Zwanger en paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DaraBariton
Berichten: 1303
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-19 19:36

Hoi!

Ik ben voor het eerst zwanger, alweer bijna 17 weken. Mijn rijbroek past nog maar mijn buik begint nu toch langzaam aan wat te groeien.

Nu hoop ik natuurlijk dat ik voorlopig nog kan en mag paardrijden, ook met wat meer buik. Ik ben dus alvast opzoek naar een geschikte broek. Qua zwangerschapsrijbroeken kan ik maar weinig vinden. In een gewone legging rijden bijvoorbeeld zie ik niet zo zitten. :+
Wie heeft er tips? Hoe deden de bokkers dit? *D

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|


Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:42

Lange chaps over je gewone broek. Ook lekker warm in de winter. Het gespje kan gewoon steeds losser aan de voorkant.
Toen het nog zomer was heb ik eerst een goedkope decathlon maat 40 bandplooi rijbroek gekocht ( ik had 38) en dat is lang goed gegaan. Kwam daarna ook nog een tijdje van pas tot de buik weg was.

Typo
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 11-12-19 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:44


Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:44

Ik ben 23 weken en droeg mijn legging rijbroek (kingsland), die zat de laatste keren alleen ook te spannen. Ik weet niet hoe intensief je normaal rijdt? Bij mij zal het ver de laatste keer geweest zijn vrees ik. Hobbelen zou op zich nog gaan maar daar heb ik het paard niet voor :D Ik ken er genoeg die rijbroek open zetten en dan zo’n buikband droegen. Hangt er dus beetje vanaf of je thuis alleen rijdt of in gezelschap ook :)
Oh zie dat je Z2 bent, dan rij je intensief normaal. Ik ben jaloers op mensen die lang kunnen blijven rijden!

Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:46

Gefeliciteerd! Ik hoop dat je je goed voelt en alles voorspoedig gaat :)

Ik had een hele zachte skinny van de H&M waar ik mee reed. Ging prima in mijn dressuurzadel.

suusje26
Berichten: 2425
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:48

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb tot 38 weken gereden. Gewoon met een zwangerschapsbroek met extra buikband voor de steun. Ging prima. Waarom zie je een legging niet zitten?

De beste kennis, is zelfkennis!

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:52

ik heb ook met een soort zwangerschaps legging/broek heel lang kunnen rijden. Zelfs met bodyprotector die ik dan iets groter moest zetten. Op het laatst niet heel intensief en nog alleen in de bak. Maar ook tot 36 weken door gereden. daarna met paard gevallen en besloten dat het wel goed was geweest.
Hopelijk gaat het bij jou net zo lekker als bij ons. Onze kleine viel altijd op het paard in slaap en was erg prettig voor mijn lijf. Voelde daarna extra stevig weer aan.

(gynaecoloog was wel een beetje van slag door de sterke bb maar weet niet of het lag aan het lange door rijden)

DaraBariton
Berichten: 1303
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-19 19:56

suusje26 schreef:
Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb tot 38 weken gereden. Gewoon met een zwangerschapsbroek met extra buikband voor de steun. Ging prima. Waarom zie je een legging niet zitten?



Dat is wel echt lang! Wat fijn dat het kon zeg :D Het brave rustige paard heb ik er wel voor maar het is afwachten wat mijn lichaam doet.
Met zo'n legging heb ik het idee dat je alles ziet zitten. Misschien is zo'n paardrij legging wat dikker van stof?

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:57

Bekkenbodem schijnt daar zeker mee te maken te hebben.

Ik merk van mezelf dat ik banger word weer, merrie is 176 ook dus ik raak er niet goed meer op ook :')

Paardrijlegging is dikker! Zit zalig! Ik haat gewone leggings ook

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:59

Ik ben na 6 maanden gestopt omdat mijn schaambeen heidens pijn ging doen tegen het zadel. Heb tot de laatste dag aan lange teugel verder gewerkt.

Amado7
Berichten: 10719
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:07

Ik rij ook weleens met een gewone broek. Dus dan zou je gewoon met zwangerschapsbroek kunnen proberen. Niet iedereen vind het fijn maar ik vind dat het prima rijd!

En anders toch een paardrijlegging proberen? Is heel anders dan een gewone legging! Ik heb ook een hekel aan gewone.

Niet perfect is ook goed

DaraBariton
Berichten: 1303
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-19 20:07

Stral schreef:
Ik ben 23 weken en droeg mijn legging rijbroek (kingsland), die zat de laatste keren alleen ook te spannen. Ik weet niet hoe intensief je normaal rijdt? Bij mij zal het ver de laatste keer geweest zijn vrees ik. Hobbelen zou op zich nog gaan maar daar heb ik het paard niet voor :D Ik ken er genoeg die rijbroek open zetten en dan zo’n buikband droegen. Hangt er dus beetje vanaf of je thuis alleen rijdt of in gezelschap ook :)
Oh zie dat je Z2 bent, dan rij je intensief normaal. Ik ben jaloers op mensen die lang kunnen blijven rijden!



Ja we zijn Z2 geklasseerd maar niet echt fanatiek met wedstrijden hoor. Ik deed er zo nu en dan is eentje.
En dan een jaar weer niet :')
Wat jammer dat je al snel moest stoppen ik snap dat je er jaloers op bent hoor. Ik heb een paard wat zo braaf is als een hobbelpaard dat scheelt al de helft. Beetje rondhobbelen zou moeten lukken _O-

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

Toffeltje
Berichten: 526
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:21

Gefeliciteerd! Ik heb zelf nog door kunnen rijden tot de dag voordat ik uitgerekend was. Wel merkte ik dat mijn buikspieren het niet zo lekker meer deden en dat ik er daardoor wel iets zoutzakkeriger op zat. Ik heb met een positiespijkerbroek gereden, maar ik heb een westernzadel en dat is daarbij misschien wat makkelijker.

snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:26

Ik had er soort tussenstukje gemaakt dat mijn gewone rijbroek aan kon maar voor mijn gevoel wel dicht zat. Wel gebruiken met langere bovenkleding :=

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:32

Ik deed gewoon de rijbroek ‘dicht’ met een elastiek, en dan een buikband er over. Zat de broek wel dicht, maar zag je niet dat de rits helemaal open was haha.
Over die buikband weer een shirt of trui en je zag er niks van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:53

Stral schreef:
Ik merk van mezelf dat ik banger word weer


Dit is zo herkenbaar :=
Ik ben op het moment 18 weken zwanger en ga denk ik niet meer rijden nu. Durf eigenlijk al een aantal weken niet meer te galopperen en nu pony verhuisd is naar een nieuwe stal heeft de eigenaresse het me ook even afgeraden in verband met haar enthousiasme op nieuwe plekken.
Vorige zwangerschap ben ik meteen gestopt met rijden zodra ik wist dat ik zwanger was, omdat het moest van de eigenaresse en omdat dat paard mij niet bepaald leuk vond toen ik zwanger was.. :+
Ik reed nu overigens gewoon in mijn zwangerschapsbroeken met daaronder mijn stallaarzen.

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:56

EJ heeft een positie rijbroek en het merk
Pfiff heeft er ook eentje!
Ik pas met 24 weken nog net in mijn rijlegging van Mondoni.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

butengeweun
Berichten: 3644
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:58

https://www.horze.co.uk/womens-full-sea ... l#color=CG

Ik rij met deze nu 28 weken en rij af en toe bij te intensief krijg ik last van mijn bekken dus wat stopwerk en op een goede dag wat meer, doordat deze broek een soort v heeft komt buik er mooi over maar blijft hij wel over mijn kont hangen

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

Jodi93
Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:21

Ik ben nu bijna 15 weken en pas echt niet meer in mijn broeken hoor := met 4 weken zwangerschap al niet meer trouwens :')

Ik heb er ook voor gekozen om niet meer op het paard te stappen.

Ik heb een ontzettend fijne merrie maar wel 1 met heel veel karakter. En ik durf het daarom niet meer aan. Is iets mentaals. Heb in januari een miskraam gehad en ben nu toch echt extra voorzichtig geworden.

Maar ik had hele fijne hoge broeken van pikeur waar ik de buik de eerste paar weken nog in kon stoppen. :')

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)

alexandras
Berichten: 173
Geregistreerd: 07-02-10

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:35

Ik heb bij mij eerste gereden tot 37 weken. Op het eind was draven lastig. Bij de andere zwangerschappen heb ik dat niet gehaald. Het ging teveel hobbelen en ik had inmiddels een jonger paard

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:25

Ja ik ben sowieso niet echt hobbelruiter dus voor mij is de fun er ook al wat af als ik niet echt meer naar een doel kan werken merk ik, maar alsnog frustrerend want helemaal stil zetten wil ik haar ook niet doen :) Denk dat het heel hard van paard tot paard afhangt? Mijne is op zich niet stout Maarja als je zelf onzeker begint te zitten... Heb nog eentje staan van 20 mss kruip ik daar eens op :') al had ik gisteren nog het meeste moeite met mijn laarzen dicht krijgen :')

Rosebud
Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:38

Mij lukte met moeite tot 26 weken, ik wilde nog zo graag. En toen deed ik puur nog rustige buitenritjes, maar ook dat ging toen niet meer. Tot 22 weken echt dressuurmatig gereden. Maar ik kreeg helaas last/pijn van mijn banden. Ik ken er ook wel die probleemloos tot 30 weken rijden.

wortel115
Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:02

Ik ben nu 18 weken en pas mijn rijbroek niet meer ook de rijlegging is te strak. Nu is dit wel tweede kindje. Mijn merrie is net zadelmak en durft te bokken in galop ik rijd dus niet meer naar longeer, doe grondwerk en geef haar beweging achter de auto.

Ik wilde wel heel graag langer door rijden.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Skythelimit
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-06-17
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:10

Ik had tijdens mijn zwangerschap een Rijlegging aan van horze. Had wel een zwangerschapsrijbroek aangeschaft maar manman wat een rot broek zat echt niet lekker.
De Rijlegging kon ik tot het eind dragen, ik heb intensief gereden tot ongv 38 weken. Daarna rustiger aan gedaan omdat man lief dat graag wilde.
Foto die mijn instructrice heeft gemaakt toen was ik 32 weken
[ img ]

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:17

Gewoon in een fourniturenzaak heel breed elastiek kopen en dat in een oude rijbroek zetten. Deed ik ook , spijkerbroeken paste ik ook zelf op die manier aan.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers