Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:04

Ik mocht er van huet juist geen laarzenspanner indoen. Zou de vorm van mijn kuiten er uit halen.

Anoniem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:43

Zo 'sterk' zijn de laarzenspanners van deze dagen niet hoor..

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:48

Sterre98 schreef:
Nee, maar lijken erg op de luca minus de veter :)
Luca wel ervaringen mee.


Dat klopt! Helaas gaan mijn veters altijd kapot op de meest onhandige momenten, dus wil ik nu een keer zonder veters proberen haha

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:54

Ja dat ken ik idd wel. Moet ook even nieuwe veters halen. Iets met sporen :=

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:41

bobje26 schreef:
Zo 'sterk' zijn de laarzenspanners van deze dagen niet hoor..


Goh ik heb erg bolle kuiten en mijn laarzen zijn zo gemaakt dat het volume aan de zijkant zit en niet lelijk aan de achterkant. Met laarzenspanners duw je dat er toch weer in denk ik!

Unravelation
Berichten: 303
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Assendelft

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:02

Hoi,
Ik heb een paar oude Petries model Dressage. Ik ben aan het kijken voor nieuwe laarzen, maar ik zit een beetje met de maatvoering. Die van mij zijn 48 hoog, maar dit is aan de achterkant. Aan de binnenkant zijn ze 44cm. Van Huet heeft mij ooit gezegd dat de maatvoering is veranderd. Is bij jullie de hoogtemaat de hoogte aan de binnenkant of op de balein?

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:59

Ik merk wel echt een verschil met laarzenspanners. Laarzen gaan een stuk makkelijker aan :)) Maar kan me voorstellen dat als je inderdaad echte maatwerklaarzen hebt ze niet echt lekker werken.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:03

Ik kom even binnenvallen. Ik ben opzoek naar nieuwe laarzen en met mijn smalle kuiten zal dat helaas maatwerk worden :(

Met de korting nu, valt de sublime cow in mijn budget. Zijn er nadelen aan runderleer? Is deze geschikt voor smalle enkels?

MyWishMax

Berichten: 25266
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:13

Berdien schreef:
Ik merk wel echt een verschil met laarzenspanners. Laarzen gaan een stuk makkelijker aan :)) Maar kan me voorstellen dat als je inderdaad echte maatwerklaarzen hebt ze niet echt lekker werken.


Ligt er aan, ik had ook maatwerk en altijd laarzenspanners en nooit problemen gehad. Maar ik had smalle lange kuiten en gebruikte ze tegen inzakken. Dus vrij rechte laarzen, want rechte benen bijna, dan kan er weinig veranderen aan de vorm :=

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:13

Gianti, Sublime is volgens mij geschikt voor smalle enkels! Het zal er ook aan liggen hoe breed je kuiten zijn. Ik wilde graag een model wat smal bij de enkel is maar ik heb geen smalle uiten (38 cm). De winkel raadde mij daarom de Petrie Rome aan. Een vriendin van mij heeft de sublime en zij heeft smalle benen en dus ook een smalle enkel en die staan haar heel mooi!
Runderleer kan wat beter tegen een krasje dan kalfsleer. Ik vind persoonlijk kalfsleer wat gladder terwijl runderleer wat stugger en grover is. Maar ik denk dat je het verschil het beste in de winkel kan zien en voelen ;)

BritHittepit

Berichten: 2544
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:24

Kk heb de sublime cow, gekozen voor rundsleer omdat het mijn trainingslaarzen zijn en dit dikker leder is! Ik ben er heel tevreden overAfbeelding

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:52

Wauw prachtig! Is dat een honycomb randje?

BritHittepit

Berichten: 2544
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:20

Nee gewoon croco, honeycomb is kleiner Afbeelding
Afbeelding
Dit is honeycomb, mijn wedstrijdlaarzen

xjessiesl
Berichten: 414
Geregistreerd: 26-11-14
Woonplaats: Angeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:46

Afbeelding

Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Petrie Superior op maat laten maken met het CYB programma. Heel erg blij mee! En al aardig op weg met het inlopen :)

Nu merk ik alleen dat de gesp van de laars al wat verkleurd, hebben meerdere dit gehad? Ze waren mooi zilver maar worden nu wat blauwachtig. Een beetje moeilijk te zien misschien, met de foto. Niet heel erg, maar voor een laars van bijna 700 euro had ik dit niet zo snel verwacht.

Afbeelding

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:48

Oh dat vind ik wel heel snel.... wil vrijdag gaan laten aanmeten en wou voor die gaan ook. Maar dat vind ik wel zonde..

mavantos

Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:08

xjessiesl schreef:
[ [url=m/dKCSai.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Petrie Superior op maat laten maken met het CYB programma. Heel erg blij mee! En al aardig op weg met het inlopen :)

Nu merk ik alleen dat de gesp van de laars al wat verkleurd, hebben meerdere dit gehad? Ze waren mooi zilver maar worden nu wat blauwachtig. Een beetje moeilijk te zien misschien, met de foto. Niet heel erg, maar voor een laars van bijna 700 euro had ik dit niet zo snel verwacht.

[ [url=m/ooN1Fq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou gewoon even berichtje doen. Denk dat ze we dan wel nieuwe op zetten hoor.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:23

Ik heb ervaring met Petrie.
Zelf in het bezit van een paar Coventrys en op mijn werk al tientallen laarzen aangemeten welke stuk voor stuk allemaal prachtig zitten! Vind dit topic altijd erg leuk om te lezen. Al die mooie laarzen te zien... (die hierboven met honeycomb schacht is praaaachtig!)

Edit: ik voel me nu net zo'n persoon die even in dit topic helemal lovend gaat doen over Petrie. Maar dat is niet mijn bedoeling hoor :')

xjessiesl schreef:
[ [url=m/dKCSai.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Petrie Superior op maat laten maken met het CYB programma. Heel erg blij mee! En al aardig op weg met het inlopen :)

Nu merk ik alleen dat de gesp van de laars al wat verkleurd, hebben meerdere dit gehad? Ze waren mooi zilver maar worden nu wat blauwachtig. Een beetje moeilijk te zien misschien, met de foto. Niet heel erg, maar voor een laars van bijna 700 euro had ik dit niet zo snel verwacht.

[ [url=m/ooN1Fq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even naar de dealer gaan waar je ze hebt gekocht. Ik gok dat ze ze terug sturen en er wel nieuwe gespen opgezet kunnen worden, als het echt zo verkleurd is. (op de foto zie je het inderdaad niet zo goed haha.)

Gianti schreef:
Oh dat vind ik wel heel snel.... wil vrijdag gaan laten aanmeten en wou voor die gaan ook. Maar dat vind ik wel zonde..

Ik heb inmiddels al een aantal Petrie Superiors aangemeten bij klanten en heb dit nog nooit gezien.
Petrie heeft een super service, dat wordt vast opgelost! :D

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:27

Fijn om te horen! Blijf het eng vinden om zo'n bedrag voor laarzen neer te tellen _O- maarja, heb de hoop opgegeven voor standaard maten :')

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 00:20

xjessiesl schreef:
[ [url=m/dKCSai.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Petrie Superior op maat laten maken met het CYB programma. Heel erg blij mee! En al aardig op weg met het inlopen :)

Nu merk ik alleen dat de gesp van de laars al wat verkleurd, hebben meerdere dit gehad? Ze waren mooi zilver maar worden nu wat blauwachtig. Een beetje moeilijk te zien misschien, met de foto. Niet heel erg, maar voor een laars van bijna 700 euro had ik dit niet zo snel verwacht.

[ [url=m/ooN1Fq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie laarzen heb je! <3 wat vervelend van de gesp. Dat hoort echt niet, laat staan zo snel al. Ik heb zelf ook zo'n gesp en deze is nog zoals nieuw. Ik zou contact opnemen met de winkel waar je ze aan hebt laten meten of anders Petrie zelf. Zij zullen er dan waarschijnlijk een nieuwe gesp op (laten) zetten.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:59

Gave laarzen jessie! Ik heb net gekeken en de gesp op mijn laarzen ziet er ook nog als nieuw uit, zoals Lottekuh zegt. Dat lijkt me niet mogen dat ze zo snel verkleuren.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:54

Gianti schreef:
Fijn om te horen! Blijf het eng vinden om zo'n bedrag voor laarzen neer te tellen _O- maarja, heb de hoop opgegeven voor standaard maten :')

Snap ik wel, het is ook veel geld. Maar je krijgt het er echt voor terug, het is het allemaal waard. :D

xjessiesl
Berichten: 414
Geregistreerd: 26-11-14
Woonplaats: Angeren

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:15

Ga ik toch even contact opnemen met de dealer waar ik ze aan heb laten meten/gekocht heb. Bedankt voor jullie reacties en ervaringen! :)

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:28

Zijn er hier die de Petrie Significant hebben of de Sublimes? Ik twijfel namelijk tussen deze twee.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 01:44

Ferera schreef:
Zijn er hier die de Petrie Significant hebben of de Sublimes? Ik twijfel namelijk tussen deze twee.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Geen ervaring mee (helaas). Maar allebei prachtige elegante dressuur laarzen. De significant is iets barokker dan de sublime. De sublime is iets meer 'standaard', wat minder details.

Goed keus, mocht je daarvoor gaan. <3

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 05:40

Ferera schreef:
Zijn er hier die de Petrie Significant hebben of de Sublimes? Ik twijfel namelijk tussen deze twee.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Als ik me niet vergis is de Sublime slanker rond de enkel dan de Significant.