Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
magootie
Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:07

Ferera schreef:
Zijn er hier die de Petrie Significant hebben of de Sublimes? Ik twijfel namelijk tussen deze twee.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik heb de Sublime. Zijn bij de enkel heel smal en daarom voor mij perfect. De Significant is volgens mij wat breder daar.
[ img ]

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

Ferera
Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:14

Bedankt voor jullie reacties over de sublimes en de significants. Ik ga dan voor de sublimes met mijn smalle lange benen.

Fleur Nola

_Sofie
Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 21:03

Vanaf vandaag de eigenaar van een paar Petrie Padova rijlaarzen. Mooie laarzen, voor een nette prijs. Veeeeeeel soepeler dan de Olympics die ik eerder had, maar zal alsnog flink wennen worden, want de laatste jaren altijd met springlaarzen of chaps gereden, en dat zijn net slofjes.

[ img ]

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

mavantos
Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:53

_Sofie schreef:
Vanaf vandaag de eigenaar van een paar Petrie Padova rijlaarzen. Mooie laarzen, voor een nette prijs. Veeeeeeel soepeler dan de Olympics die ik eerder had, maar zal alsnog flink wennen worden, want de laatste jaren altijd met springlaarzen of chaps gereden, en dat zijn net slofjes.

[ [url=m/BJ56UE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze ook en na 3x waren het ook slofjes. Zijn super fijn!

Kilimanjaro
@puppy_freek

Oamaru
Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:36

Ik heb net Olympics gekocht, alsnog bij mijn enkels wat te breed dus hoop dat ze wat inzakken/vormen.

Sublimes zijn prachtig!

LaDonna75
Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:13

Ik ben aan het nadenken hoe oud mijn Petri's zijn...ik kom uit bij 20 jaar, en ze zijn gewoon nog steeds heel goed en heel mooi en rijden super. OK, er zit een jaar of 8-9 tussen waarbij ik max 6x per jaar heb gereden, maar toch ;) Degelijk zijn ze!

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

PrimaDonna_
Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:36

_Sofie schreef:
Vanaf vandaag de eigenaar van een paar Petrie Padova rijlaarzen. Mooie laarzen, voor een nette prijs. Veeeeeeel soepeler dan de Olympics die ik eerder had, maar zal alsnog flink wennen worden, want de laatste jaren altijd met springlaarzen of chaps gereden, en dat zijn net slofjes.

[ [url=m/BJ56UE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik wil van het weekend voor deze laars kijken.
Ben de rits achterop helemaal zat, in 2 weken tijd 2 paar laarzen de rits kapot gegaan...

Zijn deze laarzen helemaal leer of zit er een coating laag overheen?

Ik wil ook de Verona passen. Ben benieuwd waar ik thuis mee ga komen.

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 07:31

De padova en verona zijn beide met een coatinglaag over het leer heen. Ik heb de verona en vind het een fijne laars!

PrimaDonna_
Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:56

dmuts schreef:
De padova en verona zijn beide met een coatinglaag over het leer heen. Ik heb de verona en vind het een fijne laars!


Hmmm.. dat is echt jammer :(
Heb namelijk begrepen dat deze laag er na een tijdje vanaf kan gaan.

mavantos
Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:57

Ik heb de Padova laars nu ruim een jaar en rij er dagelijks twee paarden mee. Bij mij zit de laag er nog perfect op. Je ziet niet eens dat er een laag over heen zit

Kilimanjaro
@puppy_freek

MyWishMax
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:02

Ik heb e 3 jaar en nog niks aan de hand... Je ziet het idd niet. Ik wist het trouwens ook niet :')

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

PrimaDonna_
Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:46

Oké! Dit is dan weer mooi om te lezen. Ga straks passen en hopelijk vind ik iets naar mijn zin.
Wil af van de rits achter en anders een laars met goede kwaliteit rits..

Hebben jullie een foto van je laarzen nu? :)

PrimaDonna_
Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:52

Uiteindelijk geen Petrie gekocht maar DeNiros.

Trui
Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:42

Mijn stukje achter de veters is helaas gescheurd... heb de nu zo’n 2 jaar in gebruik.
voor de rest nooit problemen gehad met de laars, rits doet het ook nog bijvoorbeeld.

Hebben meer mensen dit gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?
vind het zonde om nieuwe laarzen te kopen als alleen dat stukje gescheurd is...

Een koude trui, is geen goede trui.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:13

Heeft iemand hier ervaring met het oprekken van petries? Ik heb de Anky Elegance, maar mijn ene kuit is te dik... :+ De rits past echt precies niet dicht. De schoenmaker durfde het niet aan omdat hij er geen ervaring mee had. Kan oprekken überhaupt wel bij laarzen met een rits erin?

Kieck <3

_coquette_
Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:14

tennan schreef:
Heeft iemand hier ervaring met het oprekken van petries? Ik heb de Anky Elegance, maar mijn ene kuit is te dik... :+ De rits past echt precies niet dicht. De schoenmaker durfde het niet aan omdat hij er geen ervaring mee had. Kan oprekken überhaupt wel bij laarzen met een rits erin?

Ik heb mijn petries met rits gewoon laten oprekken. Bij ons zit en ruitersport die dit kan en heeft ong 1cm bij kunnen rekken.

Lottekuhh_x
Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:19

Ik heb de mijne ook op laten rekken en dat ging prima :) ik heb de petrie athene, dus een rits is geen probleen.


nereids
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:30

Ik heb ook 1 laars laten oprekken. Wel bij een ruitersport winkel laten doen die ook laarzen repareerden etc. Zie je niks van gelukkig. Ik heb de Petrie Rome (polo model)
Als de schoenmaker het niet aandurft zou ik het door iemand laten doen die het vaker doet.

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:39

Trui schreef:
Mijn stukje achter de veters is helaas gescheurd... heb de nu zo’n 2 jaar in gebruik.
voor de rest nooit problemen gehad met de laars, rits doet het ook nog bijvoorbeeld.

Hebben meer mensen dit gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?
vind het zonde om nieuwe laarzen te kopen als alleen dat stukje gescheurd is...

Even naar de dealer gaan waar je ze hebt gekocht. Die stuurt ze naar Petrie en petrie kan het repareren. Kostenplaatje weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar de dealer kan zo voor je bellen. :o

tennan schreef:
Heeft iemand hier ervaring met het oprekken van petries? Ik heb de Anky Elegance, maar mijn ene kuit is te dik... :+ De rits past echt precies niet dicht. De schoenmaker durfde het niet aan omdat hij er geen ervaring mee had. Kan oprekken überhaupt wel bij laarzen met een rits erin?

Ook bij jou. Even naar de dealer gaan waar je ze hebt gekocht. Die vertellen je dan of het opgerekt kan worden. Als je ze net niet dicht krijgt moet dat geen probleem zijn. Ze worden dan naar Petrie gestuurd en die doet het voor je, dan weet je zeker dat het goed gebeurt.
Voor de kosten kunnen ze zo even naar Petrie bellen.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:52

Super, bedankt voor jullie tips! Ik zal er eens mee naar de ruitersportzaak gaan.

Kieck <3

_Snow_White
Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:47

Ik heb mijn nieuwe laarzen ook eindelijk binnen *\o/*
Petrie Trento en ik pastte gelukkig perfect in een standaard maat.

[ img ]

[ img ]

germie
Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:24

tennan schreef:
Heeft iemand hier ervaring met het oprekken van petries? Ik heb de Anky Elegance, maar mijn ene kuit is te dik... :+ De rits past echt precies niet dicht. De schoenmaker durfde het niet aan omdat hij er geen ervaring mee had. Kan oprekken überhaupt wel bij laarzen met een rits erin?

Hoewel ik in mijn laarzen zonder rits nog net kon komen heb ik besloten om ze zelf te verfijnen. Ik heb het mes er in gezet en een stukje open gesneden. Daar heb ik dan gaatjes in gemaakt en een veter er in gedaan. Het lijkt of het zo hoort en je komt zo makkelijker in je laarzen. Heb het laatst bij een 2e paar gedaan. Scheurt niet uit (ene paar rij ik al 2 jaar zo mee), en het is erg netjes. Klusje van 20 minuten inclusief het inrijgen van de veter.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

nereids
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:00

Oprekken met een rits erin kan gewoon! Heb ik ook laten doen bij mijn paar Rome (polo model). Zou het wel bij iemand laten doen die er ervaring mee heeft

MariskadeJ
Berichten: 79
Geregistreerd: 18-11-15

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:39

Ik heb inmiddels 2 paar Petries in de kast.

Eerste paar Perfects, met coating, inmiddels 15 jaar oud, op sommige plekjes laat de coating los, maar na zo een levensduur hoor je mij niet klagen!

Tweede paar, een paar Olympics, basic, niets bijzonders. Prachtig mooi gesneden, wel aan de binnenzijde elastiek erin laten zetten ivm omvang en moeilijk op kunnen rekken.

Voor mij nooit meer anders *D

Kairos
Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:03

Vergen die veters nou ook wat van onderhoud of een speciale behandeling? Of is het gewoon normaal dat ze na 3 maanden weer kapot gaan? :') Het is geen werelds bedrag, maar voor 1x in de week manegeles vind ik de snelheid hoe snel ze kapot gaan eigenlijk wel absurd.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 41 bezoekers