Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotografysie

Berichten: 12
Geregistreerd: 05-01-20
Woonplaats: Beuningen

Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 20:11

Hee,
Ik ben opzoek naar goede, betaalbare, mooie, lederen rijlaarzen.
Opzich is het niet zo moeilijk om dat te vinden, maar rijlaarzen in mijn maten zijn amper te vinden.
Mijn maten zijn:
Voetmaat: 40/41
Hoogte: 47
Kuitmaat: 30/31
Ik ben gisteren naar de epplejeck geweest, daar hadden ze helaas geen rijlaarzen die voor mij geschikt waren.. De petrie Riva laarzen pasten mij perfect! Ik had voetmaat: 40 Hoogte: 47 en Kuitmaat: 31 aan.
Een nadeel zijn de glitters daarop en de prijs. Mijn budget is 200 euro. Ik ben een jongen, dus GEEN glitters, diamantjes etc. haha.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, heel moeilijk om iets te vinden..

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:14

Divoza.

Ik heb daar Mondoni's van 170 euro voor 120 euro gescoord met kortingactie. En ben er nog steeds super blij meer. Daarnaast heb ik de lou laarzen van EJ die waren met korting 60 euro ofzo. Die zijn ook echt heel fijn. Beide zijn trouwens gewoon simpel geen glitter troep.

Fotografysie

Berichten: 12
Geregistreerd: 05-01-20
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 20:16

Marije_1997 schreef:
Divoza.

Ik heb daar Mondoni's van 170 euro voor 120 euro gescoord met kortingactie. En ben er nog steeds super blij meer. Daarnaast heb ik de lou laarzen van EJ die waren met korting 60 euro ofzo. Die zijn ook echt heel fijn. Beide zijn trouwens gewoon simpel geen glitter troep.



Ik heb gisteren de Lou laarzen gepast, helaas is daar vanaf voetmaat 40 een breede kuitmaat.. Die passen mij dus niet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:51

Jens_Eppo schreef:
Marije_1997 schreef:
Divoza.

Ik heb daar Mondoni's van 170 euro voor 120 euro gescoord met kortingactie. En ben er nog steeds super blij meer. Daarnaast heb ik de lou laarzen van EJ die waren met korting 60 euro ofzo. Die zijn ook echt heel fijn. Beide zijn trouwens gewoon simpel geen glitter troep.



Ik heb gisteren de Lou laarzen gepast, helaas is daar vanaf voetmaat 40 een breede kuitmaat.. Die passen mij dus niet :(


Ik heb beste kuiten. En heb de 40 xlw past gewoon, moest em zelfs iets strakker maken met de veters hahaha

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:54

Anders jodhpurs met chaps?

Verder ook eens kijken bij de Divoza? www.divoza.com

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:58

Tip: ga naar Ooteman in Hoogkarspel. Veel laarzen op voorraad.
Je rijdt een uurtje extra, maar de kans dat je passende laarzen vindt is groot.
En nee, ik heb geen aandelen, geen connecties daar - maar wel een paar keer een goede ervaring.

karijn

Berichten: 5402
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:01

Lipica. Je kan ze helemaal op maat laten maken.
En check marktplaats eens.

FeliciaJ
Berichten: 12
Geregistreerd: 17-05-19
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:02

Divoza heeft van mondoni veel laarzen staan. Hebben verschillende kuitmaten dus bijna altijd wel iets dat past en niet zo duur in vergelijking met andere merken als petri en ariat

photophoebe

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:07

Deniro tricolore? Iets boven budget, maar misschien past dat wel?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:50

Mountain horse venezia high rider! In veel maten te verkrijgen, fijne laars en prima prijs.

Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:09

Ik heb Ariat laarzen.. Zijn wel 300 euro maar vormen heel erg fijn naar mijn benen en voeten en jaren plezier van.. Qua maat geen idee of het iets voor je is maar fijn zitten ze wel! :)

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:13

Ego7! Zit iets boven je budget, maar zijn echt superfijne laarzen! Ze hebben ze in allerlei maten, dus ik zou eens naar een ruitersportzaak gaan om te passen

Fotografysie

Berichten: 12
Geregistreerd: 05-01-20
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 01:22

Marie111 schreef:
Anders jodhpurs met chaps?

Verder ook eens kijken bij de Divoza? http://www.divoza.com

Ohnee, ik vind jodhpurs met chaps vreselijk.. :(

Fotografysie

Berichten: 12
Geregistreerd: 05-01-20
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 01:24

Kendra schreef:
Tip: ga naar Ooteman in Hoogkarspel. Veel laarzen op voorraad.
Je rijdt een uurtje extra, maar de kans dat je passende laarzen vindt is groot.
En nee, ik heb geen aandelen, geen connecties daar - maar wel een paar keer een goede ervaring.

Ik ga eens even kijken! :)

karijn schreef:
Lipica. Je kan ze helemaal op maat laten maken.
En check marktplaats eens.

Ik wil ze niet op maat laten maken, ik ben 13 en groei dus nog heel erg.. Ik kan dus met laarzen een af jaar tot een jaar meedoen. Als ik uitgegroeid ben laat ik ze op maat maken, maar daar is het nu te prijzig voor..

FeliciaJ schreef:
Divoza heeft van mondoni veel laarzen staan. Hebben verschillende kuitmaten dus bijna altijd wel iets dat past en niet zo duur in vergelijking met andere merken als petri en ariat

Die heb ik ook al aangehad :/ Had ze als vorige laars, maar nu vanaf maat 40 is de kuitlang breder en kan ik ze dus niet aan..

photophoebe schreef:
Deniro tricolore? Iets boven budget, maar misschien past dat wel?

Jaa.. Alleen pas ik de laarzen niet een paar jaar.. Daarom ben ik opzoek naar wat goedkopere laarzen..

Remark schreef:
Mountain horse venezia high rider! In veel maten te verkrijgen, fijne laars en prima prijs.

Ik ga eens kijken! :)

Mettee schreef:
Ik heb Ariat laarzen.. Zijn wel 300 euro maar vormen heel erg fijn naar mijn benen en voeten en jaren plezier van.. Qua maat geen idee of het iets voor je is maar fijn zitten ze wel! :)

Vindt dat hele mooie laarzen, maar omdat ik de laarzen maar voor een korte duur kan gebruiken omdat ik nog groei is dat hebt geld niet waard..

Independence schreef:
Ego7! Zit iets boven je budget, maar zijn echt superfijne laarzen! Ze hebben ze in allerlei maten, dus ik zou eens naar een ruitersportzaak gaan om te passen

Hierbij precies hetzelfde probleem als de andere, ik groei nog, daarom alleen het geld niet waard.. :(
Laatst bijgewerkt door C_arola op 06-01-20 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:31

Celeris heeft sample sale. Misschien zit daar iets tussen :)

Fotografysie

Berichten: 12
Geregistreerd: 05-01-20
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 01:52

Sterre98 schreef:
Celeris heeft sample sale. Misschien zit daar iets tussen :)

Heb het gezien, alleen zijn ze dan nogsteeds vanaf €500..

rebel18
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-08-17
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 07:57

Ik heb zelf de rijglaarzen van quur Sevilla
Ze zijn 230 euro maar omdat het eigen merk van epplejeck is valt het heel vaak binnen de korting en ze lopen ook nog lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:25

Jens_Eppo schreef:
Mettee schreef:
Ik heb Ariat laarzen.. Zijn wel 300 euro maar vormen heel erg fijn naar mijn benen en voeten en jaren plezier van.. Qua maat geen idee of het iets voor je is maar fijn zitten ze wel! :)

Vindt dat hele mooie laarzen, maar omdat ik de laarzen maar voor een korte duur kan gebruiken omdat ik nog groei is dat hebt geld niet waard..


Dan zou je denk ik toch beter voor jodphurs kunnen gaan. Of net iets te lange laarzen bijv met een hak verhoger. Jodphurs hoef je pas nieuw te kopen als je voeten een maat groter zijn, en dat valt nog wel te overzien. Ik heb tot m'n 18de ook altijd met jodphurs gereden, vaak zonder chaps. Ging prima. :)

Anoniem

Re: Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:31

Ik denk dat je hele smalle kuitmaat gecombineerd met je relatief grote voetmaat niet heel gangbaar is. En producenten van goedkopere laarzen maken dat niet, want die maken alleen maten waar veel vraag naar is. Dus óf budget erbij, óf nog even wachten tot je in wat meer gangbare maten past. Of je moet tegen een setje tweedehandsjes aanlopen natuurlijk.

karijn

Berichten: 5402
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:08

Je voetmaat en hoogte zijn heel gangbaar maar je kuitomvang niet. Ik denk dat je niet gaat slagen met de laarzen die standaard in de winkel worden aangeboden.
Je hebt een budget van 200 euro. Ik zou toch echt overwegen om bij Lipica laarzen op maat te laten maken. Ik durf niet te zeggen wat ze nu voor prijzen vragen maar voor hele simpele zwarte laarzen, denk ik dat je voor 200 echt wel klaar bent.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:16

Zoeken naar een winkel die uitverkoop houdt en Ariat in het assortiment heeft. Dan kan je geluk hebben.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:26


xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:38

Ik heb ook smalle kuiten en maat 41. De enigste laars waar ik echt tevreden over ben zijn die van Qhp. Zijn van rundleer en binnen jou budget. Misschien het proberen waard?

https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... h4QAvD_BwE

Deze heb ik al 3 paar van versleten intussen!

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Weet iemand goede betaalbare rijlaarzen? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:45

Heb je de Petrie Melbourne Junior al geprobeerd? Verkopen ze ook bij de Epplejeck.

MarliesV

Berichten: 15179
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:05

xtessax83 schreef:
Ik heb ook smalle kuiten en maat 41. De enigste laars waar ik echt tevreden over ben zijn die van Qhp. Zijn van rundleer en binnen jou budget. Misschien het proberen waard?

https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... h4QAvD_BwE

Deze heb ik al 3 paar van versleten intussen!


Mooi laars, maar kuitmaat 37/38 voor de TS die 30/31 heeft gaat nooit passen.

Petrie aanbiedingen/kortingsacties in de gaten houden?

Of bijvoorbeeld bovenstaande wel doen en met een schoenmaker overleggen of hij deze smaller kan maken?