Kleding lijn maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eef1212
Berichten: 59
Geregistreerd: 30-07-17

Kleding lijn maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 16:32

Hoe moet je je eigen kleding lijn maken? Zoals rij broeken, base layers, sokken, dekjes enz

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:45

Wat wil je precies weten? Wil je je eigen bedrijfje starten en een kleding lijn verkopen?
Hierbij moet je bedenken of je zelf de kleding wil maken, of alleen ontwerpen. En reclame, zoals een website en social media zijn dan ook een goed idee. (ik heb verder zelf nog nooit kleding ontworpen, maar wel sieraden en dit zijn punten die in mij opkwamen).

Eef1212
Berichten: 59
Geregistreerd: 30-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 19:16

JosefienE schreef:
Wat wil je precies weten? Wil je je eigen bedrijfje starten en een kleding lijn verkopen?
Hierbij moet je bedenken of je zelf de kleding wil maken, of alleen ontwerpen. En reclame, zoals een website en social media zijn dan ook een goed idee. (ik heb verder zelf nog nooit kleding ontworpen, maar wel sieraden en dit zijn punten die in mij opkwamen).


Ik wil mijn eigen bedrijf opstarten, maar niet maken alleen ontwerpen

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Kleding lijn maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:27

Je bent 15, ik zou een goede vervolgopleiding kiezen die past bij je plannen. Dan leer je het daar vast wel.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kleding lijn maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:44

Ts, wat wil je doen met je ontwerpen?
Kleding ontwerpen kan natuurlijk altijd! Gewoon thuis, tekeningen maken en het is ook altijd slim om een kledingstuk ook te maken, zodat je goed kunt laten zien wat je ontwerp inhoud.

Als je vervolgens ook wilt dat je kleding op de markt komt, maar het niet zelf wilt maken, dan zul je je ontwerp moeten verkopen aan een groot bedrijf. Dit is echter niet altijd even makkelijk

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Kleding lijn maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:52

Wat leuk dat je een interesse hebt! Ik zou kijken of je nergens een cursus naaien of ontwerpen kan volgen. Misschien een kamp in de zomer? Voor goed te ontwerpen moet je ook weten hoe een kledingstuk in elkaar zit dus zou lekker aan de slag gaan met een naaimachine.