Rijbroek met siliconen zitvlak voor kinderen, goed of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Rijbroek met siliconen zitvlak voor kinderen, goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 13:38

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Ik wil voor mijn kinderen (6 en 8 jaar, die van 6 hobbelt alleen op een shetlander, die van 8 heeft inmiddels een jaar rijles op de manege) warmere rijbroeken gaan aanschaffen voor de winter. Nu heeft bijna ieder thermo exemplaar dat ik vind een siliconen zitvlak. Ik heb het idee dat ze daardoor wel heel veel grip hebben (heb er zelfs sinds kort een en plak echt aan het zadel vast voor mijn gevoel). Is dat wel geschikt voor kinderen (/ beginners)? Moeten zij eigenlijk niet eerst zelfs goed leren zitten en balans hebben, zou zo'n broek hen daarbij niet te veel helpen? Of zou het juist heel fijn zijn voor hen?


madoliefje
Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Re: Rijbroek met siliconen zitvlak voor kinderen, goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:46

ik denk niet dat een broek de rijvaardigheid zo dusdanig kan beinvloeden hoor :)

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 13:47

madoliefje schreef:
ik denk niet dat een broek de rijvaardigheid zo dusdanig kan beinvloeden hoor :)

Haha, niet misschien niet inderdaad. Het was meer dat ik mezelf echt vastgeplakt aan het zadel voelde, maar misschien moet mijn broek gewoon eerst nog wat slijten ;-)

madoliefje
Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:49

eferiz schreef:
madoliefje schreef:
ik denk niet dat een broek de rijvaardigheid zo dusdanig kan beinvloeden hoor :)

Haha, niet misschien niet inderdaad. Het was meer dat ik mezelf echt vastgeplakt aan het zadel voelde, maar misschien moet mijn broek gewoon eerst nog wat slijten ;-)


had ik opzich in het begin ook wel maarja, je moet alsnog je onafhankelijke zit blijven behouden en ik moet zeggen dat ik net zo goed wegrijd met een broek zonder zitvlak dan eentje met :)

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:52

Je hebt ook thermo zonder silicone onze dochter heeft een broek van decathlon. Was heel goedkoop en zij zegt dat hij heerlijk zit. Lekker warm :j

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:53

Ik zou voor een kind absoluut geen siliconen zitvlak willen. Lekker zonder zou ik zeggen.

Maartje_M
Berichten: 9356
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:55

Die van de decathlon zijn inderdaad geweldige broeken en goed betaalbaar.
Ik vind het zelf vreselijk om een siliconen zit te hebben, dus mijn kinderen krijgen die voorlopig sowieso niet :=

eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 13:56

SusanH schreef:
Je hebt ook thermo zonder silicone onze dochter heeft een broek van decathlon. Was heel goedkoop en zij zegt dat hij heerlijk zit. Lekker warm :j

Oh top! die heb ik daar nog niet gezien, ik ga meteen even kijken. Bedankt voor de tip!

eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 13:56

moonfish13 schreef:
Ik zou voor een kind absoluut geen siliconen zitvlak willen. Lekker zonder zou ik zeggen.

Dat was inderdaad ook mijn gevoel ;-). Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers