[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:55

Nee toch, kijk ik vind super als we er top uit zien. maar paard moet er vooral goed uit zien, zich goed voelen en dan is passend zadel belangrijker dan de kleur.

Ik ben op zoek naar inspiratie voor mn eigen jasje. Heb al heel erg mooi jasje van Juuls gezien.
Vooral de stof zal uit eindelijk door slaggevend zijn. Ik weet in iig dat ik een mooie kraag en paspelzakken wil, ik twijfel nog over de achterkant. Heb al veel leuks gezien hihi

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:57

Nies_ schreef:
Nee, maar dan "moet" er wel een zwart hoofdstel bij vind ik.

Idd zo duur zijn hoofdstellen niet.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:58

Nies_ schreef:
Nee, maar dan "moet" er wel een zwart hoofdstel bij vind ik.


Is inderdaad wel een nog go als je bruin met zwart tuig hebt, maar ja, s je daf ene hoofdstel niet in het bruin hebt terwijl dat ene bruine zadel echt perfect ligt is dat jammer. Niks aan te doen.

Ik rijd straks in het blauw en wit. Heb zwart tuig en random bruine laarzenx) het moet maar....

Kyrseltje

Berichten: 8731
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:58

Die komt er ook zeker Nies! Wilde sowieso een nieuw wedstrijd hoofdstel kopen, gelukkig nog niet in het bruin gekocht. Dus die komt er nu in zwart. Premiera Imperia hoogstwaarschijnlijk; iig rondgenaaid met een mooie frontriem. Maar eens even neuzen.

Al hou ik wel gewoon mijn bruine hoofdstel als trainingshoofdstel. Daar ga ik niks voor komen. In de bak hoef ik er niet mooi uit te zien ;).
Laatst bijgewerkt door Kyrseltje op 18-11-15 22:17, in het totaal 2 keer bewerkt

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:59

Amiigo schreef:
Nies_ schreef:
Nee, maar dan "moet" er wel een zwart hoofdstel bij vind ik.

Idd zo duur zijn hoofdstellen niet.


Nou ik heb geen 60 euro dat ik opeens ergens vandaan tover

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:00

AlwaysH schreef:
Amiigo schreef:

Idd zo duur zijn hoofdstellen niet.


Nou ik heb geen 60 euro dat ik opeens ergens vandaan tover

Je hebt ze tweedehands wel voor 2 tientjes :))

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:02

Weet niet of jullie mij tuig bedoelen, maar zowel zadel als hoofdstel zijn beide zwart.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:03

@Amiigo, nog nooit gevonden jammer genoeg _O-

Maar ze zijn er wel hoor, dat snap ik. Ik wil graag een nieuw hoofdstel voor Ray omdat hij zijn hoofdstel deelt met een ander paard, waar nu dus mijn frontriem in zit wat ik echt niet fijn vind, want straks wordt ie vies *sight* :roll:

Ray heeft echt ene enorm hoofd en het hoofdstel dat hij nu heeft valt heel goed, maar ik wil hem eigenlijk op een appelbit zetten, dus wil daarom een eigen hoofdstel.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:18

Nou sorry hoor! Maar als je al veel geld uit geeft aan je zadel, je wedstrijd set, ga je echt geen hoofdstel kopen voor 2 tientjes..

En ik vind het niet storend als je een zwart of bruin hoofdstel hebt en ander kleur zadel, ik vind nog steeds dat het belangrijker is dat het goed zit en het hoeft niet af te doen van je set. (maar dat is mijn mening!)

Ik heb wat snelle collages gemaakt online werkt niet zo als ik dat vroeger met knip en plakken deed:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind de details in de juuls jackets erg mooi, ik gebruik dit ook als mijn inspiratie.

De basis bestaat uit 1 kleur en daarbij gebruikt ze 1 of twee andere tinten voor de high lights en accenten.
De achterkant heeft meestal een dubbele split of soort klep met de onderkant een leuke voering in velle kleur.
Laatst bijgewerkt door Alice13 op 18-11-15 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:21

Ik vind het echt verschrikkelijk en niet verzorgd als zadel en hoofdstel niet dezelfde kleur zijn :+

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:22

MoniekV schreef:
Ik vind het echt verschrikkelijk en niet verzorgd als zadel en hoofdstel niet dezelfde kleur zijn :+


iets niet mooi vinden is anders dan niet verzorgd.

Kyrseltje

Berichten: 8731
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:27

Vind het inderdaad wel slordig ogen. Beetje bij elkaar geraapte set dan.

Iets anders: ik ben op zoek naar een hoofdstel rondgenaaid met mooie frontriem. Nou heb ik meerdere rondgenaaide hoofdstellen gezien maar met een basic ook rondgenaaide frontriem. Dat vind ik weer niet zo mooi. Maar een frontriem voor zo'n hoofdstel kan ik nergens vinden. Ben ik nou scheel? Tips zijn welkom :7

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:31

Eponia heeft hele mooie en mag je zelf een frontriem bij uit zoeken (die er dus ook bij past :p)

Ik heb zelf ooit eentje cadeau gekregen, meisje op bokt maakte die toen! Zijn vast mensen die weten hoe zij heet hahaa. Die van mij zit alleen wel in een doosje want hoofdstel allang weer verkocht, oeps.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:39

Zag laatst van HKM een erg mooi hoofdstel. Zwart (lak) met bruin onderlegd. Dan past t altijd bij je zadel. Kon m 2e hands dus voor €30 kopen . Niet gedaan, trouwens ;-)
Mooie jasjes Alice

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:41

Ik heb ook geen hoofdstellen van 20 euro. Ik denk dat juist, als je al zo veel hebt uitgegeven aan alles dan kant dat hoofdstel er ook nog wel bij. :+

Kyrseltje

Berichten: 8731
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:42

Waar zag je die Getup? Weet je dat nog? :)

Eponia? Ik heb even gegoogeld maar dat is een ruitershop? Bedoel je dan niet gewoon de HB Turijn?

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:45

Op een 2e hands markt op een concours in Luxemburg :')

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:45

Ik ga ff zoeken goed. This een Ruitersport winkel in Vriezenveen ik weet dat ze ook een webshop heeft zij heeft eigen hoofdstellen platte en rond genaaid met heel fijn kopstuk en daarbij zijn dan uit verschillende Frontriemen te kiezen

Kyrseltje

Berichten: 8731
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:47

Oh, haha! Dat gaat hem niet worden ;). Thanks Alice! Ben benieuwd.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:48

Kyrseltje schreef:
Iets anders: ik ben op zoek naar een hoofdstel rondgenaaid met mooie frontriem. Nou heb ik meerdere rondgenaaide hoofdstellen gezien maar met een basic ook rondgenaaide frontriem. Dat vind ik weer niet zo mooi. Maar een frontriem voor zo'n hoofdstel kan ik nergens vinden. Ben ik nou scheel? Tips zijn welkom :7


Ik zou dan kijken voor een frontriem die je helemaal zelf kunt ontwerpen.
PB Frontriemen vind ik zelf niet zo super duur en heeft mooie!

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:52

Kyrseltje schreef:
Oh, haha! Dat gaat hem niet worden ;). Thanks Alice! Ben benieuwd.



Nou, misschien wel. Ik weet, wie m verkocht , dus kan mijn schoonzus, die op dezelfde stal staat, vragen, of ze die nog heeft. En zo ja, of er een foto doorgestuurd kan worden :D

Wilde m als PB versturen....mislukt. Nou ja, staat niets raars in

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:55

MoniekV schreef:
Ik vind het echt verschrikkelijk en niet verzorgd als zadel en hoofdstel niet dezelfde kleur zijn :+



Ik vind het eerder een beetje overkomen zo van: jij hebt niet hetzelfde kleur tuig dus je bent een no goxL

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:00

Soms is het ook dat je niet het juiste kan vinden. Ik heb een zwart-bruin zadel. Maar het juiste bruin heb ik nog steeds niet gevonden. Dan duurt het gewoon even.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:03

Veulen84 schreef:
Soms is het ook dat je niet het juiste kan vinden. Ik heb een zwart-bruin zadel. Maar het juiste bruin heb ik nog steeds niet gevonden. Dan duurt het gewoon even.


Dat vind ik iets anders ;)

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:24

Ik heb het liefst ook al het tuig in dezelfde kleur, maar soms gaat het helaas even niet anders.

Toen ik nog bij de ponies reed, startte ik mijn palomino altijd met bruin hoofdstel. Ik sprong voornamelijk met haar en al mijn springtuig was bruin. Helaas was mijn dressuurzadel zwart (de pony waarmee ik voornamelijk dressuur startte had wel een zwart hoofdstel).
Deze pony liep erg fijn op dit hoofdstel en ik vond het ook niet storend genoeg om een nieuw hoofdstel aan te schaffen. Dus ik vind dat het ook erg aan de kleur van het paard/pony ligt.
Afbeelding

Maar af en toe kan het toch echt niet. Heb namelijk ooit last-minute een dressuurpaard uitgebracht waar we wat springtuig bij elkaar geraapt kregen.. Dat was niet zo fraai :+
Afbeelding