Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:54

Ik heb ook nooit ingelopen van te voren. Rijlaarzen zijn om mee te rijden, niet om mee te lopen. Was geen pretje in het begin, maar ging prima na een paar keer.

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:00

Met mijn olympics kon ik niet eens wandelen dus direct ingereden

Anoniem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:44

Je 'mag' ook niet lopen met nieuwe laarzen toch? Juist om inzakken op verkeerde plekken te voorkomen.
Gewoon aantrekken voor je opstapt en inrijden, zakken ze op de juiste plekken.

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:50

dat heb ik ook zo geleerd. Met mijn Petries kon ik zo rijden. Stukje lopen ook wel,maar geen km's

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:53

Ik draag ze ook alleen met rijden, wel even op m'n kiezen bijten eerste paar keer, die van mij zijn wat te hoog dus dat voel je wel in je knieholten maar zo zakken en blijven ze wel het mooist is mijn ervaring (is mijn tweede paar Olympics, lang geleden ook perfects gehad waar ik alles in deed maar die waren echt meer en anders ingezakt).

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:07

Ja als je er veel op loopt zakken ze naar mijn idee ook wel wat meer in. Alleen hangt dit er volgensmij ook sterk vanaf hoe aangesloten ze om je been zitten, vooral bij de enkel. Rijden is wel beter, maar dan duurt het langer voordat ze zijn ingelopen/ingereden. Ik kon de eerste keren niet eens op m'n pony komen zonder m'n laars helemaal open te moeten ritsen, en moet zeggen dat dat best lastig gaat met polo model laarzen :') later ging het wel zonder krukje. Op m'n paard hoef ik nog steeds niet te klimmen zonder, zo ver kan ik m'n benen gewoon weg niet optillen :D

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:29

Je kunt ipv rijden er ook mee fietsen, dan zakken ze op dezelfde manier in.
Ik heb ze altijd zo ingereden, echt lekker zitten ze pas na een maand.
Ik rij er dan alleen de brave paarden mee, sommigen hebben direct in de gaten dat je niet zo vlug met je been kunt zijn.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:28

Ik krijg Petrie Rome’s en ben beniruwd qua hardheid.
Nu Cavallo’s die nooit echt hard zijn geweest.

Andere vraag, qua onderhoud.
Gebruiken jullie Petries eigen spul?
En hoe vaak maken jullie schoon of vetten jullie in?

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:47

Goed te weten, ik zal vast blaren pleisters in huis halen }>

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:10

Is er hier misschien iemand die via pb even mee wil kijken? Ik heb gisteren nieuwe Allures gekregen, maar vind dat een van de laarzen niet netjes gekleurd is. Is voor mij de eerste keer dat ik een andere kleur dan zwart kies dus ik vraag me af in hoeverre het normaal is :)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:41

Ik heb mijn Sublimes een paar keer thuis aan gedaan. Maar lopen was nier echt fijn omdat ze echt heel hoog zijn. Dus toen maar mee gaan rijden. Omdat ze echt perfect aansluiten en een verharde schacht hebben duurde inzakken wel een tijd. Heb ook echt met blarenpleisters moeten rijden. Nu zitten ze echt heerlijk!!

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:17

Hoe strak zat de laars de eerste keren dat jullie hem aanhadden? Ik heb nu een laars van de 2 thuis staan en wilde hem net even voor de leuk aan doen maar durfde niet veel kracht te zetten om de rits dicht te krijgen. In de winkel zeiden ze dat dat nodig is voor het inlopen zodat het goed naar mijn been vormt.
Alhoewel ik nu dus bang ben dat mn kuit toch dikker is geworden door het sporten (terwijl je afvallen zou verwachten), of het me verbeeld en dat de laars 2 weken geleden met passen ook zo strak was. :')

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:07

De mijne is aanstaande maandag 8 weken <3

Ben in staat bel ik dinsdags al op waar ze blijven _O-

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:38

Vandaag zijn de mijne aangekomen maar de binnenzool miste dus ik heb ze niet goed kunnen passen... aan mijn been zaten ze goed maar aan de voet (zonder zool) veel te groot! Hopelijk lost het zichzelf op men de zolen en zijn ze er snel!

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:51

Ik heb besloten ik ga dinsdag hoe dan ook bellen waar ze blijven :')

Kan niet meer wachten teveel ongeduld en te lach wachten


En mijn huidige laarzen hangen aan zijden draadjes bij elkaar langzaamaan..


Nu ben ik wel heel verwend

Ik moest nieuwe handschoenen bruine gehaald want m'n laarzen worden bruin

Ik heb gene nieuwe cap nodig
Maar m'n cap is zwart. En eigenlijk wil ik nu helemaal bruin :')

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:17

zal mij gebeuren hoor... Mijn laarzen zijn pleite...

Petrie gebeld die krijgen van Divoza geen klantgegevens door enkel een bestelnummer en dat bestelnummer zou divoza moeten hebben.

En jaja, divoza heeft wel mijn klantgegevens, ook een hele lading laarzen aangevraagd met bestelnummer.

Maar nu zijn ze mijn bestel nummer blijkbaar kwijt -O- Dus is de status van mijn laarzen onbekend en word het gokken welke waarbij horen. (klantenservice gesproken)

Heb opnieuw moeten doorgeven welke laarzen ik heb gekozen en als er wat binnen komt wat daarbij in de buurt komt nemen ze contact op. (of als ze toch die bestelnummers gaan terugvinden) -O-


Iemand hier ervaring mee? Enig idee of de winkel zelf ze misschien wel kan zien maar de klantenservice niet? (ik kan geen telefoonnummer van de vestiging vinden maar dan rijd ik morgen of woensdag wel langs dan...)

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:31

Oh wat vervelend!
Ik meen me te herinneren dat op mijn doos wel mijn naam stond, weet het niet zeker meer. De doos is weer opgestuurd dus heb die niet bij de hand. Heb ze niet besteld via een groter bedrijf zoals Divoza maar een kleiner, misschien bestellen ze daar anders.
Neem aan dat het om custom laarzen gaat?

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:49

Golden_Angel schreef:
zal mij gebeuren hoor... Mijn laarzen zijn pleite...

Petrie gebeld die krijgen van Divoza geen klantgegevens door enkel een bestelnummer en dat bestelnummer zou divoza moeten hebben.

En jaja, divoza heeft wel mijn klantgegevens, ook een hele lading laarzen aangevraagd met bestelnummer.

Maar nu zijn ze mijn bestel nummer blijkbaar kwijt -O- Dus is de status van mijn laarzen onbekend en word het gokken welke waarbij horen. (klantenservice gesproken)

Heb opnieuw moeten doorgeven welke laarzen ik heb gekozen en als er wat binnen komt wat daarbij in de buurt komt nemen ze contact op. (of als ze toch die bestelnummers gaan terugvinden) -O-


Iemand hier ervaring mee? Enig idee of de winkel zelf ze misschien wel kan zien maar de klantenservice niet? (ik kan geen telefoonnummer van de vestiging vinden maar dan rijd ik morgen of woensdag wel langs dan...)


Oh wat vreemd zeg! Als ik jou was zou ik de klantenservice nogmaals bellen en vragen of ze je willen doorverbinden met de vestiging waar je ze hebt gekocht (telefoonnummer staat idd niet op internet). Mijn ervaring is wel dat je aan de klantenservice bij zulke bestellingen niet zoveel hebt, alleen als je echt iets online besteld. Ik had eerst ook mot met mijn laarzen (niet qua levering, maar paste steeds niet) en heb ze toen elke keer gevraagd of ze me door konden verbinden. Ik woon ook best ver weg, dus kon er niet “eventjes” heen. Als je belt, wel bellen op tijden dat het in de winkel niet heel druk is. Anders krijgen ze ze toch niet te pakken.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:51

Ja custom, bij mij is geen pasdoos verstuurd :). Dit omdat ik een hoge wreef ed heb dus hebben ze ook de voet helemaal opgemeten.
Alles via een formulier



Dat kan ik nog wel even doen ja morgen :). Ik woon ook een half uur van de desbetreffende winkel af.
Dan vraag in wel even of ze mij willen doorverbinden inderdaad dankjewel!

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:53

Ik bedoelde dat mijn laarzen destijds in die pasdoos aankwamen, alleen zijn ze weer terug gestuurd in die doos waardoor ik niet kan nakijken of er een naam op staat.
Ik zou ook de betreffende winkel bellen, er zal vast een mederwerker zijn die er meer van weet of aan andere collega's kan vragen voor informatie.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:59

Oh sorry haha ik dacht dat je de doos bedoeld waarin ze soms je voet opmeten :')

Ik ga morgen normaal bellen en vragen om door te verbinden :)


*duim duim duim*

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:06

ZE ZIJN BOVEN WATER *\o/* *\o/*

waren al geleverd voor het weekend, alleen omdat het bestelnummer zoek was hadden ze mij nog niet gebeld.
Na mijn omschrijving en maten wisten ze welke ik bedoelde en ze liggen klaar <3 <3

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:38

Ahh wat fijn!! Ik ben heel benieuwd!

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:52

Ahh super! Toch nog opgelost :) Ik ben ook heel benieuwd

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:03

Wat fijn! Ik ben ook wel heel benieuwd