Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:46

germie schreef:
CoRiNa1983 schreef:

Klopt maar dan moet je wel bewijs hebben dat je nog steeds dezelfde maat heb als bij het meten, dus je moet niet aangekomen zijn of zo. En als het meten langer geleden is dan een half jaar dan ligt de bewijslast van de meting bij de consument niet meer bij de meter/verkoper.

wel als telkens het niet goed is. Daarnaast zou voor mij dat niet gelden, ik heb al sinds mijn 17e dezelfde laarzenmaat, dus dat scheelt wel.
Maar ik lees hier ook van enorme afwijkingen, dan ligt het niet aan de koper, maar aan het opmeten of de fabrikant.


Maar om te bewijzen waar de fout ligt moet je nog steeds met goede bewijzen komen.
Tevens hebben best heel veel mensen last van vocht vasthouden met warm weer en dan zit er echt verschil in de maten als het kouder is. Dus met warm weer meten kan het zijn dat laarzen te groot zijn met passen en met koud weer neten en warm weer passen kan zijn dat ze niet dicht gaan. Ook komt het veel voor ochtend smallere kuit als avond. Niet bij iedereen maar komt zeker voor. En dan heb je evht maar verschil bij meten en maken waar een fabrikant of verkoper/meter niks aan kan doen.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:16

Als je in het eerste halfjaar gebruik hebt gemaakt van je klachtplicht, dan ligt de bewijslast voor de conformiteit bij aflevering in eerste instantie weer bij de verkoper.

Juridisch gezien is het wel een haalbare zaak, Ik heb binnen die tijd geklaagd en dat kan ik aantonen. Laarzen zijn door omstandigheden helaas weinig gebruikt en pas later teruggestuurd. Dat maakt het verhaal wel al minder. Mijn afweging is dat ik geen tijd en energie in deze strijd ga stoppen. Kan zelf de aanschrijvingen wel doen, want ervaring met consumentenzaken bij een bekende rb opgedaan.

Ik heb echter gezien hoe moeizaam dat bij Fanta loopt. Daar heb ik naast mijn eigen werk waarin ik dagelijks moet verweren geen zin in. Daarom komen ze te koop.

Heb hier zat paar (maat) laarzen staan die gewoon goed passen. Het oudste paar is zeker al 8 jaar oud.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:22

CoRiNa1983 schreef:
germie schreef:
Het is gewoon eu, dus kopersbescherming. Dus moet het goed zijn. Past het niet en na 3 keer nog niet, dan mag je de koop ontbinden. Bij de verkoper. Die moet het dan uitvechten met Celeris.


Klopt maar dan moet je wel bewijs hebben dat je nog steeds dezelfde maat heb als bij het meten, dus je moet niet aangekomrn zijn of zo. En als het meten langer geleden is dan een half jaar dan ligt de bewijslast van de meting bij de consument niet meer bij de meter/verkoper.


Het zou handig zijn als hier geen foutieve juridische informatie wordt gedeeld...

Het gaat om het moment van aflevering van het product ;)

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:34

Waar hebben degene bij wie het “mis” is gegaan de laarzen aan laten meten? Ik wil graag naar hun filiaal in Zwartewaal. Iemand ervaring mee?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:37

magic_lover schreef:
Volgens mij zit er ook echt (helaas) wel Verschil bij wie/welk aanmeetpunt je ze hebt laten aanmeten.

Ik heb het bij marije zelf laten doen, verschillende merken/modellen. En nooit problemen gehad met niet passen.
Alleen door mijn eigen toedoen (aankomen/afvallen) :7


Hier sluit ik mij bij aan... Marije is echt een kei in het aanmeten als je het mij vraagt!
Hier ook zowel Derby als Celeris bij haar laten aanmeten en geen enkel probleem.

Misschien volgend jaar een volgend paar Celeris aanschaffen, maar ik heb nogal veel moeite met drie paar laarzen, want wat heb ik er aan... Kan er toch maar één paar tegelijk dragen... 8)7

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:48

heeft celeris meerdere aanmeetpunten dan? Ik dacht altijd alleen hun eigen kantoor 8)7

ik denk aan een ander paar laarzen, maar aangezien mijn petries nog steeds niet goed bevallen zoek ik naar een ander merk.. :n

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:15

Golden_Angel schreef:
heeft celeris meerdere aanmeetpunten dan? Ik dacht altijd alleen hun eigen kantoor 8)7

ik denk aan een ander paar laarzen, maar aangezien mijn petries nog steeds niet goed bevallen zoek ik naar een ander merk.. :n


Op dit moment nog twee, volgens de site. Dit zijn er meer geweest

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:28

Simbaa schreef:
Waar hebben degene bij wie het “mis” is gegaan de laarzen aan laten meten? Ik wil graag naar hun filiaal in Zwartewaal. Iemand ervaring mee?


Daar heb ik ze vandaan, binnen 4 weken in huis en ze zitten goed.

lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:52

Simbaa schreef:
Waar hebben degene bij wie het “mis” is gegaan de laarzen aan laten meten? Ik wil graag naar hun filiaal in Zwartewaal. Iemand ervaring mee?


Door marije zelf op een aanmeet dag organiseerde hier in de regio.. Ik woon namelijk ik Belgie.
het stomme is dat je ze dus opgestuurd krijgt.. ik stuurde ik een bericht met een paar fotos en ja ze zei zelf ook dat ze te ruim waren en ik ze mocht terug sturen.. het grappige is toen ik wilde aangeven hoeveel ze ingenomen mochten worden was dat blijkbaar niet nodig.. mijn laarzen werden dus op het oog van mijn zelf gemaakte/van bovenaf getrokken gsm fotos smaller gemaakt .. nameten was niet nodig

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 07:23

lauraneyens schreef:
Simbaa schreef:
Waar hebben degene bij wie het “mis” is gegaan de laarzen aan laten meten? Ik wil graag naar hun filiaal in Zwartewaal. Iemand ervaring mee?


Door marije zelf op een aanmeet dag organiseerde hier in de regio.. Ik woon namelijk ik Belgie.
het stomme is dat je ze dus opgestuurd krijgt.. ik stuurde ik een bericht met een paar fotos en ja ze zei zelf ook dat ze te ruim waren en ik ze mocht terug sturen.. het grappige is toen ik wilde aangeven hoeveel ze ingenomen mochten worden was dat blijkbaar niet nodig.. mijn laarzen werden dus op het oog van mijn zelf gemaakte/van bovenaf getrokken gsm fotos smaller gemaakt .. nameten was niet nodig

>;) Dat is wel bijzonder te noemen...

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 07:23

lauraneyens schreef:
Simbaa schreef:
Waar hebben degene bij wie het “mis” is gegaan de laarzen aan laten meten? Ik wil graag naar hun filiaal in Zwartewaal. Iemand ervaring mee?


Door marije zelf op een aanmeet dag organiseerde hier in de regio.. Ik woon namelijk ik Belgie.
het stomme is dat je ze dus opgestuurd krijgt.. ik stuurde ik een bericht met een paar fotos en ja ze zei zelf ook dat ze te ruim waren en ik ze mocht terug sturen.. het grappige is toen ik wilde aangeven hoeveel ze ingenomen mochten worden was dat blijkbaar niet nodig.. mijn laarzen werden dus op het oog van mijn zelf gemaakte/van bovenaf getrokken gsm fotos smaller gemaakt .. nameten was niet nodig


Zo zijn de aanpassingen bij mij dus ook gegaan...vandaar dat ze nogsteeds niet passen.... :=

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:41

Dus ondanks dat dit een hele aparte manier is van laarzen innemen zijn jullie hier wel mee akkoord gegaan om het zo te doen?

lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 23:01

Love_Rosie schreef:
Dus ondanks dat dit een hele aparte manier is van laarzen innemen zijn jullie hier wel mee akkoord gegaan om het zo te doen?


Ik stuurde haar dat ze binnen gebracht waren op het postkantoor. En ik stuurde dus dat ik het raar vond dat ze me niet vroeg naar de afmetingen en wilde deze dus graag doorgeven. Zij zei dat dit niet nodig was. Ze hadden genoeg aan de foto's die ik stuurde en dat dit altijd zo ging en altijd goed gaat.. Niet dus..

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 00:29

Maar ik neem toch aan dat ze de maten toch ook gewoon hebben van het aanmeet-formulier?

Wel vervelend dat je er zo ellende mee hebt natuurlijk!

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 22:26

magic_lover schreef:
Maar ik neem toch aan dat ze de maten toch ook gewoon hebben van het aanmeet-formulier?

Wel vervelend dat je er zo ellende mee hebt natuurlijk!

Ik ging er ook vanuit dat als ze zeggen het komt goed..dat het dan ook goed komt. Dus me er bij neergelegd dat ik geen verdere metingen door moest sturen. Ze hadden inderdaad immers mijn aanmeet-formulier. Maarja...met dat formulier hebben ze ook mijn laarzen veel te strak gemaakt....dusja..... :=

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:01

Ik heb nog nieuwe celeris jodphurs.. iemand misschien interesse? maat 39.. zijn mij helaas net wat te krap

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 23:15

Heb je fotootje?

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:50

Ja zeker,

Afbeelding

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:11

Ik ben heel tevreden over Celeris/Marije! Ik heb mijn laarzen 28 september laten aanmeten en ze waren op 3 november al binnen! :)

Heb ze vandaag opgehaald, vind ze super mooi! :D Hopelijk rijden ze ook lekker :').

Afbeelding

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 11:30

BrittOllie schreef:
Ik ben heel tevreden over Celeris/Marije! Ik heb mijn laarzen 28 september laten aanmeten en ze waren op 3 november al binnen! :)

Heb ze vandaag opgehaald, vind ze super mooi! :D Hopelijk rijden ze ook lekker :').

[ [url=m/XKIcio.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vraagje, hebben jullie ook last van piepende laarzen of hier tips voor? >;) Ik denk dat het komt door het stukje lak croco bovenaan wat ook aan de binnenzijde doorloopt. Elke keer als ik been geef kraak ik zo hard dat anderen last van mij hebben. :=

Verder zitten ze helaas echt wel te hoog, heb er telkens wondjes van in mijn knieholtes terwijl ik wel duidelijk had aangegeven met aanmeten hier gevoelig voor te zijn. Hopelijk zakken ze nog wat in... :(

Ondanks alle leed staan ze me wel heel mooi te paard in de spiegel :P :o

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:00

Ja daarom rade marije mij af om het lak ook aan de binnenkant te doen.
Dus heb alleen aan de buitenkant croco en binnenkant gewoon normaal leer. Geen last met krakende laarzen daardoor.

Misschien tijdelijk hak verhogers erin?

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:10

Ik heb daar ook zeker niet om gevraagd! Marije raadde mij ook aan normaal leer te doen aan de binnenzijde om deze reden en dat heb ik dus ook. Ik ging er vanuit dat het lakleren gedeelte dus ook alleen buiten zou zijn. :(

Hakverhogers en maandverband in mijn knieholtes hebben niet geholpen. :Y) Moet daar maar gewoon een tijd doorheen.. maar dat gekraak is echt super irritant.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:46

Ik heb aan de binnenkant bovenaan ook croco, maar nog nooit last gehad van krakende laarzen...

Kapotte knieholtes wel veel gehad, maar dat is ook logisch als ik zie hoe erg ik mijn hak optrok... Is nu gelukkig niet meer zo :D

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:23

Tegen kraken doe ik dus of talkpoeder of vet (ledervet van stubben). Dat is eigenlijk enige wat helpt. Schijnt ook te komen door het slechte uitpoetsen maar dat helpt bij mij niet helaas

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:47

Talkpoeder smeer je dan gewoon op de laars?

Heb vaseline ook geprobeerd maar dat was na een aantal minuten wel uitgewerkt :+