Handschoenen die lang meegaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valeska1995
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-01-16

Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 11:03

Ik heb al heel wat handschoenen versleten. Van de goedkoopste van de EJ tot Roeckl handschoenen. Handschoenen moet ik eigenlijk ieder jaar wel vervangen, ik rij 2 tot 3 keer per week. En ik ben er een beetje klaar mee. Hebben jullie aanraders voor handschoenen die wel lang meegaan? Ik ben op zoek naar zowel een zomer als een winterpaar. Bij voorkeur te koop bij de EJ want daar heb ik een cadeaubon van, maar ik ben ook meer dan bereid om ergens anders heen te gaan als het echt een goed paar is. Alvast bedankt! :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:05

Oh, mijn Roeckl’s gingen 5 jaar mee. :=

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:06

Een heel jaar is toch hartstikke keurig voor handschoenen van een paar tientjes? Ik vind dat al behoorlijk duurzaam...

Ik zweer overigens bij de handschoenen van Ariat. Die zitten heerlijk en slijten amper.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:08

In heb uvex handschoenen (goedkoopste bij ej ) en deze blijven bij mij langer goed. Al merk ik nu wel wat slijtage (als in ze worden dunner)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:09

Ik heb al van alles gehad. Verschillende varianten van Roeckl gingen het minst lang mee van allemaal. Ik begrijp niet hoe anderen daar tevreden van zijn. :x

Ariat ging bij mij ook het langst mee trouwens.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:10

Ik heb BR Jos Lansink handschoenen. Vind ze zelf ontzettend fijn! Na een jaar of 2/3 veelvuldig gebruik (inc trailerladen etc) vallen er pas een keer gaten in. Daarnaast zijn ze heel zacht waardoor je goed je teugels blijft aanvoelen.

Valeska1995
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 11:11

liekec schreef:
Ik heb BR Jos Lansink handschoenen. Vind ze zelf ontzettend fijn! Na een jaar of 2/3 veelvuldig gebruik (inc trailerladen etc) vallen er pas een keer gaten in. Daarnaast zijn ze heel zacht waardoor je goed je teugels blijft aanvoelen.


Dat klinkt ook goed, dankjewel!

Ayasha schreef:
Ik heb al van alles gehad. Verschillende varianten van Roeckl gingen het minst lang mee van allemaal. Ik begrijp niet hoe anderen daar tevreden van zijn. :x

Ariat ging bij mij ook het langst mee trouwens.

Ja dat probleem heb ik dus ook :+ Dankjewel voor je tip!

Giolli schreef:
Oh, mijn Roeckl’s gingen 5 jaar mee. :=


Dat is wel erg mooi. Welke Roeckl's had je?

Tink89 schreef:
Een heel jaar is toch hartstikke keurig voor handschoenen van een paar tientjes? Ik vind dat al behoorlijk duurzaam...

Ik zweer overigens bij de handschoenen van Ariat. Die zitten heerlijk en slijten amper.

Dankjewel voor je tip!


lenaa_tje schreef:
In heb uvex handschoenen (goedkoopste bij ej ) en deze blijven bij mij langer goed. Al merk ik nu wel wat slijtage (als in ze worden dunner)

Klinkt goed! Vind je ze lekker zitten?

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:14

Ik vind roeckle ook niet lang mee gaan hoor.
In januari dit jaar een nieuw paar gekocht en in juli al echt gaten bij de ringvinger, dus heb alweer nieuwe gekocht.
Ik rij gemiddeld 4-5x per week.

Denk trouwens wel dat het aan het soort roeckles ligt. De ‘classics’ gaan voor m’n gevoel langer mee, dan de betaalbare met meer elastiek.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:15

Bij mij gaan de Roeckl handschoenen wel lang mee, laatst nog in de wasmachine gegooid omdat ze enorm stonken. Ze kwamen er als nieuw uit! Ik heb overigens de Roeckl Madrid micro mesh, zitten rond de 44 euro.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:19

Ik zweer bij de handschoentjes van de decathlon! Zijn leren handschoentjes en dat zijn de enige die lang meegaan bij mij! Uiteindelijk gaan ze stuk omdat ze naden dan helemaal op zijn maar ik blijft grip houden! Mijn roeckl handschoenen hadden binnen de kortste periode geen grip meer...
Ik heb gisterne mijn 3e jaar gekocht in 5 jaar tijd!

https://www.decathlon.nl/p/rijhandschoe ... 86&c=ZWART

Dit is inmiddels wel weer de vernieuwde versie als die ik had dus ik ga ervan uit dat deze net zo lang meegaan als die ik hiervoor had

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:20

De Madrid micro!

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:23

Ik zweer ook bij Roeckl!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:24

lenaa_tje schreef:
In heb uvex handschoenen (goedkoopste bij ej ) en deze blijven bij mij langer goed. Al merk ik nu wel wat slijtage (als in ze worden dunner)

Wat kosten deze?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:25

lenaa_tje schreef:
In heb uvex handschoenen (goedkoopste bij ej ) en deze blijven bij mij langer goed. Al merk ik nu wel wat slijtage (als in ze worden dunner)

Klinkt goed! Vind je ze lekker zitten?[/quote]

Ja ze zitten heerlijk daarop heb ik ze uitgezocht.
Prijs is geloof ik rond de 30 euro.

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... r=Uvex%20&

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:27

Ik hou het gewoon bij elke keer nieuwe kopen als ik een paardensportwinkel binnen stap. Die dingen slijten zo rap...

Valeska1995
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 11:34

Dispar_Vulgo schreef:
Ik vind roeckle ook niet lang mee gaan hoor.
In januari dit jaar een nieuw paar gekocht en in juli al echt gaten bij de ringvinger, dus heb alweer nieuwe gekocht.
Ik rij gemiddeld 4-5x per week.

Denk trouwens wel dat het aan het soort roeckles ligt. De ‘classics’ gaan voor m’n gevoel langer mee, dan de betaalbare met meer elastiek.


Goed om te weten, dankjewel!


Seltje schreef:
Ik hou het gewoon bij elke keer nieuwe kopen als ik een paardensportwinkel binnen stap. Die dingen slijten zo rap...

Dat is mijn huidige strategie, maar ik dacht, het zou wel fijn zijn als dat niet meer zo hard nodig is. :P


lenaa_tje schreef:
Ja ze zitten heerlijk daarop heb ik ze uitgezocht.
Prijs is geloof ik rond de 30 euro.

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... r=Uvex%20&


Dankjewel voor de link!


Giolli schreef:
De Madrid micro!

Goed om te weten, dankjewel!


FleurSandro schreef:
Ik zweer bij de handschoentjes van de decathlon! Zijn leren handschoentjes en dat zijn de enige die lang meegaan bij mij! Uiteindelijk gaan ze stuk omdat ze naden dan helemaal op zijn maar ik blijft grip houden! Mijn roeckl handschoenen hadden binnen de kortste periode geen grip meer...
Ik heb gisterne mijn 3e jaar gekocht in 5 jaar tijd!

https://www.decathlon.nl/p/rijhandschoe ... 86&c=ZWART

Dit is inmiddels wel weer de vernieuwde versie als die ik had dus ik ga ervan uit dat deze net zo lang meegaan als die ik hiervoor had


* Decathlon fan meldt zich *, die zien er ook prima uit.


Ghostattack schreef:
Bij mij gaan de Roeckl handschoenen wel lang mee, laatst nog in de wasmachine gegooid omdat ze enorm stonken. Ze kwamen er als nieuw uit! Ik heb overigens de Roeckl Madrid micro mesh, zitten rond de 44 euro.

Ah, dezelfde als Giolli.

Isabel schreef:
Ik zweer ook bij Roeckl!

Welke heb je? en hoe lang gaan ze bij jou mee?

Tink89 schreef:
Een heel jaar is toch hartstikke keurig voor handschoenen van een paar tientjes? Ik vind dat al behoorlijk duurzaam...

Ik zweer overigens bij de handschoenen van Ariat. Die zitten heerlijk en slijten amper.

Ayasha schreef:
Ik heb al van alles gehad. Verschillende varianten van Roeckl gingen het minst lang mee van allemaal. Ik begrijp niet hoe anderen daar tevreden van zijn. :x

Ariat ging bij mij ook het langst mee trouwens.


Welke van Ariat hebben jullie? Ik zie dat ze verschillende modellen hebben

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:03

Ik heb de grip en de Madrid micro mesh, de grip begon na enkele maanden slijtage te tonen maar nog niet zodanig dat ze vervangen moeten, rij daar nu twee jaar mee (4x per week gemiddeld) en de Madrid micro mesh heb ik nu een half jaar en nog nauwelijks slijtage.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:18

Ik ben ook heel tevreden over de handschoenen van decathlon. Heb nu zwarte en wil eigenlijk wel bruinen, maar de gaan maar niet stuk haha

Valeska1995
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 12:42

Isabel schreef:
Ik heb de grip en de Madrid micro mesh, de grip begon na enkele maanden slijtage te tonen maar nog niet zodanig dat ze vervangen moeten, rij daar nu twee jaar mee (4x per week gemiddeld) en de Madrid micro mesh heb ik nu een half jaar en nog nauwelijks slijtage.


Veel mensen dus enthousiast over de Micro Mesh! Dankjewel voor je bijdrage.


elizabeth85 schreef:
Ik ben ook heel tevreden over de handschoenen van decathlon. Heb nu zwarte en wil eigenlijk wel bruinen, maar de gaan maar niet stuk haha


Haha nou voor de prijs hoef je het bij Decathlon meestal niet te laten toch! ;)

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:44

Ik heb daarbij ook nog eens het probleem van passende handschoenen vinden.
Ik heb blijkbaar erg korte vingers en wanneer de handschoenen rond m'n hand echt goed zitten, zijn de vingers altijd te lang...

Roeckl gaat redelijk, de winterversie zit daarvan echt goed en die heb ik ook al zeker 6 jaar en in de winter ook nog eens tijdens allerlei andere zaken aan dan paardrijden.
Maar zomerhandschoenen slijten idd (te) snel en zitten of op de hand te strak, waardoor ze nog sneller slijten, of hebben te lange vingers waardoor ze niet fijn rijden.

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:47


StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:50

Uvex kwamen bij mij na 2 weken al gaten in, roeckl gaat veel langer mee en zitten ook veel fijner. Voel ze amper.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:50

Ik heb de Roeckl grip, gaan gemiddeld zo'n 3 jaar mee, terwijl ik toch 5x per week meerdere paarden rijd. Vind ze super fijn en kunnen gewoon in de was.

Valeska1995
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 12:55

Marije_jiplover schreef:
Ik heb daarbij ook nog eens het probleem van passende handschoenen vinden.
Ik heb blijkbaar erg korte vingers en wanneer de handschoenen rond m'n hand echt goed zitten, zijn de vingers altijd te lang...

Roeckl gaat redelijk, de winterversie zit daarvan echt goed en die heb ik ook al zeker 6 jaar en in de winter ook nog eens tijdens allerlei andere zaken aan dan paardrijden.
Maar zomerhandschoenen slijten idd (te) snel en zitten of op de hand te strak, waardoor ze nog sneller slijten, of hebben te lange vingers waardoor ze niet fijn rijden.


Goed om te weten! Ik heb dezelfde ervaring inderdaad met de zomerhandschoenen. Lastig dat je handen zo'n onhandige maat hebben, dat is toch het nadeel van ons massaproductietijdperk.


StonedRomy schreef:
Uvex kwamen bij mij na 2 weken al gaten in, roeckl gaat veel langer mee en zitten ook veel fijner. Voel ze amper.


Dankjewel voor je ervaring! Welke Roeckl's heb je?


Tink89 schreef:

Zien er goed uit, dankjewel!


MerelV schreef:
Ik heb de Roeckl grip, gaan gemiddeld zo'n 3 jaar mee, terwijl ik toch 5x per week meerdere paarden rijd. Vind ze super fijn en kunnen gewoon in de was.


Super, dankjewel :)

Dominique_13

Berichten: 92
Geregistreerd: 24-06-16

Re: Handschoenen die lang meegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:52

Roeckl vind ik ook helemaal super!