Leren paardrijlaars met rits

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ToeBie
Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-09

Leren paardrijlaars met rits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 20:06

Weet iemand of er een leren paardrijlaars bestaat met rits?
Ik kan nl vanwege een breuk in mijn enkel de knik niet maken om de laars aan te trekken.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:07

Bij zo'n beetje iedere ruiterzaak te verkrijgen die laarzen verkoopt

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:08

Ik heb in mijn leren rijlaarzen na een paar jaar een rits laten zetten. Gewoon bij een goede schoenmaker.

ToeBie
Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 20:09

desi92 schreef:
Bij zo'n beetje iedere ruiterzaak te verkrijgen die laarzen verkoopt

Heb op internet gekeken kon het niet vinden

ToeBie
Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 20:10

estja schreef:
Ik heb in mijn leren rijlaarzen na een paar jaar een rits laten zetten. Gewoon bij een goede schoenmaker.

Weet je nog wat het kostte? Bevalt het?

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Leren paardrijlaars met rits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:11

Ik heb geen idee meer wat het kostte. Bevalt prima. Ik rij nu niet meer maar heb wel een aantal jaar met ritsen gereden. Is gemakkelijker met aan-en uit doen.

ToeBie
Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 20:28

estja schreef:
Ik heb geen idee meer wat het kostte. Bevalt prima. Ik rij nu niet meer maar heb wel een aantal jaar met ritsen gereden. Is gemakkelijker met aan-en uit doen.

Ok. Bedankt!

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:29

ToeBie schreef:
desi92 schreef:
Bij zo'n beetje iedere ruiterzaak te verkrijgen die laarzen verkoopt

Heb op internet gekeken kon het niet vinden


Divoza, ej. Direct als eerste optie als je bij rijlaarzen zoekt. En Google leren rijlaarzen met rits levert ook genoeg opties op

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:32

Eerste hit van Google: https://www.divoza.com/nl/ruiter/paardr ... rijlaarzen

Dus ik weet niet hoe je zoekt :')
Maar letterlijk de eerste hit is gewoon een site met rijlaarzen. Waarvan zeker 90% met rits is en ook nog een bekende winkel ook.

Gaat wel makkelijk zo he die 24 nuttige berichten. Gewoon een dom topic aanmaken voor iets wat gewoon opgelost had kunnen worden wanneer je goed op de site had gekeken. Of naar een random ruitersport zaak zoals divoza of epplejack wad gereden.

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:40

Er zijn allerlei soorten leren laarzen met rits. Je kan een rits aan de achterkant hebben, recht van voren of schuin voor. Die heb je in verschillende kwaliteiten en merken. Sommige merken bieden ook nog maatwerk. Voor ideeen kan je kijken op websites van ruitersportzaken of van merken als Petrie en Lipica. Een andere mogelijkheid zijn jodphers met chaps. Ik heb zelf zowel rijlaarzen zonder rits en met rits, maar ik rijd het liefste met mijn Ariat Jodphers met veter en bijbehorende chaps.

ToeBie
Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 04:08

daffieduck83 schreef:
Er zijn allerlei soorten leren laarzen met rits. Je kan een rits aan de achterkant hebben, recht van voren of schuin voor. Die heb je in verschillende kwaliteiten en merken. Sommige merken bieden ook nog maatwerk. Voor ideeen kan je kijken op websites van ruitersportzaken of van merken als Petrie en Lipica. Een andere mogelijkheid zijn jodphers met chaps. Ik heb zelf zowel rijlaarzen zonder rits en met rits, maar ik rijd het liefste met mijn Ariat Jodphers met veter en bijbehorende chaps.

Lipica ken ik niet. Wat is daar de kwaliteit van?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:46

Ritsen in bestaande laarzen laten zetten heeft mij toen rond de 75 euro gekost. De moeite waard als je goede kwaliteit leren laarzen hebt.


Lau schreef:
Eerste hit van Google: https://www.divoza.com/nl/ruiter/paardr ... rijlaarzen

Dus ik weet niet hoe je zoekt :')
Maar letterlijk de eerste hit is gewoon een site met rijlaarzen. Waarvan zeker 90% met rits is en ook nog een bekende winkel ook.

Gaat wel makkelijk zo he die 24 nuttige berichten. Gewoon een dom topic aanmaken voor iets wat gewoon opgelost had kunnen worden wanneer je goed op de site had gekeken. Of naar een random ruitersport zaak zoals divoza of epplejack wad gereden.


Tjonge wat een vriendelijke reactie :roll:

ToeBie
Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 12:00

MISTRAL94 schreef:
Ritsen in bestaande laarzen laten zetten heeft mij toen rond de 75 euro gekost. De moeite waard als je goede kwaliteit leren laarzen hebt.


Lau schreef:
Eerste hit van Google: https://www.divoza.com/nl/ruiter/paardr ... rijlaarzen

Dus ik weet niet hoe je zoekt :')
Maar letterlijk de eerste hit is gewoon een site met rijlaarzen. Waarvan zeker 90% met rits is en ook nog een bekende winkel ook.

Gaat wel makkelijk zo he die 24 nuttige berichten. Gewoon een dom topic aanmaken voor iets wat gewoon opgelost had kunnen worden wanneer je goed op de site had gekeken. Of naar een random ruitersport zaak zoals divoza of epplejack wad gereden.


Tjonge wat een vriendelijke reactie :roll:


Ik denk een slechte dag.

Maar had inderdaad niet goed gekeken. Ik dacht dat het in de omschrijving stond. Ben bij Divoza geweest. Tig laarzen aangepast. Maar voor een smalle kuit hadden ze niks. Zelf kinderlaarzen gepast.
Voor een smalle kuit zit je aan specials en die moet je dan afnemen. Ik denk toch maar een rits laten plaatsen. Jammer.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Leren paardrijlaars met rits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:11

Toebie ik kon ook niet slagen voor fijne laarzen. Ik ben bij van Huet geweest. En nu wachten tot mijn maatwerk laarzen klaar zijn. Zal nog 2-4 week duren denk ik. In een klap een hoop geld maar hoop er dan ook minimaal een jaar of 8 vanaf te zijn

Zelda_Link

Berichten: 215
Geregistreerd: 04-06-19

Re: Leren paardrijlaars met rits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:04

Ik heb ook een hele smalle kuit, maar toch leren laarzen kunnen vinden met rits. Het is wel even zoeken inderdaad en je moet er toevallig tegen aanlopen want ze hebben het lang niet altijd. Mijn laarzen komen van Epple Jeck, ze waren eigenlijk wat groter bedoelt maar vielen heel smal. Voor de meeste mensen negatief maar voor mij juist fijn haha.

Als je al goede laarzen hebt zou ik er inderdaad gewoon een rits in laten zetten door een schoenmaker.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Leren paardrijlaars met rits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:05

Ik geloof dat je tegenwoordig bijna alleen nog maar leren laarzen met een rits kunt kopen, dus ga gewoon eens naar een ruitersportzaak.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:55

Ik verplaats dit topic naar Ruiter.