Epplejeck Leren Rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fleukje
Berichten: 12
Geregistreerd: 27-10-17

Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 19:14

Over 2 maanden ben ik jarig en vraag ik voor mijn verjaardag leren rijlaarzen.
Mijn ouders willen er maximaal 120 euro aan besteden.
Nu heb ik wat gezocht en zag ik mooie leren rijlaarzen van de epplejeck. (Laarzen Epplejeck Limoges)

https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... ars%20lim&

Ik hoorde alleen dat ze niet langer dan een jaar meegaan....
Heeft iemand ervaring met deze laarzen of adviseren jullie toch om wat te sparen en voor een duurder merk te gaan?

:)


Selina
Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:16

Hoe vaak rijd je? Mijn leren rijlaarzen van Divoza (beetje vergelijkbare prijs en kwaliteit) zijn nu aan het opraken na 2 jaar 2x pw rijden.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Zeepsop
Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:19

Als je maar 1 of 2 keer rijdt dan zullen ze wel langer mee gaan denk ik. Maar als je bijna dagelijks rijdt slijten ze waarschijnlijk wel snel. Ik heb zelf overigens geen ervaring met deze laarzen.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Carolinelady
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:20

Ik heb ook rijlaarzen bij de epplejeck gekocht voor €90,- 2,5 jaar geleden, er zitten nu wel slijtsporen op maar ze zijn nog niet kapot en vindt ze heerlijk zitten. Ik rij ongeveer 3/4 keer in de week

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:21

Hele fijne laarzen.
Heb ze zelf ruim 3 jaar gehad, wegens voet problemen toen over gegaan naar Ariats!

Was dit niet het geval geweest, dan had ik hiervan zeker nog een paar gekocht!

EmmyJoycee
Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:25

Ik heb andere leren rijlaarzen gekocht nu zo'n 4 jaar geleden voor 150,00 euro en die heb ik nog altijd aan met rijden. Ze zien er niet uit, maar ze gaan nog prima mee! Zijn ook echt mijn trainingslaarzen die ik met vies weer, aan heb als ik paard uit een modder weiland moest halen of op buitenrit ging te zwemmen.

fleukje
Berichten: 12
Geregistreerd: 27-10-17

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 21:10

Heel erg bedankt voor alle antwoorden!
Ik rij 1 x per week paard, dus ik kan ze vast wel dan voor een lange tijd houden :)

:)

Laulitz
Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:21

Ik heb zelf kunstleren rijlaarzen van de EJ, dus niet de leren. Toen ik ze kocht werd mij gezegd dat ze niet geschikt waren voor dagelijks gebruik. Ik heb ze inmiddels ruim 4 jaar denk ik? Een tijd bijna elke dag gereden, nu iets minder. Maar ze zien er nog altijd goed uit. Niet nieuw meer (alhoewel als ik er is met een doekje over ga scheelt al veel :+ ) maar ze zijn nog altijd niet kapot en ze zitten heerlijk!

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

blackstar
Berichten: 3187
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:27

Ik heb die laarzen nu een half jaar en rij er ongeveer 3/4 keer in de week mee.
Zien er nog goed uit en ik heb ze pas 1 keer schoongemaakt en ingesmeerd.

Die kunstleren heb ik toen ook aangehad, maar die vond ik echt niet fijn zitten en de leren zaten gelijk goed.

Blackstar † 02-01-2016
Rust zacht meisje

Tailina 16-04-2016
B+2

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:34

Ik heb zelf het idee dat de meeste laarzen onder de €200 niet van super kwaliteit zijn en dus niet zo lang meegaan als de duurdere varianten. Maar als het maar voor 1 keertje per week is kan het zeker wel :j . Ik heb trouwens de Phoenix rijlaarzen van Epplejeck en ik ben er tot nu toe heel blij mee!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Suusjepluus
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:16

Laarzen gaan langer mee als je ze regelmatig even schoonmaakt. Gebruik daar de juiste spullen voor, dan kun je best een aantal jaar gebruiken. Ik heb vergelijkbare laarzen van Divoza gehad en daar 7 jaar mee gedaan met 2x per week rijden.

De beste is niet altijd de leukste

Fair
Berichten: 3553
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:23

Ik heb ze nu aan haha. Ik vind het erg fijne laarzen! :) Als je er gewoon zuinig mee omgaat, dus rits schoonmaken, regelmatig leer onderhouden, gaan ze gewoon lang mee. Ik heb ze nu al meer dan 1 jaar en behalve 'vouwen' in het leer (van je hak naar beneden doen zeg maar) is er niets mee aan de hand. Voor deze prijscategorie toplaarzen. :j

Vero
Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:57

Bij een vriendin zijn ze zo'n twee jaar meegegaan, zij reed 2 a 3 keer in de week.

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Oamaru
Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:11

Ik heb ze ook. Heb ze een tijd dagelijks gebruikt, en gebruik ze nu zo'n 10 keer in de maand. Heb ze al 4 jaar. Na gebruik even met een doek schoonmaken en dik in het vet. Heb wel een keer de hak laten vervangen en de rits is een keer gemaakt met glaslijm. Mooi zijn ze niet meer maar zitten heerlijk!

Mando
Berichten: 15637
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:22

Ik heb de lichtbruine laarzen van ej 3 jaar gehad met minimaal 3x pw rijden en buitenritten door modder en zand toen waren ze op.
Ik rij nu al 2 jaar met donkerbruine dat waren mijn wedstrijdlaarzen en daar reed ik ook al een jaar mee.
Als je ze goed onderhoud dan gaan ze lang mee maar dat is met alles

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:11

Ik denk dat het wel een beetje mee zal vallen. Ik rij zo'n 3 a 4 keer in de week en draag ook budget laarzen :) ik heb mondoni's van rond de 200 euro. Ik heb ze al een jaar aan en zijn nog prima.
Het leer is niet te vergelijken met duurder merken natuurlijk. Ze zijn erg zacht en worden wel lelijk inmiddels maar ze doen het nog prima! Ritsen zijn ook nog top in orde.
Dus voor 1 x per week zal het prima zijn :)

Keell94
Berichten: 4044
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:18

Ik heb ze gepast, want ook ik mocht nieuwe voor mijn verjaardag uitzoeken van mijn moeder.
Maar of de voetmaat was veelste groot en hoogte goed (kuit 2 cm te ruim maar oke) of de voetmaat was goed en de laars kwam halverwege mijn been.

Als je smalle kuiten en lange onderbenen hebt gaan ze niet passen zoals ze moeten, zou dus zeker even langs een EJ gaan om te passen ipv online te bestellen.

Ik ben toen op Petries uitgekomen (die het dubbele waren, sorry mams :P)
Maar met de BTW vrije dagen toen en toen waren ze €165

Vriendin van me heeft ze wel en die gebruikt ze zelfs als wedstrijdlaarzen (waren bedoeld alleen voor de training)

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Getup
Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:25

denk, dat ze wel een tijdje mee kunnen gaan, hoor! had ook EJ laarzen gekocht. Niet elke dag mee gereden, denk een keer of 2 per week.
Heb ze nu wel dagelijks aan,en behandel ze niet altijd even goed en ze zijn nu 3 jaar oud. Wel dunner ( aan de binnenkant), maar vind dat ze het best goed uithouden.

_Lies13
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-11-17

Re: Epplejeck Leren Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:41

Ik vind dat ze best lang mee gaan! niet de allerbeste kwaliteit uiteraard maar dat kan ook bijna niet voor die prijs.

VJRBO
Berichten: 37
Geregistreerd: 04-01-17
Woonplaats: ~The Farm~

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:31

Ik heb wedstrijdlaarzen van epplejeck. Ze moeten erg lang inlopen maar ik heb wel zulke mooie laarzen!

Mandy_B
Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:49

Voor 120 euro had ik mijn petries. Volgens mij hebben ze deze vaak bij ooteman wel in de aanbieding. Even speuren en je hebt voor hetzelfde geld petries. Tenzij je deze natuurlijk niet wilt. :D :+

Illiesta :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers