Ervaring? Kingsland bomberjack VS Ariat stable jacket

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ervaring? Kingsland bomberjack VS Ariat stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:52

https://www.equismart.nl/nl/cheval.html

Ik heb deze en die is en blijft echt goed water- en winddicht. Is niet super warm dus ik doe er in de winter een laagje onder. Is een iets langer model dan een bomber dus het regent niet bij ieder buitje je liezen in.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:01

https://www.webshop-mensport.nl/a-42116 ... nkerblauw/

Wij hebben deze jas van horka. Wind_ en waterdicht. Binnen fleece vest kan er ook uit en dan heb je fleece vest en zomerjas. Alle naden zijn winddicht. Veel ventilatiemogelijkheden. Heel veel zakken met ritsen. En achterflap waarmee ik ook fijn onder zadel kan rijden en top op de koets.
En kruipt niet op. En nu 75 euro

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:28

Ik heb een gelijkaardig model gehad van Pikeur, waterafstotend maar niet waterdicht, wel warm door fleece binnenkant. Kingsland idem maar beter waterdicht. Nu een aan van BR collectie uit 2017, prima ding maar geen gelijkaardige meer te vinden.

nps
Berichten: 1983
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:08

Ik heb al jaren de kingsland. Waterdicht weet ik niet want kom niet vaak in de regen. Vind het een hele fijne jas, ben een onwijze koukleum en hij is echt lekker warm. Zou zelf niet snel meer iets van ariat kopen, had een leuk (en duur!) softshell jasje voor de zomer en daar gaat de rits steeds van open. Als je ‘m dicht hebt vanaf de onderkant zeg maar zodat je ineens met een halve cape rijdt en daarna weer 100 jaar bezig bent om die rits naar beneden te krijgen. Zwaar ontevreden over.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:38

tmr001 schreef:
Ik heb al jaren de kingsland. Waterdicht weet ik niet want kom niet vaak in de regen. Vind het een hele fijne jas, ben een onwijze koukleum en hij is echt lekker warm. Zou zelf niet snel meer iets van ariat kopen, had een leuk (en duur!) softshell jasje voor de zomer en daar gaat de rits steeds van open. Als je ‘m dicht hebt vanaf de onderkant zeg maar zodat je ineens met een halve cape rijdt en daarna weer 100 jaar bezig bent om die rits naar beneden te krijgen. Zwaar ontevreden over.


Dat is simpel op te lossen. Even met een tang de "runner" (waar de tanden van de rits doorheen gaan) een beetje aanknijpen.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:51

zelfde als Janouk,heb hem al 3 winters aan en is echt warm door de fleecevoering,ik vind zelf een bomberjas wel lekkerder zitten maar wil geen koude rug meer door het opkruipen!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Ervaring? Kingsland bomberjack VS Ariat stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:53

Outdoor jassen zijn zo veel beter dan deze jassen. Kijk eens bv naar the north face jassen. Veel meer waterdicht, warmer en capuchon. Vooral dat laatste kan ik zelf niet missen.

Kingsland bomber valt erg kort en is bij mij niet helemaal waterdicht gebleken.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Ervaring? Kingsland bomberjack VS Ariat stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:20

Ik hou mijn KL & Uhip gewoon voor op stal en als het echt met bakken uit de lucht komt dan idd maar mijn Arc'teryxje mee naar stal. Vind mijn Arc'teryxjes net iets duur voor dagelijks gebruik op stal. Nou ja, vest wel vaak ergens onder. Hahaha.

Chetubetcha
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:04

Ik ben erg tevreden over mijn Kingsland bomberjack.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Ervaring? Kingsland bomberjack VS Ariat stable jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:09

Tot nu toe heb ik mijn KL aan. Had er 2 die ik in ruim 10 jaar versleten heb. (draag ze zomer en winter :o ) Begin winter een nieuwe besteld maar als het echt koud gaat worden trek ik mijn skijas aan van decathlon, warmte klasse het hoogst en zweet gewoon in die jas.