Muck boots? Bevallen ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:48

salamaleque schreef:
Irisjeeh1999 schreef:
Iemand hier die de pacy II laarzen heeft? Kun je hiermee ook rijden en zijn ze goed warm, of heb ik nu te hoge verwachtingen? En hoe vallen die?



Ja je kunt ermee rijden. Bij mij waren ze met een jaar stuk omdat ik er teveel op had gelopen en daar zijn ze niet voor volgens de fabrikant *\o/*


Laarzen die niet gemaakt zijn om op te lopen? :\ Nou dan zoek ik wel even verder voor dat geld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:15

Irisjeeh1999 schreef:
salamaleque schreef:
Ja je kunt ermee rijden. Bij mij waren ze met een jaar stuk omdat ik er teveel op had gelopen en daar zijn ze niet voor volgens de fabrikant *\o/*


Laarzen die niet gemaakt zijn om op te lopen? : Nou dan zoek ik wel even verder voor dat geld :')


Laarzen die niet gemaakt zijn om op te lopen.... Ik viel bijna van de bank van het lachen. Maarja, die bank is dan natuurlijk ook niet bedoeld om op te zitten. :+
Ik zou ook op zoek gaan naar wat anders...

Edit: En dan noemen ze die dingen ook nog 'muck-boots'. Je kunt er dus blijkbaar wel stallen mee uitmesten, als je daarbij maar wel stil blijft staan en niet gaat lopen :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-19 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:22

Ik heb ze vorig jaar winter besteld. De muckboot colt Ryder. Ze bevielen echt heel goed, niet altijd warme voeten maar wel heel fijn om op te lopen en ook om mee te rijden. Echter zit er sinds een aantal weken een fikse scheur in het rubber. Dat vond ik toch wel enigszins teleurstellend. Maakt wel dat ondanks dat ik er tevreden over was niet nog eens deze laarzen zal kopen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:35

Weet iemand hoe lang de levertijd ongeveer kan zijn? Ik heb ze tijdens de sale gekocht maar nog niks ontvangen,zelfs geen mailtje.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:37

Daan13 schreef:
Weet iemand hoe lang de levertijd ongeveer kan zijn? Ik heb ze tijdens de sale gekocht maar nog niks ontvangen,zelfs geen mailtje.

Ik had ze binnen 5 werkdagen in huis.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:20

https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... mrc&uact=8
Ik heb dus deze sinds oktober afgelopen jaar in gebruik, het rubber laat bij 1 laars al los bij de overgang naar het neopreen, er zit een kraak in de zool en is ook al niet meer waterdicht..
Dat vind ik toch wel heel erg snel, zeg een 4 maanden in gebruik, loop er mee in het bos met de honden voornamelijk, dat zou toch wel moeten kunnen dacht ik zo. Het is mijn laatste paar geweest, dit is echt te snel dat ze kapot gaan.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:53

Jaan81 schreef:
Ik had ze binnen 5 werkdagen in huis.


Das snel! Ik heb ze de 27e besteld en nog niets ontvangen,net even op view order gekeken en de bestelling is wel ontvangen en ik krijg een mail wanneer het verzonden wordt maar dat duurt erg lang...

Hopelijk zijn ze er nog -O-

Meggiemeg, wat rot! Had je ze ook in de sale gekocht? Zou zeker een bericht sturen want dit is wel erg snel stuk.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:17

Ze gaan idd erg snel stuk. Is helaas ook mijn ervaring. Ik koop ze niet meer. Twee paar gehad, en scheurden al na minder dan een jaar in. Vind ik toch wel snel voor och een pittige prijs. Ik heb nu Dubarrys. Kosten nog meer, maar ze zijn 100X beter. Heb ze nu drie jaar en nog als nieuw.

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:13

Bij mij dus ook die scheur na een klein jaartje waarvan ik ze zomers niet gebruikt heb. Ik heb ook Dubarry’s en idd die zijn vele malen beter . Vorige paar heb ik 8 jaar mee gedaan

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:35

sevke schreef:
Ze gaan idd erg snel stuk. Is helaas ook mijn ervaring. Ik koop ze niet meer. Twee paar gehad, en scheurden al na minder dan een jaar in. Vind ik toch wel snel voor och een pittige prijs. Ik heb nu Dubarrys. Kosten nog meer, maar ze zijn 100X beter. Heb ze nu drie jaar en nog als nieuw.


Zijn die ook beter dan Ariat's? Mijn H2o's gaan echt nog geen jaar mee a 160 euro per paar. Natuurlijk is modder en vocht een aanslag, maar onze paarden staan niet op stal, dus loop relatief weinig door urine bijvoorbeeld.

Ben alleen huiverig geworden voor leer daardoor. Ook zoals Zooadventure en al die merken.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:39

Mmm ik heb mijn 2e paar maar ik doe er erg lang mee. Gaan pas na 2 jaar kapot. Loop er de hele dag op.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:07

@superpony: veel beter! Niet te vergelijken eigenlijk. Ik vind Ariat niet slecht, maar ook niet waauw. Dubarry is echt veel keer beter. (Kosten ook wel dubbel van Ariat) ik ben meg mijne al in de zee gaan wandelen, bagger ermee door mest en urine en modder. Even een zeepje erover en weer als nieuw. Zijn ook 100% waterdicht.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:17

Mijn mucks waren snel gescheurd op 1 schoen en toen dacht ik klote dingen maar geplakt met seconde lijm en ze gaan nu al echt heel lang mee!
Enige wat echt kapot is is het lusje aan de achterkant waar je ze mee aan trekt.

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:53

bruceandnoon schreef:
Bij mij dus ook die scheur na een klein jaartje waarvan ik ze zomers niet gebruikt heb. Ik heb ook Dubarry’s en idd die zijn vele malen beter . Vorige paar heb ik 8 jaar mee gedaan


Loop je daar dan ook mee door de mest? Dat lijkt mij zo zonde met Dubarry's.
En juist mijn muckboots kunnen daar tegen

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:35

sevke schreef:
@superpony: veel beter! Niet te vergelijken eigenlijk. Ik vind Ariat niet slecht, maar ook niet waauw. Dubarry is echt veel keer beter. (Kosten ook wel dubbel van Ariat) ik ben meg mijne al in de zee gaan wandelen, bagger ermee door mest en urine en modder. Even een zeepje erover en weer als nieuw. Zijn ook 100% waterdicht.


Oke, thanx. Ariat heeft op zich een goede naam en zegt ook 100% waterdicht te zijn en de nieuwe van de laatste jaren hebben ook een soort laagje.
Heb weleens naar Durbarry gekeken, maar denk dan ook vaak; het is ook de naam waar je voor betaald. Het blijft leer, hoe krijgen ze dat zo waterdicht dat het echt heel blijft bij het mishandelen wat wij doen?

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:51

Erres schreef:
bruceandnoon schreef:
Bij mij dus ook die scheur na een klein jaartje waarvan ik ze zomers niet gebruikt heb. Ik heb ook Dubarry’s en idd die zijn vele malen beter . Vorige paar heb ik 8 jaar mee gedaan


Loop je daar dan ook mee door de mest? Dat lijkt mij zo zonde met Dubarry's.
En juist mijn muckboots kunnen daar tegen


Ik ga er niet enkeldiep mee in de drassige mesthoop staan maar ik mest er wel de stallen mee uit en onlangs kwam ik tot mijn enkels vast te zitten in de modder. Wel gelijk schoonmaken en behandelen met speciale spray. ik had overigens nog steeds droge voeten.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:28

superpony schreef:
sevke schreef:
@superpony: veel beter! Niet te vergelijken eigenlijk. Ik vind Ariat niet slecht, maar ook niet waauw. Dubarry is echt veel keer beter. (Kosten ook wel dubbel van Ariat) ik ben meg mijne al in de zee gaan wandelen, bagger ermee door mest en urine en modder. Even een zeepje erover en weer als nieuw. Zijn ook 100% waterdicht.


Oke, thanx. Ariat heeft op zich een goede naam en zegt ook 100% waterdicht te zijn en de nieuwe van de laatste jaren hebben ook een soort laagje.
Heb weleens naar Durbarry gekeken, maar denk dan ook vaak; het is ook de naam waar je voor betaald. Het blijft leer, hoe krijgen ze dat zo waterdicht dat het echt heel blijft bij het mishandelen wat wij doen?

Ja en nee superpony, mijn oude durbarry's zijn nu zeker 8 jaar oud, zool begint nu slecht te worden, voering van binnen is nog altijd netjes, buitenkant ook, zeker als ik ze weer even netjes schoon maak en een likje vet geef zien ze er heel goed uit nog voor laarzen die veel gebruikt worden. Dan geef je ze niet de 8 jaar die ik ze al gebruik. Ja ze zijn duur in aanschaf maar als ik het vergelijk met de levensduur en de prijs van de muckboots kom ik daar duurder mee uit.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:59

Mijn ariats gaan al 7 jaar mee. Loop ermee door de mest, kuithoge modder en ga zo maar door. Ik rij er ook mee.
Heb ze zondag geloof ik voor de 3e x in 7 jaar schoongemaakt en voorzien van een laagje vet. Ik laat de blubber gewoon zitten.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:11

Mijn ariats gaan ook al jaaaaaaaren mee.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:23

Bij Ariat moet je kijken of je degene hebt met gortex. Die kosten ook boven de 350,- euro. Niet alle Ariats hebben dat. Ik heb ze nu voor het eerst. Ben benieuwd, ik doe 5 jaar met Dubarry’s dus die zijn altijd het geld wel waard geweest.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:16

Ik heb een jaar of 6 al windemere, die waren echt geen 350 euro en nog steeds super waterdicht.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:22

Modder en mest geen probleem. Zelfs zeewater niet. Prijs/kwaliteit ben ik al beter af dan met die muckboots. Ariat gaan bij mij ook niet erg lang mee.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:08

Ik heb de H2O schoenen juist om stalwerk te doen. Ze beweren 100% water en olie dicht te zijn, dus mag je dat wel wat verwachten. In het begin lopen ze ook lekker, maar ook de steun vind ik snel verdwijnen als je er elke dag de hele dag op loopt.

Hoge laarzen vind ik zelf lastig en niet snel aantrekken en rot zitten als je je broek erin moet proppen. Dat is dus altijd mijn keuze geweest. Als ik Durbarry koop en er 2 jaar mee doe, heb ik dat qua geld er allang uit.
Voordeel is natuurlijk wel dat het niet vol met hooi zit als ze goed aansluiten.

Ik hoef er niet mee te rijden. Mijn oudste paar rijlaarzen gaan daarentegen al 10jr mee, omdat ik er alleen maar instap om te rijden en daarna weer uit trek. Geen Ariat's, niet waterdicht, maar krijgt dus ook niks te verduren.

Deze lijken me ook wel goed tegen de echte modder. Hebben ook hoge modellen;
https://www.shoeplace.nl/product/rouche ... ichtgroen/

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:51

Die zijn voor mij veel te laag. Als ik de paarden binnen haal moet ik een stukje door diepe modder, en dat halen deze niet.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:55

Anoniem schreef:
Ik heb een jaar of 6 al windemere, die waren echt geen 350 euro en nog steeds super waterdicht.

Ja kan je daar ook echt mee door de rivier lopen enzo? Dan is het zeker een goedkopere optie. :j