Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Duran123
Berichten: 1034
Geregistreerd: 02-05-19

Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-23 13:28

Ik wil graag laarzen die nou eens echt passen.
Ik heb lange slanke benen met toch wel een gespierde kuiten. Niets past tot nu echt naar volle tevredenheid.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat een aanbod!

Ik hoef niet teveel opsmuk. Gewoon zwarte laarzen met wellicht een klein randje, of steentje op de bovenrand.

Ik zou graag willen weten welke merken fijn zijn, of er speciale zaken aanbevolen worden, of juist niet.
En wat een beetje een begin prijs is.

Ik woon trouwens op fietsafstand van Epplejeck Den Haag. Daar in omgeving zou wel handig zijn. Ook als er eens iets mee is.
Lijkt me dan niet handig als je 100km moet rijden.


Eef_Bam
Berichten: 4072
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:31

Lipica in raamsdonksveer is echt een aanrader voor kwaliteit tegen een normale prijs. Ik heb ook een moeilijke maat en laat elke 4 jaar ongeveer daar een nieuw paar maken. Oude zijn dan nog goed genoeg voor strandritten enzo. Stukje tijden mar echt de moeite waard vind ik.

snorremans
Berichten: 807
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:33

Ik heb onlangs deze Deniro’s aan laten maken. Waren rond de €600. Hiervoor altijd Petrie gehad (wel maatwerk en niet de standaard maten in de winkel).

[ img ]

November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 14:42

Eef_Bam schreef:
Lipica in raamsdonksveer is echt een aanrader voor kwaliteit tegen een normale prijs. Ik heb ook een moeilijke maat en laat elke 4 jaar ongeveer daar een nieuw paar maken. Oude zijn dan nog goed genoeg voor strandritten enzo. Stukje tijden mar echt de moeite waard vind ik.


Het is een tijdje terug, maar ik vond mijn op maat gemaakte Lipica's vreselijk :+. Verder heb ik geen tips voor je!

Eef_Bam
Berichten: 4072
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 14:45

November108 schreef:
Eef_Bam schreef:
Lipica in raamsdonksveer is echt een aanrader voor kwaliteit tegen een normale prijs. Ik heb ook een moeilijke maat en laat elke 4 jaar ongeveer daar een nieuw paar maken. Oude zijn dan nog goed genoeg voor strandritten enzo. Stukje tijden mar echt de moeite waard vind ik.


Het is een tijdje terug, maar ik vond mijn op maat gemaakte Lipica's vreselijk :+. Verder heb ik geen tips voor je!


Oh echt? Ik ben echt moeilijk met schoenen maar deze hoef ik niet eens in te lopen, 1 keer rijden en ze zitten als gegoten bij mij.

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 14:49

Mijn Lipica's waren ook geen succes. Wel ergens anders laten aanmeten. Waren erg strak in het begin (kloppende kuiten strak), maar zijn uiteindelijk zo uitgerekt dat ze eigenlijk te los zaten.
Verder bleven de knoopjes kapot gaan, beide ritsen moeten laten vervangen, leer rond de rits liet los etc.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 14:56

Deniro's! Wat een verschil met Lipica's, en daar heb ik ook gehad dat het te straks aangemeten, twee keer van de vier of vijf paar totaal (sinds 2007 ofzo). Ze gingen bij mij ook nooit lang genoeg mee, of een zool kapot of weer een rits of een gat in het leer. Dus de overstap gemaakt.

Deniro heeft ontzettend veel maten beschikbaar, zelfs ik met mijn 1.48 kon daar binnen hun opties een passende laars vinden. Zoveel fijner leer & kwaliteit! Ik ben bij Hypostore geweest, zowel voor mijn wedstrijdlaarzen (Deniro Bellini customised) en mijn trainingslaarzen (Deniro Bellini Duro, alleen ruitje Swarovski en verder niks).

Duran123
Berichten: 1034
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-23 15:21

Annash schreef:
Deniro's! Wat een verschil met Lipica's, en daar heb ik ook gehad dat het te straks aangemeten, twee keer van de vier of vijf paar totaal (sinds 2007 ofzo). Ze gingen bij mij ook nooit lang genoeg mee, of een zool kapot of weer een rits of een gat in het leer. Dus de overstap gemaakt.

Deniro heeft ontzettend veel maten beschikbaar, zelfs ik met mijn 1.48 kon daar binnen hun opties een passende laars vinden. Zoveel fijner leer & kwaliteit! Ik ben bij Hypostore geweest, zowel voor mijn wedstrijdlaarzen (Deniro Bellini customised) en mijn trainingslaarzen (Deniro Bellini Duro, alleen ruitje Swarovski en verder niks).

Mag ik vragen in welke prijsklasse ik dan moet denken?

martinev
Berichten: 2574
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:24

Ik heb toevallig vandaag nieuwe Celeris-laarzen aan laten meten! Heb er al een ander paar van, die zijn een jaar of 8 oud ofzo en nog helemaal perfect.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:27

Duran123 schreef:
Annash schreef:
Deniro's! Wat een verschil met Lipica's, en daar heb ik ook gehad dat het te straks aangemeten, twee keer van de vier of vijf paar totaal (sinds 2007 ofzo). Ze gingen bij mij ook nooit lang genoeg mee, of een zool kapot of weer een rits of een gat in het leer. Dus de overstap gemaakt.

Deniro heeft ontzettend veel maten beschikbaar, zelfs ik met mijn 1.48 kon daar binnen hun opties een passende laars vinden. Zoveel fijner leer & kwaliteit! Ik ben bij Hypostore geweest, zowel voor mijn wedstrijdlaarzen (Deniro Bellini customised) en mijn trainingslaarzen (Deniro Bellini Duro, alleen ruitje Swarovski en verder niks).

Mag ik vragen in welke prijsklasse ik dan moet denken?


Deze heb ik voor de training: https://deniroboot.nl/bellini-duro/
Ze zijn echt super zacht, afgelopen 1,5 jaar dagelijks gebruikt en zijn echt nog super mooi. Kost wat, maar gaat ook lang mee, en het verschil met Lipica vind ik gigantisch. Maargoed, het moet wel in je portemonnee passen, bij mij was het ook een rib uit mijn lijf. :o Maar ben er toch blij mee!

MoOtJuHh
Berichten: 961
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:50

Mocht je derby willen, de fabriek zit in Schaijk (Noord-Brabant). Hij kan alles maken zoals jij het wil.
https://www.derby.nl/index.php/assortim ... ie/laarzen

Ondanks dat ik er niet lang op kan wandelen (dan loop ik de binnenkant stuk, wat prima te maken is bij de schoenmaker), ben ik tevreden. Vorige paar ging 7 jaar mee bij 5 dagen per rijden en schoonmaken na gebruik.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:01

Ik vind deniro ook veel fijner dan lipica!

Toch kan ik nu niet zeggen dat die nou zo ontzettend slijtvast zijn deniro :o

Ik heb mijn trainingslaarzen nu 5 jaar. En er zijn al 3x nieuwe ritsen in gezet, ze zijn al een keer terug geweest naar de fabriek om het leer langs te rits te vervangen wat versleten was. En dat leer is inmiddels weer versleten.

Ik onderhoud ze volgens voorschrift en rij maximaal 4x per week 1 paard ermee... Natuurlijk heb ik ze wel ''al'' 5 jaar. Maar mijn lipica's leven na 10 jaar ook nog steeds.

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 22:34

Ik heb nog steeds mijn good old Petrie laarzen. Inmiddels 20 jaar oud en zien er nog steeds perfect uit.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

gr_roos
Berichten: 7564
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 06:50

November108 schreef:
Eef_Bam schreef:


Het is een tijdje terug, maar ik vond mijn op maat gemaakte Lipica's vreselijk :+. Verder heb ik geen tips voor je!


Oh echt? Ik ben echt moeilijk met schoenen maar deze hoef ik niet eens in te lopen, 1 keer rijden en ze zitten als gegoten bij mij.


Ik heb dezelfde ervaring als Eef_Bam, ik heb ze destijds bij iemand laten aanmeten die ook proteses enz. aan meet en ze zitten fantastisch.

ingvdh
Berichten: 6358
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:20

Ik heb lastige kuiten en Lipica kan daar niets mee. Dan heb ik het over aanmeten bij de fabriek. Ik heb loze ruimte op het breedst van mijn kuit bij die laarzen.
Vriendin van me heeft normale maten en is super tevreden.

Ik heb nu Petrie en die sluiten veel mooier aan, maar Petrie meet op meer punten mijn been waardoor die gekke punt weg is. Mijne zijn nu een jaar of 7-8 en ben er nog steeds blij mee.

Ik zit stiekem wel te kijken voor nieuwe laarzen, maar ik ben een beetje huiverig voor de prijzen.

Duran123
Berichten: 1034
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-23 10:42

MoOtJuHh schreef:
Mocht je derby willen, de fabriek zit in Schaijk (Noord-Brabant). Hij kan alles maken zoals jij het wil.
https://www.derby.nl/index.php/assortim ... ie/laarzen

Ondanks dat ik er niet lang op kan wandelen (dan loop ik de binnenkant stuk, wat prima te maken is bij de schoenmaker), ben ik tevreden. Vorige paar ging 7 jaar mee bij 5 dagen per rijden en schoonmaken na gebruik.

Oh die zijn prachtig!

Heb je voor mij een indicatie van de prijs?

Ik heb gisteren geïnformeerd voor de De Niro maar dan kom ik al gauw op zo’n €700,- voor een vrij basic laars met alleen op de boog een lakrandje met wat steentjes.

Heb nu Petri’s. Geen maatwerk maar ook zeker tevreden over!

Princesj
Berichten: 4544
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:03

Hier ook maatwerk Deniro's. Ik heb slanke enkels in combinatie met klapkuiten, dus volledig maatwerk in mijn geval. Mijn trainingslaarzen zonder poespas (wel rits binnenvoor en en beschermer) zaten rond de €800,-.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Lys_PPA
Berichten: 1314
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:22

Ik had voorheen tonics jupiter, zitten heel comfortabel en hoeven niet ingelopen te worden. Prijs rond de 3-400 euro. Echter over mijn tweede paar was ik minder tevreden doordat het lijkt dat ze iets aangepast hebben aan het leer aan de binnenzijde. Dit verkleurd snel.
Nu heb ik de basis Deniro, de Tricolore Amabile en daar ben ik tot nu toe nog erg tevreden over. Achteraf had ik liever een iets modieuzer model gekocht, maar dit was een impulsaankoop. De laarzen kosten 300 euro en ik heb ze in een actie gekocht, dus vgm iets van 250 voor betaald. Mijn stalhoudster heeft dezelfde, maar iets te strak aangemeten waardoor de rits telkens omlaag zakt. Ik heb hier zelf geen last van.

Maik79
Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:16

Mocht je toch iets verder weg willen: Van Huet in Bunnik. Mijn een kuit is 1,5 cm breder dan de ander, en ik heb hele lange benen. Past nooit lekker in standaard maten. Van Huet zorgt altijd dat 't als gegoten zit.

https://www.rijlaarzen.nl/nl/

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Friezenkind
Berichten: 82
Geregistreerd: 13-07-21

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:20

Heb nu 2 paar Celeris zien er na 7+ jaar nog super uit

Plonspony
Berichten: 271
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:26

Qua kwaliteit / prijs verhouding zeg ik Celeris, voor de volle 100%, ik heb daar de nu 3 paar laarzen van en alle drie de paren zitten allen even lekker, kosten weinig tijd om in te rijden (lees: niet, 1x aan te paard en zitten goed) en blijven lang netjes zonder al te veel onderhoud.
Er is alleen één nadeel bij Celeris en dat is de bar slechte communicatie vanuit het merk, ik weet niet hoe dat is bij de verdelers namens Celeris aangezien ik daar geen ervaring mee heb, maar het hoofdkantoor in Nederland is een drama :( Echt heel jammer van het merk.

~ Whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a Briljant ~

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:19

Ik heb altijd petrie’s gehad .. nu voor het eerst een paar De Niro’s voor de training.. wauw wat een geweldige laars. Ze zitten zo vreselijk lekker.. voetbed is top en geen lastert inlopen of inrijden, opstappen en gaan.

kosseh
Berichten: 2582
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Maatwerk rijlaarzen (welk merk en waar aan laten meten?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 14:20

Ik heb 2paar laarzen van Lipica. Met m'n eerste paar ben ik tevreden, die waren bij een dealer aangemeten.
2de paar heb ik bij de fabriek aan laten meten, dat paar vind ik minder fijn. Kan ook aan het model liggen.


Weten jullie misschien of je ook ergens fijne chaps kan laten aanmeten. Ik kan geen passende vinden in de winkels.
Jophurts laten aanmeten lijkt mij ook wel wat, maar daar loop ik te veel mee door de modder enzo

MoOtJuHh
Berichten: 961
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:25

Duran123 schreef:
MoOtJuHh schreef:
Mocht je derby willen, de fabriek zit in Schaijk (Noord-Brabant). Hij kan alles maken zoals jij het wil.
https://www.derby.nl/index.php/assortim ... ie/laarzen

Ondanks dat ik er niet lang op kan wandelen (dan loop ik de binnenkant stuk, wat prima te maken is bij de schoenmaker), ben ik tevreden. Vorige paar ging 7 jaar mee bij 5 dagen per rijden en schoonmaken na gebruik.

Oh die zijn prachtig!

Heb je voor mij een indicatie van de prijs?

Ik heb gisteren geïnformeerd voor de De Niro maar dan kom ik al gauw op zo’n €700,- voor een vrij basic laars met alleen op de boog een lakrandje met wat steentjes.

Heb nu Petri’s. Geen maatwerk maar ook zeker tevreden over!


In september 2019 heb ik ze gekocht, de Derby Prestige in het zwart met een gesp (goudkleurig), witte stiksels, lusjes voor mijn houten spanners, en een bruine zool.
Dat heeft 560 euro gekost en is helemaal opgemeten. Mijn kuit loopt iets langer door en dat heeft hij ook zo gemaakt, waar mijn zusje haar kuit juist hoger begint en ook daar heeft hij toen rekening mee gehouden.
Mijn laarzen lijken volgens mijn stalgenoten nieuw, maar ik maak ze altijd schoon na gebruik.

Nielojram
Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:06

Duran123 schreef:
Ik wil graag laarzen die nou eens echt passen.
Ik heb lange slanke benen met toch wel een gespierde kuiten. Niets past tot nu echt naar volle tevredenheid.

Levade ruitersport in Haarlem, maakt niet uit van welk merk je daar iets koopt, zij snapt het. ( als maatwerk wordt geleverd door de fabrikant)
Niet op je fiets te doen, maar echt de moeite waard, en prima OV-verbinding.

Es war schön.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers

cron