Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Welke kleding draag jij het liefst tijdens het paardrijden?

Rijbroek
349 (21%)
Rijlegging
95 (5%)
Jeans
45 (2%)
Shirt korte mouw (katoen)
233 (14%)
Shirt korte mouw (sportstof)
128 (7%)
Shirt lange mouw (katoen)
61 (3%)
Shirt lange mouw (sportstof)
50 (3%)
Polo (katoen)
85 (5%)
Polo (sportstof)
57 (3%)
Vest
153 (9%)
Sweater (zonder capuchon)
54 (3%)
Hoodie (met capuchon)
101 (6%)
Fleecevest
66 (4%)
Softshelljas
138 (8%)
Anders namelijk.....
27 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1642


Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:19

Ik draag wat me op dat moment uit komt. Ga er ook rustig met een jurkje op zitten :p
[ img ]


Caaatje
Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:06

altijd normale kleren, prefererend een goedkoop shirtje van de primark aangezien het toch vuil wordt. wel meestal een rijbroek, zitvlak stoort mij niet zo.
dan jodphurs met chaps of rijlaarzen en een cap en we zijn vertrokken

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:28

Shirtjes/truien ook nooit van een paardenwinkel, kan net zo goed een gewoon shirt of sportshirt zijn.

Rijbroek of legging en lange paardrijkousen of loopkousen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Skessa_
Berichten: 10600
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:31

Een jodphurbroek! En gewoon normale shirtjes. Meestal van die basic dingen van de zeeman.

ALs het kouder is een vest of een hoodie.

Daihyo
Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:33

Ik mis de bodywarmer. Die draag ik alleen niet meer als de temperatuur boven de 20 graden komt. Maar zelfs in de winter/herfst, met een softshell jasje of vest er onder. Zo handig, die zakken :+
Op de 1 of andere manier vind ik het prettiger dan alleen een jasje.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:36

gewoon wat ik op dat moment aanheb, alleen echt nette kleding draag ik niet omdat ik dat zonde vind, dan verkleed ik me even.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

MarloesHJ
Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:25

Ik draag rijleggings/rijbroeken, goedkope sportshirtjes van de decathlon die ik ook aan kan naar de sportschool (technische stof dus). Bodywarmer als het wat kouder is en Hit Air, altijd. Cap en laarzen.

In de winter ook wel eens merino wollen shirtjes en truien die ik zelf heb gemaakt aan tijdens het rijden. Winterjas heb ik ook van de ruitersportzaak maar was sterk afgeprijsd anders had ik hem niet gekocht. Vind de bovenkleding in de ruitersportzaak altijd erg aan de prijs.

Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

MyWishMax
Berichten: 25255
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:29

Nouvel schreef:
Ik draag het liefst een katoenen rijbroek zonder leren of anti slip zit, voorkeur voor Cavallo.
Verder polo’s katoen of sportstof en een katoenen of fleece vest.
In de winter meestal een dun koltruitje onder mijn vest met lange mouwen.


Eigenlijk precies hetzelfde. Alleen de voorkeur voor cavallo niet, die heb ik al tijd niet meer geprobeerd. S winters kol of polo met lange mouwen en vest idd.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

ImLucky
Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:35

bodywarmer miste ik nog in het lijstje. vind ik switers heel prettig (een winterjas net te warm) over een vest.

verder vind ik betaalbare polo's die echt goed zitten (ook in kleine maatjes) echt een drama om te vinden, terwijl ik het wel heel mooi vind. en betaalbaare sportstof met lange mouwen ook moeilijk. valt met wintersportseizoen nog wel aardig te scoren, maar vaak zitten de kleuren dan weer niet echt mee.

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:52

In ieder geval mijn rijbroek en mijn rijlaarzen. Verder het geen wat schoon is.

ColoursFade
Berichten: 11
Geregistreerd: 03-07-19

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:57

Jodphurs met chaps, natuurlijk een rijbroek, in de zomer een t-shirt, in de winter een vest of als het echt koud is een kort jack. Ik heb meestal wel een vast vest en vast shirt die ik voor het paardrijden gebruik en elke keer was.

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:45

Rijlegging, laarzen en cap standaard. Verder gewoon een simpel shirt/topje/vest :+

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

BrittS
Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:48

Gewoon wat ik op dat moment aan heb. Meestal een sportlegging of joggingsbroek :')

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:30

Rijbroek of rijlegging. Polo van anti-zweet/sport stof, bijvoorbeeld die van de nieuwe Anky collectie. In de winter graag een kol met lange mouwen (gewoon van de Action) met een (trui en) winterjas er over.

MarjanB
Berichten: 16422
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:32

Ik heb een hekel aan jassen dus ben verknocht aan m’n bodywarmers :+ alleen met dit weer niet aan natuurlijk.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Wranglerbutt
Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:37

Jodhpurbroek of jeans, hoodies of jasje mét capuchon en bvk shirtjes of polo's van sportstof (die hoeven niet per sé van de ruitersportzaak te komen)
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 03-07-19 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackxLady
Berichten: 5
Geregistreerd: 02-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:38

zomer outfit:

*rijbroek van Pikeur
*Sokken van STAP horse
*rijhandschoentjes van Mondoni
*op stal leren jodpurs van mondoni en tijdens het rijden Petrie Melbourne
*Charles Owen YR8 cap
*Bodyprotector (omdat het moet... liever niet zeg maar, veels te heet!)
*Al snel bij warmere temperaturen een tanktop en anders een shirtje (van C&A ofzo)
*Als ik niet rijd met de wat koelere dagen een softshelljasje van de wibra (hardloopcollectie ofzo) Heerlijk ding! Anders in de ochtend nog even een katoenen vest.

Winteroutfit:

*Cap, Bodyprotector, laarzen, sokken, rijhandschoentjes
*Als ik niet rijd outdoorlaarzen van het merk epplejack
*Bij koude temperaturen normale winterhandschoenen als ik aan het werk ben op stal.
*Als ik op stal rondloop een vest+winerjas. Ben ik aan het rijden, dan alleen een vest. (we hebben alleen maar binnenbakken)
*Als het echt heel hard vriest loop ik op stal rond met een thermolegging onder mijn rijbroek _/-\o_ en mijn softshelljasje onder mijn winterjas.

Anoniem

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:53

Exercise breeches, rijlaarzen, sportshirt (lengte van de mouwen is afhankelijk van het weer), helm, body protector, en, als ik niet dood van m'n paard val door de hitte, m'n uniform (soft shell bodywarmer). Bij regen draag ik soms nog rijhandschoenen zodat de teugels niet binnen twee tellen uit m'n handen getrokken worden, en bij echt koud weer draag ik nog een thermolegging.

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:04

Ik heb twee verschillende kamers thuis, een kamer voor mijn gewone kleding, en één kamer voor mijn paardrijkleding. De laatste is uiteraard een stuk kleiner dan de eerste :+

Maar ik draag gewoon AB-SO-LUUT mijn gewone kleding niet bij de paarden. :n Vind toch dat ik mijn paardenkleding eerder en vaker moet wassen.
Dus ik heb sowieso aparte kleding. Er liggen een paar katoenen shirts met sponsorlogo's van mijn oude werkgever. Maar die gebruik ik liever op een dag klussen, als het in de andere kledingkast op is :P
Verder zijn vrijwel al mijn shirts van ruitersportmerken en uiteraard tech-stof. Ik merk dat ik veel minder lang koud ben in de winter en sneller afkoel in de zomer. Daarnaast blijven deze shirts tenminste fatsoenlijk ruiken na een fanatieke sessie.

En nog belangrijker, ze blijven veel langer mooi na het wassen. Dus ja, dan is de keuze betrekkelijk eenvoudig. Daarnaast zijn er best veel niet hele dure merken. Dit voorjaar heb ik een Anky mockneck gescoord van het winterseizoen voor 12,50.. *\%/*
Deze week nog maar even heen voor zomershirts. :D Doel is een polo en een mouwloze polo van Anky... :)

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:18

Mijn paardenkleding was ik net zo vaak als mijn gewone kleding hoor? :?

Ik rij met rijbroek en rijlaarzen. Bovenkleding is gewoon wat ik die dag naar mijn werk aan had ( en die na het rijden gewassen word :P )

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:20

Ineke2 schreef:
Mijn paardenkleding was ik net zo vaak als mijn gewone kleding hoor? :?

Ik rij met rijbroek en rijlaarzen. Bovenkleding is gewoon wat ik die dag naar mijn werk aan had ( en die na het rijden gewassen word :P )


Ik rij maar één keer in een shirt, meerdere keren in een broek.

Maar mijn gewone kleding is vaak van een meer kwetsbare stof (niet altijd geschikt voor 40 graden en hoger), daarnaast zijn er best kledingstukken die ik vaker dan één dag draag als ze nog schoon zijn en niet stinken (wat goed te voorkomen is met het gebruik van aluin). Aangezien ik doorgaans thuis meteen omkleed.

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:31

O dat die ik alleen met broeken ( ook gewone broeken)
Maar de rest gaat echt na 1x de was in

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:31

Janine1990 schreef:
Ineke2 schreef:
Mijn paardenkleding was ik net zo vaak als mijn gewone kleding hoor? :?

Ik rij met rijbroek en rijlaarzen. Bovenkleding is gewoon wat ik die dag naar mijn werk aan had ( en die na het rijden gewassen word :P )


Ik rij maar één keer in een shirt, meerdere keren in een broek.

Maar mijn gewone kleding is vaak van een meer kwetsbare stof (niet altijd geschikt voor 40 graden en hoger), daarnaast zijn er best kledingstukken die ik vaker dan één dag draag als ze nog schoon zijn en niet stinken (wat goed te voorkomen is met het gebruik van aluin). Aangezien ik doorgaans thuis meteen omkleed.

Ik draag mijn gewone kleding doorgaans ook echt niet op stal, deels om dezelfde redenen die jij geeft, deels omdat het gewoon echt niet fijn zit bij een beetje transpireren (en dat is dagelijkse kost hier). In noodgevallen wil ik best een stal opstrooien in m'n pyjama (don't ask :') ), maar voor mijn standaard dagelijkse bezigheden heb ik echt een designated garderobe (overigens allemaal sportshirts uit een online outlet, ideaal!). Zelfs m'n gewone hardloopshirts gaan niet aan naar de paarden, ik ben veel te bang dat er iets stuk gaat, of dat de stof beschadigt door de wrijving van m'n body protector.

Blacky94
Berichten: 3469
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:38

Een rijbroek (en laarzen, cap en handschoenen). Verder bovenkleding wat het beste uitkomt. Met goed weer vaak een katoenen t-shirt of hemdje, in de winter iets met lange mouwen of een trui/vest er over. Vaak draag ik wel een beetje dezelfde dingen maar vaak is dat wel (oudere) kleding van bijv de H&M, Sting of Only ofzo. Bovenkleding van een ruitersportzaak vind ik echt zonde van mijn geld, terwijl ik best bereid ben wat meer neer te leggen voor een goede broek of laarzen ofzo.

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:32

Ik heb spijkerbroeken om in te rijden, maar ook rijleggings en rijbroeken (westernruiter). Qua bovenkleding koop ik eigenlijk niks bij ruitershops. Draag meestal een ouder T-shirt of een hoodie. Ook bodywarmers vind ik fijn, deze haal ik dan wel weer bij de ruitershop!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, mirriejj en 52 bezoekers