ervaringen Lipica Rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-19 11:26

Ik kan van alle merken wat vinden behalve van Lipica ;(

Maar aangezien ik opzoek ben naar het op maat maken van laarzen zijn Lipica toch zeker een optie en ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen met Lipica laarzen :D.

(en of jullie en locatie weten in de buurt van zwolle? want het dealer onderdeel op de site ligt er al een paar dagen uit..)


Blacky
Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:28


Lau
Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:29

ik heb die van mij laten aanmeten in zevenaar,
en ik was zeer te spreken over de service daar en heb echt plezier gehad van mijn laarzen. Wat ik ook leuk vond is dat ik ze helemaal zelf kon samenstellen.
Er is ergens hier wel een topic over Lipica laarzen weet alleen niet of die nog actief is.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

happyjoyce
Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:31

Ik heb twee keer laarzen laten opmeten bij Paard&Laars in Vries. Binnenkort wil ik een afspraak maken voor mijn derde paar.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-19 11:31

Blacky schreef:
Even de zoekfunctie gebruikt en zo is er een hele boel te vinden. [HK] Lipica Laarzen [#4] :D


ik heb de zoekfunctie gebruikt.. -O- en ik kwam alleen wat losse berichten tegen in onderandere het Petrie en Celeris topic.
Maar het topic van hierboven heb ik niet kunnen spotten met de zoekfunctie

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:36

Ik heb er 2 wisselende ervaringen mee eerlijk gezegd! Zowel mijn dochter als ik hebben Lipica laarzen. Die van mij blijven behoorlijk lang goed en mooi. Mijn dochter is er zuiniger op dan ik ben als ik eerlijk ben, en toch zijn die van haar vanaf dag 1 minder mooi. Ik denk dat zij gewoon een minder mooi stuk leer heeft voor haar laarzen helaas, het is kreukelig en bobbelig. En dan is de afstand om helemaal weer terug naar Brabant te rijden toch een handicap, hadden we eigenlijk wel moeten doen natuurlijk.

Damelza
Berichten: 4673
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:38

Golden_Angel schreef:
Blacky schreef:
Even de zoekfunctie gebruikt en zo is er een hele boel te vinden. [HK] Lipica Laarzen [#4] :D


ik heb de zoekfunctie gebruikt.. -O- en ik kwam alleen wat losse berichten tegen in onderandere het Petrie en Celeris topic.
Maar het topic van hierboven heb ik niet kunnen spotten met de zoekfunctie


Komt omdat het een HK topic is, die moet je even 'ontvinken' bij het zoeken

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:41

Ik had altijd Lipica. Zijn me te groot geworden en ik heb toen één paar in laten nemen. Dat paar draag ik nog steeds, vind het hele fijne laarzen. Maar omdat enkele jaren terug de ervaringen wat minder waren en de wachttijd idioot heb ik toen DeNiro gekozen, was ik niet tevreden mee. Vorig jaar heb ik een paar Derby's aan laten meten, dat model kwam bij Lipica even duur uit en bij Derby was de wachttijd 2-3 weken itt bijna 30 weken bij Lipica. Bij Derby is het maatwerk en vakmanschap wel wat beter, echter bij sommige modellen is Lipica nog wel veel voordeliger.

Vroeger kon je echt voor weinig geld hele fijne laarzen kopen. Die tijd is helaas geweest. De afwerking lijkt wel wat beter te zijn geworden.

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:55

Ik heb ook Lipica’s. Aangemeten in de fabriek in Raamsdonkveer. Je hoort nog weleens dat het aanmeten fout gaat bij een van de dealers. Daarom ben ik naar Lipica zelf gereden. Ik ben er onwijs blij mee. Heb ze nu goed een jaar in gebruik en ze zijn nog heel mooi. Rijd in principe altijd buiten. Heb ook een paar trainingslaarzen (Petrie), maar vind mijn Lipica’s fijner en mooier blijven.

[ img ]

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

nelske164
Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:06

Ik heb sinds september ook Lipica's. Hiervoor altijd met een paar op maat gemaakte derbys gereden, die zitten ook nog altijd super fijn, maar mijn lipicas sluiten wel echt veel beter aan en ze zitten heerlijk!
[ img ]
[ img ]

Verzorgpony Bundy: M2+5, nu lekker met pensioen.
Verzorgpaard Amar: L1+1
Verzorgpaard Murano: L2 en Friezencarrousel Phaidra
http://www.instagram.com/jeanel_equestrian

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:17

Is dat een van de nieuwe modellen? Die vond ik er wel mooi uit zien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:39

Ik heb ze ook ooit bij de fabriek aan laten meten en ze zitten nog steeds goed. Ben tevreden en als ik nog dressuur zou rijden zou ik ze daar weer aan laten meten.

nelske164
Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:43

Nies_ schreef:
Is dat een van de nieuwe modellen? Die vond ik er wel mooi uit zien.


Ja klopt, juist ook door dit nieuwe model speciaal voor lipica gekozen. Vind ze er mooier uitzien dan de oudere modellen en deze konden extra smal.

Verzorgpony Bundy: M2+5, nu lekker met pensioen.
Verzorgpaard Amar: L1+1
Verzorgpaard Murano: L2 en Friezencarrousel Phaidra
http://www.instagram.com/jeanel_equestrian

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-19 12:49

nelske164 schreef:
Nies_ schreef:
Is dat een van de nieuwe modellen? Die vond ik er wel mooi uit zien.


Ja klopt, juist ook door dit nieuwe model speciaal voor lipica gekozen. Vind ze er mooier uitzien dan de oudere modellen en deze konden extra smal.


Zo moet ik juist en model wat echte breed kan :').. Korte brede kuitjes whaha


en bij voorkeur in een leuke kleur, als ik dan toch met geld ga smijten wil ik iets aparts (aangezien ik toch geen wedstrijden rijd)

nelske164
Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:55

Dat is bij lipica zeker mogelijk. Ik heb zelf voor zwart gekozen, omdat ik op shows ook zwarte laarzen aan moet. Maar ze hadden echt heel veel kleurtjes liggen. Op hun Facebook pagina staan ook veel aparte voorbeelden.

Verzorgpony Bundy: M2+5, nu lekker met pensioen.
Verzorgpaard Amar: L1+1
Verzorgpaard Murano: L2 en Friezencarrousel Phaidra
http://www.instagram.com/jeanel_equestrian

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-19 14:17

Ik kon niet meer wachten :'). Heb een afspraak gemaakt haha
deze winkel doet voornamelijk Lipica maar ook Derby, nou eens goed kijken wat ik allemaal voor leuks wil, want zoals je al zei, ik zie zoveel gave voorbeelden <3 <3

kitobeer
Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:43

Zeer lange wachttijd en ik kan ze eigenlijk niet aan omdat ze veel te krap zijn aangemeten.
Daarna zijn ze weer op de leest gezet en opgerokken.
Ik krijg de rits nu dicht maar daar is het ook mee gedaan. Of ik moet 5 kilo afvallen !

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:08

Absoluut niet te spreken over het maatwerk. zelfs een normale laars uit de winkel zat nog beter.

Gelukkig was de service wel goed en hebben ze de laarzen terug genomen en ik mijn geld terug. Even goede vrienden maar voortaan spaar ik toch even door voor een ander merk :o

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:14

ik zie dat je uit almelo komt, hier uit de buurt, ik heb ze zelf in winterswijk aan laten meten en ben super tevreden, foto's of meer weten, stuur gerust een pb.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:36

Ik heb alleen ervaring met Lipica vanaf de fabriek zelf in Raamsdonksveer. Ik heb er 2x rijlaarzen gekocht, met het eerste paar 8 jaar gedaan en het 2e paar heb ik inmiddels alweer 2,5 jaar. En ik rij zeker 4x per week, dus ze worden intensief gebruikt.

Ik ben een tevreden klant.

martinev
Berichten: 2574
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:12

Lang geleden ook Lipica gehad, was er tevreden over. Hoe liggen de prijzen tegenwoordig?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:17

Cheminee schreef:
Absoluut niet te spreken over het maatwerk. zelfs een normale laars uit de winkel zat nog beter.

Gelukkig was de service wel goed en hebben ze de laarzen terug genomen en ik mijn geld terug. Even goede vrienden maar voortaan spaar ik toch even door voor een ander merk :o

Wanneer was dit? Ik hoorde enkele jaren terug meerdere slechte verhalen, vooral over het aanmeten inderdaad. Ik had eigenlijk een beetje de indruk dat ze aan het bezwijken waren door hun eigen succes.

Nu de laatste tijd zie ik op fb toch aardige laarzen voorbij komen en de nieuwe modellen vind ik een hele verbetering ten opzichte van de oudere vergelijkbare modellen (epsom en doncaster denk ik?). De levertijd zou ook terug gebracht zijn naar 8 weken. Klinkt toch wel positief.

Mijn huidige laarzen komen uit 2013 denk ik, dat zijn Hurlingams met veter van struisvogelleer met houtlook zool. Kostten toen inclusief sporenbandjes €370. Inmiddels betaal je daar heel veel meer voor volgens mij.

Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:24

Ik heb vorig jaar laarzen aan laten meten bij de fabriek , supermooi, passen fantastisch en zitten lekker. Ze blijven ook mooi, ik heb de bpog met een barokprintleer en dan nog wen blauwe streep leer eronder met swarovski stenen erop. Heel bijzonder en superblij mee.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

nelske164
Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:30

Ik heb ze inderdaad ook laten aanmeten bij de fabriek, super service en mijn laarzen kosten rond de 360 euro geloof ik.

Verzorgpony Bundy: M2+5, nu lekker met pensioen.
Verzorgpaard Amar: L1+1
Verzorgpaard Murano: L2 en Friezencarrousel Phaidra
http://www.instagram.com/jeanel_equestrian

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: ervaringen Lipica Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-19 17:36

ik had eerst geinformeerd bij divoza voor petrie.. maar de service die ik daar te horen kreeg vanuit de winkel deed mij een beetje afschrikken :'). Ik hoorde wel redelijk wat goeds over petrie.. dus op hoop van zegen, heb ze gebeld over de huidige levertijd op basis van de verhalen hierboven.

De dame gaf aan dat ze voorheen leveringsproblemen hebben gehad en dat op dit moment de levering rond 8 weken zou liggen


Oeeiiioeiieoiiiiii zo iets is toch wel gaaf hoor :~ <3

[ img ]
[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers