Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Snow_White
Berichten: 3190
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:12

Mijn Petrie Trentos maak ik in het voorjaar wel weer wakker, dat dunne zachte leer krijg ik het echt steenkoud in :brr:

Het model steenkachel dressuurlaars uit de vorige eeuw (Olympic?) krijg ik het inderdaad ook niet zo koud in, maar dat leer is natuurlijk veel dikker.

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:50

Marie72 schreef:
@Urosa, dus toch voor de Padova's gegaan? Ze zitten mooi hoor! Ja, wat kwaliteitsverschil in leer zie/voel je wel he, maar toch nog heel mooie dressuurlaarzen. Vind de rits schuinvoor altijd chique staan! (en ook fijner, heb het idee dat er dan niet zoveel spanning op de rits staat als achter)

@xIrlijn, ooh, jij moet dus ook nog een tijdje wachten. Geen idee idd of de lockdown effect heeft. Awel, we kunnen toch niet op concours nu. Welke laarzen heb jij besteld dan?

Haha dat is ook helemaal waar. Ik ben voor de Superior gegaan. Bruin met houten zool, heel basic maar dat vind ik juist mooi :D Maar jouw mountainhorse laarzen vind ik ook mooi, hele chique kleur bruin. Hopelijk rijden ze fijn!

Urosa, geweldig zeg zo snel! Geniet van je nieuwe laarzen!


Ik heb nu simpele (maar ook prima) laarzen van divoza. Die zijn dus gewoon nat van binnen na het rijden. Ben zo benieuwd hoe het zal zijn om te rijden met de petries, ik hoop echt op een wereld van verschil haha.

Amber_
Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:34

Only2Bianca schreef:
Volgens divoza nooit eerder deze klachten gehad, de bereden politie rijdt er zelfs mee vertelde de klantenservice.
Op internet zijn de meningen verdeeld. Laten maken zou een optie kunnen zijn, weet niet of het er echt mooier op wordt... Zonde is het wel :(


Die zijn juist overgestapt naar Cavallo. Ik vond ze snel stuk gaan op de zool en de rits. Daarnaast deed zowel de winter als de zomer echt pijn op de hiel...

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

BB80
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:08

Bedankt voor jullie ervaringen. Gewoon erg pech gehad denk ik...
Ik ga mijn teleurstellingen over de Leeds omzetten naar blijdschap. Hoop zooo op een mooie grote doos van Petrie door DPD bezorgd morgen.
Denk dat ze geen inpakpapier nodig hebben en ook niet onder de kerstboom hoeven :o #kannietwachten

Take a smile :)

Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:09

Haha ja het is echt een cadeautje he, zo'n doos bij de post! Nou, ik heb gister meteen gelest in mijn nieuwe bruine laarzen, ging eigenlijk best goed! Strak en stijf, nog wat weinig gevoel met het paard maar geen noemenswaardige pijnlijke of blauwe plekken dus dat komt vast snel goed.

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:02

Amber_ schreef:
Only2Bianca schreef:
Volgens divoza nooit eerder deze klachten gehad, de bereden politie rijdt er zelfs mee vertelde de klantenservice.
Op internet zijn de meningen verdeeld. Laten maken zou een optie kunnen zijn, weet niet of het er echt mooier op wordt... Zonde is het wel :(


Die zijn juist overgestapt naar Cavallo. Ik vond ze snel stuk gaan op de zool en de rits. Daarnaast deed zowel de winter als de zomer echt pijn op de hiel...

Defensie rijd met een Petrie Leeds. Niet met Cavallo.

BB80
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:56

[ img ]


Oehlala laaa wat een fijne maandag ochtend!!

Take a smile :)

Amber_
Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:00

Esaqar schreef:
Amber_ schreef:

Die zijn juist overgestapt naar Cavallo. Ik vond ze snel stuk gaan op de zool en de rits. Daarnaast deed zowel de winter als de zomer echt pijn op de hiel...

Defensie rijd met een Petrie Leeds. Niet met Cavallo.


Er staat ook politie? :D

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

MISTRAL94
Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:34

Only2Bianca schreef:
[ [url=m/ps0pBi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oehlala laaa wat een fijne maandag ochtend!!



Hoe zitten ze?

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

BB80
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:29

Fijn! Nog wat strak rondom de enkel maar rits ze makkelijk (nou ja, ze zitten perfect aan) dicht. Mooi zacht leer en vind ze ook echt mooi.
Hoop ze een lang leven te schenken - Haha... eigenlijk te mooi voor deze winterperiode en hoop dat ik de aanschaf prijs snel vergeet (was een aanbieding zeg ik thuis! _O- )

Take a smile :)

MISTRAL94
Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:00

Only2Bianca schreef:
Fijn! Nog wat strak rondom de enkel maar rits ze makkelijk (nou ja, ze zitten perfect aan) dicht. Mooi zacht leer en vind ze ook echt mooi.
Hoop ze een lang leven te schenken - Haha... eigenlijk te mooi voor deze winterperiode en hoop dat ik de aanschaf prijs snel vergeet (was een aanbieding zeg ik thuis! _O- )



Herkenbaar :') Volgens mij gebruiken veel vrouwen die smoes. Welke ook altijd goed werkt is, nee dit is niet nieuw. Ligt al een hele tijd in de kast :+

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

ZzzeiN
Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:07

Kom even binnenvallen. Heb al gezocht maar kon het niet terugvinden in dit topic.

Ik twijfel tussen lak en brushed. Lak is natuurlijk best makkelijk te beschadigen, wat dan voor de prijs van het geheel zonde is. Is dat bij brushed minder?

urosa
Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:11

Only2Bianca schreef:
[ [url=m/ps0pBi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oehlala laaa wat een fijne maandag ochtend!!

Fijn dat ze er zijn! Mooie elegante laars!

En ik heb ook tactisch mijn nieuwe laarzen wat weg geborgen :')

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

nereids
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:01

ZzzeiN schreef:
Kom even binnenvallen. Heb al gezocht maar kon het niet terugvinden in dit topic.

Ik twijfel tussen lak en brushed. Lak is natuurlijk best makkelijk te beschadigen, wat dan voor de prijs van het geheel zonde is. Is dat bij brushed minder?


ik meende altijd dat brushed juist snel beschadigde, kan het ook fout hebben! Ik heb een stukje lak op mijn laarzen en dat voelt juist stevig aan maar dat kan ook zijn dat het extra stevig is omdat het een flapje is van de Rome (polo).

sorbetje
Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:18

Wat is de actuele levertijd van maatwerk? Ik heb vorige week een bestelling gedaan, ik reken op nog een week of 10.

Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:44

Mooie laarzen only2bianca! Heb je er al mee gereden? Nooit excuseren voor je aankopen hoor. Ik neig er ook wel naar, maar ik werk hard voor mijn geld en mag mezelf dus ook best een keer verwennen. Scheelt misschien wel dat ik een man heb die vindt dat je beter wat moois en goeds kan kopen dan rotzooi. Zo spoorde hij me laatst aan om naar de ruitersportzaak te gaan om die customized boots te kopen met korting ;-)

Zzzein, ik weet niet wat sneller beschadigd, maar ik heb voor brushed gekozen omdat ik het mooier vind. Net wat minder opzichtig dan lak en gewoon heel erg chique. zuinig ermee zijn moet je toch, dus ik zou gewoon kiezen wat je het mooiste vindt!

BB80
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:49

Ik zit nog in de huis-tuin en keuken fase. Ze staan als een troffee op de doos in de woonkamer te pronken. Jullie support over de (dure) aanschaf doet mij goed. ;)
Elke dag even aan en een rondje door de woonkamer en als de dood dat de ritsen opeens niet meer dichtgaan of dat ik ze moet gaan gebruiken straks.
Hahaha - maar ze zitten echt perfect pas en die foto te paard komt ook binnenkort.
Misschien helpt dat mij over de “zonde om te gebruiken” gedachte... #boktwacht

Take a smile :)


MISTRAL94
Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:13

Only2Bianca schreef:
Ik zit nog in de huis-tuin en keuken fase. Ze staan als een troffee op de doos in de woonkamer te pronken. Jullie support over de (dure) aanschaf doet mij goed. ;)
Elke dag even aan en een rondje door de woonkamer en als de dood dat de ritsen opeens niet meer dichtgaan of dat ik ze moet gaan gebruiken straks.
Hahaha - maar ze zitten echt perfect pas en die foto te paard komt ook binnenkort.
Misschien helpt dat mij over de “zonde om te gebruiken” gedachte... #boktwacht



Als je je ritsen wilt behouden is het dicht doen met een veter ideaal. Gaat heel makkelijk en is beter voor de ritsen is mij verteld.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:09

Voor de bokkers die hun laarzen bij Van Huet hebben besteld: hoe kregen jullie bericht dat ze er waren?

Mijn laarzen zouden eind januari klaar zijn. Door de lockdown dacht ik al dat het langer zou duren, maar ik kan eigenlijk niet meer wachten en wil het bericht niet mislopen :D

_karin_
Berichten: 3911
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:20

Oh volgens mij belde hij mij! Maar is al een tijdje geleden :7

Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

MISTRAL94
Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:24

Volgens mij heeft hij mij ook gebeld. Ik weet het ook niet zo goed meer :+

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:26

Goed om te weten, dan kan ik het bericht niet zijn misgelopen. Hopelijk gaat mijn telefoon snel rinkelen :))

SJP
Berichten: 164
Geregistreerd: 09-03-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:42

Heeft er iemand foto's van de Petrie Padova of Verona te paard? Ik twijfel tussen deze twee modellen.

Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:41

@xIrlijn, oeh spannend! Ik heb mijn laarzen op 1 november bij Divoza besteld en vorige week even gevraagd hoe het ermee stond. Als het goed is komen ze eind deze week binnen dus dan hopelijk volgende week ophalen. Ben zo benieuwd!! Wachten duurt altijd lang, al maakt het nu eigenlijk niets uit, want paard heeft even winterstop.

Show jij je laarzen wel even als je ze binnen hebt? en misschien zijn er ook nog wel anderen, is zo rustig hier...

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:34

Heb ik helaas niet SJP...

Dat doe ik zeker Marie72! Jij ook he? Ik heb even teruggekregen, ik neem aan dat jij wacht op je Sublimes?
Het is inderdaad rustig, hopelijk komen er snel weer mooie foto's voorbij.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers