Springersknie ruiter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Phebe
Berichten: 23
Geregistreerd: 27-05-20

Springersknie ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:26

Hey! Sinds twee dagen heb ik net onder mijn knie pijn, en dit blijkt volgens het internet een overbelastingsblessure te zijn (springersknie). Heeft iemand dit al gehad door het paardrijden? Sinds 4 weken rijd ik bijna dagelijks, en voor de rest sport ik niet veel. Ik vermoed dus dat het hierdoor is, maar ik wou toch even nachecken want op het internet vind ik er niet veel over.

Moest dit vaker voorkomen, is er dan iets wat ik kan doen om het te voorkomen? (Andere stijgbeugels, stretchoefeningen,..)

Alvast bedankt!

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Springersknie ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:48

Ik heb andere stijgbeugels gekocht, toen ik mijn springersknie al had. Ik had daar veel pijn aan, en meer demping nodig tijdens het rijden

mxren
Berichten: 71
Geregistreerd: 04-02-15
Woonplaats: Gelderland

Re: Springersknie ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:53

Ik heb dat ook een tijdje gehad, voelde het vooral tijdens het fietsen en paardrijden. Reed eerst met een soort veelzijdigheidszadel (boomloos) en nu weer terug bij het dressuurzadel. Nu ik mijn benen hier langer in kan houden en er dus minder op leun is het bij mij weg. Eventueel kun je ook naar andere stijgbeugels kijken.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Springersknie ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:00

Misschien handig om eerst zeker te weten wat je hebt, internet is geen dokter

_Phebe
Berichten: 23
Geregistreerd: 27-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 20:05

Qimm schreef:
Misschien handig om eerst zeker te weten wat je hebt, internet is geen dokter


Als het niet over gaat, ga ik zeker naar de dokter. Nu vind ik het enkel nog niet dringend of 'erg' genoeg, maar ik wou toch al eens luisteren!

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Springersknie ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:41

Kan een ontsteking zijn van de Patellapees of de Bursa.
Heb je zwelling? Warmte? ..

Een fysio kan bij aanhoudende pijn goed helpen. Als het de patella is, kan een patellabandje helpen ter ondersteuning.
Maar best dus eerst door de arts laten uitsluiten.
Patella geneest met rust. Voor een ontsteking aan de bursa word wel vaker medicatie voorgeschreven bvb.