Uhip winter jas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:35

Vraagje: ik ben nl helemaal niet bekend met bestellen in buitland...
Maar vermoed dat je iets anders nodig hebt gezien betalen dan je gewone bankpas?!

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Uhip winter jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:26

nee... kunt gewoon via IDEAL! Alleen probleem is dat de verzendkosten hoog zijn 16 Euro - daarom had ik gelijk wat ik wilde in twee maten besteld, want terugzenden is gratis.

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:32

Hoe zit zo'n rok met rijden?

Heb nu de ELT Saphira III, hoe valt deze in vergelijking met die jas?

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:40

sunny43 schreef:
nee... kunt gewoon via IDEAL! Alleen probleem is dat de verzendkosten hoog zijn 16 Euro - daarom had ik gelijk wat ik wilde in twee maten besteld, want terugzenden is gratis.

Oh, dat zou ideal ( :') ) zijn!

Vallen de maten van jas en rok wel normaal?
Dus wat je normaal hebt, nu ook?

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Uhip winter jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:46

Jawel. Ik draag normaal 38 en 38 valt prima, ik heb als jas wel 40 genomen omdat ik graag een trui er onder wil en dan nog goed beweegbaar in de schouders wil zijn. Dus daarom had ik 38 en 40 besteld. De rok in 38, prima en heerlijk!

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:29

sunny43 schreef:
Jawel. Ik draag normaal 38 en 38 valt prima, ik heb als jas wel 40 genomen omdat ik graag een trui er onder wil en dan nog goed beweegbaar in de schouders wil zijn. Dus daarom had ik 38 en 40 besteld. De rok in 38, prima en heerlijk!

Thks !
Ga de gok nemen (en oww wat doen mn ribben zeer :') ) !!!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 15:54

Tip: als iemand nog een super fijne voorjaar/zomer/herfst jas zoekt, deze is echt fantastisch:
https://uhip.se/shop/2nd-layer-365-hybr ... tter-rust/

Ik heb m nu even en echt de fijnste jas die ik ooit gehad heb. :j
Warm, maar niet te warm, water dicht (en alleen even in de droger om weer goed waterdicht te krijgen als dat nodig is) en winddicht. Heel licht, stof is vuilafstotend (vieze vlekken even vochtig doekje erover en weer schoon) en extra lange mouwen die je makkelijk terug kunt vouwen, maar vooral op het paard ook fijn dat de mouwen niet halverwege je arm komt. Stof droogt enorm snel, dus als ie nat wordt met paard wassen bijvoorbeeld is ie in no time weer droog. Elastische stukken er in, waardoor je niet het gevoel krijgt dat naden knappen als je op je paard wil klimmen, bij veel jassen is dat toch wel vaak vind ik. :+ Heel veel bewegingsvrijheid ook op het paard door de elastische stukken en ademt heel goed, waardoor je het niet te warm krijgt of gaat zweten.

Ik vind het echt een enorme aanrader!

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:22

Quir schreef:
Tip: als iemand nog een super fijne voorjaar/zomer/herfst jas zoekt, deze is echt fantastisch:
https://uhip.se/shop/2nd-layer-365-hybr ... tter-rust/

Ik heb m nu even en echt de fijnste jas die ik ooit gehad heb. :j
Warm, maar niet te warm, water dicht (en alleen even in de droger om weer goed waterdicht te krijgen als dat nodig is) en winddicht. Heel licht, stof is vuilafstotend (vieze vlekken even vochtig doekje erover en weer schoon) en extra lange mouwen die je makkelijk terug kunt vouwen, maar vooral op het paard ook fijn dat de mouwen niet halverwege je arm komt. Stof droogt enorm snel, dus als ie nat wordt met paard wassen bijvoorbeeld is ie in no time weer droog. Elastische stukken er in, waardoor je niet het gevoel krijgt dat naden knappen als je op je paard wil klimmen, bij veel jassen is dat toch wel vaak vind ik. :+ Heel veel bewegingsvrijheid ook op het paard door de elastische stukken en ademt heel goed, waardoor je het niet te warm krijgt of gaat zweten.

Ik vind het echt een enorme aanrader!


Een paar vragen nav je enthousiaste bericht en omdat ik ook van plan ben om daar wat te bestellen.

Gisteren was er best een koude wind, was de jas toen ook geschikt voor een buitenrit?

En hierboven ging het ook al even over de maat. Hoe valt de jas wat dat betreft?

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:05


Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 11:26

Ik woon in Zweden, dus wel iets ander weer dan in NL. Gisteren was het hier zo'n 3 graden met flinke wind (windkracht 6) uit het noorden, dus best koud. Ik als koukleum vond het met deze jas (wel een trui eronder uiteraard) heel goed te doen om de paarden te longeren! Het is natuurlijk geen echte winterjas, maar een voorjaar/zomer/herfst.

Misschien dat stil op een paard zitten tijdens een buitenrit als het erg koud is, je beter een dikkere jas kunt hebben. Deze jas is ook heel dun en licht, was eerst bang dat ie alles behalve warm zou zijn, maar dat valt gelukkig heel erg mee. :D

Maat valt gewoon normaal, gewoon dezelfde maat als andere jassen.

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Uhip winter jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:23

Afgelopen week dezelfde jas besteld en al ontvangen. Wat een fijn jasje!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Uhip winter jas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 21:30

Ja, ik ben er ook nog steeds onwijs blij mee! :D

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:18

Kan je de waterdichte jassen van uhip ook wassen en daarna weer waterdicht maken?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Uhip winter jas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 20:22

Ja. :j

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:50

Quir schreef:
Ja. :j

Top! Welke jas heb jij?

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: Uhip winter jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:24

Vallen de jassen groot of klein of juist op maat?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 22:42

irisskib schreef:
Quir schreef:
Ja. :j

Top! Welke jas heb jij?


Second layer en de 365, nog niet overuit welke winterjas (vooral of ik voor lange of korte+skirt ga :+ ), in ieder geval een Uhip. :j


irisskib schreef:
Vallen de jassen groot of klein of juist op maat?


Ik vind ze normaal vallen, jassen waar ik een (dikke) trui (of 3) onderaan wil, doe ik maat groter. In de winter kan ik namelijk makkelijk 3 truien, paar shirts en een dikke winterjas aan. Zeker als het -15 of kouder is. Haha. _O-

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: Uhip winter jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:51

Bedankt voor je informatie @quir
Ik ben ontzettend over de maat aan het twijfelen van de 3 in 1 jas van uhip die ik graag wil gaan aanschaffen (in de hoop dat ik deze winter warm en droog kan paardrijden in de jas :) )

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Uhip winter jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:12

ik had twee jassen besteld... en eentje terug gestuurd! Twee maten, maat valt gewoon... maar soms vind ik een jas een maat groter fijner omdat er dan een trui onder kan...