Rijlegging de nieuwe trend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kirsten87
Berichten: 79
Geregistreerd: 07-05-07

Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 15:57

Vraag me af of de rijlegging de nieuwe trend wordt, je ziet ze nog weinig. En 2de hands worden ze ook nog niet veel aangeboden


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:58

Het zijn er inmiddels best wat hoor.. Ik vind ze wel ideaal, wel verschrikkelijk lelijk. Vind er veel te weinig elastisch.

terpentijn
Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:59

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Een rij-LEGGING? Ik vind een strakke rijbroek al "legging"genoeg, wat is dan weer het verschil hiermee?

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:01

Ze hebben geen rits/knopen en zijn nog wat lelijker dan een rijbroek. Dat is het zo ongeveer.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 28-09-17 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc
Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:01

Ik vind ze geweldig zitten, alleen jammer dat ze weinig te vinden zijn zonder silicone/leder. Vooral omdat ze elastischer zijn dan gewone broeken. In gewone broeken die los zitten lijk ik wel olifantenpoten te hebben :+

Remark
Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:01

Ben echt blij met deze ontwikkelingen! :D Loop normaal altijd met gewone sportleggings op stal omdat ze zo lekker comfortabel zijn. En nu zijn er dus van die heerlijke leggings waar je mee kan rijden :):)

jamiro
Berichten: 178
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:02

Ik heb een rijlegging van B Vertigo geprobeerd. Wilde het graag proberen omdat het me wel comfortabel leek. Zit in eerste instantie heerlijk maar het 'sportbroeken' materiaal is i.m.o. niet geschikt voor intensief paardrijden. Na 2x rijden ging de stof al erg pluizen op de plekken waar de broek het zadel raakt. Heb hem toen teruggebracht, en omdat het een bekend probleem was ook netjes m'n geld terug gekregen.

MairiMacBran
Berichten: 949
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:03

Ik vind ze fijn zitten. Geen gehijs aan afzakkende rijbroeken(ik vind een riem erg vervelend zitten)en veel bewegingsvrijheid. En doordat ie zo strak zit geen last meer van schuurplekken, heb ik snel last van, voornamelijk in de zomer. Heb er 1 van Kingsland en laatst bij de Decathlon een gepast, maar die zijn zo dun dat je elk hobbeltje en bobbeltje ziet. Geen probleem als je nog jong en strak bent, maar dat ben ik beide niet meer.

terpentijn
Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:03

Zitten daar dan ook kniestukken in of zo? Ik heb hier nog nooit van gehoord, echt... ik begin achter te lopen, geloof ik...

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:03

Laurievc schreef:
Ik vind ze geweldig zitten, alleen jammer dat ze weinig te vinden zijn zonder silicone/leder. Vooral omdat ze elastischer zijn dan gewone broeken. In gewone broeken die los zitten lijk ik wel olifantenpoten te hebben :+

Je kunt toch ook gewoon een tregging bij bijvoorbeeld de C&A kopen? Is exact hetzelfde, maar dan dus zonder leder. Daar zijn ze overigens 2 tientjes en ze zitten prima!

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:04

Ik had al een soort rijlegging, in Amerika besteld samen met een vriendin. Fantastisch ding, ik wil niet meer anders :D
Eigenlijk is er niks nieuws aan, de endurancebroeken zijn altijd al zo :+

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

terpentijn
Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:05

Geef eens een link naar een voorbeeld hiervan, zodat ik een idee heb waar we het in dit topic over hebben?

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

corrina1994
Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:07

In de endurance is deze trend al heel lang een ding. Ik vind het heerlijk, mn eerste zat alsof ik bijna niks aan had, als een 2e huid. De stof droogt ook snel en zonder al te veel naden en gedoe is het heel prettig lange afstanden rijden.

Een 'goedkope' broek pluist inderdaad wel snel maar ondanks dat ging de mijne 2 jaar mee. Uiteindelijk was t toen de naadjes die los gingen en de rek die er uit was.

Ik rijd tegenwoordig in hardloopbroek, zelfde idee en goedkoper, hoe lang die mee gaan is echter de vraag want die zijn natuurlijk niet gemaakt voor paardrijden en pluizen dus nog sneller.

Ik ben er dus fan van, werd vroeger gek van klittenband die ging krullen en vervelend zat.

Endurance klasse III + III

Laurievc
Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:07

terpentijn schreef:
Geef eens een link naar een voorbeeld hiervan, zodat ik een idee heb waar we het in dit topic over hebben?

https://www.agradi.nl/hkm-rijlegging-st ... -zwart.htm

Shenavallie schreef:
Laurievc schreef:
Ik vind ze geweldig zitten, alleen jammer dat ze weinig te vinden zijn zonder silicone/leder. Vooral omdat ze elastischer zijn dan gewone broeken. In gewone broeken die los zitten lijk ik wel olifantenpoten te hebben :+

Je kunt toch ook gewoon een tregging bij bijvoorbeeld de C&A kopen? Is exact hetzelfde, maar dan dus zonder leder. Daar zijn ze overigens 2 tientjes en ze zitten prima!

Zijn deze ook dik genoeg? Niet zegmaar sportbroek voor fitness-dikte maar iets dikker? :) Wel bedankt voor de tip!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:09


anouk257
Berichten: 46
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:20

Ik vind een normale rijbroek wel mooier. Ik heb er nog nooit een gehad maar je ziet ze idd steeds vaker.

WH Symphonie❤
Lineke❤
Bachelor Jr❤ Y;(

kirsten87
Berichten: 79
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 05:40

Haha grappig dat sommigen er nog nooit van gehoord hebben. Vindt ze wel mooi staan mits je er het figuur voor hebt

Veraaaaah
Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:02

Ik ben bang dat dat met mijn brede bovenbenen en dikke billen niet echt mooi staat. Ik houd het maar hij rijbroeken :j misschien dat mijn figuur het ooit toestaat :')

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:10

Nies_ schreef:
terpentijn schreef:
Geef eens een link naar een voorbeeld hiervan, zodat ik een idee heb waar we het in dit topic over hebben?

Deze van HH http://www.almere-ruitersport.nl/rijbro ... 78568.html

Vind deze er wel lekker comfortabel uitzien.. ben ook erg fan van high waist!
Toch maar eens over nadenken haha

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

upendo
Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 00:01

Cameltoe te paard? Of valt het mee? :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 00:14

Als je ze hoog genoeg optrekt kan dat wel als je wil.

upendo
Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 07:11

Niet zo mijn ding dus. :P

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 07:15

Zullen er vast zijn die dat hebben, maar niet die in mijn kast hangen :)) Vind het ook niet heel sexy namelijk.

Supervixen
Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 07:30

Alsof een rijbroek sexy is.. mijn vriend vindt ze lelijk. Allemaal.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Anoniem

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 07:54

Ik ben helemaal verkocht! Heb nu 2 stuks winter rijlegging die winddicht zijn en 2 stuks ‘gewoon’. Ze zitten echt heerlijk, als een tweede huid! M’n rijbroeken staan in de verkoop want die ga ik niet meer dragen :D

Ik heb ze besteld in de webshop van Horze, werkt echt super, en ze zijn helemaal niet mega duur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, ComscoreBot, LolaTFB en 19 bezoekers