Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 13:32

Helaas zijn vandaag mijn laarzen terug gekomen van Petrie omdat ze door eigen schuld kapot zouden zijn gegaan, nu baal ik behoorlijk.

Even voor het beeld. Iets minder dan een jaar geleden heb ik een paar Petrie laarzen gekocht. Mijn vorige paar Petries gingen al jaren mee maar hebben eigenlijk nooit fijn gezeten (model kachelpijp) en zijn voor het mooie een paar cm te laag. De Petrie laarzen van mijn moeder zijn al 25 jaar oud. Dus mijn keus om weer voor Petries te gaan was bewust, die laarzen zijn wat betreft levensduur niet kapot te krijgen dacht ik.

Helaas... binnen 1 jaar scheurde het leer op de naar die over de tenen/voorvoet loopt. Ik heb de laarzen alleen aan het rijden, doe ze uit wanneer ik afstak en verzorg daarna pas mijn paard af. Of te wel ik loop er niet veel mee en ze worden niet nat. Daarnaast maak ik ze vaak schoon met een leer schoonmaak product en smeer ik ze 1 keer per 2 weken ongeveer in met schoensmeer. Jammer dus dat de laarzen nu al kapot zijn.

Weet iemand of en hoe een schoenmaker dit nog kan repareren? omdat Petrie er dus niks mee wil doen.


Afbeelding

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:34

Dit zou echt niet mogen gebeuren. Ik heb mijn Petries al 10 jaar en pas nu begint daar een beetje droogheid te ontstaan. Terwijl ik mijn laarzen niet zo netjes onderhoud.

Met andere woorden, ik zou niet akkoord gaan met het eigen schuld verhaal. Ik kan ook niet bedenken hoe dit zou komen?

Edit: ik zou hier met de winkel uit proberen te komen waar je ze gekocht hebt. Dat Petrie er niets aan wil doen is het probleem van de winkel. Niet die van jou.

BoniqueJarig
Berichten: 260
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:59

Ik ben een maand geleden aan mijn 3de paar Petri's begonnen. Met mijn tweede paar heb ik maar liefst 15 jaar gedaan. Zo'n scheur mag niet ontstaan bij laarzen die nog geen jaar oud zijn! Ik zou er zeker mee terug gaan naar de winkel waar je ze gekocht hebt.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:01

Zou hier toch rechtsbijstand op zetten.
Sorry petrie is niet goedkoop en je mag wel wat kwaliteit verwachten.

Anoniem

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:17

Van Petrie verwacht je idd wel wat anders. Ja naden zijn zwakke plekken maar vraag me wel af hoe zij denken dat dit gebeurt is.

Ik zou naar de winkel teruggaan en die als soort tussenpersoon gebruiken. Zelfs laarzen van het goedkopere segment blijven langer goed.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 14:47

Ik heb ze via Divoza gekocht.
Petrie zegt dat ik ze moet opsturen via de winkel van aanschaf, dat heeft Divoza gedaan en vervolgens beoordeeld Petrie dit als eigen schuld.

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:55

Dan de discussie met divoza aangaan. Zij zijn de partij waar je zaken mee gedaan hebt en moeten dus met een passende oplossing komen.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:01

Precies. Je kan ze beiden aanspreken, maar ik zou het gesprek met Divoza aangaan. Zij verkopen jou een ondeugdelijk product.
Niet erbij laten zitten hoor!

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:52

Terug naar de winkel weer idd.

Maar even wat anders. Gebruik je elke keer alleen schoensmeer? Geen voedende crème? Dat mag niet e reden zijn van deze scheur, maar wel even goed kijken naar het onderhoud.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:57

Had Divoza een begeleidende brief van Petrie erbij? Zou me niks verbazen als ze ze niet eens naar petrie hebben terug gestuurd, heb het lang geleden een keer gehad met een Kingsland dekje.....

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:02

MyWishMax schreef:
Terug naar de winkel weer idd.

Maar even wat anders. Gebruik je elke keer alleen schoensmeer? Geen voedende crème? Dat mag niet e reden zijn van deze scheur, maar wel even goed kijken naar het onderhoud.


Inderdaad, je 'moet' regelmatig zo'n petrie setje gebruiken (cleaner en conditioner).
Schoenpoets, zadelzeep, leervet etc schijnt niet goed te zijn voor je laarzen, vertelde de ruiterwinkel me.
https://www.petrie.nl/onderhoud_rijlaar ... orging_001

Maar dan nog zouden zulke laarzen niet binnen 1 jaar stuk moeten zijn. Welk model heb je?

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:09

Nee, mee eens hoor. Dit hoort gewoon absoluut niet.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 16:27

Het gaat om het model Sydney.

Het schoensmeer dat ik gebruik zou ook voedend zijn. Is het zelfde spul als waar mn moeder haar 25 jaar oude Petries altijd mee onderhouden heeft.
Ik ga zaterdag Divoza nog eens bellen, kan dat doordeweeks niet omdat ik dan stage heb.

Heb ondertussen ook een tweede paar goedkopere laarzen besteld (ander merk, andere winkel) ivm aankomende wedstrijden. Zijn die vandaag aangekomen, kapot... :(:) het zit niet mee zo...

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:29

Dit hoort zeker niet. Zou dit dan ook schriftelijk melden aan Petrie.

Ooit maatwerk laarzen Petrie gekocht.
Ze zaten verschrikkelijk. Maat was helemaal niet goed. Ik ging terug naar de winkel en zij terug naar Petrie.
Petrie bleef volhouden dat de winkel een meetfout gemaakt had. De winkel bleef volhouden dat Petrie verkeerd gemaakt had.
Bleef een eindeloze welles/nietes discussie en mijn laarzen staan voor de sier in een hoek.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:33

Als ik de scheur zo zie lijkt het er op alsof het leer te krap gesneden is waardoor er teveel spanning op de naad komt te staan.
Iets totaal anders ter vergelijking maar heb het met een bankstel gehad, was ook te krap gesneden waardoor er zoveel spanning op de naad kwam te staan dat het juist daar kapot ging omdat dat het zwakste punt is.
Met repareren zal je denk ik het probleem blijven behouden want het wordt alleen maar krapper omdat je toch ook wat leer nodig hebt om te kunnen stikken.
Garantie is garantie, je koopt laarzen om te gebruiken niet om ze in de vitrine te zetten. Je mag dan ook verwachten dat ze langer mee gaan dan dit. Zij kunnen aan de laars ook wel zien dat je ze niet onjuist gebruikt lijkt mij.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:31

Tja, zelfde meegemaakt met Petrie. Ander mankement. Prima laarzen, maar je moet er niks mee krijgen kennelijk, want service kreeg ik ook niet. Was inderdaad ook zogenaamd eigen schuld.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 00:33

Ik heb (nog) niet zo'n gat maar mijn petries beginnen op die plek flink water door te laten. Heb ze nu een jaar. Al moet ik wel zeggen dat ik er meer mee doe dan alleen rijden, loop er ook mee op stal.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:25

boemel schreef:
Dit hoort zeker niet. Zou dit dan ook schriftelijk melden aan Petrie.

Ooit maatwerk laarzen Petrie gekocht.
Ze zaten verschrikkelijk. Maat was helemaal niet goed. Ik ging terug naar de winkel en zij terug naar Petrie.
Petrie bleef volhouden dat de winkel een meetfout gemaakt had. De winkel bleef volhouden dat Petrie verkeerd gemaakt had.
Bleef een eindeloze welles/nietes discussie en mijn laarzen staan voor de sier in een hoek.


Maar daar laat je het toch niet bij zitten? Dat de winkel er niet uitkomt zou mij een rotzorg zijn. Eigenlijk hetzelfde als hier.
De winkel lost het eerst maar met jou op en dan zoeken zij verder maar uit hoe ze dat met Petrie regelen!

Jammer altijd dat mensen zich zo “makkelijk” aan de kant laten zetten en dat winkels hun verantwoordelijkheid niet nemen. Dat is echt niet netjes!

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:35

Simbaa schreef:
boemel schreef:
Dit hoort zeker niet. Zou dit dan ook schriftelijk melden aan Petrie.

Ooit maatwerk laarzen Petrie gekocht.
Ze zaten verschrikkelijk. Maat was helemaal niet goed. Ik ging terug naar de winkel en zij terug naar Petrie.
Petrie bleef volhouden dat de winkel een meetfout gemaakt had. De winkel bleef volhouden dat Petrie verkeerd gemaakt had.
Bleef een eindeloze welles/nietes discussie en mijn laarzen staan voor de sier in een hoek.


Maar daar laat je het toch niet bij zitten? Dat de winkel er niet uitkomt zou mij een rotzorg zijn. Eigenlijk hetzelfde als hier.
De winkel lost het eerst maar met jou op en dan zoeken zij verder maar uit hoe ze dat met Petrie regelen!

Jammer altijd dat mensen zich zo “makkelijk” aan de kant laten zetten en dat winkels hun verantwoordelijkheid niet nemen. Dat is echt niet netjes!


De winkel stopte vlak daarna ermee... dus er was geen winkel meer :(

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:36


germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:36

Zo, dit ziet er uit als weinig gedragen rijlaarzen (misschien een foto van de hele laars?)
Maar dit komt echt niet door onjuist gebruik. Ik zou dan ook willen weten hoe je zo'n scheur voor elkaar krijgt, want ik heb er geen verklaring voor. Ik vind dit niet netjes van Petrie en had het ook niet verwacht.

Het lijkt wel het goedkope leer te zijn, met een coating, dat rekt vaak niet, maar dan nog mag dit niet zomaar gebeuren.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:49

Ik heb de Sydney's ook gehad, is stijf leer maar wel goede kwaliteit en deze scheur zou je echt niet zomaar moeten kunnen krijgen.

Een winkel als Divoza zou gewoon de wettelijke twee jaar garantie aan moeten houden. Nog zij, nog Petrie kunnen bewijzen dat deze scheur door jouw fout is ontstaan.

Ik zou even een flinke mail toesturen waarin je beroep doet op je wettelijke garantie.

Edit: ik zie nu dat die 2 jaar blijkbaar geen wettelijke garantie is? Toen ik nog customer care werkte hanteerden we dat wel.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:32

Bij wettelijke garantie is er geen vaste tijd. Het gaat er meer om wat je mag verwachten van een product. Een wasmachine mag je bijvoorbeeld wel van verwachten dat die minimaal zoveel jaar meegaat. Laarzen van een bepaalde prijs is best logisch dat er ongeveer 2 jaar aangehouden wordt.

Daarom is garantie bijkopen vaak echt onzin, omdat dat al een termijn is dat een product minimaal mee moet kunnen gaan.

Vandaar dus terug gaan en laat de winkel het oplossen.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 23:18

germie schreef:
Zo, dit ziet er uit als weinig gedragen rijlaarzen (misschien een foto van de hele laars?)
Maar dit komt echt niet door onjuist gebruik. Ik zou dan ook willen weten hoe je zo'n scheur voor elkaar krijgt, want ik heb er geen verklaring voor. Ik vind dit niet netjes van Petrie en had het ook niet verwacht.

Het lijkt wel het goedkope leer te zijn, met een coating, dat rekt vaak niet, maar dan nog mag dit niet zomaar gebeuren.


Laarzen zijn zo'n 8 maanden dagelijks mee gereden, maar wel altijd netjes gehouden. Dus na het rijden uit gedaan en door de luxe van een binnenbak komen ze ook nooit in aanraking met slecht weer.

Ik had het eigenlijk opgegeven, maar denk dat ik er nog maar eens een mailtje aan waag. Het jammere dat de dichtstbijzijnde vestiging van Divozo op 1,5 uur rijden ligt, anders was ik graag even langs gegaan. Vindt het toch lastiger wanneer je niet rechtstreeks je verhaal tegen iemand kunt doen. Maar ik ga nog een poging wagen.

Tja wat mag je verwachten? Het zijn niet de duurste laarzen maar ze geven zelf 1 jaar garantie. In een van de berichten hierboven stond dat bij een defect in de eerste 6 maanden de fabrikant of winkel moet aantonen dat je het product verkeerd gebruikt of verzorgt hebt, na 6 maanden moet de consument aantonen dat je het product wel juist gebruikt en verzorgd hebt. Maarja hoe kan ik aantonen dat ik met de juiste schoonmaak middelen etc gewerkt heb, is gewoon hun woord tegen het mijne...

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Petrie laarzen, is dit nog te repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:42

Soms wilt een openbaar bericht op hun Facebook nog weleens helpen...