Muck boots? Bevallen ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:03

Ik heb er altijd gewoon mee in blubber en plassen gelopen ja..

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:18

Anoniem schreef:
Ik heb er altijd gewoon mee in blubber en plassen gelopen ja..

Ja ok... maar door de kromme Rijn heen banjeren is dan toch weer anders. Maar mooi alternatief wel voor minder geld.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:20

Haha nouja dat heb ik met geen enkel paar schoenen ooit gedaan.
Alleen met regenlaarzen.
Oh en met
M’n meindl wandelschoenen

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:34

Anoniem schreef:
Haha nouja dat heb ik met geen enkel paar schoenen ooit gedaan.
Alleen met regenlaarzen.
Oh en met
M’n meindl wandelschoenen

Ja ik wel, wekelijks met de honden. Daarom zo blij met Dubarry's. Twee paar versleten in 10 jaar tijd en kon er dus echt tot aan de rand mee in de rivier staan. Voordeel van zo'n gortex zak is ook dat het dan niet uitmaakt of er scheurtjes in het leer komen, zolang de zak nog helemaal heel is heb je geen natte voeten.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:05

Ik ben er weleens mee door het water gelopen. Zo hoog dat het net niet over het randje ging. Bleef ook droog. Maar of het dagelijks kan met de Windemere.... geen idee.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:07

Ja precies dat weet ik ook niet.
De plassen in ons bos zijn soms ook bijna riviertjes en dat gaat prima.
Ook diepe blubber en afspuiten met de tuinslang..

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:38

Wat wou ik graag muckboots kopen, maar na al deze slechte ervaringen twijfel ik toch

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:33

ik heb vorig jaar in Canada in de Wallmart neppers gekocht voor 12CAD. Qua warmte zijn ze gelijk, maar qua slijtvastheid helaas ook. Er beginnen nu scheurtjes in te komen, maar dat had ik met mijn muckboots op dezelfde termijn ook, en die kostten X 10 zoveel.
Ik vind ze veel en veel te duur voor prutkwaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:41

Killed schreef:
Wat wou ik graag muckboots kopen, maar na al deze slechte ervaringen twijfel ik toch


Na het lezen van de ervaringen ben ik van alle twijfels genezen. :o

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:05

Ik herken het dus echt niet. Ben nog steeds onwijs tevreden over mn colt ryder en loop er elke dag mee door de bagger. Maar goed, misschien heb ik gewoon geluk :)

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:49

Ik herken het ook niet. Ik ben zeer tevreden over de muckboot wear

Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:19

Heb nu al meer dan 5 jaar mijn Muckboots Muckmasters. Oke er zitten scheuren bij de hiel en neopreen bij de hiel is weg, maar ze lopen nog steeds heerlijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:26

Ik heb ze ook niet gekozen.

Maar ik denk dat gebruik wel erg per mensen verschilt. Ik loop van 's ochtends tm 's avonds op mn Ariat's. Ik lees ook dat mensen ze geweldig vinden en ze jaren mee gaan, terwijl ik een heel jaar echt niet redt en heb al meerdere paren versleten. Durfde daarom ook geen ej eigen merk te kiezen bijv.

Als je de muck boots gebruikt voor naar stal, een rondje met de honden gaan ze vast langer mee. Niet iedereen loopt de hele dag in de mest en ellende natuurlijk.

Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:03

Zijn eerste jaren op en om stal gebruikt en nu laatste jaren voor op de moestuin.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:09

superpony schreef:
Als je de muck boots gebruikt voor naar stal, een rondje met de honden gaan ze vast langer mee. Niet iedereen loopt de hele dag in de mest en ellende natuurlijk.


Diegene die ik nu heb zijn ook al kapot, vorig jaar oktober aangeschaft en gebruik ze eigenlijk alleen met wandelen in het bos dagelijks en zo nu en dan bij de paarden met binnen zetten of het mennen op de koets. Dat zou toch moeten kunnen zou je denken.

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:16

superpony schreef:
Ik heb ze ook niet gekozen.

Maar ik denk dat gebruik wel erg per mensen verschilt. Ik loop van 's ochtends tm 's avonds op mn Ariat's. Ik lees ook dat mensen ze geweldig vinden en ze jaren mee gaan, terwijl ik een heel jaar echt niet redt en heb al meerdere paren versleten. Durfde daarom ook geen ej eigen merk te kiezen bijv.

Als je de muck boots gebruikt voor naar stal, een rondje met de honden gaan ze vast langer mee. Niet iedereen loopt de hele dag in de mest en ellende natuurlijk.

Ik zou ze gebruiken voor door de modder te ploeteren op de weide, en af en toe ermee gaan wandelen.
Momenteel heb ik Veiligheidslaarzen in leer met bont in en een rits, rits is al kapot door de modder en m'n voeten zijn altijd nat omdat het leder nooit kan opdrogen door alle modder

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:01

Ik heb mijn vrijetijds laarzen en jophur model schoenen binnen....ze zijn te klein |(

In Nederland maat 6 past goed maar vanuit het buitenland had ik dus beter maat 7 kunnen bestellen.

Erg balen want ze zitten heerlijk en zijn lekker warm.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 06:58

Moet weer nieuwe regenlaarzen hebben, zit te denken aan een paar Muck Boots, maar mijn maat(maat 40) is bij bijna alle modelen uitverkocht!
Vallen ze groot of klein uit, is een maat 41 aan te raden?

Weet iemand dit toevallig?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 07:09

Maat 40 is een 39/40 En vallen voor mij met een 39 groot. Ze zijn ook breed. Dus ik gok dat 41 erg groot gaat zijn.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 07:14

Ik met maat 39 vond maat 39/40 groot vallen dus volgens mij heb ik uiteindelijk 38 genomen.
Maar moet zeggen dat ik met mn mountain horse schoenen ook vaak 38 had terwijl ik normaal echt niet in een 38 pas.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 07:17

Ok niet aan te raden dus, jammer, zag een paar leuke staan

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:55

Bij mij vallen Muck Boots zoals mijn schoenmaat (tenminste, de colt ryder toch). Heb de laarzen nu een tijd en vind het heerlijke stallaarzen, vooral in de winter. Warm, dik en lopen zalig. Om mee te rijden vind ik ze echter veel te stroef en te zwaar, dat lukt me niet. Dat is jammer, want had een rij-en-stal-laars-in-1 ideaal gevonden. Alleen voor het stalwerk / weidewerk vind ik ze eigenlijk te duur.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:46

Na wat teleurstellingen met passen van andere schoenen en laarzen, toch de muck boots aan het overwegen. Ik vind ze te duur voor het aantal negatieve ervaringen over scheuren en lek, maar ML zegt; probeer ze gewoon.

Nu zijn er zoveel modellen, dat daar ook echt veel verschil in zit.

Hoe is de muckster? Echt alleen voor dikke prut of ook om wel mee te lopen geschikt?

Ik zie ook de apres slip on? Lijkt me lekker makkelijk in stappen en net hoog genoeg ook.

Gebruiken jullie allemaal netjes de laarzenknecht en helpt dat? Of gaan ze juist op de hiel stuk dan?

Ik wilde de zooadventure, maar las dat die erg glad zijn helaas.

Mn huidige stalschoenen zijn niet meer waterdicht door scheur bij aansluiting zool/schoen. En de profiel is mega dik en houdt veel modder vast. Maar niet glad.

Ik wil wel een goed voetbed, maar de combinatie lijkt onmogelijk te vinden; echt goed erop kunnen lopen, goede zool, niet koud, 100% waterdicht, bestand tegen urine en mest, makkelijk aan en uittrekken.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:54

Ik heb sinds een paar weken de aigle parcours iso. Voldoet aan al je wensen volgens mij. Heb er nu ook een paar keer mee gereden. Ook super fijn!Afbeelding

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:57

Ik gebruik ze eigenlijk veel om mee te lopen in het bos, dus niet eens hele lange tijden achter elkaar aan. 1x per dag naar het bos, ze lopen prima vanwege het fijne voetbed, zijn wel vrij lomp. Langer dan 1 seizoen gaan ze bij mij niet mee, jammer genoeg. Heb eigenlijk altijd de arctic gehad, zowel de lage als de hoge, zitten heerlijk warm.