Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
x_Milou
Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:53

Rije schreef:
Ik heb dit ding. Kun je overal omheen klemmen, superveilig. Wel op een goed plekje plaatsen en een beetje rekening houden waar je rijdt, maar dat werkt prima. Ik film al 3 jaar al mijn trainingen en upload ze privé naar youtube, dus kan ik perfect bijhouden hoe het door de weken/maanden/jaren heen gaat.

[ Afbeelding ]


Dit is een handig ding inderdaad, niet te duur en blijft best goed staan vind ik.

Wat vinden jullie goede alternatieven voor Pixem/Pixio? Ik wil graag zoiets kopen maar een dikke 800 euro vind ik wel echt heel veel geld, dan zit het statief er nog niet eens bij. Ik ben vooral van het filmen met mn telefoon.


NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:57

Volgens mij is er voor de Pixio nog niet echt een alternatief. Gok dat de technologie zo ingewikkeld is dat dat niet goedkoper aangeboden kan worden, of dat Pixio's nog zo duur zijn omdat niemand anders het gemaakt heeft en ze dus een monopoly hebben en min of meer kunnen vragen wat ze willen

Als er wel goedkopere alternatieven zijn ben ik daar ook erg benieuwd naar :Y)

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:03

x_Milou schreef:
Rije schreef:
Ik heb dit ding. Kun je overal omheen klemmen, superveilig. Wel op een goed plekje plaatsen en een beetje rekening houden waar je rijdt, maar dat werkt prima. Ik film al 3 jaar al mijn trainingen en upload ze privé naar youtube, dus kan ik perfect bijhouden hoe het door de weken/maanden/jaren heen gaat.

[ Afbeelding ]


Dit is een handig ding inderdaad, niet te duur en blijft best goed staan vind ik.

Wat vinden jullie goede alternatieven voor Pixem/Pixio? Ik wil graag zoiets kopen maar een dikke 800 euro vind ik wel echt heel veel geld, dan zit het statief er nog niet eens bij. Ik ben vooral van het filmen met mn telefoon.

Misschien zoiets: https://www.cameranu.nl/nl/p2487455/zhi ... gimbal-wit

Zhiyun heeft verschillende gimbals die een bewegend object kunnen volgen.

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:04

Het enige alernatief (en hetgeen ik gebruik) is 2 breedbeeldcamera's op de rand van de bak op zo'n manier dat je van alles beeld hebt en dan achteraf met multicamerafunctie bewerken... maar daar kruipt tijd in en ik heb eerlijk gezegd nog altijd geen handig programma gevonden waarmee ik zowel de multicamera edit kan maken (dus van 2 filmbestanden 1 maken waarbij je handmatig aangeeft wanneer je van welke camera beeld wil) en daarna gemakkelijk wat zoom erop zet (dus dan bedoel ik zoom die je paard volgt, niet enkel inzoomen, maar een bewegende zoom) zonder dat dat alles uren duurt... tips zijn heel welkom.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:04

dat ze er ook maar iets op vinden dat de batterij vh systeem langer meegaat en/of dat het tegen regen kan. Vriendin heeft een Pixem-systeem (voor haar smartphone) gekregen van haar vriend. Maar ze kan het maar 3x +/- 45min gebruiken en dan zijn de batterijen leeg. En volgens haar kost het een kwartier om het systeem te plaatsen en ijken en daarna weer weg te halen.
Kort gezegd, buiten een foto van het systeem heb ik nog geen beelden gezien... Dus ik vraag liever mijn stalgenootjes.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

x_Milou
Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:06

Laurie schreef:
x_Milou schreef:

Dit is een handig ding inderdaad, niet te duur en blijft best goed staan vind ik.

Wat vinden jullie goede alternatieven voor Pixem/Pixio? Ik wil graag zoiets kopen maar een dikke 800 euro vind ik wel echt heel veel geld, dan zit het statief er nog niet eens bij. Ik ben vooral van het filmen met mn telefoon.

Misschien zoiets: https://www.cameranu.nl/nl/p2487455/zhi ... gimbal-wit

Zhiyun heeft verschillende gimbals die een bewegend object kunnen volgen.


Dankje! Ik ga Zhiyun eens bekijken.



NienkeV1994 schreef:
Volgens mij is er voor de Pixio nog niet echt een alternatief. Gok dat de technologie zo ingewikkeld is dat dat niet goedkoper aangeboden kan worden, of dat Pixio's nog zo duur zijn omdat niemand anders het gemaakt heeft en ze dus een monopoly hebben en min of meer kunnen vragen wat ze willen

Als er wel goedkopere alternatieven zijn ben ik daar ook erg benieuwd naar :Y)


Het schijnt al langer te bestaan voor het filmen van college's, maar de gemiddelde docent beweegt in een collegezaal wat minder dan mijn paard in de bak :+

meggiemeg
Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:24

Ik zette de camera op de klepel van een hindernisbalk en de paal zette ik dan in de hoek. Mijn geheugenkaart was groot genoeg om bijna 45 minuten te filmen. Dit deed ik elke maand zodat ik mooi de verschillen kon zien in de vooruitgang maar ook kon zien wat er in was geslopen wat ik liever niet wilde.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:29

Sintara schreef:
petitparis schreef:
ik geloof dat zo'n flexible driepoot een gorillapod genoemd wordt...

danku danku!


Die heb ik ook, ideaal!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

8nnemiek
Berichten: 43368
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:30

De Zhiyun Plus en smooth 4 kunnen inderdaad tracken. De plus werkt alleen met camcorders en fotocamera's (een losse mobiel is niet zwaar genoeg), en de smooth 4 is echt voor de mobiel gemaakt. Ik heb wel gehoord dat er wat problemen zijn met Android toestellen. Iphone werkt perfect. Maar wellicht zijn die problemen in de nieuwste update al verholpen.
Ze werken verder perfect, maar het tracken zelf heb ik nog niet getest.
Enige nadeel met filmen met een smartphone is dat je een aardige groothoek blijft houden en dat de belichting wat tegen kan vallen.
Voor de prijs hoef je het iig niet te laten.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:34

8nnemiek schreef:
De Zhiyun Plus en smooth 4 kunnen inderdaad tracken. De plus werkt alleen met camcorders en fotocamera's (een losse mobiel is niet zwaar genoeg), en de smooth 4 is echt voor de mobiel gemaakt. Ik heb wel gehoord dat er wat problemen zijn met Android toestellen. Iphone werkt perfect. Maar wellicht zijn die problemen in de nieuwste update al verholpen.
Ze werken verder perfect, maar het tracken zelf heb ik nog niet getest.
Enige nadeel met filmen met een smartphone is dat je een aardige groothoek blijft houden en dat de belichting wat tegen kan vallen.
Voor de prijs hoef je het iig niet te laten.


Heb jij misschien een voorbeeld waar je filmt met zo n camera? Ben wel nieuwsgierig

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27958
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:06

Sintara schreef:
petitparis schreef:
ik geloof dat zo'n flexible driepoot een gorillapod genoemd wordt...

danku danku!


Zijn overal wel te krijgen, maar heb de mijne bij de Action vandaan. Kost geen drol en gaat al jaren mee in weer en wind.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Ladyson
Berichten: 3221
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-19 17:13

Oeh wat een reacties! *\o/*

De gorillapoot ziet er al super handig uit! Waar kun je m dan het beste bevestigen om zoveel mogelijk in beeld te krijgen? En hoeveel vd bak krijg je dan in beeld?

Mijn telefoon heeft niet perse de beste camera dus een Go Pro is wellicht nog een beter idee.

Of die Zhiyun, dat klinkt helemaal top..! 800 euro is me iets teveel helaas haha.

NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:15

Ik zette mijn camera meestal in een hoek, voor mijn gevoel heb je dan meer op beeld dan wanneer je hem bij A/C zou zetten, tenzij je camera in een grote hoek filmt

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:18

8nnemiek schreef:
De Zhiyun Plus en smooth 4 kunnen inderdaad tracken. De plus werkt alleen met camcorders en fotocamera's (een losse mobiel is niet zwaar genoeg), en de smooth 4 is echt voor de mobiel gemaakt. Ik heb wel gehoord dat er wat problemen zijn met Android toestellen. Iphone werkt perfect. Maar wellicht zijn die problemen in de nieuwste update al verholpen.
Ze werken verder perfect, maar het tracken zelf heb ik nog niet getest.
Enige nadeel met filmen met een smartphone is dat je een aardige groothoek blijft houden en dat de belichting wat tegen kan vallen.
Voor de prijs hoef je het iig niet te laten.

Ik geloof dat je voor zo'n gimbal dan nog wel een statief nodig hebt?

Ik denk dat ik een Zhiyun Smooth ga bestellen, wil het wel graag een keer proberen!

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:23

Laurie schreef:
8nnemiek schreef:
De Zhiyun Plus en smooth 4 kunnen inderdaad tracken. De plus werkt alleen met camcorders en fotocamera's (een losse mobiel is niet zwaar genoeg), en de smooth 4 is echt voor de mobiel gemaakt. Ik heb wel gehoord dat er wat problemen zijn met Android toestellen. Iphone werkt perfect. Maar wellicht zijn die problemen in de nieuwste update al verholpen.
Ze werken verder perfect, maar het tracken zelf heb ik nog niet getest.
Enige nadeel met filmen met een smartphone is dat je een aardige groothoek blijft houden en dat de belichting wat tegen kan vallen.
Voor de prijs hoef je het iig niet te laten.

Ik geloof dat je voor zo'n gimbal dan nog wel een statief nodig hebt?

Ik denk dat ik een Zhiyun Smooth ga bestellen, wil het wel graag een keer proberen!



Ik hoor heeel graag jullie meningen, want ik overweeg het ook. Heb enkel al 2 actioncams aangeschaft een tijdje terug en ik wil hele trainingen filmen, dus ik wil liever 1 van de camera's gebruiken en niet mijn gsm. Ik hoop dat ik dat dan kan combineren met mijn gsm die zorgt voor de tracking functie (een van de andere modellen van Zhiyun dus). Denk wel dat de tracking functie hetzelfde is bij alle modellen, dus ik hoor graag of het goed werkt!

Ik zie dat hij 360° kan draaien en ik vraag me dan af of je het systeem bv in het midden van de bak kan zetten zodat je altijd relatief dichtbij bent en niet achteraf moet inzoomen (want 40m verder zie je al niet veel meer). Wil dan gerust een fluovestje aandoen zodat hij me beter kan tracken :')

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

x_Milou
Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:25

Als iemand een filmpje maakt met de Zhiyun, zou ik die dan misschien kunnen zien :)

darkadia
Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:32

Hier werk ik ook met GorillaPod of statief en 2 camera’s zodat alles erop staat. Maar nabewerken en samenvoegen is idd wel veel werk. Dus de pixio staat nog op mijn lijstje. Die gimbal ga ik ook eens bekijken. Miss wel interessant.

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:39

Ladyson schreef:
Oeh wat een reacties! *\o/*

De gorillapoot ziet er al super handig uit! Waar kun je m dan het beste bevestigen om zoveel mogelijk in beeld te krijgen? En hoeveel vd bak krijg je dan in beeld?

Mijn telefoon heeft niet perse de beste camera dus een Go Pro is wellicht nog een beter idee.

Of die Zhiyun, dat klinkt helemaal top..! 800 euro is me iets teveel helaas haha.


Ik heb zo n gorilla, kan m overal aan vast maken. Zelfs aan een paal haha

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:39

x_Milou schreef:
Als iemand een filmpje maakt met de Zhiyun, zou ik die dan misschien kunnen zien :)


same! Ben nieuwsgierig

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

OYYO
Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:27

Maar ben ik nu gek!
Wie bedient die Zhiyun Smooth dan.
Ga je dat zelf doen als je aan het rijden bent? Ja je kunt er mee inzoomen etc. maar iemand moet het wel doen. Je wordt niet automatisch gevolgd door die camera. Dus wat is de toegevoegde waarde. Dat je een stabieler beeld krijgt ipv dat iemand het vast houd? Je hebt dan toch altijd nog iemand anders nodig.
Of mis ik een gedeelte van het verhaal.

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:30

De Zhiyun heeft een modus voor object tracking, als het goed is zou de camera je dus moeten kunnen volgen terwijl je gaat rijden.

Happy_Hippie
Berichten: 862
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:32

Ik zet mijn telefoon altijd ergens tegenaan of in bijvoorbeeld een eierdoos op een tafel.
Je kan ook een plank pakken en daar een opening in maken (in het midden van de plank) en daar je telefoon in zetten en dan die plank ergens wegleggen.

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:40

OYYO schreef:
Maar ben ik nu gek!
Wie bedient die Zhiyun Smooth dan.
Ga je dat zelf doen als je aan het rijden bent? Ja je kunt er mee inzoomen etc. maar iemand moet het wel doen. Je wordt niet automatisch gevolgd door die camera. Dus wat is de toegevoegde waarde. Dat je een stabieler beeld krijgt ipv dat iemand het vast houd? Je hebt dan toch altijd nog iemand anders nodig.
Of mis ik een gedeelte van het verhaal.


Oooo hij beweegt niet mee.. dat is jammer.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

ninne1
Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:42

NienkeV1994 schreef:
Volgens mij is er voor de Pixio nog niet echt een alternatief. Gok dat de technologie zo ingewikkeld is dat dat niet goedkoper aangeboden kan worden, of dat Pixio's nog zo duur zijn omdat niemand anders het gemaakt heeft en ze dus een monopoly hebben en min of meer kunnen vragen wat ze willen

Als er wel goedkopere alternatieven zijn ben ik daar ook erg benieuwd naar :Y)


Je hebt ook nog de soloshot, is iets goedkoper.

MoOtJuHh
Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:44

https://www.indiegogo.com/projects/pivo ... 22110922#/

Dat lijkt ook wel aardig. In principe veilig om te bestellen (startup), maar anders even wachten tot volledige productie. Mocht je startup meedoen, duurt het wel even voor die binnen is.
Nee, ik heb deze niet. Dat zag ik te laat en toen al andere spullen 'gekocht'.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_ en 65 bezoekers