Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:51

Ah oke dan bestel ik wel zo’n setje :j

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:48

Ik heb bij van Huet het advies gekregen om een goede schoencreme in de juiste kleur te kopen bij de schoenmaker. Dit omdat petrie niet de juiste kleur voor mijn Petrie laarzen heeft. Ik maak ze na het rijden schoon met een vochtige doek. En moet 1 keer per 14 dagen (dacht ik) met creme insmeren.

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:33

Ik maak ze schoon voor een wedstrijd. Zo'n 1 keer in de maand ongeveer, maar ik gebruik ze ook maar 2 of 3 keer per week. Vroeger ook voor elke wedstrijd, maar toen as dat elke 2 weken en 5 dagen in de week gebruik haha

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:04

Ik gebruik na elk gebruik action leerdoekjes en een keer per twee/drie weken de creamer van Petrie.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 06:54

Ik gebruik gewoon ledervet. Mijn oudste laarzen zijn 23 jaar oud, dus slecht is het dan niet.

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:32

Ik heb het even opgezocht, maar heb inmiddels mijn Petrie Conventry Cognac laarzen 4 jaar en 4 maanden. Kreeg laatst nog de vraag of ik nieuwe laarzen had. Ze zien er echt nog top uit! Aan de binnenkant wat zwart geworden van het zadel, maar als ik op het paard zit, zie je dat toch niet.

Ik heb een tijdje het schoonmaakspul en het invetspul van Petrie eigen merk gebruikt en ga die maar weer eens bijbestellen.

Mochten deze laarzen ooit echt versleten zijn, dan hoop ik dat ze nog verkrijgbaar zijn. Ik heb ze niet in hoeven lopen, zaten gelijk goed en veters zijn gelukkig altijd blijven zitten :)

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:32

Afbeelding

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:52

Ik heb nu de cleaner en de Cream van petrie maar hoe gebruik ik die? Er staat gebruik volgens gebruiksaanwijzing maar die heb ik niet ? Moet je het er bvb weer afhalen? En moet je het inwrijven ofz?

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:46

Knabbel1070 schreef:
Ik heb nu de cleaner en de Cream van petrie maar hoe gebruik ik die? Er staat gebruik volgens gebruiksaanwijzing maar die heb ik niet ? Moet je het er bvb weer afhalen? En moet je het inwrijven ofz?


Ik heb toevallig vandaag een nieuwe set gehaald. Hierbij de gebruiksaanwijzing:

Cleaner:
Met cleaner op doek de rijlaarzen reinigen. Daarna laarzen kort laten drogen en daarna cream.

Cream:
Cream opbrengen met schone droge doek. Goed verdelen. Ongeveer 1 minuut laten inwerken,daarna licht uitwrijven.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:48

misschien een rare vraag hoor, Maar zeker in dit weer, als je iets zweet in je laarzen tijdens het rijden, geven mijn laarzen heeeeel erg af! Ze zijn niet nieuw en hebben vaak zat regen meegemaakt ens. Maar als ik ze dan uit doe dan is mn hele sok op de hiel pikzwart. en t erge is nog dat het door mn sok trekt, mn huid op. Opsich niet zo’n probleem maar ik moet echt echt echt heel goed boenen wil het eraf gaan :+ en vaak gaat het er niet eens af en moet het er echt af slijten .... dit kan toch niet normaal zijn? dat die laars vanbinnen zo erg afgeeft daf t gewoon van mn hiel moet slijten :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:38

waarom ze de binnenkant met slechte verf geverfd hebben is een raadsel ja, en mogelijk ook niet zo gezond. welk merk is het?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:45

gewoon de standaard petries heb ik

melbourne is dat volgensmij

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:51

bizar... zijn ze ook echt zwart vanbinnen en niet huidkleurig?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:54

nee ze zijn zwart.

dit is het nu, heb er maandag voor het laatst mee gereden en daarna gewoon elke dag echt goed gedouched :+ er zit echt n zwarte waas op mn huid, als ik mijn laarzen uit doe na het rijden dan zijn het echt hele duidelijke zwarte strepen.
Spoiler:
Afbeelding


moet zeggen dat het door de flits qat lichter lijkt maar er staan echt twee zwarte strepen op mn hiel

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:45

Zwarte Petrie's van binnen? Wat raar dacht dat ze altijd "huidkleur" waren. Je bent er mooi klaar mee dat je het er niet af krijgt :=

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:49

derest is van binnen ook huidskleur, alleen rondom te rits is het zwart

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:19

Vandaag voor de 2e keer met mijn luca’s gereden is de veter los. Ik weet niet of hij nou geknapt is of dat er achter een knoopje los is gegaan. Weet iemand hoe die vast zitten?

Golden_AngelJarig
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:15

Mijn laarzen zouden binnen 2 weken terug zijn...
Inmiddels bijna 4 weken verder en nog niks gehoord

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:30

Volgens mij heeft Petrie net drie weken vakantie gehad? Ik had ook een probleempje met laarzen, die waren vorige week klaar.

Amire
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 23:26

Nu het eerder hier toch al over onderhoud van Petries gaat, zijn mijn tien jaar oude, niet onderhouden Petries nog te redden? Of denken jullie dat ik beter het geld van zo’n setje kan overslaan en nieuwe laarzen aanschaffen?

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:01

Ligt er aan. Hoe zien ze eruit dan als er nooit onderhoud aan gepleegd is?

Amire
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:20

Ha, nee niet dat ze die tien jaar wel gebruikt maar niet verzorgd zijn. Ze waren schoon/netjes toen ze werden opgeslagen. Daarna niet meer ingevet. Maar ik hoorde dat leer kan gaan uitdrogen en dan scheuren bij gebruik.

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 09:25

Oh _O- Ik heb mijn oude na 5 jaar gewoon weer aangetrokken zonder in te vetten oid. Maar ik weet niet hoe ze zich hadden gehouden als ik vaker was gaan rijden, ik moest vlak daarna nieuwe omdat ze niet meer goed paste. Het kan geen kwaad om ze eerst goed te verzorgen en als je dat setje koopt kan je het ook bij volgende laarzen gebruiken. ;)

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:42

Ik heb een half jaar geleden een paar spiksplinternieuwe petri standaards gekocht via marktplaats, waren nog nooit gedragen maar als ik naar de gegevens op de doos kijk zijn ze waarschijnlijk uit 2007. Ook het model wordt al jaren niet meer gemaakt, geen rits en wat wijdere enkel etc. Waren exact mijn maten en voor de lage prijs durfde ik de gok wel te nemen. Zag er verder niets aan, de zolen zijn ook nog in perfecte staat, niet uitgedroogd of zo. Heb ze eerst een aantal keer echt goed ingesmeerd met ledervet (wordt altijd ten zeerste afgeraden door Petri zelf), maar dat had het leer ook wel nodig. Daarna gewoon gaan gebruiken en zijn normaal soepel geworden zonder problemen. Merk er verder niets van dat ze zo lang ergens op zolder hebben gelegen. Had ook de Petri boot set voor andere laarzen maar die sloegen er wit van uit, gebruik alleen schoenpoets en af en toe ledervet als het leer het echt nodig heb.
Zag laatst een instructrie filmpje van eppeljeck over onderhouden van lederen laarzen. Die adviseren dus je laarzen regelmatig met ledervet te behandelen. Op het filmpje werden Petrie's gebruikt, terwijl Petrie zelf ledervet ten zeerste afraad ivm leer te slap wordt, alleen schoensmeer. Heel vreemd.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:49

Ik heb wel degelijk scheuren gehad bij laarzen die te lang in de kast hadden gestaan.Maar ik zou ze gewoon een paar x goed insmeren met schoenpoets of het spulletje van Petrie.De schoenmaker heeft misschien ook wel iets.Dan na een paar x smeren mee gaan rijden, bij voorbaat nieuwe kopen is onzin.Dat kan altijd nog, toch?