is een B merk?) . Ik heb goede ervaringen met rijbroeken van Horka en Harry's Horse. En ik heb afgelopen winter voor het eerst een rijbroek van decathlon gekocht, die zit echt heerlijk warm en is waterafstotend. Blijft ook mooi :j en dat voor nog geen 40 euro.

Ik heb ooit 10 jaar gedaan met een broek van Eurostar, maar toen reed ik minder vaak als nu. Dat was ook 30 jaar terug. De kwaliteit van toen wordt nu helaas niet meer gemaakt. Kan ik niet als je ieder seizoen nieuwe kleurtjes wil.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:18

Ik heb verschillende vesten van Ariat en daar ben ik ook erg blij mee. Heb ze al jaren en ze blijven mooi.
Le Mieux ben ik ook erg over te spreken :j