Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:21

Wat ik inderdaad lees is dat als je met meerdere paarden in de bak rijdt, dat ie je verliest of als er paarden in de paddock naast staan, dat hij die ook kan framen. Beide bij mij niet aan de orde, weides zijn aan de andere kant van de schuur. Verder is het bereik ca 20m en als je bv opstapt na aanzetten buiten dat bereik dat hij je kwijt raakt en als jij je kwijt raakt gaat ie rondjes draaien om je te zoeken. Ik stap eigenlijk altijd bij de stal op en stap eerst los op het erf/harde voor ik de bak in ga. Daar moet ik dan even een oplossing voor zoeken, maar ja ga ook niet elke dag filmen. Zou mooi zijn als ze het nog zo aanpassen dat je hem aan kan zetten met de afstandsbediening, maar inderdaad, het is nog heel erg in ontwikkeling. Voor deze prijs durf ik wel een gokje te wagen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:54

oji schreef:
Wat ik inderdaad lees is dat als je met meerdere paarden in de bak rijdt, dat ie je verliest of als er paarden in de paddock naast staan, dat hij die ook kan framen. Beide bij mij niet aan de orde, weides zijn aan de andere kant van de schuur. Verder is het bereik ca 20m en als je bv opstapt na aanzetten buiten dat bereik dat hij je kwijt raakt en als jij je kwijt raakt gaat ie rondjes draaien om je te zoeken. Ik stap eigenlijk altijd bij de stal op en stap eerst los op het erf/harde voor ik de bak in ga. Daar moet ik dan even een oplossing voor zoeken, maar ja ga ook niet elke dag filmen. Zou mooi zijn als ze het nog zo aanpassen dat je hem aan kan zetten met de afstandsbediening, maar inderdaad, het is nog heel erg in ontwikkeling. Voor deze prijs durf ik wel een gokje te wagen.


Wij krijgen de versie met afstandsbediening inderdaad :j

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:17

Ik wacht nog even met bestellen...Als ik nu bestel wordt ie waarschijnlijk precies bezorgt als ik op vakantie ben als ik de levertijden bekijk. Bestel ik vlak voor ik wegga, komt ie mooi aan als ik net terug ben.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:36

Wat is de levertijd naar Nederland?

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:26

Ze geven aan 10-16 dagen maar kan ook langer zijn ivm corona

Maar die 10-16 is precies de week dat ik weg ben :+

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:34

Dank je!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:03

Ze zijn de Pivo inderdaad nog altijd aan het verbeteren en dat merk je echt wel! :j Hij zoomt nu automatisch in en dat helpt enorm met het blijven volgen. De mijne draait trouwens geen rondjes als ie me kwijt is (gelukkig), dus dan hoef ik er alleen even omheen te rijden en is het weer goed. Dit zorgt er overigens wel voor dat je even niet meer bezig bent met de training van je paard maar met de Pivo. Daar baal ik soms wel van.

In mijn ervaring is het bereik (waarop ie je nog kan volgen) wel meer dan 20m. Ik zet hem meestal bij A of C en dat gaat goed :D

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:06

Ik ben benieuwd of er inmiddels meer Pivo ervaringen zijn om te delen ?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:51

Hartje schreef:
Ik ben benieuwd of er inmiddels meer Pivo ervaringen zijn om te delen ?



*komt uit de meeleeshoek*

Op fb zie je veel filmpjes/ervaringen voorbij komen.
Vooral wisselende ervaringen valt mij op.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:03

Ik heb 'm in huis, hoop morgen te proberen :)

Maar moet me er wel ff in verdiepen

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13131
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:06

Leuk, ben benieuwd maar je ervaring ermee :)

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:53

Ik heb een keer een Obsbot geprobeerd. Leek aanvankelijk goed te gaan, maar daarna ging hij heel fanatiek de lucht filmen en ik had werkelijk geen idee hoe ik hem weer normaal kreeg. :+ Volgens mij moet ik gewoon mensen blijven vragen om te filmen, want ik heb er ook net te weinig handigheid in om hem goed in te stellen.

Nairua
Berichten: 41
Geregistreerd: 22-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 23:35

GoPro op een paal of met de flexibele armen...

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:23

aniek1985 schreef:
Leuk, ben benieuwd maar je ervaring ermee :)

Ik ben ook erg benieuwd!

Weet iemand of je hem op X kan zetten , dat ie gewoon constant kan ronddraaien?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:38

Iriscope schreef:
aniek1985 schreef:
Leuk, ben benieuwd maar je ervaring ermee :)

Ik ben ook erg benieuwd!

Weet iemand of je hem op X kan zetten , dat ie gewoon constant kan ronddraaien?


We hebben het vrijdag geprobeerd, het is eerst echt nog wel wat uitzoeken hoor!

Persoonlijk zou ik 'm niet op X zetten, tenzij je een ander soort statief hebt. Of het statief monteert op een zwaar blok.

Wij zetten 'm bij A aan de onrustige kant van de bak. Het beste kan je horizontaal filmen want dan heeft hij meer bereik om je op te pikken. Er zitten verschillende snelheden op, op 'frenzy' draait hij wat snel door. Maar dat zal ook echt per paard verschillen vermoed ik.

Ik ben nog niet helemaal uit wat het verschil is tussen de Beta Horse en Horse stand... Misschien hier mensen die dat merken? Zelf vond ik de beta niet heel correct nog.

Ik ga straks zelf proberen.

Wij hebben een binnenbak met diverse openingen die nu nog 'dicht' gezet zijn met hekken. Door binnenkomend licht reageerde de Pivo hier nog wel wat op, bleef er op hangen zo leek het. Ook staan er nog wat andere dingen in de bak (hooi, kuil etc.) hier kon ik de camera ook niet op richten, veroorzaak te veel ruis.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:53

Iriscope schreef:
aniek1985 schreef:
Leuk, ben benieuwd maar je ervaring ermee :)

Ik ben ook erg benieuwd!

Weet iemand of je hem op X kan zetten , dat ie gewoon constant kan ronddraaien?

Ja, dat kan zeker! Dat raden ze ook aan, omdat je dan niet te ver weg raakt dus minder kans dat hij je kwijt raakt :)

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:03

Goh wel lastig dat ie schaduwen zo snel oppakt. We hebben hier misschien 20 dagen met wolken aan de lucht per jaar. En veel bosjes rondom de bak. Ben wel bang dat ie me dan snel kwijt raakt.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:08

Wat ik begrepen heb uit een youtube filmpje is het verschil tussen de standaard Horse en de Beta Horse, dat de standaard horse een paard van opzij nodig heeft voor herkenning (dus dat je hem dan eigenlijk wel op X moet zetten) en dat de beta horse ook de voor en achterkant van een paard herkent, dus dat je hem ook bij A en C kunt zetten, omdat hij ook volgt als je recht erop af of er vanaf rijdt. Maar goed, van een filmpje, geen eigen ervaring :D

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:44

@Janine1990 welke telefoon gebruik je met je Pivo?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:12

wendyh schreef:
@Janine1990 welke telefoon gebruik je met je Pivo?


Ik heb een Huawai Mate 20 Lite geloof ik...
Stalgenootje heeft ook een Huawei maar ik denk een P30.

Vanmiddag is het bij mij niet helemaal goed gegaan :') Ik heb 'm waarschijnlijk niet goed aangezet.
Hij volgde me wel echt heel goed _O-

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:49

Ik ben benieuwd hoe hij het doet met een Huawei. Ik heb zelf een P30 Pro, maar ik lees op FB verschillende reacties zowel positief als negatief.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:53

Barb schreef:
Ik ben benieuwd hoe hij het doet met een Huawei. Ik heb zelf een P30 Pro, maar ik lees op FB verschillende reacties zowel positief als negatief.


Ik heb een vraag uit staan, wat ik verkeerd heb gedaan... Want ik heb helemaal niks meer :')
Maar hij leek me erg goed te volgen op de niet-Beta versie. :) Dus ik ben zeer tevreden. Nu nog goed filmen _O-

Wij zijn er open in gegaan en weten dat het eerst gewoon ff uitzoeken is. Ik zie op de FB pagina al veel goede tips.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:24

Janine1990 schreef:
Barb schreef:
Ik ben benieuwd hoe hij het doet met een Huawei. Ik heb zelf een P30 Pro, maar ik lees op FB verschillende reacties zowel positief als negatief.


Ik heb een vraag uit staan, wat ik verkeerd heb gedaan... Want ik heb helemaal niks meer :')
Maar hij leek me erg goed te volgen op de niet-Beta versie. :) Dus ik ben zeer tevreden. Nu nog goed filmen _O-

Wij zijn er open in gegaan en weten dat het eerst gewoon ff uitzoeken is. Ik zie op de FB pagina al veel goede tips.

Volgens mij is het zo als je gebeld wordt, of een whatsappje krijgt ondertussen, dat hij dan afbreekt zonder op te slaan. Je moet hem in de vliegtuigstand zetten. Ha ha het is inderdaad een beetje uitvinden hoe alles werkt.

Ik heb hem ook binnen en ben tevreden over het volgen. Alleen was de batterij van mijn tel bijna leeg, dus ik dacht om batterij te sparen, zet ik hem tussendoor met de ab uit...maar ja....je ziet dan dus niet wanneer hij filmt en wanneer niet, dus je raad het al...precies die momenten gefilmd dat ik dacht dat hij uit stond...stap lange teugel...Neus snuiten etc. Maar kon wel zien dat hij mij goed volgde in draf en galop (hij volgt ook als hij in standby staat en niet filmt). Vandaag veel te veel wind...moet iets voor aan mijn statief zien te vinden zodat die zwaarder wordt.

Ik had overigens niet het idee dat hij moeite had met schaduwen en bosjes. Wij hebben een beukenhaag van ca 1,5m langs 3/4 van de bak en hij volgde feilloos langs de haag en langs het deel zonder haag. En filmde op een sunny bloody hot day...en volgede prima met mijn telefoon die volgens de omschrijving niet optimaal is (iPhone SE 1e generatie).

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:36

Ik denk dat dit mijn kerstcadeautje gaat worden.

Wat ik vooral op de fb pagina lees is dat er heel veel verschil is met welke mobiel er gebruikt wordt, iPhone gaat goed en Samsung schijnt het minder te doen.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:10

Ik overweeg ook om er eentje te kopen. Ik oefen altijd alleen, dus zeker interessant!

Heb een kennis die de pivo heeft gekocht en hij heeft mij een filmpje doorgestuurd van op wedstrijd. Zag er aardig goed uit, ook op 20x60