Wel of geen verstelbare cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:15

Ik vind verstelbaar ook erg fijn :j

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 17:31

Zo, bedankt voor alle reactie!! Had er niet zo veel verwacht, leuk!

Ik ga al jullie opties eens opschrijven en opzoeken op internet. Dan maar eens informeren waar ze de modellen hebben die ik mooi vind. Toch wel een klein beetje belangrijk, al blijft de pasvorm wel belangrijker.

Ben er nu in ieder geval wel achter dat ik niet stug moet bliiven vinden dat ik een niet-verstelbare cap moet nemen, maar ook open moet staan voor de verstelbare. Hoor toch wel erg positieve reacties van jullie hierover.

Qua budget vind ik het ook lastig. Is zo'n Kep cap dan echt beter en veiliger dan een "simpele" harrys horze cap...?

En vervangen doe ik ook een beetje uit hygiëne. Ik zal geen foto plaatsen van de binnenkant haha.

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 17:33

SusanH schreef:
Ik heb nu weer een niet verstelbare gekocht, na jarenlang wel een verstelbare cap te hebben gehad. Na een tijdje gaat bij mij toch de draaiknop stuk, ik kan hem dan niet meer strakker zetten waardoor hij eigenlijk te los zit. Toen ik net begon te twijfelen of het nog wel kon vorige week eraf gevallen waardoor ik er niet meer onderuit kon. Nu een cap van equitheme, ik heb deze: https://www.divoza.com/nl/ruiter1/equit ... t-lame-cap. Was 89,95. Hebben ze ook bij Divoza dus misschien al gepast?


Heb deze cap toen nog niet gepast. Was er niet of niet meer in mijn maat. Maar ik schrijf heb op, vind hem wel erg mooi namelijk!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:46

Ik vind verstelbaar juist fijn.
Afhankelijk van mijn haardracht kan ik 'm dan wat losser of strakker doen.
En met warmer weer heb ik 'm meestal ook net ietsje losser.

Ik heb zelf een Uvex helm en een van L.A.S.
Die van L.A.S. was wel wat duurder maar is echt super licht en luchtig en dat is tijdens lange endurancetrainingen en -wedstrijden wel zo prettig.

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:10

Ik heb als kind altijd een verstelbare gehad, maar ben nu heel blij met m'n vaste maat. Wil eigenlijk liever geen draaisysteem omdat ik bang ben dat dat snel kapot gaat oid.. Mijn cap is ook toe naar vervanging, dus heb al eentje op het oog... Mooi, betaalbaar en een uitwasbare binnenkant. Wat wil je nog meer haha

https://rosruitersport.nl/nl/br-rijhelm ... PIQAvD_BwE

Hemellichaam
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-08-19
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:11

Ik heb de laatste jaren een niet-verstelbare gehad, toch spijt van want is inderdaad wel fijn om je cap een beetje losser te zetten na even rijden en bv. bij een ingevlochten vlecht in plaats van een dotje werd het ook wat strak.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:23

Herkenbaar! De BR Viper was voor mij ook de fijnste cap ooit :) Inmiddels rijd ik rond met een Charles Owen Ayr8, voor de warmere avonden heb ik een Pikeur GPA SpeedAir (oud model) op de kop getikt.

De caps van Kramer vond ik trouwens verrassend goed zitten, misschien is dat ook nog een optie.

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:38

Ik heb nu een Fairplay moonlight cap. Heb hem gekocht omdat hij wat leek op cd samshield cap. Toen ik hem kocht zat ie prima, maar toen had ik hem maar eventjes op. Toen ik hem eenmaal gekocht had en er mee ben gaan rijden, merkte ik dat hij vooral bij de draaiknop in mijn nek begon te drukken. Als ik nog kon rijden (blessure paard), dan had ik een andere gekocht, want hij zit me gewoon echt niet lekker.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 19:29

Heb de nieuwe cap vandaag voor het eerst op gehad met rijden. Zat heel fijn.

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 22:01

EQUITHEME INSERT LAME CAP
Uvex
Veiligheidshelm Casco Mistrall VG1
Veiligheidshelm Harry's Horse Pro One VG1
BR (Viper) (Sigma)
Horka
Decathlon
Harry’s Horse Chinook
Pikeur GPA SpeedAir
Charles Owen Ayr8
Fairplay moonlight
cd samshield

Dit is tot nu toe de lijst vanuit jullie reacties! Ik ga eens checken bij welke winkel de meeste caps op voorraad zijn en dan maar eens op pad met mijn autootje :)

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:48

De cap die ik heb, die met minder goede ervaring die ik tijdens het rijden opnieuw moet vastzetten, is trouwens al wat ouder en wordt ook niet meer gemaakt (hij is uit 2013 of 2014 ofzo, nog net voordat het nieuwste veiligheids keurmerk er kwam), hij staat ook niet erbij in je lijstje! Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je misschien met zo eentje thuis komt :D succes met je zoektocht!

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:08

Voor mij verstelbaar! Ik heb ook de Veiligheidshelm Harry's Horse Challenge VG1. Het zachte achterstukje bij de draaiknop ging er na drie jaar af, maar het systeem werkt nog altijd goed en ik vind 'm heerlijk luchtig. Moet er wel bij zeggen dat ik hem in al die jaren misschien drie keer heb gedraaid, omdat ik hoorde dat te vaak draaien mogelijk slecht zou zijn? Weet niet of dit waar is.

Heb 'm alweer vijf jaar dus tijd voor een opvolger, dat wordt precies dezelfde :D

TessaM
Berichten: 416
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 00:07

Irisjeeh1999 schreef:
Ik heb als kind altijd een verstelbare gehad, maar ben nu heel blij met m'n vaste maat. Wil eigenlijk liever geen draaisysteem omdat ik bang ben dat dat snel kapot gaat oid.. Mijn cap is ook toe naar vervanging, dus heb al eentje op het oog... Mooi, betaalbaar en een uitwasbare binnenkant. Wat wil je nog meer haha

https://rosruitersport.nl/nl/br-rijhelm ... PIQAvD_BwE


Ik heb deze ook, heel tevreden over. Vooral fijn is dat je de voering eruit kan halen om te wassen.

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 01:40

Toen ik een tijd terug een cap ging kopen, wilde ik absoluut geen verstelbare cap. Helaas paste niks wat ik leuk vond en vond ik een verstelbare cap die ik wel leuk vond en goed paste. Deze genomen en bevalt prima.

wortel115

Berichten: 2125
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 04:49

Ik heb ook nog nooit een verstelbare cap gehad. Mijn huidige gpa uit 2016 moet vervangen worden en ben nu aan het kijken naar EQ3 lynx van back on track. Ik twijfel nog een beetje omdat deze ook verstelbaar is.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:16

wortel115 schreef:
Ik heb ook nog nooit een verstelbare cap gehad. Mijn huidige gpa uit 2016 moet vervangen worden en ben nu aan het kijken naar EQ3 lynx van back on track. Ik twijfel nog een beetje omdat deze ook verstelbaar is.

Deze heb ik ook sinds een paar maanden en ik vind hem echt heel fijn :j

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:07

xLiez schreef:
Ik heb ook altijd een verstelbare maar ook vaak de draaiknop lam helaas. Ik wil er ooit nog wel eens een tweede cap bij. Helaas heb ik ook een hoofd dat blijkbaar uit zet met rijden want die van mij verstel ik ook regelmatig.

De ene was een Horka cap en ik heb nu de Harry’s Horse Chinook.

Daar heb ik ook last van en daarom wil ik alleen maar een verstelbare cap
Ik heb een Horka en die zit super. Heb hem nu zo'n jaar of 2-3 Maar tot op heden is het draai systeem nog goed. Binnenvoering kan eruit om te wassen, wat ik ook wel zo fris vind hihi

Anoniem

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:18

Wij hebben altijd verstelbare caps. Maar niet van die hele goedkope. Uvex, Casco... Mét uitneembare, wasbare voering. En goede ventilatie. Want dat vind ik echt belangrijk. Het moet veilig zijn, maar ook comfortabel. En schoon.

Heb er nog nooit een stuk gehad trouwens. Met de uvex-caps hebben we 7 jaar gedaan. Veel te lang natuurlijk, dus heb ze een paar maanden geleden maar eens vervangen.

wortel115

Berichten: 2125
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:44

taverno schreef:
wortel115 schreef:
Ik heb ook nog nooit een verstelbare cap gehad. Mijn huidige gpa uit 2016 moet vervangen worden en ben nu aan het kijken naar EQ3 lynx van back on track. Ik twijfel nog een beetje omdat deze ook verstelbaar is.

Deze heb ik ook sinds een paar maanden en ik vind hem echt heel fijn :j


Dank je. Ik ben heel blij met mijn oude cap maar ben afgelopen week hard gevallen en waarschijnlijk ook op mijn hoofd dus moet nu echt een nieuwe. En vergeleken met gpa zelfs nog goedkoop. Nja hier in Australie dan.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:05

Ik wilde eerst ook nooit een verstelbare cap, maar sinds dat ik er één heb gekocht, wil ik echt niet meer anders! Vind het zo fijn om hem te kunnen verstellen bij erg warm of juist koud weer.
Ik heb de verstelbare cap van Casco, echt een fijne cap! Die van mij is 6 jaar oud en dus onderhand ook aan vervanging toe helaas.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:37

Hier ook een uvex verstelbare cap absoluut een aanrader

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:57

Ik ook verstelbare Uvex. Mijn vorige Uvex 8 jaar gebruikt, nog steeds prima. Nu Uvex Succeed gekocht en zit ook fijn en met de warme perfect om wat losser te draaien

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:30

Ts heb je al een cap gevonden?
Ben wel nieuwsgierig wat het is geworden en waarom.

Ben nu zelf ook rustig aan het rond kijken.
Mijn cap is 7 jaar of al ouder en word nu ook wel tijd voor een nieuwe.
Zit zelf ook te twijfelen over de verstelbare varianten. Ben toch wat huiverig dat die snel stuk gaan.

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 21:04

Hylkje schreef:
Ts heb je al een cap gevonden?
Ben wel nieuwsgierig wat het is geworden en waarom.

Ben nu zelf ook rustig aan het rond kijken.
Mijn cap is 7 jaar of al ouder en word nu ook wel tijd voor een nieuwe.
Zit zelf ook te twijfelen over de verstelbare varianten. Ben toch wat huiverig dat die snel stuk gaan.


Ik heb helaas de tijd nog niet gehad om naar de winkel te gaan. Ik hoop dat binnenkort te kunnen gaan doen en neem mijn lijst met caps dan mee. Ik zal het jullie laten weten wanneer ik geweest ben en of ik oets gevonden heb. Hoor van meerderen dat het aanbod in winkels soms wat tegen kan vallen, omdat niet alles in de winkel op voorraad is. We gaan het zien. Mocht iemand ook dit probleem hebben, maar na een zoektocht een cap gevonden te hebben.. Ik ben benieuwd! Daarnaast ben ik trouwens, mocht ik de keuze hebben, nog aan het twijfelen over een zwarte of blauwe cap. Ik draag cognac kleurige laarzen.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:01

Ej heeft nu 20% korting op caps.

Back on track cap lijkt mij ook wel wat om dat die ook mips heeft.