Welke cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 11:07

Haii ik dacht ik open even een topic of cap's. Ik ben opzoek :) naar een "Nieuwe" cap (maat 59) zelf ben ik geintresseerd in de merken One-K, Kep en Kask.

Ik heb zelf maat 59 alleen zit een beetje te rommelen met de maat zou ik een L schaal moeten hebben of een M schaal moeten hebben?

Dankjewel voor de reacties

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:14

Hoi!

Ik heb zelf een Samshield cap en daar een m schaal van. Ik heb maat 56. Ik denk dat een l schaal waarschijnlijk het beste lijkt bij een 59.

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:15

Officieel is maat 59 van KEP Italia indd een L schaal. Maar de maatvoering bij KEP Italia valt op mijn hoofd anders. :j
Dus je zou eens in de winkel kunnen passen of je nu een L of een M schaal nodig hebt.

Met de andere merken geen ervaring.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:20

Ik heb een OneK waar ik heel erg blij mee ben. Mijn tip is ook om de caps gewoon te gaan passen.

Ik ging voor een Defender in dezelfde maten als de Avance die ik had gepast maar hij viel totaal anders en bleek niet goed te passen. Uiteindelijk dus met de Avance thuis gekomen.
Ik was al eens in de winkel wezen passen dus ik wist welke schaal en liner ik moest hebben. Toen de betreffende ruitersportzaak een leuke aanbieding had, heb ik mijn cap gehaald.

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: Welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:38


dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:47

afkepieteke schreef:
Ik heb zelf een cap van Equi-theme. Deze cap vond ik zelf heel mooi omdat je niet veel mensen ziet met deze cap, even wat anders dan anders dus!
https://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/vei ... orId=10142


Dat ís de OneK :D Alleen heeft Equi-theme hun eigen logo erop geplakt. Overigens pas is prima de One-k met ovale liner maar niet de uitvoering met lucht, en of het nu die van equi-theme is of van OneK die lucht liner werkt op mijn hoofd niet

Oehlala
Berichten: 4306
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:58

ja ik heb een kask. heb dezelfde maat als jouw, een 59, maar bij de l schaal met 59 voering was de cap voor mij echt te groot. dus uiteindelijk voor een m schaal met 59 voering gegaan.

ik zou gewoon echt in de winkel gaan passen, er zit heel veel verschil in de caps.

dabbo19

Berichten: 373
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:02

Ik heb de Equi-theme cap bij Agradi weg. Zou de one-k kopen alleen hadden ze bij de ruiter zak verkeerde maat en model besteld. De cap bij Agradi was zowat het zelfde en nog goedkoper en snellere lever tijd. Kwa schaal en maat was het bij mij echt uitzoeken en ook met welke liner er in moest. Passen is het best

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:18

Ik heb ook maat 59 en een Kep, maat L is dan goed.

equishoots

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-09-18
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:14

Ik heb een cap van Acro. Erg mooi zijn ze maar ik had echt nog nooit van het merk gehoord, zit erg fijn en beschermd goed! Ik heb er maat M van en van HH een 56. Dus dan werkt maat L denk ik het beste.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:31

Ik ben al even op zoek naar een nieuwe cap. Kep Italia vind ik prachtig, maar ik vind en de prijs te zot en de maat is voor mij te groot.
Ik ben op zoek naar een cap met goede ventilatie. Ik heb nu een HH challenge (xs-s, maar eigenlijk net te groot), maar die is eigenlijk wel een beetje op.

Heeft iemand ervaring met de HKM Glamour? In de winkel vond ik het een mooi model

https://hypostore.nl/hkm-cap-glamour.html

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:37

Ik zou vooral lekker gaan passen ...
Heb er wel 50 verschillende opgehad en uitgekomen bij iets wat ik niet verwachte