JH collection (Hööks) MIPS helm, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

JH collection (Hööks) MIPS helm, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 11:38

In mijn zoektocht naar een cap met het MIPS systeem stuitte ik op een cap van maar 150€ van Hooks eigen merk.

Zo! Dat scheelt een hoop centen vergeleken de back on track, de Champion, Tipperary en de Charles Owen (allen met MIPS).

Passen kun je natuurlijk niet... en met mijn 57 cm hoofd val ik precies tussen de twee maten in.. M of L. Dus lekker onhandig. Daarnaast heb ik een ovaal/langwerpig hoofd.

Op Bokt kom ik de cap nergens tegen, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand überhaupt deze cap heeft in Nederland?

Linkje: https://www.hookseurope.com/rider/rider ... collection

Hagel
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-20

Re: JH collection (Hööks) MIPS helm, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:52

Ik ken de cap niet maar ziet eruit als een fijne. Ik zou als ik jou was voor een maat L gaan. Is hij verstelbaar?

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 16:18

Idd verstelbaar.

Ben ik dan straks de eerste op Bokt :=
Ik neig ergens naar beide bestellen: M en L.
Mogelijk wilt iemand de cap die ik niet pas? (Meelezers hier met interesse?)

Back on track pas ik niet en de Charles Owen was al niet veel beter. Die van Tipperary ziet er mooi uit maar dat vind ik echt te duur.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: JH collection (Hööks) MIPS helm, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:00

De BOT vond ik ook niet lekker zitten en kreeg er echt een lelijk hoofd van. Ik ga even kijken wat dit voor cap is, ben benieuwd! Heb nu een maat 56.

ccca
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:44

En hoe zit ie ??? Ik ben ook van plan om die gaan te bestellen en val ook net tussen 2 maten S en M.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: JH collection (Hööks) MIPS helm, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 18:19

Super! L zit mij goed,M is te klein voor mij. Heb jij ook een ovaal hoofd? Helm had nog wat smaller gemogen voor me maar dat heb ik opgelost door bij kramer wat andere helm-binnenkantjes te bestellen en vanuit daar heb ik wat ik nodig heb geknipt en ingenaaid op de hooks-helm-binnenkant.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 10:06

Ik ben trouwens nog steeds super tevreden over deze cap. Had hem veel eerder moeten vinden!

Ik heb de cap dus zelf aangepast met een setje opvul-pads die je bij iedere ruitershop wel kunt vinden. Op maat geknipt naar mijn wens en vastgezet aan de wasbare binnenkant :)