Ruitershop met veel pasmogelijkheid laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wifa
Berichten: 38
Geregistreerd: 04-11-18

Ruitershop met veel pasmogelijkheid laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 15:09

Ik wil graag voor de eerste keer leren laarzen kopen. Ik ben in 1 shop geweest, maar daar hadden ze maar 2 merken en niet de juiste kuit- en hoogte maat voor mij. Ik weet dus niet echt hoe het moet voelen. De verkoopster zei me dat leren laarzen echt moeten spannen alsof ze te klein zijn, want leren laarzen zakken uit en worden ook nog eens breder. Volgens de meting heb ik hoogte 43 en breedte 40. Ik heb een hoogte 46, kuit 39,5 gepast en vond dit erg hoog en vooral erg strak. Ik kreeg de rits zelf niet toe (verkoopster na veel trekwerk wel) en kon er niet aangenaam mee stappen. Maar ze zei dat dit normaal was, dat het niet de bedoeling is om rond te stappen in laarzen. Rijden en dan weer uitdoen. Ik vond dit een vreemde opmerking. Mijn vraag is dus:

* Hoe moeten nieuwe leren laarzen aanvoelen bij aankoop?
* In welke ruitershop in België heb je veel mogelijkheden om te passen van verschillende merken en maten?

Alvast bedankt!

Macs

Berichten: 7638
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ruitershop met veel pasmogelijkheid laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:13

De verkoopster heeft zeker gelijk hoor. Alleen klinkt dit wel als iets té strak. Epplejeck heeft een ruim assortiment, maar zit volgens mij niet in BE.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ruitershop met veel pasmogelijkheid laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:17

Hangt van je type laarzen af (stijf of soepel) maar je moet er zeker op kunnen lopen hoor. Als ze zo strak zitten gaan ze alleen maar eerder stuk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:36

Zo strak is echt niet goed hoor. Wat is je budget? Dat helpt ook met advies geven. En welke regio? Ik weet bijvoorbeeld dat van Huet in Bunnik heel goed laarzen aan kan meten. Maar die heeft alleen Petrie. Wel veel keus in modellen en kleurtjes. Niet goedkoop, maar dan heb je wel laarzen die goed passen en lang mee gaan.

Edit sorry niet goed gelezen zie dat je in België op zoek bent. Daar ben ik niet bekend.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Ruitershop met veel pasmogelijkheid laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:01

Ik denk dat het ook erg scheelt of je de laarzen strikt en alleen voor wedstrijden gebruikt.
Als je dagelijks meerdere paarden rijdt wil je tussendoor ook normaal kunnen lopen, even door de knieën kunnen gaan om een peesbeschermer los te maken zonder dat je steeds moet wisselen naar schoenen omdat je in je laarzen niet kunt bewegen.

Nu zullen laarzen bij dagelijks gebruik sneller oprekken, inzakken en soepeler worden, maar bij wedstrijdlaarzen is de frequentie van het gebruik lager dus zal het ook langer duren voor die wat lekkerder gaan zitten.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Ruitershop met veel pasmogelijkheid laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:06

Het is in Nederland, dus je moet er een dagje uit van maken - maar Ooteman is beslist mijn favoriet. Enorm veel keus 'ter plekke'.

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ruitershop met veel pasmogelijkheid laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:15

Ej zit in België sinds kort in Zaventem :) Weet niet van waar je bent maar ik ben ook van België en ga altijd naar Brabants Ruiterhuis of Emmers

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Ruitershop met veel pasmogelijkheid laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:31

Welke winkel heb je al gehad? Ik heb mijn laarzen zelf bij Kerkchaert in Temse laten aanmeten, maar ben ook in Cloots geweest (willebroek) om een aantal modellen te passen. Zij hebben ook erg veel merken en naar mijn ervaring toen, meer maten beschikbaar in de winkel dan Kerckhaert. Kerckhaert had op zolder ook altijd een hoop petries in de afslag, mss leuk meegenomen als je daar wat in je maat vindt.

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Ruitershop met veel pasmogelijkheid laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:54

Ik heb mijn laarzen ook wat te strak gekocht, geloofde het niet helemaal en in het begin echt spijt van gehad, maar nu zitten ze echt heerlijk!

Ik kan ook epplejeck aanraden, grote keuze aan laarzen en die zit sinds een tijdje ook in België!