Stevige handschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:36

Nadat ik binnen 2 maanden alweer een paar handschoenen versleten heb kom ik hier eens informeren naar welke handschoenen jullie gebruiken.

Voorheen reed ik nooit met handschoentjes. Zelfs in de winter reed ik het liefst zonder. Inmiddels rijd ik op een stal waarbij ik regelmatig nieuwe paarden rijd en longeer. Soms wil het nog wel eens voorkomen dat er eentje aan de longeerlijn wat lollig begint te doen en even vergeet dat er nog iemand aan de andere kant van de lijn zit }:0 ik rijd en longeer dus met handschoentjes om mijn handen te beschermen. Eind maart heb ik rij handschoentjes gekocht van Horka. Nadat een paard tijdens het longeren er tussen uit wilde gaan (en ik de lijn vasthield) waren die handschoenen al flink beschadigd.

Vervolgens naar een ruitershop gegaan en uitgelegd wat ik nodig heb. Hier werd mij Roeckl geadviseerd. Ik heb nog gevraagd of die geschikt waren voor longeren en rijden en volgens de verkoopster kon dat allemaal makkelijk. Deze heb ik nu bijna 2 maanden in gebruik maar ook hier beginnen de gaten in te komen.

Ik zoek dus handschoenen die geschikt zijn voor intensief gebruik (rijden en longeren van minimaal 3 paarden op 1 dag) en die niet meteen kapot gaan na 1 jolige bui aan de longeerlijn.

Mocht dit niet bestaan dan moet ik mij er maar bij neerleggen en nieuwe handschoentjes blijven kopen. }:0


xSannee
Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:40

2 maanden met je Roeckl handschoenen? Ik doe er gerust 2 jaar mee, misschien wel meer _O-

Heb wel maar 1 paard per dag meestal, maar dan nog haha...

Ik heb ook nog handschoenen van Uvex, ook wel fijn, maar kwalitatief vergelijkbaar denk ik

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:42

Is longeren met werkhandschoenen geen optie? Ik ken een menner die altijd met werkhandchoenen ment. Veel goedkoper dan men- of rij handschoenen.

MarliesV
Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:47

Longeren met rijhandschoenen is niet verstandig, die impact zijn ze niet voor gemaakt.

Ik zou een paar werkhandschoenen/tuinhandschoenen/ leren handschoenen halen voor het longeren en dan een paar fijne Roeckl handschoenen voor het rijden.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:59

Longeren met werkhandschoenen zou in principe kunnen als dat de enige optie is. Liever heb ik handschoentjes waarmee ik beide kan doen ik longeer regelmatig voordat ik op stap om vooral de nieuwe paarden even aan de rijbak en de nieuwe omgeving te laten wennen. Dan is het wisselen van handschoentjes wel een beetje vervelend.

In de winkel hadden ze mij ook aangegeven dat longeren geen probleem was met deze handschoenen. Daarom ben ik er ook vrolijk mee gaan longeren. :7

Duhelo
Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:02

Ik zou ook een setje goede werkhandschoenen halen. Je hebt die in hele fijne stoffen die mooi aansluiten rond je hand (ook in de kleinere maten voor vrouwenhanden) maar die toch stevig genoeg zijn en antislip. rijhandschoenen zijn gewoon niet gemaakt om een longe door je handen te laten trekken.

Deze bv zijn hele dunne:
https://www.pluswerkhandschoenen.nl/pro ... u4QAvD_BwE

https://proforto.be/portwest-pu-palm-ha ... escription

https://www.pluswerkhandschoenen.nl/pro ... l-coating/


Deze zijn dan antislip en een stuk dikker:
https://www.pluswerkhandschoenen.nl/pro ... dschoenen/

ik gebruik dergelijke vaak in de winter: waterdicht en redelijk warm:
https://www.pluswerkhandschoenen.nl/pro ... dschoenen/ (wel minder gevoel en losser.)

Die dingen kosten ook geen drol, dus minder erg als je een setje per week verslijt.
Met de dunnere versies kan je trouwens ook prima rijden.
Ik heb nu een setje in gebruik die erg fijn zijn, gebruik ik zowel om te mesten, te bekappen en longeren en rijden. Ik zal vanavond eens kijken welk merk het is.

Caritas
Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:03

Ik rij en longeer met leren menhandschoenen. Geen idee welk merk maar logo was iets van een hoefijzer, als dat iemand iets zegt. En heel fijn dat de verhoudingen kloppen: breedte hand en lengte vingers.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Kasmir
Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:04

Ik denk niet dat je rijhandschoentjes gaat vinden die echt geschikt zijn om te longeren. In rijhandschoenen wil je veel gevoel houden wat betekend dat je vaak toch dunnere (semi)lederen handschoentjes hebt. Ik longeer en werk altijd met tuin/werkhandschoenen zijn een stuk goedkoper en daar doe ik ongeveer 1 seizoen mee (dan zitten de gaten er aan alle kanten in maar goed xD). Voor het rijden heb ik Roeckl's

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Lisa_22
Berichten: 337
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:11

Ik heb een paar handschoenen waar ik al jaren mee doe, voelen erg stevig aan en beginnen nu pas enige tekenen van slijten te vertonen, terwijl ik ze vrij intensief heb gebruikt. Geen ervaring met hoe ze zich zullen houden met longeren. Ze liggen op stal dus ik zal vanmiddag even kijken welk merk ze zijn.

Anoniem

Re: Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:19

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Mijn vriend heeft hier inderdaad Uvex werkhandschoenen liggen. Wel te groot voor mij maar die lijken inderdaad op de handschoenen die Duhelo benoemd. Dan zal ik tussen het rijden en longeren moeten wisselen.

Lisa_22
Berichten: 337
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:11

Die van mij zijn van RSL, ik kan alleen de exacte handschoen die ik heb niet meer vinden, maar wie weet zijn de andere modellen van dezelfde kwaliteit

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:14

Oké believe it or not, deze handschoenen blijven bij mij veel netter dan van die stevigere :+
[ img ]

Het proberen waart, maar weet niet of ze dan wel sterk genoeg zijn om brand plekjes tegen te gaan bv..

femkepien
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Re: Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:28

Handschoenen van samshield :D
Super grip en blijven lang goed! Weet wel niet hoe ze blijven met longeren

minouesmee
Berichten: 7416
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:32


Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:03

Bij turbohoofsolutions kan je hele fijne snij bestendige handschoenen kopen. Best wel vergelijkbaar met werk handschoenen, maar persoonlijk vind ik die zelf verschrikkelijk zitten en de bekap handschoenen wel fijn :+

Edit: een van deze https://www.turbohoof-solutions.nl/c-34 ... aat-meten/
Laatst bijgewerkt door Cera_D op 26-05-20 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:09

Caritas schreef:
Ik rij en longeer met leren menhandschoenen. Geen idee welk merk maar logo was iets van een hoefijzer, als dat iemand iets zegt. En heel fijn dat de verhoudingen kloppen: breedte hand en lengte vingers.

Ik heb al een paar menhandschoenen die dertig jaar oud zijn. Echt top dingen. Niet echt geschikt voor het verfijnde werk maar verder prima. Wanneer ze onderhoud nodig hebben dan doe ik handschoenen aan en dikke klodder leeronderhoud en kunnen ze er weer tegen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

JackiePlug
Berichten: 93
Geregistreerd: 15-07-15

Re: Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:10

Roeckl gaat bij mij ook alleen maar kapot. Ik rij nu al jaren met handschoenen van Ariat. Gaan jaren mee! [ img ]

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: Stevige handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:39

Ik volg even , ben ook opzoek naar goede stevige handschoenen

Cookie ❤️ Moxi ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roosjenat en 6 bezoekers