Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:47

Ik kom me hier ook even melden, ik krijg steeds meer reclame van de Pixem & Pivo en dat werkt blijkbaar want ik ben geïnteresseerd. :+

Alleen zouden het bij ons geen paarden zijn maar honden die gefilmd moeten worden en daar zit ik niet op dus die hond is wel eens ergens anders dan dat ik ben. Dus mijn vraag, kun je de zoom ook uitzetten? Dat hij alleen maar 'volgt' van links naar rechts? Want dan is het 'probleem' namelijk opgelost, door de groothoek van de camera zal de hond dan ten alle tijden op film staan.

Tijdens trainingen zou ik de hond de sensor kunnen omhangen (liever niet natuurlijk maar het zou kunnen) waardoor hij de hond volgt. Maar zeker op wedstrijd heeft de hond niks om of aan waardoor de sensor aan mij hangt.

Heeft er toevallig iemand ervaring met de Pixem of Pivo en honden? Of zijn hier alleen maar paardenmensen (niet zo raar natuurlijk :Y) ).

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:55

Bij pivo kan je de zoom uitzetten hoor :)

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:09

KimD schreef:
Ik kom me hier ook even melden, ik krijg steeds meer reclame van de Pixem & Pivo en dat werkt blijkbaar want ik ben geïnteresseerd. :+

Alleen zouden het bij ons geen paarden zijn maar honden die gefilmd moeten worden en daar zit ik niet op dus die hond is wel eens ergens anders dan dat ik ben. Dus mijn vraag, kun je de zoom ook uitzetten? Dat hij alleen maar 'volgt' van links naar rechts? Want dan is het 'probleem' namelijk opgelost, door de groothoek van de camera zal de hond dan ten alle tijden op film staan.

Tijdens trainingen zou ik de hond de sensor kunnen omhangen (liever niet natuurlijk maar het zou kunnen) waardoor hij de hond volgt. Maar zeker op wedstrijd heeft de hond niks om of aan waardoor de sensor aan mij hangt.

Heeft er toevallig iemand ervaring met de Pixem of Pivo en honden? Of zijn hier alleen maar paardenmensen (niet zo raar natuurlijk :Y) ).


Ik heb niet de Pixem maar de Pixio. Waar ik mega blij mee ben!!
Op de Pixio kan ik de zoemfunctie uitzetten. Ga er vanuit dat dat bij de Pixem ook kan.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:17

Janine1990 schreef:
Bij pivo kan je de zoom uitzetten hoor :)


Pivo valt sowieso af heb ik net ontdekt aan de hand van YT reviews, die voldoet echt niet voor de hondentrainingen. Daarvoor is hij veel te langzaam en staat er teveel in het veld. Daarbij weet ik op voorhand al dat het weggegooid geld is. Helaas.

Ik denk dat met het horloge van de Pixem / Pixio de enige optie gaat zijn zodat hij in ieder geval 'de goede hoek' heeft.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:19

De pixio lijkt me wel gaaf, maar die doet het niet met een Panasonic camera.
Echt maar beperkt in welke camera's er op passen, valt me wel tegen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:04

KimD schreef:
Janine1990 schreef:
Bij pivo kan je de zoom uitzetten hoor :)


Pivo valt sowieso af heb ik net ontdekt aan de hand van YT reviews, die voldoet echt niet voor de hondentrainingen. Daarvoor is hij veel te langzaam en staat er teveel in het veld. Daarbij weet ik op voorhand al dat het weggegooid geld is. Helaas.

Ik denk dat met het horloge van de Pixem / Pixio de enige optie gaat zijn zodat hij in ieder geval 'de goede hoek' heeft.


Ach ik lees gewoon niet goed :')

Ik las pivo ipv pixio _O-

Sorry! Ik heb niks gezegd

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:30

Janine1990 schreef:
KimD schreef:
Pivo valt sowieso af heb ik net ontdekt aan de hand van YT reviews, die voldoet echt niet voor de hondentrainingen. Daarvoor is hij veel te langzaam en staat er teveel in het veld. Daarbij weet ik op voorhand al dat het weggegooid geld is. Helaas.

Ik denk dat met het horloge van de Pixem / Pixio de enige optie gaat zijn zodat hij in ieder geval 'de goede hoek' heeft.


Ach ik lees gewoon niet goed :')

Ik las pivo ipv pixio _O-

Sorry! Ik heb niks gezegd


Je hebt gelijk hoor, ik schreef ook Pivo

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:15

Zou zo een DJI Osmo Mobile ook wat kunnen zijn?

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:15

Bagheera_206 schreef:
Zou zo een DJI Osmo Mobile ook wat kunnen zijn?


Helaas, die 'verliest' je ook door de snelheid.

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:18

Iriscope schreef:
aniek1985 schreef:
Leuk, ben benieuwd maar je ervaring ermee :)

Ik ben ook erg benieuwd!

Weet iemand of je hem op X kan zetten , dat ie gewoon constant kan ronddraaien?


Of je drone boven X laten hangen. _O- Alleen zijn daar vast niet alle paarden het mee eens. :=

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:18

KimD schreef:
Bagheera_206 schreef:
Zou zo een DJI Osmo Mobile ook wat kunnen zijn?


Helaas, die 'verliest' je ook door de snelheid.


Of jouw honden gaan gewoon te snel. :D

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:57

Bagheera_206 schreef:
KimD schreef:

Helaas, die 'verliest' je ook door de snelheid.


Of jouw honden gaan gewoon te snel. :D


Hoe graag ik dat zou willen beamen, hij raakt ook mij kwijt en ik ben zeker niet zo snel als de honden. :')

RachelB
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-09-20

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:31

Ik gebruik gewoon een Go pro welke ik op mijn kap kan monteren. Dit geeft hele leuke en scherpe beelden.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:40

Ik lees ook even mee. Ik heb een pivo, maar tot nu toe is het niet echt een succes

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:11

Bij mij werkt de Pivo beter en beter! Nu met de automatische zoomfunctie en de Horse tracking betaversie raakt ie me bijna niet meer kwijt. Gisteren 35 minuten gereden, Pivo bij C en hij is me maar 2x kwijt geraakt. Het enige waar ik nog mee zit is dat mijn rijbakken niet recht lopen dus mijn beeld is ook niet recht, met inzoomen hakt de Pivo dan of mijn hoofd eraf, of de benen van mijn paard :+

Als er interesse voor is, wil ik wel een stukje op youtube zetten om te delen in dit topic.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:55

Nissima schreef:
Bij mij werkt de Pivo beter en beter! Nu met de automatische zoomfunctie en de Horse tracking betaversie raakt ie me bijna niet meer kwijt. Gisteren 35 minuten gereden, Pivo bij C en hij is me maar 2x kwijt geraakt. Het enige waar ik nog mee zit is dat mijn rijbakken niet recht lopen dus mijn beeld is ook niet recht, met inzoomen hakt de Pivo dan of mijn hoofd eraf, of de benen van mijn paard :+

Als er interesse voor is, wil ik wel een stukje op youtube zetten om te delen in dit topic.



Ik ben wel benieuwd naar beelden.
Heb zelf een pixio, dus ben benieuwd of er veel verschil inzit.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:03

Ik heb ook de pivo en een Samsung a 71.
Inmiddels ben ik nu ook tevreden. Buiten ging het altijd goed. Maar nu gaat het binnen ook zeer goed. Hij verliest me niet zoomt netjes in en uit. En de kwaliteit van mijn camera is top in mijn Samsung.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:29

Zijn er mensen die ervaring hebben met de pivo en longeren /grondwerk?
Dus momenten dat je wat verder weg van je paard bent?

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:34

Longeren geen probleem hoor.

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:13

Nissima schreef:
Bij mij werkt de Pivo beter en beter! Nu met de automatische zoomfunctie en de Horse tracking betaversie raakt ie me bijna niet meer kwijt. Gisteren 35 minuten gereden, Pivo bij C en hij is me maar 2x kwijt geraakt. Het enige waar ik nog mee zit is dat mijn rijbakken niet recht lopen dus mijn beeld is ook niet recht, met inzoomen hakt de Pivo dan of mijn hoofd eraf, of de benen van mijn paard :+

Als er interesse voor is, wil ik wel een stukje op youtube zetten om te delen in dit topic.


Graag ik ben wel heel benieuwd.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:36

Heb ik dan een beroerd geval :') ik heb wel een omgeving waar altijd andere paarden op de achtergrond staan. En ik heb pony's, misschien is dat het verschil?

Heb hem nu op beta horse, maar ook daar het probleem dat hij volgt voor een paar minuten en dan abrupt wegdraait en een leeg stuk land gaat filmen. Echt rete irritant.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:53

mooney schreef:
Heb ik dan een beroerd geval :') ik heb wel een omgeving waar altijd andere paarden op de achtergrond staan. En ik heb pony's, misschien is dat het verschil?

Heb hem nu op beta horse, maar ook daar het probleem dat hij volgt voor een paar minuten en dan abrupt wegdraait en een leeg stuk land gaat filmen. Echt rete irritant.


Ik heb gelezen dat ook niet elke telefoon fijn werkt, misschien dat daar het “probleem” zit?

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:57

mooney schreef:
Heb ik dan een beroerd geval :') ik heb wel een omgeving waar altijd andere paarden op de achtergrond staan. En ik heb pony's, misschien is dat het verschil?

Heb hem nu op beta horse, maar ook daar het probleem dat hij volgt voor een paar minuten en dan abrupt wegdraait en een leeg stuk land gaat filmen. Echt rete irritant.


Heb je de pivo silver of die rode rand

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:13

Wij hebben de Pivo Silver en we hebben al twee updates gehad in de afgelopen twee weken denk ik? Het is nog een beetje zoeken, vooral met afstandsbediening. Maar het wordt echt steeds beter en ook de app volgt steeds beter.

Afgelopen week heb ik bij kunstlicht gereden en dat deed hij ook echt heel goed!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:15

Duplo schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de pivo en longeren /grondwerk?
Dus momenten dat je wat verder weg van je paard bent?

Ik heb één keer geprobeerd te filmen met de Pivo tijdens het longeren, alweer een tijdje terug, en dat was geen succes. In de facebookgroep gaven ze aan dat het beter werkt als je je paard een felgekleurd dekje op doet, maar dat heb ik (nog) niet geprobeerd.

Voor de geïnteresseerden hier een klein stukje van mijn laatste ritje gefilmd met de Pivo. Je ziet dat hij me 2x weer vindt nadat ik uit beeld rijd:

Wederom, let niet op mijn rijden, ik ben maar een amateur :))