[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:56

Pfff, weet niet of dit helemaal goed staat, maar vond het zo stom om er een apart topic over aan te maken.
Ik rijd mijn dressuurwedstrijden in een gouden jasje maar ik wil graag springen in (fel)rood, maar ligt het nou aan mij of kan ik nergens een rood jasje vinden voor een enigszins fatsoenlijke prijs? (echte max op 200 euro)

Hebben jullie toevallig wat gezien?

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:13

Softshell zit mij helaas erg slecht dus die van Horka en Harry's Horse vallen af. Die van Esperado daarentegen ga ik dan wel even voor kijken, heb nog meer spullen van Esperado waar ik super tevreden mee ben! Bedankt!

Leuk topic dit overigens! Jullie praten gezamenlijk over wedstrijdtenues en houden elkaar up to date enzo?

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:46

Heel erg bedankt voor alle mensen die jasjes aan me hebben aangeboden en aangeraden! Ik was vooral even aan het kijken wat een mooi rood jasje kostte, moet eerst nog even sparen :o

Ik zal ook nog even mijn wedstrijd set showen. Met dressuur rijd ik met goud en kleine zwart accenten op mijn koffievos met donkerblonde (gouden) manen.

[ img ]
[ img ]

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:02

Ik heb even fashion advies nodig. :o

Ik ga een nieuwe neusriem kopen en heb er nu een gevonden bij WW hippique met een verwisselbare padding. Ik wil dan met de zwarte padding rijden tijdens normaal trainingen en de gouden padding voor bij wedstrijden omdat mijn wedstrijd set met goud is.

Nu ben ik alleen bang dat dat misschien een beetje teveel wordt? Wat denken jullie?

Deze neusriem:
[ img ]

Bij deze set:
[ img ]

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:15

Als er zoveel positieve reacties zijn ga ik hem vanavond lekker bestellen!
Jasje is inderdaad ook goud en er zit ook goud in mijn frontriem.
Als ik hem binnen heb zal ik even een foto maken. :D

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:16

Jester_ schreef:
Ik hou er totaal niet van haha. Een hoofdstel moet gewoon basic zijn :D


Ik vrees dat gewoon basic niet mijn stijl is, nooit.. :D

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:15

Mooi! Denk dat het goed zal staan! Knappe paarden ook <3

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:37

Jester_ schreef:
Leuk dat rood! Staat alleen niet op een vos haha

Hoezo staat rood niet op een vos? Ik heb heel veel met rood gereden (zowel op normale vos als op een koffievos) en vond het allebei mooi staan hoor!

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:30

Ik vind sommige gilletjes wel mooi, maar degene die hierboven wordt genoemd in het linkje ziet er een beetje uit als een mislukte bodywarmer.
Ik doe het inrijden meestal met alleen mijn shirt (en plastron alvast) en dan voor de proef doe ik mijn jasje wel altijd aan, het jasje maakt juist mijn wedstrijd set bijzonder en compleet.

Ik had overigens een tijdje terug geplaatst dat ik een nieuwe neusriem wilde kopen, dat is hem toch niet geworden want mijn lieve mama heeft me getrakteerd op een heel nieuw hoofdstel!
Ik zal binnenkort even een foto plaatsen, ik denk dat 'ie mooi bij mijn set zal staan.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:14

@Josien_, ik heb lak sporenriempjes met een (klein) glittertje er op. Ik vind het persoon wel elegant en apart staan omdat mijn laarzen normaal leer zijn.
Heb er helaas geen foto van omdat ik zeer, zeer zelden met een spoortje rij. :o

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:03


Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:27

Flevolander schreef:
Ik heb niet het jasje van horka, maar 1tje van Eurostar.. ik vind zo'n langer jasje erg vervelend omdat ik er constant op zit tijdens het rijden.. ik ben dus juist hierdoor nu op zoek naar een korter model.

Ik ben wat lang qua bovenlijf, huidige jasje is ook vrij lang. Ik vind juist die korte jasjes vreselijk.. vandaar dat ik juist op zoek ben naar een wat langer/klassieker jasje qua vorm.

Niemand weet hoe hij valt qua maat? Want dan bestel ik gewoon 40...

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:47

Ja! Het is precies de gene die jij draagt! Super, dan ga ik hem lekker bestellen. Dank je wel! :D

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:29

Yes, heb het jasje! Zit perfect, zoals ik had gedacht inderdaad een pasvorm die correct zit op mijn schouders. (Veel 'moderne' jasjes zitten heel slecht op mijn schouders)

Excuses voor het charmante pyjama broekje :')
[ img ]

Nu nog even op zoek naar een leuk wit dekje met een rood detail ofzo en dan kan ik mijn eerste springwedstrijd rijden in het rood. :D

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:45

amoj schreef:
Stille meegluurder :D meldt zich!
Omdat ik volgend jaar hoop te starten, kijk ik al zo af en toe eens wat rond voor leuke tenues.

Het vetst lijkt mij een paarse set, maar ik vraag me af of dit niet te druk/kitsch wordt. Heeft hier iemand een paarse set of set met paarse details?


Ik heb een donkerpaars kingsland jasje gezien die ik ontzettend gaaf vond! Was mij alleen wat te prijzig maar ik weet niet hoe ver jouw budget gaat.
https://www.ej.nl/ruiter/wedstrijd/weds ... _5550.html

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:09

Ik heb nieuwe foto's van m'n goud met zwarte set dus die kom ik ff showen. :D

[ img ]

Hierzo ook een beetje mijn frontriem te zien, die heb ik laten maken bij WWhippique en ben er enorm blij mee! Super mooie bling en top kwaliteit.

[ img ]

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:13

Oef, al die retedure caps :')
Ik heb voor normaal gebruik zown simpele zwarte van HH en voor wedstrijden een zwarte met een glittertjes van QHP, kostte me maar 60€
Is er een reden waarom jullie kiezen voor die (naar mijn mening) extreem dure caps? Lijkt me dat ze allemaal even veilig zijn? Mijn caps gaan nooit stuk qua slijtage ofzo, gaan alleen enorm stinken na een tijdje en dan vervang ik een Cap van 50€ toch liever dan eentje van meer dan 300€?

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:22

Ja mijn 60€ capje heeft ook een uitneembare voering (de HH niet).
Maar eerlijk, ik dacht ook op een gegeven moment: ik zal is een djre Cap gaan passen. Dus ik braaf zo'n Charles Owen op mijn kop gezet, nou zeg, ik leek wel een champion. :') Ik vond hem ook heel zwaar, voelde me net zo'n bobblehead.
Misschien dat dat bij de Samshield en Fairplay etc. wel anders is, kan in ieder geval wel begrijpen dat iemand het voor de garantie zou doen.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:18

Oef, lijkt qua vachtkleur op de mijne, ik zou daar nooit bruin tuig op doen. Eerder cognac dan nog. Maar zou voor zwart gaan als ik jou was.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:05

Dan ga ik even in mijn uppie zwart verdedigen hierzo :D
[ img ]

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:48

bobje26 schreef:
germie schreef:
Het is zo jammer dat een dressuurrok niet mag in de basissport. Anders ging ik daar voor, ook al rij ik geen wedstrijden meer. Maar ik had graag eentje in de kast voor de heb en showen in een clinic ofzo. Maar ja, ik wil wel wat hebben wat ook gewoon gebruikt kan worden als ik toch weer eens wil starten.

Maar mijn maatjasje in het blauw uit 2003 van wol is nog steeds prima. Ik was de eerste met biesjes en dus een trendsetter. Ik vind nog steeds de jasjes die je nu ziet minder mooi. Dus een goede keus geweest toen om deze op vakantie in Thailand te laten maken.

Wat kost een maatjasje in Nederland eigenlijk? 300 euro? of wel het dubbele? Waar moet je rekening mee houden? En kun je het niet zelf maken dan? Er zijn toch wel patronen in de Knip te vinden? En dan pas je dat aan? Of is het niet zo simpel?


Ik ben blij dat het niet mag want anders loopt jan en alleman met een rok. Ik bedoel, je mag een halve in de basis sport en dat vind ik persoonlijk al verschrikkelijk.. Maatjas verschilt per winkel/leverancier en je opties.


Hier ben ik het mee eens, hoewel ik me niet zo stoor aan de halve jasjes.
De dressuur rok is voor mij toch echt bewijs dat je 'op niveau's rijdt, samen met een stang en trend hoofdstel, hoewel dat laatste er toch echt vanaf hangt waar je paard fijn mee loopt.

Als ik bij mij in de ring zie wat voor een klunzen er soms langs komen (mind you, ik rij ook niet altijd even goed) dan zou het er simpelweg belachelijk uitzien om die in een dressuurrok te hijsen.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:15

[ img ]
Daar is 'ie nog weer even :De

Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuw dekje, vind deze wat klein qua pasvorm voor onder mijn zadel.

Iemand ideeën voor dekjes met een goud/zwarte bies of iets dergelijks?
Ik houd niet zo van die hele dikke pads zoals die van Anky of QHP

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:27

@rink, wauw wat heb jij een vet mooi jasje!!! Ik ben fan!!

@S_enZ_, niet luisteren naar anderen hoor, bling is goed ;)
Ik vind het mooi met die accenten, precies smaakvol genoeg!

Persoonlijk vind ik het lichtblauwe van Jester_ wat minder mooi, is niet helemaal mijn smaak. Maar meer als: ik zou het zelf niet dragen/kopen, als een ander ermee rijdt vind ik het alsnog leuk en origineel!

Als ik moet starten start ik ook altijd tussen een zee van donkerblauwe jasjes op bruine paarden. Was laatst in de ring met 8 andere ruiters, allemaal een bruin paard met zwarte manen&staart, en een donkerblauw jasje :')

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:27

Ik denk dat als je een dekje doet met een bies die creme kleurig is zoals je jasje, en verder je set zo laat, dat dat heel mooi staat! Het is inderdaad een mooi, uniek jasje! Dan hoeven er niet allemaal tierelantijntjes aan vind ik.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:11

@Adrienne93, Mooie set! Zeker die dressuurset met dat hoofdstel <3 Je laarzen kunnen volgens mij wel een likje vet gebruiken. :')

Ik heb besloten mezelf ook maar even te verwennen met een dekje wat ik al lange tijd op het oog had. Het Goldy Sjabrak van Glamourhorze! Nu nog even hopen dat hij voor de 22e binnenkomt want dan heb ik weer wedstrijd.
[ img ]

Nou zag ik bij Glamourhorze ook een prachtig plastron staan, maar die was helaas uitverkocht dus daar wacht ik nog even op. :o
[ img ]

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 13 bezoekers