Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 14:35

Net zowel de Divoza als de Epplejeck bezocht voor een rijbroek, en dus totaal niet kunnen slagen -O- Zo ingewikkeld zijn mijn eisen niet geloof ik. Zwart of grijs, soepele stof (wel zo'n moderne), max 100 euro. Ik heb gewoon een reguliere maat dus dat is het euvel ook niet (val wel tussen 2 maten in dus moet altijd even passen).

Ik baal er eigenlijk best wel van. Zijn er al webshops waar je gemakkelijk een aantal rijbroeken kunt bestellen en ook weer kunt terugsturen? Of is er ergens in Nederland een giga winkel met een heel groot aanbod?

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:51

Vaak hebben webshops wel gratis verzenden boven een bepaald bedrag. Als je de mogelijkheid hebt om met paypal te betalen dan kan je de retourkosten terugkrijgen via paypal (eerste keer wel even aanzetten op paypal zelf)

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:57

Welke Divoza en EJ ben je geweest?
Zit qua collectie best wel verschil tussen de winkels heb ik zelf het idee.
Divoza Leek is weer groter dan Staphorst en EJ Zwolle is weer groter dan Drachten (waar ze dan wel weer altijd korting hebben).

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:04

pumpina schreef:
Net zowel de Divoza als de Epplejeck bezocht voor een rijbroek, en dus totaal niet kunnen slagen -O- Zo ingewikkeld zijn mijn eisen niet geloof ik. Zwart of grijs, soepele stof (wel zo'n moderne), max 100 euro. Ik heb gewoon een reguliere maat dus dat is het euvel ook niet (val wel tussen 2 maten in dus moet altijd even passen).

Ik baal er eigenlijk best wel van. Zijn er al webshops waar je gemakkelijk een aantal rijbroeken kunt bestellen en ook weer kunt terugsturen? Of is er ergens in Nederland een giga winkel met een heel groot aanbod?


Agradi heeft goede verzend en retourvoorwaarden.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:19

Wat zoek je precies? De Mondoni chrystal highwaist met kniegrip is een hele fijne rijbroek. Deze is ook te verkrijgen in grijs en kost net onder de 100 euro

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:33

Agradi?

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:40

Dit had ik van de week ook. Bij de decathlon geslaagd.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:54

Een echte aanrader zijn de rijbroeken van Kramer. Fijn spul en njet te duur! Ze hebben een fijne webshop maar ook grote winkels in Duitsland

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:32

Agradi inderdaad makkelijk met verzenden en retourneren en grote collectie.

Wat voor broek zoek je ?vaak is marktplaats ook een goede als je beter weet welke maat en model je zoekt

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:50

Ik ben aan het rondkijken voor een rijlegging die alleen kniegrip heeft. Omdat ik nog niet eerder een rijlegging heb gehad wil ik onder de 75 euro blijven voor t geval het niet bevalt. Maar heb het geduld niet om in een grote zaak alle grijze en zwarte broeken door de struinen naar wat ik zoek. Nu zag ik dat Agradi leuke broeken heeft maar vind het altijd spannend om rijbroeken online te kopen omdat die maten tussen merken zo verschillen. Zo heb ik een 42 die nog ruim zit en een 46 waar ik amper lucht in krijg. Dus ik volg je topic!!!

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:23

Ik ben inmiddels licht gefrustreerd. Helaas was mijn 7 jaar oude rijbroek gescheurd en nietsvermoedend heb ik hem weggegooit.....dom!!!!!!
Inmiddels al een week aan het zoeken naar een doodnormale stoffen rijbroek zonder silikonen en met steekzakken. Lengtematen lijken wel verdwenen te zijn en echt 90% heeft siliconen. Tevens is blijkbaar maat 38 (of liever 76) echt een bizarre maat want zelfs op een website met 132 rijbroeken zijn er nog 4 in maat 38 en die zijn of wit of hebben siliconen..... -O-
Aangezien ik niet in NL woon gaat dit klaagzang niet helpen maar ik leef dus zeer met TS mee. Wat een ellende!

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:26

Ik ben geslaagd bij decathlon. Kon ook ‘niks’ vinden en die zit hier om de hoek dus heel fijn.

Edit: ik heb dus online gezocht en besteld en daar opgehaald. Maar verzenden kan ook. Vond dat ze daar best wat keus hebben.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:29

Decathlon ben ik vandaag geweest, alles in maat M uitverkocht of ze zaten halvege mijn kuit.

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:30

Ik vind nieuwe rijbroeken kopen ook verschrikkelijk! Heb er 1 van Mondoni, kunstleren vlak en gaat al 10 jaar mee. En 1 van Horze, iets minder lang maar ook erg fijne broek!

Laatst passen bij Divoza was drama.. Uiteindelijk 1 tot 2 maten groter uitgekomen en toch met silicone.. Ik vind het ook niet meer leuk :n

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:34

Horze heeft wel wat maar daar koop ik niet bij vanwege dat schandaal dat aan het licht gekomen was (dwangarbeit). Anderzijds zijn waarschijnlijk alle rijbroeken voor 2 kwartjes door kinderen gemaakt dus misschien moet ik van dat principe maar wat af stappen -O-
Ik ga sowieso niet 300 euro betalen voor een stukje stof, dat lijkt nu ook redelijk normaal te zijn >;)

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:52

Ik bestel al mijn broeken online. En ook allemaal bij Horze.
Veel keuze, fatsoenlijk geld en zitten tot nu toe stuk voor stuk super lekker!

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:04

Sizzle schreef:
Horze heeft wel wat maar daar koop ik niet bij vanwege dat schandaal dat aan het licht gekomen was (dwangarbeit). Anderzijds zijn waarschijnlijk alle rijbroeken voor 2 kwartjes door kinderen gemaakt dus misschien moet ik van dat principe maar wat af stappen -O-
Ik ga sowieso niet 300 euro betalen voor een stukje stof, dat lijkt nu ook redelijk normaal te zijn >;)



Is kramer dan geen optie? Meende dat ze in Oostenrijk ook zaten, msschien wel Zwitersland..
Die hebben nog "gewone" rijbroeken, al twijfel ik over de steekzakken.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:05

Kramer verzend misschien inderdaad wel over de grens, zal daar eens kijken.

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:15

@ Sizzle{ HKM heeft lengtematen met kniestuk zonder siliconen https://hkmsport.de/reiter/reithosen-da ... esatz.html
Geen idee hoe deze valt of zit. Heb wel een fijne zomer denim jodhpurbroek van hun in lengtemaat.
PS: normaal heb ik 76 (van Sonnenreiter) maar bij hkm ben ik een maat groter gegaan, en die zit fantastisch.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:21

Super, dat ga ik bekijken +:)+

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:29

@Sizzle, wellicht de Harry's Horse Beijing?

Geen idee of je daar in Zwitserland aan kan komen.
Ze vallen voor mij lang genoeg in de normale maat, terwijl ik van Pikeur bv wel een lengtemaat nodig heb.
Is simpel katoen, kniestukken, geen siliconen, want dat plakspul wil ik idd ook niet.
En deze broeken hebben ook steekzakken.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Online rijbroek kopen, of een mega winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:32

andere optie is drunens ruiterhuis, die hebben eigen merk broeken die echt fantastisch zijn voor een nette prijs. geen idee of je daar in de buurt woont?

Karlijnxxx
Berichten: 1421
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:55

Sizzle schreef:
Super, dat ga ik bekijken +:)+


Anders een keer een ritje delen naar Kramer?

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 23:15

Ohhhh wat een goede tips! En wat een fatsoenlijke prijzen ook gewoon. Ik zie dat ik blijkbaar al een broek van Horze heb.

https://www.horze.nl/dames-full-seat-rijbroeken/horze-grand-prix-siliconen-grip-full-seat-rijbroek%2C-dames/36291.html

Deze broek heb ik en zit lekker! Ik zou liever de taille wat hoger hebben en de siliconen wat minder intens (de deukjes staan nu na het rijden in mijn zadel). De stof vind ik bij 20+ graden wat dik. Prima voor de lente/herfst, maar ik zou dus zowel graag een dunnere als dikkere broek erbij willen hebben. Verder vind ik vooral een soepele stretch stof erg belangrijk.

Concrete broekentips zijn welkom :D

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:21

Sizzle schreef:
Horze heeft wel wat maar daar koop ik niet bij vanwege dat schandaal dat aan het licht gekomen was (dwangarbeit). Anderzijds zijn waarschijnlijk alle rijbroeken voor 2 kwartjes door kinderen gemaakt dus misschien moet ik van dat principe maar wat af stappen -O-
Ik ga sowieso niet 300 euro betalen voor een stukje stof, dat lijkt nu ook redelijk normaal te zijn >;)

Ja ik had ze al gekocht voor dat schandaal.. Maar heb er 3 gehad, zou zelfde model zijn maar ik heb de eerste nog steeds, de andere 2 waren toch niet helemaal hetzelfde :')

Ik durf ook niet zo goed online te bestellen. M'n wedstrijdbroeken wel gedaan trouwens, maar die wie goed zaten waren +130 euro van Quir.. Misschien toch maar 1tje van bijbestellen in een andere kleur.