Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13140
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:52

Ik weet dat dit een oud topic is. Zijn er inmiddels mensen die ervaring hebben met de Pivo of DJI Osmo Pocket? En zo ja, werkt dit fijn?
Of eventueel andere alternatieven die fijn werken?

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:18

Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn vriend eens gevraagd en hij heeft een DJI gimbal liggen. Dus die ga ik volgende week eens proberen.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:11

Ik heb sinds een maand of 2 de Pivopod. Ben er niet ontevreden over, maar ook niet laaiend enthousiast. Ik wilde hem vooral gaan gebruiken om proefjes te filmen die ik dan online kon insturen. Mijn ervaringen tot nog toe:
- Als ik hem op 'track horse' zet, dan blijft hij hangen op de paarden in paddocks naast de rijbak;
- Als ik hem op 'track body' zet, werkt het beter, maar bij 40+ meter raakt hij je kwijt (dus achter in de bak);
- Als je hem te dichtbij de C zet en je draaft of galoppeert langs, ben je te snel weg en raakt hij je kwijt;
- Met meerdere mensen in de bak rijden werkt ook niet, maar dat is wellicht geen verrassing. Hij zou in theorie degene moeten blijven volgen die het dichtstbij rijdt, maar in praktijk is dat ook niet helemaal waar;
- Als de achtergrond te rommelig is, dan raakt hij je kwijt. Rommelig kan zijn: bomen, bosjes, springmateriaal, etc.

In het begin was het me vrij duidelijk waarom 'ie me kwijtraakte (afstand, te snel voorbij rijden, andere paarden of mensen), en inmiddels heb ik wel een beetje de in- en opstellingen gevonden waarin het werkt, maar dat is me alsnog maar 2x gelukt. Helaas lijkt 'ie me nu om willekeurige redenen kwijt te raken.

Ik weet dat er ook een Pivo Silver is nu, die is 2x zo snel dus zou dichterbij de C kunnen staan. Helaas heb ik de Red nog niet zo lang geleden gekocht dus voel er nog niet zoveel voor om alweer een nieuwe te kopen.. -O-

Hier zie je wat er gebeurt als ik hem te dichtbij de C zet. Je ziet ook dat 'ie me pas weer vindt helemaal aan de andere kant van de bak:


Maar het kan ook goed gaan:


Let niet op mijn rijden, ik ben helaas geen talent :+

Ik denk dat het met de Pivo vooral belangrijk is om NIET te hoge verwachtingen te hebben. Het apparaatje is een stuk goedkoper dan andere varianten op de markt en dat heeft natuurlijk een reden. Hij volgt je door middel van software en niet met een sensor, dus dat maakt het lastiger. Aan de andere kant heeft dat wel het voordeel dat de app altijd verbeterd kan worden en je product er dus alleen maar op vooruit kan gaan.

Ik zit nu mijn laatste filmpje terug te kijken die ik met de Pivo heb gefilmd en ben er eigenlijk helemaal niet ontevreden over. Het is in mijn geval alleen ontzettend onhandig om een heel figuur van je proefje niet op film te hebben als je je proef ter beoordeling wil insturen :')

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13140
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:59

Bedankt voor je uitgebreide reactie Linda +:)+. Ik las op Facebook idd ook wat wisselende reacties over de Pivo. Dat er een nieuwe versie was wist ik niet, zal die eens opzoeken. Het tweede filmpje volgt hij idd wel een stuk beter :j. Ja daar heb je zeker gelijk in dat je er ook niet teveel van moet verwachten. Het idee van het apparaatje klinkt wel super handig. Voor een proefje filmen zou het zeker ideaal zijn als het goed zou werken. Wel zonde dat hij dan problemen geeft.

Leuk kimmysan, ben benieuwd of het werkt :)

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 07:50

@Nissima: tof dat je het deelt! Ik ben wel erg benieuwd hoe de zilveren Pivo is dan! prijsverschil met andere trackers is ook erg groot, dus hetzelfde mag je ook niet verwachten.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 07:56

Goed verslag! Bedankt!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:21

Is die pivopod ook in Nederland te bestellen?

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:33

Ik heb niet alles gelezen, maar hoe zit het dan als je met meerdere in de bak rijdt? Is er dan iets dat je bij je hebt zodat hij alleen jou volgt en niet iedereen.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:07

Wij hebben het eerst geprobeerd met een Obsbot camera, dat leek even goed te werken maar die ging inderdaad net zo makkelijk iemand anders volgen :+

De Pivo ken ik niet, maar wij hebben nadat we de Obsbot terug was gestuurd toch gekozen voor een Pixem (= hetzelfde als de hier al eerder genoemde Pixio, maar dan voor een telefoon/tablet ipv een videocamera) en dat werkt echt perfect! Je hebt dan zelf een soort zendertje bij je (soort "horloge") waardoor de camera echt alleen jou volgt. Je moet alleen niet heel dicht bij de camera gaan staan want dan raakt hij de weg even kwijt.
Het was wel een uitgave, zeker omdat wij er ook een telefoon bij hebben gekocht met een hele goede zoomfunctie, maar zeker de moeite waard :j

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:10

Sandra_H schreef:
zeker omdat wij er ook een telefoon bij hebben gekocht met een hele goede zoomfunctie, maar zeker de moeite waard :j


Mag ik vragen welke telefoon je er hebt bijgekocht?

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:46

Ja dat mag :+ Dat is een Oppo Reno2. Die heeft namelijk naast een goede camera met digitale zoom ook twee keer optische zoom.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:17

_Penotti schreef:
Is die pivopod ook in Nederland te bestellen?

Ik neem aan dat ze ook gewoon naar Nederland versturen, ja. Ik heb hem zelf op de website besteld en ze verstuurden zonder problemen naar Spanje. Zie op Instagram ook al mensen in Engeland die hem hebben, dus ik ga er vanuit dat Nederland ook kan. :j

haffiefreak schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar hoe zit het dan als je met meerdere in de bak rijdt? Is er dan iets dat je bij je hebt zodat hij alleen jou volgt en niet iedereen.

De Pivo volgt echt de persoon (of gezicht, of paard) op basis van herkenningssoftware. Je hebt dus geen sensor bij je. Dit heeft als nadeel dat het heel goed kan zijn dat de Pivo op iemand anders blijft hangen als je de bak deelt.

Ze zijn wel nog steeds bezig met de software te verbeteren, dus dat is fijn. Het tracken van een paard is bijvoorbeeld nog heel nieuw, dus dat gaat nog niet heel soepel.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:19

Dat ze naar Nederland verzenden geloof ik wel, maar vind kopen in Nederland fijner.
Had ook niet gezien dat jij niet hier woont.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:43

Ah, echt in Nederland zelf kopen. In een winkel, bedoel je? Of een Nederlandse webshop? Dat zal denk ik (nog) niet kunnen.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:50

interessant om jullie ervaringen te volgen.

Maar tot hiertoe blijf ik mijn wederhelft toch maar lastig vallen...

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:24

Rije schreef:
Ik heb dit ding. Kun je overal omheen klemmen, superveilig. Wel op een goed plekje plaatsen en een beetje rekening houden waar je rijdt, maar dat werkt prima. Ik film al 3 jaar al mijn trainingen en upload ze privé naar youtube, dus kan ik perfect bijhouden hoe het door de weken/maanden/jaren heen gaat.

[ Afbeelding ]


waar is die ding te koop? _/-\o_

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:04

Chichika schreef:
Rije schreef:
Ik heb dit ding. Kun je overal omheen klemmen, superveilig. Wel op een goed plekje plaatsen en een beetje rekening houden waar je rijdt, maar dat werkt prima. Ik film al 3 jaar al mijn trainingen en upload ze privé naar youtube, dus kan ik perfect bijhouden hoe het door de weken/maanden/jaren heen gaat.

[ Afbeelding ]


waar is die ding te koop? _/-\o_

Bij de action, bij ali.

Die heb ik ook, maar volgt niet.
Dus heb ook altijd hele stukken dat ik niet op sta.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:28

Ik kwam bij dit topic terecht omdat er nu meer reclame voorbij komt voor pivo en nu met name meer gericht voor de paarden heb ik het idee.

Nu kwam ik op de Facebookpagina terecht, met veel filmpjes van gebruikers en ik dacht dat vinden jullie misschien ook wel interessant.

https://www.facebook.com/groups/PivoHor ... ?ref=share

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:28

Ik heb de pixio vorige week in actie gezien, was er erg over te spreken. Alleen is het afstellen wel een secuur klusje

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:31

De keukentrap bij de A gezet en daarop mijn laptop met de camera aan.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:09

Fijn te lezen dat de pivopod niet top is. Was toevallig vorige week aan het bedenken dat ik eens de GoPro aan het hek ga monteren. We hebben hier ook zo'n krulpootje liggen.

Overmorgen eens werk van maken.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:27

Ben wel benieuwd of er al meer mensen hier de Pivo gebruiken en hun ervaringen als je hem midden in de bak zet en er dus omheen rijdt. Ik rij altijd alleen dus ben niet zo bang voor dat ie een ander paard gaat volgen. De bak is 20x40. Hoe zijn de ervaringen dan? Als ik de fb site bekijk vind ik het wel heel interessant goedkoop alternatief voor de pixio move 'n see waar ik ook wel eens naar heb zitten kijken maar die vind ik echt veel te duur.

De filmpjes op de FB site vind ik wel heel interessant voor mijn doel (mijn eigen rijden verbeteren door het gevoel ook te kunnen staven aan beeld. Ik heb geen spiegels in de bak en die mag ik ook niet plaatsen)
Laatst bijgewerkt door oji op 03-08-20 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:30

Ik heb de pivo in bestelling! De silverppod met wat accessoires.

Ben heel benieuwd!

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:53

Ik ben onwijs benieuwd naar jullie ervaringen met de Pivo. Met name naar gebruiksgemak en of hij inderdaad goed blijft volgen.
Binnenkort jarig dus ik vind het wel een mooi kado ;-)
Nu twijfel ik over een actioncam maar ik wacht jullie ervaringen nog even af.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:59

Hartje schreef:
Ik ben onwijs benieuwd naar jullie ervaringen met de Pivo. Met name naar gebruiksgemak en of hij inderdaad goed blijft volgen.
Binnenkort jarig dus ik vind het wel een mooi kado ;-)
Nu twijfel ik over een actioncam maar ik wacht jullie ervaringen nog even af.


Van wat ik begreep zijn ze er wel heel erg mee bezig om te verbeteren. Daarom wilde ik het wel proberen.

Maar ik lees wel eens dat het niet optimaal is