Waterdichte rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 22:07

Met mijn buitenbak en een paar paarden te rijden ben ik er deze week weer aan herinnerd dat het in Nederland vaak regent :+ Ik heb een superfijne, perfect waterdichte regenjas, maar dan zijn mn benen alsnog doorweekt. Dus bedacht ik me dat een waterdichte rijbroek wel heel handig zou zijn, maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek. Ik kom meerdere waterdichte broeken tegen, maar dat zijn allemaal van die dikkere, gevoerde broeken of softshell broeken. Echte wintermodellen dus, en daar vind ik het nu nog veel te warm voor. Ik zoek eigenlijk een broek die niet te dik is zodat ik hem nu gewoon aan kan als er een kans is dat het gaat regenen. Maar, bestaan die en waar vind ik die?

Ik kom van alles tegen qua rainlegs, overbroeken etc maar dat is eigenlijk niet wat ik wil hebben. Ik ken mezelf, ik vind dat lelijk, het irriteert me als het beweegt, afzakt of geluid maakt en dan draag ik zoiets toch weer niet.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:08

Rainlegs zijn ideaal hoor! Die doe je heel makkelijk aan en uit.

Een waterdichte broek die niet warm is moet ben ik bang nog uitgevonden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:26

Je zou kunnen kijken voor broeken die gebruikt worden door exercise riders in de rensport. Zul je waarschijnlijk wel uit Ierland of Engeland over moeten laten komen, maar als dat geen probleem is, is EJ Wicks, Gibson Saddlers, Old Mill Saddlery, of direct PC Racewear of Ornella Prosperi een optie. :)

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:32

De montar pippa en molly droeg ik vorig jaar al met deze temperaturen.
Nu zwanger dus pas ze niet, en was ze vaak met bucas was of harmisol zodat ze ook waterdicht zijn.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:33

MarliesV schreef:
Rainlegs zijn ideaal hoor! Die doe je heel makkelijk aan en uit.

Een waterdichte broek die niet warm is moet ben ik bang nog uitgevonden worden.

Nadeel van rainlegs vind ik wel, dat die altijd gaan draaien bij mij of kruipen omhoog. Leuk voor een buitenritje in de regen, maar echt je paard ermee trainen in de bak vind ik niet ideaal.
Al heb ik nog geen beter alternatief gevonden.

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:35

Hier ook rainlegs werken toch het beste vind ik ook fijn met koud weer houd dan lekker wind tegen :7

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 22:36

Ik ga googelen op jullie tips!

Zijn de monter rijbroeken niet warm?

Het dingetje met de rainlegs is ook dat ik tegenwoordig ergens ga lessen waar ze alleen een buitenbak hebben. En ik weet dat ik tijdens mn les niet met rainlegs ga rijden omdat ik dat lelijk vind :')

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:45

Met rainlegs liep bij mij de regen altijd m'n laarzen in :=

Ik heb liever warme benen dan natte, dus geen tips over niet warme waterdichte broeken

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:48

Ik heb de fourganza van de decathlon. Natuurlijk zit die anders als mijn pikeur rijbroeken maar voor 50€ en waterdicht mag ik echt niet klagen. Er zit wel fleece binnen in maarja... beter warm dan nat..? Ik heb er vanavond en gistermiddag mee nog mee gereden en ondanks het fleece, goed te doen.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:54

Rainlegs vind ik geen oplossing, het water valt alsnog vanaf je cap en vanuit de lucht op je zadel en dan ben je alsnog nat tot op je ondergoed
Mijn beste oplossing is de kipwarm rijbroek van decathlon. Ja, fleecegevoerd. Maar ook droog. En ik vind hem niet te warm. Reed er in het voorjaar ook mee en pas echt in de zomer-zomer werd ie te warm. Nu heb ik hem ook al weer paar weekjes aan.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 23:34

Ellen_ov schreef:
Ik heb de fourganza van de decathlon. Natuurlijk zit die anders als mijn pikeur rijbroeken maar voor 50€ en waterdicht mag ik echt niet klagen. Er zit wel fleece binnen in maarja... beter warm dan nat..? Ik heb er vanavond en gistermiddag mee nog mee gereden en ondanks het fleece, goed te doen.


De kipwarm bedoel jij toch? Die heb ik ook en ben er heel blij mee. Hij is idd wel gevoerd, maar ik vind t ook prima te doen met dit soort weer. In de echte winter doe ik er iig vaak nog een legging onder. Maar lees graag mee, wellicht is er nog een beter exemplaar!

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 00:15

rainlegs van de decathlon

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 06:25

Het is inderdaad de kipwarm rijbroek die ik bedoel. De rijbroek Is nog best ademend, hij word niet snikheet broeierig.

Skessa_
Berichten: 10626
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:58

Ik heb ook de kipwarm broek van de decathlon! Voor dit weer is die al prima, zeker niet te warm!
Zit lekker en je blijft droog, prima broek! :D

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:02

Ik vind de kipwatm ideaal bij regen. Echter bij kou krijg ik het zo koud in die broek dat ik liever een normale aantrek. Echt fijn rijden vind ik het ook niet, maar niet alles is nat.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:06

Ik heb een waterdichte rijrok, bevalt me echt heel veel beter dan rainlegs en ook bij het lesgeven is het heel fijn. Die van mij is ongevoerd, dus ook in de zomer goed te dragen, maar houdt je toch best warm.

Afbeelding

Afbeelding

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:19

De montar karly softshell is minder warm dan de pipa.
Had hem vorige week nog aan, heerlijk.

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:24


BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:28

Decathlon heeft er inderdaad een in het assortiment, die ook nog eens hoger schijnt te zijn.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:34


Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:43

NadineBlabla schreef:
...
en hij is écht waterdicht :j


Behalve als je onvrijwillig gaat zwemmen -O- . De eerste keer dat ik deze broek aan had, ben ik na een kilometer of drie gelanceerd en in de sloot terecht gekomen. Toen was alles doorweekt :')
Voor die tijd vond ik hem lekker warm en het was -1 toen ik op pad was :j

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:48

Danseresje schreef:
NadineBlabla schreef:
...
en hij is écht waterdicht :j


Behalve als je onvrijwillig gaat zwemmen -O- . De eerste keer dat ik deze broek aan had, ben ik na een kilometer of drie gelanceerd en in de sloot terecht gekomen. Toen was alles doorweekt :')
Voor die tijd vond ik hem lekker warm en het was -1 toen ik op pad was :j


:oo :')

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:54

Ga naar de Kruidvat, koop een paar flesjes Harmisol en behandel je rijbroeken ermee. Dat scheelt al enorm, al helpt het onvoldoende in stortbuien ;)

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:51

De kipwarm van de Decathlon leek me heel fijn maar ik vind dat ze wel heel klein uitvallen. XL is voor mij te klein, krijg hem bijna niet over mijn heupen terwijl hij bij de buik dan weer veel te groot is.

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:04

Dan heb je mogelijk het herenmodel gekocht