Muck boots? Bevallen ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:13

Ik heb de arctic weekend, korte versie. Nu paar nr 3 een jaar in gebruik en opvolgers staan al klaar, maar die heb ik gewonnen :# en dat is een andere, de fervent geloof ik.
Ik wil nooit anders meer.
Nee, ze gaan echt geen jaaaaaren mee, maar ik loop hier nooit blaren mee (en dat is zeldzaam bij mij), geen last van mn rug bij langere stukken lopen en geen koude voeten!
Ik vond t op t plaatje al gelijk heel duidelijk dat de zool van de Weekend een stuk gladder is dan die van de meeste andere modellen, maar daar heb ik geen moeite mee.
Loopt er iedere dag ongeveer 10km op, mest ermee uit, gebruik ze tijdens t melken etc van de koeien, dus ze hebben behoorlijk wat te verduren.
Gaan wel langer mee qua waterdichtheid dan regeblaarzen can dunlop, en die draag ik dan echt alleen tijdens het werken met de koeien.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 21:41

Thokkadisje thanks voor de tip ga gelijk even neuzen ik zoek wel iets met stevige ondergrond haha

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:03

Azmay schreef:
De mensen met snel lekke laarzen, welk model hadden jullie dan?
Mijn laarzen hebben een vreselijk lekker voetbed vind ik en zijn nu na 2 jaar door de klei en poep lopen nog super.

Ik heb inmiddels diverse gehad en allemaal op dezelfde plek gaan ze lek

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:11

Ik heb het jodphurmodel en sinds kort de artic weekend.
Ik vind ze heerlijk,lekker warme voeten, rij en wandel ermee.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 00:05

Ceetje_bokt schreef:
briitje schreef:
Mijn ervaring met muck boots... ik heb deze variant Muck Boot Arctic Weekend.
Opzich kwa uiterlijk echt een leuke laars. Oogt iets minder lomp. Zitten echt heerlijk!
Echter ben ik zwaar teleurgesteld in de grip van deze zool. Dit heeft dus schijnbaar een andere zool dan de andere laarzen en ik ben al regelmatig bijna uitgegleden met de hond uitlaten icm natte onder gronden.
Deze zool heeft geen profiel met nopjes, maar inkepingen. Klinkt dit logisch ? :+

Ik heb al contact opgenomen met de verkoper maar daar ik de enige 'klager' was, konden ze niks voor me betekenen. Ronduit belachelijk voor laarzen waar je 130 !!!!!! euro voor betaald.

Maar die keuze heb je toch zelf gemaakt? Ik vind het ook jammer dat er weinig profiel onder zit, maar dan had ik daarop moeten letten toen ik ze kocht. Dat ik zo verliefd was op de kleur, vind ik geen reden om mijn geld terug te moeten krijgen. Volgende let ik er wel op, maar ik hoop ze nog even te kunnen gebruiken. Heb ze nu bijna twee jaar.


Hoe had ik moeten weten dat er 0 grip is op natte ondergronden dan precies ? In de verkoop tekst staat hier niks over aangegeven. En ik ben daar dus niet ervaren genoeg in om dat van een foto af te zien. Mijn inziens was dit een gewone zool. Dus nooit bij stil gestaan dat dat dus ook anders kon zijn. En ik vind het dus kwalijk dat dit niet benadrukt word.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 07:23

briitje schreef:
Hoe had ik moeten weten dat er 0 grip is op natte ondergronden dan precies ? In de verkoop tekst staat hier niks over aangegeven. En ik ben daar dus niet ervaren genoeg in om dat van een foto af te zien. Mijn inziens was dit een gewone zool. Dus nooit bij stil gestaan dat dat dus ook anders kon zijn. En ik vind het dus kwalijk dat dit niet benadrukt word.

Ik vind absoluut niet dat er 0 grip is op natte ondergronden. Ik loop op de Weekend, ook door natte bos, weilanden, drassige bermen en gras, sneeuw, etc. En ja, soms glibber ik een ministukje, maar dat is absoluut niet iedere keer.
Ik vind het wel duidelijk te zien op het plaatje, zeker als je deze vergelijkt met anderen. Was voor mij destijds een reden dat ik hem wellicht niet zou kiezen, maar het model verder leek me te fijn dat ik dat op de koop toe heb genomen.
Het staat idd nergens dat het een zool is met veel grip, maar er staat ook nergens dat het een zool is met heel weinig grip ;)

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:35

Jaan81 schreef:
briitje schreef:
Hoe had ik moeten weten dat er 0 grip is op natte ondergronden dan precies ? In de verkoop tekst staat hier niks over aangegeven. En ik ben daar dus niet ervaren genoeg in om dat van een foto af te zien. Mijn inziens was dit een gewone zool. Dus nooit bij stil gestaan dat dat dus ook anders kon zijn. En ik vind het dus kwalijk dat dit niet benadrukt word.

Ik vind absoluut niet dat er 0 grip is op natte ondergronden. Ik loop op de Weekend, ook door natte bos, weilanden, drassige bermen en gras, sneeuw, etc. En ja, soms glibber ik een ministukje, maar dat is absoluut niet iedere keer.
Ik vind het wel duidelijk te zien op het plaatje, zeker als je deze vergelijkt met anderen. Was voor mij destijds een reden dat ik hem wellicht niet zou kiezen, maar het model verder leek me te fijn dat ik dat op de koop toe heb genomen.
Het staat idd nergens dat het een zool is met veel grip, maar er staat ook nergens dat het een zool is met heel weinig grip ;)



Dan ervaar ik dat toch anders. Ik ben dus al diverse keren bijna uitgegleden met de hond uitlaten. Ook de leverancier geeft toe dat dit een zool met minder/ander profiel is. Dus lijkt mij een kleine moeite om dit te benadrukken in de verkoop advertentie. En nogmaals ik vond het dus niet duidelijk te zien.
Meningen en ervaringen verschillen dus :)

Ik citeer :

De Muck Boot Muckmaster High heeft een speciale anti-plak zool met een grof profiel. Hierdoor is deze laars beter geschikt voor een ongelijke of gladde ondergrond dan de Muck Boot Arctic Weekend Croc.


De leverancier bedoelt dat de Muck Boot Arctic Weekend Croc glad kan zijn bij een natte ondergrond, doordat er een waterlaag in het profiel ontstaat.



mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:39

Ik ben met de honden ook een paar keer onderuit gegaan met de arctic weekend. En met de kruiwagen de loopplank op lukt ook niet. Desondanks vind ik ze verder heel erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:36

Goed.
Ik zal misschien verwend zijn met ariats.
Muckboot colt Ryder net binnen en ik vind ze te ruim en te stug.
I ga hiermee geen gevoel in mijn stijgbeugel hebben../
Soepeler zal het niet worden?

Edit: wel een soepel en wat verend voetbed.

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:43

Ik vind ze wel soepeler geworden. Als ik nieuwe rijlaarzen koop moeten die ook ingelopen worden.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:44

Met leer verwacht ik dat. Ik weet niet of dat bij rubber ook zo is..

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:48

Ik vind ze wel soepeler geworden. Dit seizoen nog niet gereden ivm rugoperatie maar vorig jaar geen problemen gehad. En deed er niet alleen maar mee buiten rijden, maar ook tijdens training in de bak.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:01

Die van mij zijn zeker een stuk soepeler geworden :j

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:15

Ik twijfel. Haha. Vind ze Idd ook enorm zwaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:17

Ik heb zoals gezegd de jodphurs. Gekocht voor de modder. Ik heb ook Ariats. Die vind ik echt veel fijner zitten. Het is dat muck boots waterdicht zijn en lekkerder zitten als gewone laarzen. Maar ik vind ze heel lomp :o

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:17

Anoniem schreef:
Ik twijfel. Haha. Vind ze Idd ook enorm zwaar.

Die van mij vind ik juist heel licht, maar die hebben dan ook echt meer een rijzool dan een wandelzool zeg maar. Aan de andere kant heb ik hier in de klei toch niets aan profiel want na 2 stappen zit alles toch vol en glij je alsnog uit :')

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:18

Colt Ryder is ook een rij laars.
Maar echt niet licht.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:23

Heb vandaag de Arctic Sport Hi binnengekregen. Fijne laars maar wel 1 maat te groot, terwijl de Arctic Weekend perfect past. En een stuk zwaarder, waarschijnlijk vooral door de dikkere zool.
Maar met een inlegzooltje erin passen ze goed en lopen ze fijn.

Maya_Mariel
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:23

KarmaChansy schreef:
Maya_Mariel schreef:
Hier ook muckboots, ik heb (geloof ik) de arctic sport II half hoog. Ik rijd er niet mee, maar heb ze hier in Noorwegen heel de winter aan. Zouden moeten kunnen tot -40, zo koud is het van het jaar nog niet geweest (nieuw paar, weet niet meer welke muckboot ik de afgelopen jaren had), maar de -25 hebben ze al wel gehaald :+ Ik heb er geen koude voeten in, maar nu moet ik wel zeggen je er in Nederland waarschijnlijk eerder last van zult hebben bij 0 graden omdat de luchtvochtigheid hoger is, dan hier bij -10 waar de lucht veel droger is.


Ik zoek nog fijne boots voor de winter deze raad je dus aan? heb jij ze in NL gekocht of in noorwegen? ik zoek nog een betrouwbare site hier in Zweden :D Het is voor mij voor hiking met de honden straks met de sneeuw :j dus waterdicht is wel nodig


Ik heb ze in Zweden besteld :') Hier in Noorwegen kon ik ze alleen in het zwart vinden en wilde graag een kleurtje. Was bij een ruitersportwinkel, Hogsta Ridsport. Ze hebben verschillende modellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:07

Hmmm: heb ze nu een halfuurtje binnen aan en ze versoepelen Idd wel wat.
Hebben jullie ( diegene die rijden met de colt Ryder) wel gevoel als je je voet in de beugels hebt?
Dus dat je de beugel voelt onder je voet?

Denk dat ik ze terug stuur.
En bij een mooie aanbieding een keer lager model haal voor gewoon wandelen en dat soort dingen..
Voor rijden zoek ik wel door.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:40

briitje schreef:
[...]

Ik citeer :

De Muck Boot Muckmaster High heeft een speciale anti-plak zool met een grof profiel. Hierdoor is deze laars beter geschikt voor een ongelijke of gladde ondergrond dan de Muck Boot Arctic Weekend Croc.


De leverancier bedoelt dat de Muck Boot Arctic Weekend Croc glad kan zijn bij een natte ondergrond, doordat er een waterlaag in het profiel ontstaat.





Het is op zijn minst opmerkelijk te noemen dat een schoen die Arctic heet, niet geschikt is voor Arktische omstandigheden.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:43

Bij mijgingen ze snel kapot. Ik zou ze niet opnieuw kopen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 01:34

Voor dat geld zou ik ze echt terug sturen als je ze nu al niet prettig vindt en zo erg twijfelt. Misschien worden ze soepeler en raak je eraan gewend etc. Maar ik zou het niet gokken als je het rijden niet kan testen.

Zelf heb ik altijd de ariat's en die vind ik ook na verloop van tijd echt minder worden. Vooral voetbed slijt op. Langer dan een jaar doe ik er niet mee. En ik vond de oude modellen echt fijner. Deze blijven iets stugger.

Loop nu al dagen met dikke sokken in dunlop kaplaarzen en het werkt redelijk. Ze blijven daarmee beter aan mn voeten zitten.
Wel heb ik er echt last van dat ik mijn broek in mijn sokken stop. Daar komt echt een pijnlijke plek. Recht model broek dus.

Ik twijfel nog over die lage muck boots, maar dat bonte randje zal wel erg goor worden.

Er zijn vast meer merken met dergelijke schoenen/laarsjes denk ik. Heb van crocs al iets gezien en zoek nog even wat door.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 02:24

Azmay schreef:
De mensen met snel lekke laarzen, welk model hadden jullie dan?
Mijn laarzen hebben een vreselijk lekker voetbed vind ik en zijn nu na 2 jaar door de klei en poep lopen nog super.


Ik heb 3x de colt rider gehad. Eerste stuk bij de Achilles pees na een maand. Kreeg ik nieuwe van de winkel. Die gingen binnen een jaar stuk bij de wreef. Ik dacht misschien te lang op voorraad gelegen. Dus nog eens geprobeerd bij een andere winkel. Ook die binnen een jaar stuk bij de wreef. Heb ze nog wel een jaar gedragen tot het echt niet meer ging. Maar een jaar voor laarzen van die prijs is me te gek. Dus geen colt rider meer.

Ik heb nu nog wel mijn tweede paar jodhpur model. En die blijven vreemd genoeg wel heel. Ze vallen wel krapper dan de laars, overigens. Zelfde maat maar in de laars kon ik zo stappen en de jodhpur moet ik echt aantrekken.

Bogs heeft ook fijne neopreen laarzen. Alleen hebben ze nu van die rare handvat gaten aan de zijkant en kan de rijlaars niet meer vinden. Maar de bogs die ik had zaten beter dan de muck boots. Lichter en soepeler.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 03:59

Ik heb zowel ervaring met muck boots als met bogs. Mijn voorkeur zijn bogs, muckboots zijn bij mij altijd veel sneller kapot gegaan. We hebben hier 6+ maanden per jaar winter, temperaturen tot -40 en draag en rijd in de boots vrijwel fulltime/7 dgn per week in de winter. Ze gaan ongeveer 1 tot 2 winters mee. De Muckboots nog niet eens 1 hele winter, dus ik koop ze niet meer (ook bij achillespees en bij de wreef).

@ sybelle, bogs komt met en zonder handvat gaten. Ik heb altijd zonder handvat gaten gehad, geen speciaal rijmodel (de "classic high").