Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:08

Bij mij werkt dat goed :j kan ik beter mijn ademhaling weer goed krijgen. En vanmorgen werkte het vooral omdat mijn paard datgene wat hij spannend vond van dichterbij kon bekijken. Als ik dan zie dat hij er rustig langs gaat weet ik dat ik er ook weer op kan.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:41

Ja. Laat het woordje moet eruit. Je stelt je niet aan. Je moet niks. Je wil graag weer met je paard aan de slag. En als ik het zo lees neem je al hele goede stappen. Wees lief voor je zelf. Als het even niet gaat of je wil iets niet omdat je het niet durft, gewoon niet doen. En zoek een fijne instructeur/instructice :j dat heeft mij enorm geholpen.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:14

Idd dat afstappen blijft een goede. Ik doe het ook :j als ik dan voel dat de spanning weer weg of veel minder is weer erop.

En ik stap altijd een rondje linksom en rechtsom voor ik erop ga. Geleerd van mijn juf.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:15

Idd dat voelen moet ik ook van mijn juf. Vooral in stap werkt dat mooi. Als ik spanning voel ga ik terug naar stap. Dat helpt mij. Kan ik de beweging voelen en ga ik weer in het voelen en doen zitten in plaats van in mijn hoofd.

Vanmorgen had ik zelf last van spanning, door oud en nieuw. Merk dan dat paard ook spanning opbouwt. Gelukkig wel positief af kunnen sluiten. Maar die knallen terwijl je rijdt zijn echt niet relaxed.