Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:20

Pff dat is wel heel heftig Maitestar, misschien helpt het om voor de tijd te mediteren? Klinkt heel zweverig maar eigenlijk is dat het niet, je let zo op je ademhaling en dan zakt je stress echt af. Hoewel ik denk dat als je zoveel angst hebt je misschien echt eens met een psycholoog moet praten? :) Hopelijk kan je snel weer met minder angst gaan rijden en haal je er snel weer meer plezier uit!

Levita als je van jezelf weet dat je angst hebt en dat je juist je vorige brave paard zo fijn vond moet je juist dat weer opzoeken. Neem de tijd en overhaast niks, voordat je een paard koopt waarvan je achteraf spijt krijgt omdat hij toch niet braaf genoeg is. Succes met je zoektocht. :)

Ik ga morgen voor het eerst weer alleen met mijn paard een lange buitenrit maken, ik vind het heel spannend maar probeer niet te veel stil te staan bij mijn angst. :)

The smell of earth after rain!


Levita
Berichten: 1408
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:28

Het is alleen geen “jong” paard, ze is 8 jaar. De fokker had haar zadelmaker gemaakt toen ze 4 was en toen wilde zijn schoondochter niet meer rijden vanwege zwangerschap. Ze had vanaf augustus niet gereden en die jongen die haar voorreed gooide een zadel erop, stapte erop en reed weg. Toen ik er op zat gaf ze mij wel een vertrouwd gevoel. Ze kent alleen de basis, vandaar dat ik zo twijfel. Maar ik snap jullie reacties hoor!

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

maitestar23
Berichten: 655
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-21 20:46

Het stomme is dat het vorig jaar echt goed ging, dusdanig dat ik zelfs een wedstrijdjasje had gekocht *\o/*

Maar heb in oktober om niks een paniekaanval gehad en sindsdien is het weer ruk.
Voor het eerst in bijna 4 jaar dat ik nu soms echt de handdoek in de ring wil gooien.... Maar dan denk ik aan alle leuke dingen die ik nog met haar wil doen, opgeven is gewoon geen optie.

Horseloverl
Berichten: 2218
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:03

maitestar23 schreef:
Het stomme is dat het vorig jaar echt goed ging, dusdanig dat ik zelfs een wedstrijdjasje had gekocht *\o/*

Maar heb in oktober om niks een paniekaanval gehad en sindsdien is het weer ruk.
Voor het eerst in bijna 4 jaar dat ik nu soms echt de handdoek in de ring wil gooien.... Maar dan denk ik aan alle leuke dingen die ik nog met haar wil doen, opgeven is gewoon geen optie.


Ik kreeg pas de tip: ga na of je angst reeël is. Dit werkt bij mij heel erg goed. Nu weet ik niet of je een paniekaanval krijgt omdat je angst hebt, daar kreeg ik ze wel altijd van. En ik bedoel dan gaat het maar ff ruk! Lekker leuke dingen doen waar je je veilig bij voelt!

Ik ben gister sinds een kleine 3 maanden op ander terrein wezen rijden. Voor het eerst sinds jaren dat ik vol vertrouwen op pad ging en niet bang was voor het rijden. Nog steeds wel voor met de trailer rijden. Ook heb ik mijn best heftige Friese merrie weer opgepakt. Ze is 11 en heeft een paar veulens gehad. Dit paard heeft zoveel gekke tikken, ze is heet en pakt soms het bit vast en gaat gewoon. en ik durf er gewoon op! Ze lopen beide fantastisch de laatste tijd, ik durf weer te springen en het bos in. Ik begin eindelijk mijn zelfvertrouwen weer terug te krijgen en heb er lol in. Ja we moeten nog een hoop groeien maar ik ben onwijs trots op de paarden en op mijzelf. Die 3 angststoornissen heb ik overwonnen en nu weer volop groeien. Echt heerlijk gevoel. En hoe? Mn angst negeren en gewoon gaan, ja ik zat met paniekaanvallen in de auto maar mijn pas 5 jarige reus van 177 gaf zoveel vertrouwen. Zo ontzettend dankbaar voor haar. Kleine foto toegevoegd van mijn topper

[ img ]

Roze schoentje

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:50

Stoere foto!

Een 8 jarige zou ik wel aandurven. Zeker als het gevoel goed is.

lotje01
Berichten: 184
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:03

Ik denk inderdaad dat leeftijd niet altijd wat hoeft te zeggen. Ik heb zelf, voor Stór, altijd oudere paarden gehad. Juist omdat die zelf al veel ervaring hadden en van alles al hadden gedaan. Vooral mijn laatste paard die was echt super braaf. Daar kon je echt een bom naast af steken. Maar ook bij hem voelde ik af en toe angst. Nu heb ik een jong paard die wel heel braaf is. Ik had direct een vertrouwd gevoel toen ik op hem reed. Nu zijn er wel wat dingen gebeurd waar ik wat angstig van werd. Maar dat heeft niet zo veel met zijn leeftijd te maken. Een ouder paard kan ook schrikken bijvoorbeeld.
Het gevoel dat een paard je geeft is denk ik het belangrijkste. En je kunt natuurlijk altijd hulp in schakelen bij het doorrijden. Dat doe ik nu ook. En als je ziet dat het goed gaat, dan geeft je dat ook weer vertrouwen. Elkaar leren kennen en vertrouwen krijgen in elkaar kost ook tijd.

Je hebt honden, en je hebt teckels....

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:54

Wat een mooie foto hier boven, erg dapper ik zou dat niet durven!

Toch was ik vandaag heel trots op mijn paard maar ook op mijzelf! We hebben een lekkere lange buitenrit gemaakt en dat in totale ontspanning!



[ img ]

The smell of earth after rain!

lotje01
Berichten: 184
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:43

Goed van je Petrichor!! en wat een mooi paard heb je met prachtige lange manen. +:)+
Ik heb dinsdag een buitenritje gemaakt op de IJslander waar ik tijdelijk op mag rijden nu Stór in training is. Dat ging ook super goed. Ik vind het zo fijn dat ik ontspannen kan rijden zonder noemenswaardige spanning.

Je hebt honden, en je hebt teckels....

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:23

Oh dankjewel, ben ook onwijs blij met haar!

Fijn is dat je als je gewoon zonder angst lekker op pad kan, puur genieten!

The smell of earth after rain!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 08:34

Wij genieten van het samen rijden (dochter en ik) Hocus vindt het op de nieuwe plek soms nog wel wat spannend in de bak, maar omdat ik weet hoe ik er mee om moet gaan kan ik lekker rond rijden.

[ img ]

maitestar23
Berichten: 655
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-21 17:47

Horseloverl schreef:
Ik kreeg pas de tip: ga na of je angst reeël is. Dit werkt bij mij heel erg goed. Nu weet ik niet of je een paniekaanval krijgt omdat je angst hebt, daar kreeg ik ze wel altijd van. En ik bedoel dan gaat het maar ff ruk! Lekker leuke dingen doen waar je je veilig bij voelt!

Ik ben gister sinds een kleine 3 maanden op ander terrein wezen rijden. Voor het eerst sinds jaren dat ik vol vertrouwen op pad ging en niet bang was voor het rijden. Nog steeds wel voor met de trailer rijden. Ook heb ik mijn best heftige Friese merrie weer opgepakt. Ze is 11 en heeft een paar veulens gehad. Dit paard heeft zoveel gekke tikken, ze is heet en pakt soms het bit vast en gaat gewoon. en ik durf er gewoon op! Ze lopen beide fantastisch de laatste tijd, ik durf weer te springen en het bos in. Ik begin eindelijk mijn zelfvertrouwen weer terug te krijgen en heb er lol in. Ja we moeten nog een hoop groeien maar ik ben onwijs trots op de paarden en op mijzelf. Die 3 angststoornissen heb ik overwonnen en nu weer volop groeien. Echt heerlijk gevoel. En hoe? Mn angst negeren en gewoon gaan, ja ik zat met paniekaanvallen in de auto maar mijn pas 5 jarige reus van 177 gaf zoveel vertrouwen. Zo ontzettend dankbaar voor haar. Kleine foto toegevoegd van mijn topper

[ [url=m/SlKdvo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow wat een gave foto! En wat heerlijk dat je weer zo vol vertrouwen kunt rijden!
Kreeg jij de paniekaanvallen ook wel eens te paard? Maar fijn om te weten dat er licht aan het einde van de tunnel kan zijn!

Petrichor schreef:
Wat een mooie foto hier boven, erg dapper ik zou dat niet durven!

Toch was ik vandaag heel trots op mijn paard maar ook op mijzelf! We hebben een lekkere lange buitenrit gemaakt en dat in totale ontspanning!

[ [url=m/2BB0KY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wat heerlijk zeg! Dit is toch ook al onwijs dapper en stoer!

lotje01 schreef:
Goed van je Petrichor!! en wat een mooi paard heb je met prachtige lange manen. +:)+
Ik heb dinsdag een buitenritje gemaakt op de IJslander waar ik tijdelijk op mag rijden nu Stór in training is. Dat ging ook super goed. Ik vind het zo fijn dat ik ontspannen kan rijden zonder noemenswaardige spanning.


Wat fijn dat jij ook heerlijk hebt kunnen rijden!

SusanH schreef:
Wij genieten van het samen rijden (dochter en ik) Hocus vindt het op de nieuwe plek soms nog wel wat spannend in de bak, maar omdat ik weet hoe ik er mee om moet gaan kan ik lekker rond rijden.

[ [url=m/xmgmn1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat goed dat je daar nu zo goed mee overweg kan! En wat een prachtige foto!


Vandaag ben ik zelf na een lange tijd maar weer eens opgestapt. Wou wat proberen van TeambyJill maar heb dat gauw maar weer laten wezen, vond het belangrijker om gewoon lekker samen ontspannen te stappen. En dat is goed gelukt *\o/* Door de hele natte bak hebben we het ook maar bij stappen gelaten, maar dat geeft niks :+

Veraaaaah
Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:28

Ik mag mezelf weer opnieuw ‘melden’. Ik heb helaas vorige week mijn paard moeten laten inslapen. Het heeft minstens 2 jaar geduurd voor ik er echt vertrouwen in had.

Nu wil ik toch weer op zoek naar een nieuw paard. Maar ik ben en blijf enorm onzeker. Zie ook wel behoorlijk op tegen het proefrijden want stel dat het paard de spanning overneemt. Had laatst les op een manegepaard (mijne stond kreupel) en man de eerste keer was ik zooo angstig...

Ik vraag nu wel echt na of ze zijn geschikt voor een onzekere ruiter. En met kijken als het niet goed voelt stap ik ook niet op.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Levita
Berichten: 1408
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:22

Veraaaaah schreef:
Ik mag mezelf weer opnieuw ‘melden’. Ik heb helaas vorige week mijn paard moeten laten inslapen. Het heeft minstens 2 jaar geduurd voor ik er echt vertrouwen in had.

Nu wil ik toch weer op zoek naar een nieuw paard. Maar ik ben en blijf enorm onzeker. Zie ook wel behoorlijk op tegen het proefrijden want stel dat het paard de spanning overneemt. Had laatst les op een manegepaard (mijne stond kreupel) en man de eerste keer was ik zooo angstig...

Ik vraag nu wel echt na of ze zijn geschikt voor een onzekere ruiter. En met kijken als het niet goed voelt stap ik ook niet op.


Herkenbaar jouw verhaal. Ik ben ook weer op zoek en 2 keer is het nu voorgekomen dat ik niet opgestapt ben omdat ik er geen goed gevoel bij had.

Afgelopen weekend bij een 8 jarige merrie wezen kijken. Ik zat er op en ze gaf mij een goed gevoel. Totaal niet rillerig of sensibel. Vrijdag ga ik voor de 2e keer kijken met mijn instructrice. Ik heb nu wel een beetje een paniekerig gevoel van wat als ik het paard koop en ik neem haar mee naar huis en het paard is dan niet braaf. Wat dan? Dus mij voorgenomen dan de komende maanden extra lessen en begeleiding te hebben. Maar goed, eerst maar eens afwachten of het vrijdag wat wordt.

Dus tip van mij, volg sterk je gevoel. Twijfel je over het opstappen, gewoon niet doen. Want dan is het niet je paardje.

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 08:01

Idd alleen er op als je het zelf vertrouwt. En neem iemand mee die jij goed kent en ook vertrouwt, en die er op kan voordat jij er op gaat.

Wij zijn heel blij met de verhuizing van vorige maand. Hebben nu beide paarden op dezelfde plek. Kunnen zelfs onder de regenboog rijden :D

[ img ]

Levita
Berichten: 1408
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:29

Gaaf Susan!

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:20

Sterkte Vera! Een nieuw paard vinden is erg lastig, maar je kan nu wel gericht zoeken naar een braaf paard die jou juist kan helpen met je angst.

Wat een leuke geluks foto hierboven!

Afgelopen maandag wilde ik eigenlijk een lange rit maken met mijn paard. Maar omdat het zo hard had gevroren en de drek paden in het bos misschien ook wel erg hard bevroren waren en mijn angst toch iets op kwam spelen heb ik het bij een klein rondje gehouden. Op de een of andere manier voel ik mij met dit koude weer ook angstiger te paard. Helaas word het weer de komende dagen weer super slecht dus dan zit ik ook niet echt te wachten op een buitenrit..


[ img ]

The smell of earth after rain!

lotje01
Berichten: 184
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:23

Veraaaaah voor mij is je verhaal ook heel herkenbaar. Maar inderdaad als het niet goed voelt er niet op gaan zitten. Alleen doen wat op dat moment ook echt goed voelt. Je kunt ook een stukje gaan wandelen bijvoorbeeld met het paard. Kun je checken of je je daar ook vertrouwd bij voelt.

De training van Stór zit er bijna op. Hij heeft het echt super goed gedaan en pakt alles heel snel op. Het is goed geweest om alles nog even te bevestigen. Morgenochtend ga ik samen met een stalgenootje een buitenrit maken. Ik vind het wel een beetje spannend maar ik heb er ook wel vertrouwen in.

Je hebt honden, en je hebt teckels....

lotje01
Berichten: 184
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:32

Vanochtend een buitenrit gemaakt. Dat ging helaas minder goed dan ik gehoopt had...

Gisteren is er een nieuwe merrie bij de groep van Stór ingekomen en dat is helemaal mis gegaan... Stór is als een bezetene achter haar aangegaan en was niet meer te stoppen. Ze hebben hem met wel 10 man ( lees kinderen en eigenaresse van stal) moeten pakken. Hij schijnt de kinderen onderste boven gelopen te zijn en hij heeft de eigenaresse ook geraakt. Het was net alsof hij een waas voor ogen had. Ze zijn enorm van hem geschrokken. Hij is normaal de rust zelve en absoluut niet dominant. Echt een heel vreemd verhaal.
Maar dit verhaal hoorde ik dus vanochtend voordat we op pad wilden gaan... Althans deze uitgebreide versie.
Niet een lekkere start en de schrik zat er bij wel wat in. Ik merkte dat ook tijdens het rijden. Ik zat er niet echt.ontspannen op. Daarom hebben we van paard geruild en heb ik toch een fijne rit gemaakt. Stór heeft geen pas verkeerd gezet trouwens.

Je hebt honden, en je hebt teckels....

maitestar23
Berichten: 655
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 17:38

Menda heeft onlangs een cranio-sacraal behandeling gehad en zelf ben ik bij Gary van Crystal Vision geweest, ondanks dat de zenuwen soms echt nog wel heftig zijn merk ik bij ons beiden wel een verschil.

En zo besloot ik vandaag dat het tijd was om lekker naar de heide in Havelte te gaan, in 1e instantie om te wandelen maar als het goed voelde zou ik opstappen.
Onderweg kwam ik er achter dat we teugels waren vergeten :+ Dus tja, rijden ging voor mij niet door maar wandelen was echt heerlijk en dochterlief heeft wel een stukje gereden. Voor haar ook een hele drempel want zij heeft helaas mijn angst gekopieerd.


[ img ]

maitestar23
Berichten: 655
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 17:41

lotje01 schreef:
Vanochtend een buitenrit gemaakt. Dat ging helaas minder goed dan ik gehoopt had...

Gisteren is er een nieuwe merrie bij de groep van Stór ingekomen en dat is helemaal mis gegaan... Stór is als een bezetene achter haar aangegaan en was niet meer te stoppen. Ze hebben hem met wel 10 man ( lees kinderen en eigenaresse van stal) moeten pakken. Hij schijnt de kinderen onderste boven gelopen te zijn en hij heeft de eigenaresse ook geraakt. Het was net alsof hij een waas voor ogen had. Ze zijn enorm van hem geschrokken. Hij is normaal de rust zelve en absoluut niet dominant. Echt een heel vreemd verhaal.
Maar dit verhaal hoorde ik dus vanochtend voordat we op pad wilden gaan... Althans deze uitgebreide versie.
Niet een lekkere start en de schrik zat er bij wel wat in. Ik merkte dat ook tijdens het rijden. Ik zat er niet echt.ontspannen op. Daarom hebben we van paard geruild en heb ik toch een fijne rit gemaakt. Stór heeft geen pas verkeerd gezet trouwens.


Jeetje wat raar en eng :(
Ik kan me helemaal voorstellen dat je niet ontspannen op pad bent gegaan, ik vind het überhaupt al knap dat je nog gegaan bent.
Fijn dat je het toch nog wel goed hebt kunnen afsluiten :) En misschien ook wel goed om te zien dat Stór ondanks de perikelen toch geen stap verkeerd zet.

lotje01
Berichten: 184
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:00

Dat is zeker goed om gezien te hebben dat hij rustig is gebleven.

Je hebt honden, en je hebt teckels....

19wendy80
Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:24

Hey dames,

Na tijdje afwezig ben ik er weer.
Druk gehad met werk en mijn studie, thuis lerende kinderen etc etc.

Maar kom toch weer eens spieken.
Alleen nog even de tijd nemen om paar pagina's terug te lezen.

Hier is het met de nodige ups en downs gehad.
Merk gewoon dat ik nu vanwege de corona maatregelen de lessen enorm mis.
Maar goed, na 2 weken geleden echt een vreselijk dip te hebben gehad. Echt huilend van mn paard gestapt en vervolgens de hele dag door gejankt, lijkt er weer een stijgende lijn in te zitten
De angst kwam ineens volle kracht weer terug...waarom? Joost mag t weten

Aha....Dat bedoelen ze dus met een *klik* met een paard hebben...Limbo, mijn grote knappe vent op stal❤❤

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:04

Lotje: Wat vervelend zeg, gelukkig heb je het nog wel fijn kunnen afsluiten dat geeft dan weer een positieve boost na zo'n vervelende ervaring.

Maitestar: Super fijn dat je een wandeling hebt gemaakt daar was het ook mooi weer voor! Jammer dat je zelf niet hebt kunnen rijden maar dat komt wel weer. :)

Wendy: Je bent niet de enige hoor, ik kan echt 9 keer een super fijne ontspannen rit gemaakt hebben zonder een vuiltje aan de lucht en de 10e keer ben ik opeens bang om te gaan. Er is niet altijd een verklaarbare redenen voor angst. Zelf denk ik wel eens dat alles wat je in je leven mee maakt werk, privé en alle andere zaken je angst voor het rijden kunnen beïnvloeden. In de zin van waar je snachts over droomt is het verwerken wat je overdag hebt mee gemaakt. Klinkt misschien een beetje raar..

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:59

Vandaag niet zo fijn gereden helaas. Gisteren afgesproken met een kennis om samen te gaan rijden, dat geeft mij op de een of andere manier meer rust. Toen vanmorgen de wekker ging zag ik een appje dat ze het liet afweten voor vandaag.

Ik ben dus in mijn eentje gaan rijden, direct toen ik weg reed merkte ik al een brok van stress bij mijzelf. Dit sloeg over op mijn paard die elke keer van alles eng vond waar ze normaal niets omgeeft. Toch heb ik mijzelf gedwongen om de 20 km af te maken, onderweg veel dingen mee gemaakt paard bokte een paar keer flink tijdens het aangaloperen. Toen we eindelijk opstal waren was ik heel erg blij dat alles goed was gegaan. Ik hoop toch echt dat dit de volgende keer beter gaat.

The smell of earth after rain!

Hapsi
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-09-20

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:08

Hoi, wat fijn dat dit topic er is!

Morgen ga ik dus voor het eerst sinds een tijdje weer rijden, eerder werden er op de manege geen lessen gegeven voor volwassenen ivm deze lockdown. Nu moeten we dus in de buitenbak rijden, terwijl we normaal s'winters altijd binnen rijden. Ik ben in de winter sowieso al sneller bang dan wanneer het lekker warm en rustig weer is. Zit nu dus al met spanning. Wat als mijn paard ervandoor gaat? Of het paard van een ander, en gaat de mijne daar dan op reageren? Eigenlijk is er geen reden om daar bang voor te zijn, ik rijd al hartstikke lang en heb een goede stevige zit, dus zomaar vallen zal niet gebeuren. Toch raak ik bij het kleinste beetje spanning bij het paard al in paniek en wil ik er het liefst gelijk af.

Iemand ideeën om een beetje te relativeren? :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers