Ervaring? Kingsland bomberjack VS Ariat stable jacket

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
wolfopdetop
Berichten: 95
Geregistreerd: 04-08-12
Woonplaats: Noord-Holland

Ervaring? Kingsland bomberjack VS Ariat stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 23:44

Hoihoi,

Ik ben zelf al tijden opzoek naar een goede winterjas voor bij de paarden. Ik rij gemiddeld zo'n vijf x per week paard (in de buitenbak) en ik ga in de vakanties vaak naar Tsjechië. :brr: Ik ben dus wel echt opzoek naar een mooie, water-, winddichte en warme jas, die lang meegaat.

Van meerdere mensen heb ik al de Kingsland bomberjack aangeraden gekregen, maar nou kwam ik deze week ook toevallig een Ariat jas tegen. Heeft iemand hier toevallig ervaring met een van deze jassen (of beide) en welke zouden jullie aanraden?

Kingsland jas:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-accessoires/bovenkleding-basiscollectie/bomberjack-kingsland-classic_2810.html?channable=e78103.MTAzMzI4LTMwMy1N&utm_campaign=kiesproduct.nl&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&gclid=Cj0KCQiAt_PuBRDcARIsAMNlBdpmVcO559EhWD6tcnYo9boKrbnPfjFTLWbGqi-JYdK6_PR6k8tF2k0aApWKEALw_wcB

Ariat Ladies waterproof Stable jacket:
https://www.agradi.nl/ariat-ladies-waterproof-stable-jacket-black-l.htm?gclid=Cj0KCQiAt_PuBRDcARIsAMNlBdoEVa69lEudoGll-8eM4jjFNFXaFu1WB__dZlxbMFDr_pObdnNUneIaAsDnEALw_wcB

Alvast bedankt! :)
Laatst bijgewerkt door C_arola op 02-12-19 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: capslock uit titel gehaald

Biscaja!


Kimberley_
Berichten: 4875
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Ervaring? KINGSLAND bomberjack VS ARIAT stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:47

Ik heb beide maar draag altijd mijn ariat. Is warmer en vind dat de kingsland minder lang waterdicht blijft

@haflinger_baloe
Baloe mijn gouden meisje: [ITP] Baloe, al 3 jaar mijn goud!

mala26
Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:47

Ik heb die van Ariat. Gaat nu voor het 3de seizoen mee. Hij is niet super warm maar als je druk bezig bent dan is ie erg fijn omdat het niet te warm wordt. Is redelijk water dicht. Vind het zelf een fijne jas.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Kmbrly
Berichten: 1842
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Ervaring? KINGSLAND bomberjack VS ARIAT stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:55

Zeg ik nu iets stoms ? Waarom geen ski jas ? :+

I know you'll be a sun in somebody else's sky

wolfopdetop
Berichten: 95
Geregistreerd: 04-08-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 10:11

Bedankt voor de reacties!

Kmbrly schreef:
Zeg ik nu iets stoms ? Waarom geen ski jas ? :+

Ik heb al meerdere ski jassen versleten. Behalve dat ik ze vaak niet zo mooi vind en dat ze kwa prijs ook wel in de buurt liggen bij paardrijjassen gaan bij mij de ritsen altijd heel snel kapot. :(

Biscaja!

Princesj
Berichten: 4545
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Ervaring? KINGSLAND bomberjack VS ARIAT stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:24


Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Ervaring? KINGSLAND bomberjack VS ARIAT stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:01

Huh, ritsten kapot van ski-jassen? Kijk anders ook eens bij de ANWB.

Nadeel van bomberjacks vind ik zelf dat ze "opkruipen" en je dan dus met een koude rug zit.

Je kunt ook eens bij de Welkoop ofzo langs gaan voor een werkjas.

zwanepol
Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:24

Ik heb nu 3 kingslandjassen gehad, 1 nieuw en 2 2e hands (in zeer goede staat). De jassen zijn super maar de ritsen zijn poedersuiker. Dus daarom zal ik niet meer snel voor een KL kiezen.

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Ervaring? KINGSLAND bomberjack VS ARIAT stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:26

Die KL bomber is ook niet waterdicht, maar waterafstotend. In Nederland niet handig!

Mloui
Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ervaring? KINGSLAND bomberjack VS ARIAT stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:59

Dat opkruipen als je ook maar iets van taille hebt, is voor mij een reden nooit meer een bomberjack te kopen.

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Bunn
Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaring? KINGSLAND bomberjack VS ARIAT stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:07

Zoek eens naar Uhip: warmere jassen die volledig op gebruik op/rond paarden zijn ingesteld vind je denk ik niet. :)

ashley1
Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:08

Ik heb vorige week toevallig de Busse Tafana gekocht en ben daar enorm over te spreken. Ik vind het tot nu toe een enorm fijne jas.

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:12

Ik heb al jaren een Kingsland jas en er is niets mis met de rits, ook prima waterdicht. Ik behandel zoiets eenmalig met een flesje (ben de naam even kwijt) maar daarna is hij weer waterdicht :-).

Andere jas geen ervaring mee dus kan ik niet over oordelen.

Susanne
Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Ervaring? KINGSLAND bomberjack VS ARIAT stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:53

Ik heb ook al jaren een Kingsland bomber die dagelijks gebruikt wordt. Er is niets mis met de rits en hij is ook in een flinke bui prima waterdicht. Heb ook een dunnere zomervariant en daar heb ik dezelfde ervaring mee :j

zwanepol
Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:25

Dan heb ik blijkbaar weinig mazzel gehad met de jassen (of ik ben zo lomp...maar ik heb het niet met andere jassen) :D

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com

Slmt9
Berichten: 4778
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Ervaring? KINGSLAND bomberjack VS ARIAT stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:51

Ik heb ook beide, wel een maat groter gekocht tegen het omhoog kruipen en wat losser zit gewoon lekkerder.

Ik heb de KL gekocht omdat ik de Ariat te koud vind. Ik heb bewust oude collectie KL gekocht (met kingsland op arm) omdat deze fleecevoering heeft. Hij voelt sowieso dikker gevoerd dan de ariat.
Ik vind hem dus prettiger dan de ariat qua warmte.

Mijn man is warmer dan ik en draagt ook alweer bijna 10 jaar de ariat. Qua kwaliteit is het naar mijn idee wel gelijk.

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:00

Ik weet dat de naden van KL niet getapet zijn, dus daardoor niet waterdicht is.

Deze jas van Ariat ken ik niet.

IrishDraught
Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaring? KINGSLAND bomberjack VS ARIAT stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:39

Mijn Kingsland jas gaat al 10 jaar mee en er is nu voor de 3e keer iets aan de rits gedaan. Was nu 6 euro kwijt

Ties 3/6/2015 <3

Avanti
Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Ervaring? KINGSLAND bomberjack VS ARIAT stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:11

Vind deze jassen wel erg mannelijk. Anky heeft ook mooie jassen die waterdicht en warm zijn.
Of idd een ski-jas. Als het onder nul is doe ik een ski-jas aan. Zijn ook gemaakt om in te sporten dus wordt ook niet zweterig.

wolfopdetop
Berichten: 95
Geregistreerd: 04-08-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 19:44

Bedankt voor alle reacties! Ik heb afgelopen week de Ariat jas besteld, maar helaas weer terug gestuurd ik vond hem namelijk helemaal niet zo warm. :( Nu zit ik er toch over na te denken om de KL jas bestellen, maar €150 blijft wel veel. :D Ik heb ook naar jullie alternatieve gekeken trouwens er zaten mooie jassen tussen!

Biscaja!

eekhoornerik
Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:33

Ben je een echte koukleum? Want dan kan ik je Mountain Horse Amber jacket aanraden :j.
Ik heb ooit de voorganger (MH Windsor) tweedehands gekocht, en het is een heerlijke warme jas. Ook erg mooi qua vorm.

Voor mij is hij soms te warm met rijden en stallen mesten, dus heb er voor de minder koude dagen nu de Ariat Bomber bijgekocht. Als het vriest of echt guur is trek ik mijn Mountain Horse aan.

Windbloem
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-12-19

Re: Ervaring? Kingsland bomberjack VS Ariat stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 08:42

Ik vind Kingsland meer een modemerk. Ariat is echt gemaakt om functioneel te zijn. Ik doe al jaaaren met mijn ariat bomber. Warm, stevig, comfortabel.

Bagheera_206
Berichten: 25878
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:07

Ik heb afgelopen week de Uhip Ice Jacket binnen gekregen. Was in de sale en even duur als die KL bomber. Actie geldt denk nog 1 of 2 dagen. := Ik heb nog een echt hele oude KL bomber waarvan de rits begint kapot te gaan. Die Uhip is echt prima als vervanger van mijn KL. Deze versie is niet honderd procent waterdicht en net als de KL geen getapte naden dus zullen ongeveer wel even goed tegen een klein buitje kunnen. Voor de echte buien dan toch mijn Arc'teryxje aan of keer op jacht naar de waterdichte jas van Uhip.

Ik heb uiteraard wel de herenversie. :D Maar hier de link van de dames versie.

https://uhipwear.com/shop/jacket-ice-graphite/

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25878
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:11

friesam schreef:
Mijn Kingsland jas gaat al 10 jaar mee en er is nu voor de 3e keer iets aan de rits gedaan. Was nu 6 euro kwijt


Misschien moet ik dat ook doen. Ik heb hem denk nog geen 10 jaar, maar denk jaar of 8...

It's not how good you are, but how good you want to be!

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Ervaring? Kingsland bomberjack VS Ariat stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:18

Ariat is fijn maar ik verkies mijn Anky jas er 100 procent boven: warm en goed waterdicht

Roze schoentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_ en 63 bezoekers